Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19-04-2021, 05:42:38
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  Koopvaardijschepen en Coasters heden
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 4 [5] Omlaag Print
Auteur Topic: Koopvaardijschepen en Coasters heden  (gelezen 42179 keer)
Maart
Schipper

mijn worstelaers staen in de zije

Bekijk profiel
« Antwoord #60 Gepost op: 17-08-2013, 11:07:38 »

Bedankt Gerard je heb het vrouwtje blij gemaakt de reden is dat haar opoe er mee naar Cairo is vertrokken in 1920 ze heeft haar nooit gezien

Maart
GerardKnoester
Gast
« Antwoord #61 Gepost op: 17-08-2013, 11:09:38 »

Bedankt Gerard je heb het vrouwtje blij gemaakt de reden is dat haar opoe er mee naar Cairo is vertrokken in 1920 ze heeft haar nooit gezien

Maart
Graag gedaan Maart.

Gr:Gerard.
J.H.
Schipper

Bekijk profiel
« Antwoord #62 Gepost op: 14-05-2019, 14:02:32 »

Hellas Liberty.

* Hellas_Liberty.jpg (115.59 KB, 951x634 - bekeken 446 keer.)
« Laatste verandering: 15-05-2019, 16:16:53 door J.H. » Gelogd
Knorhaan
Schipper

Bekijk profiel
« Antwoord #63 Gepost op: 31-01-2021, 16:03:05 »

MS Arvin in de Zwarte zee voor de kust van de Turkse provincie Bartin.
Onderweg van Georgie naar Bulgarije.
6 man zijn om het leven gekomen.
Schip is gebouwd voor de rivieren

https://www.youtube.com/watch?v=gaZhnNlutuQ

https://www.youtube.com/watch?v=K6yvJJXIa7g

K

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
dekzwabber
Schipper

radio maken is een Virus

Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #64 Gepost op: 31-01-2021, 17:59:37 »

Een geval van/een weg brenger.en dan de verz premie op strijken.
 1:schip 46jaar oud,gebouwd voor de rivier vaart,dus niet berekend op Hol water(zee,en),en waarschijnlijk,een groot achterstand in Onderhoud.
Het land van herkomst spreekt al voor zich,daar nemen ze het niet zo nauw,met de scheepvaart in specties,denk maar eens aan de bilge inspecties, en wat er nog meer bij komt kijken,tijd is geld,en zeker,in die landen achter het voormalige Ijzeren Gordijn.
Een Kaptein,heeft de volledige verantwoording van het schip,dus als hij de Job aanneemt,ga ik er van uit,wat hij wist,waar hij in mee in zee ging.
Nu kan ik makkelijk oordelen want:ik heb nog geneens een vaarbewijs voor een roeiboot,maar wat hier gebeurd is:vroeger sprak men in de binnenvaart over een schip met een Katterug:wat inhield,dat de schipper meerdere malen te veel lading innam,wat weer tenkoste ging v/d Kielbalk),het zelfde lijkt mij okk hier het geval,zekers omdat het schip voor de riviervaart gebouwd is,en dus niet berekend op Hol water.

J.H.
Schipper

Bekijk profiel
« Antwoord #65 Gepost op: 03-03-2021, 15:57:12 »

Mooie film Karel. nou ja mooi ?
Ik had het nog niet gezien.
Jammer dat er 6 man mee is verongelukt, maar waarom is die vent voor anker gegaan, hij wist toch dat het schip helemaal zou gaan breken als de kop door het ankeren op de zee zou blijven liggen. Meestal hadden die rivier boten ook nog een stroomanker op het achterschip, niet dat hem dat veel zou helpen in deze situatie. Van de andere schepen zie je ook niet veel wat op een reddingsactie lijkt. Er is een prachtig strand achter hem en  met een hoeraatje had hij dat ding waarschijnlijk helemaal droog gestoomd, het enigste wat die kapitein dan nog hoefde te doen was alleen maar goeie morgen zeggen op het rederskantoor en de verzekering zegt dan de rest, het schip was toch al was toch al naar de kloten dan hadden ze nog wat oud ijzer gehad, nu hebben ze niets en hij is een paar man kwijt.
Gr.
Jan.
« Laatste verandering: 03-03-2021, 16:17:21 door J.H. » Gelogd
Knorhaan
Schipper

Bekijk profiel
« Antwoord #66 Gepost op: 03-03-2021, 16:29:22 »

Is toch nog maar pas gebeurd; half januari. Viel mij ook al op dat er geen enkele reddingsactie op gang kwam.

K

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
J.H.
Schipper

Bekijk profiel
« Antwoord #67 Gepost op: 04-03-2021, 21:13:01 »

Ze staan wel te filmen maar gaan niet naderbij het schip. Achteraf had het scheepje toch nog wel een sterk langsverband, veel schepen braken in 1 keer.
gr.
Jan.
Pagina's: 1 2 3 4 [5] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte