Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 16:47:14
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  Koopvaardijschepen en Coasters heden
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 Omlaag Print
Auteur Topic: Koopvaardijschepen en Coasters heden  (gelezen 66475 keer)
Wybe-M2
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: 27-10-2011, 14:56:24 »

Ik ben dat gedoe met die Pieterman-vrouw/man en die mannen die tegen haar/hem aanschurken zo zat dat ik er over denk te gaan emigreren naar IJsland of de Faroer.
[Reakties hierop naar Cafee de Arena]

Komende zaterdag vertrek ik voor een proefrondje IJsland met het ms Tongan. Mogelijke tussenstops in Immingham (UK) en op de Faroer-eilanden.
Heb ze de afgelopen dagen gevolgd via AIS. Vanwege het slechte weer hebben ze nog meer vertraging opgelopen. Ik zou 19/10 vertrekken en vandaag weer terugkomen. Het vertrek wordt nu komende zaterdag/zondag-nacht.
Ik ben benieuwd of het me bevalt.

Op het WWW is veel info over dit schip te vinden.
Via AIS is het te volgen. Al verdwijnt het signaal als ze bijv. tussen IJsland en de Faroer zit (Geen ontvangstations daar). Wordt dit dan niet per satelliet doorgegeven?
Ik heb geen idee of er internetmogelijkheden aan boord zijn.

Scheepsgegevens (meer via http://www.komrowski.net/fleetdetail.php?id=21):
Built:    10/2007
DWT/DRAFT:   12,611.7 MTS DWT ON 8.70 M SSW DRAFT
LOA/BEAM:    140.55 / 23.08M
TEU NOM/HOMOG:   925/639 TEU
Reefer Plugs:    200
Speed/Cons:    abt 18.5 KN/ abt 39.5 MTS IFO 380

De foto hieronder is in het Kielerkanaal.


* TONGAN_vanaf_brug.jpg (69.8 KB, 800x600 - bekeken 1749 keer.)
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #31 Gepost op: 27-10-2011, 15:04:31 »

leuk reisje wybe alleen de tijd van het jaar is het die kant op wat minder
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
reuzekee
Gast
« Antwoord #32 Gepost op: 27-10-2011, 15:09:00 »

Goei reis Wybe ..... Immingham docks, daar moet je met het juiste tij binnenlopen ... ik dacht dat Immingham maar een sluisdeur heeft welke met hoog tij open/dicht gaat.
Gelogd
L.de Graaff
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: 27-10-2011, 16:34:04 »

Misschien een idee om dan es in de zomer te gaan,Wybe Huh
Ik gooi zomaar een balletje op hoor...

Maar is de winter niet het meest kenmerkend voor Rusland?
Ik denk dat ik een keer in de winter en een keer in de zomer ga. Er is genoeg te zien/beleven daar.
Dat klopt..ik weet er van..
Mn broer zit veel in die contreien..vaart veelal tussen Engeland en Finland,maar ook Litouwen e.d komtie veel!!!...
Rusland en dan m.n. St.Petersburg kwam ie veel in zn ''Spliethoff-tijd''...
Als ik dan de verhalen en fotos van em hoor/zie over de winterperiodes in ''de Noord'' dan is dat prachtig voor een buitenstaander zoals ik..maar voor diegene die er met hun schip elke keer weer mee te maken krijgen,winter na winter,is het drama!!..
IJsbrekers varen af en aan om de boel open te houden,en zorg dan maar dat je klem achter die ijsbreker zit,want het ijs pakt zo weer samen..Havens die gesloten worden vanwege zware ijsgang..
Dichtgevroren luiken,die men vervolgens met stoom weer gangbaar moet zien te krijgen...
Vlaggenlijntjes van 0.5 cm veranderen in lange ijsklompen van 10a15 cm dik,relingen dik onder het ijs..afijn,je zag het op de foto die je van de Herm-J geplaatst had..
Leuk om es mee te maken..maar verder doffe ellende!!...
Maar ja,je weet wat ze zeggen..alles heeft zn charme!!! Cheesy
Gelogd
Wybe-M2
Gast
« Antwoord #34 Gepost op: 27-10-2011, 17:42:31 »

leuk reisje wybe alleen de tijd van het jaar is het die kant op wat minder
Ik heb me dat niet gerealiseerd. Maar eigenlijk is het een test of ik zo'n reis op deze manier wel leuk vind.
Ik wil graag nog eens per boot naar Valparaiso in Chile, via het Panamakanaal.
Valparaiso is mooi en ze hebben er een bijzonder reddingstation. Of, eigenlijk is het de manier waarop ze dat betalen die bijzonder is.
Het Panamakanaal trekt me al lang.
Maar zo'n reis duurt heel wat langer. En als je het dan niet leuk vindt, dan heb je een probleem.
Dus vandaar deze uitprobeerreis van 9 dagen. En dan is het nog niet zo slecht als het weer wat minder is. Wel realistisch.
Terugkomend van IJsland hebben ze van de week tussen de eilanden van de Faroer een dag liggen schuilen. Dan moet het toch wel bar zijn geweest, dat men een lijndienst, die al vertraging heeft, er uit haalt.
Of ik dat leuk had gevonden? Ik ben niet zo zeevast of ingeslingerd.
Bij de apotheek bleken alle anti-zeeziekpillen ook laktose (melksuiker) te bevatten. Omdat ik geen baby meer ben, kan ik daar niet tegen. Hier in NW-Europa zijn de meeste volwassenen gewend aan melk(produkten), ook als ze geen baby meer zijn (en dus eigenlijk geen melk mer ozuden moeten drinken).
De apotheker stuurde me naar een kruidenwinkeltje voor gember, dat schijnt ook te helpen Is dat zo?
« Laatste verandering: 27-10-2011, 17:44:12 door Wybe-M2 » Gelogd
L.de Graaff
Gast
« Antwoord #35 Gepost op: 27-10-2011, 18:07:03 »

Mmmm..zeeziekte..
Ik kan er niet over meepraten,daar ik het nog nooit geweest ben..ik ben daarintegen wel zo realistisch dat dat geen garantie voor de toekomst is!!! Grin
Wat je het beste kunt doen om het te proberen te voorkomen Huh
Er is geen 1 middel dat je de garantie geeft dat je niet zeeziek word..maar van horen zeggen schijnen van die speciale pleisters achter je oren te helpen..
Ook primatour(tabletjes) schijnen het te voorkomen,maar dan nog is de kans er dat je katterig bent..
Vraag anders bij de apotheek es naar van die blauwe tabletjes met zon dolfijntje erop..de naam schiet me even niet te binnen,maar ook dat schijnt te werken!!..
En verder...goed eten..niet te vet natuurlijk,en van je af kijken richting horizon..
En ben je katterig/zeeziek..NOOIT boven in de brug gaan zitten maar zo laag mogelijk blijven!!!..
Gelogd
Metser
Gast
« Antwoord #36 Gepost op: 27-10-2011, 21:19:55 »

Immingham docks, daar moet je met het juiste tij binnenlopen ... ik dacht dat Immingham maar een sluisdeur heeft welke met hoog tij open/dicht gaat.

Klopt Teun. Ik ben er vaak geweest.


* Immingham_Locks.jpg (82.24 KB, 661x601 - bekeken 1576 keer.)
Gelogd
viking
Gast
« Antwoord #37 Gepost op: 27-10-2011, 22:50:51 »

gember wordt in het amerikaanse leger gebruikt tegen zeeziekte.
dus het zal gerust wel helpen.
afgelopen zomer had iemand het ook over gember...geloofde ik niet,
dus dat had ik even nagekeken en kwam via-via bij het gegeven v/h am.leger.

groet
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #38 Gepost op: 27-10-2011, 23:13:52 »

Een watje in je oor, dat deden de Portugese dory vissers ook.
Je kan trouwens ook rauwe groene erwten nemen dat weet ik van Ab Pronk de vader  van   Jaap Pronk ( reddingboot)  Die voer in de oorlog in Noorwegen  en toen op een keer  was de begeleider ,een  Kriegsmarine matroos met geweer Grin, ernstig zeeziek toen heeft de schipper, onder de woorden, "kom hier Heinz dan zel ik je wel effe schere"  groene erwten in die vent zijn oor zitten proppen maar die kregen ze er later bij binnenkomst niet allemaal weer uit.
Gelogd
L.de Graaff
Gast
« Antwoord #39 Gepost op: 29-10-2011, 14:57:47 »

De Johannes Maersk...


* DSCN0591.JPG (126.67 KB, 730x548 - bekeken 1524 keer.)
Gelogd
JaapvD
Gast
« Antwoord #40 Gepost op: 29-10-2011, 19:37:22 »

Zeeziekte Huh  een lekkere vette bokkum heb ik me wijs laten maken.
 aan mij niet besteed  Grin voor zeeziekte ,want weet niet wat het is .Maar een bokkum teken ik voor  Grin

                  grts Jaap
Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #41 Gepost op: 29-10-2011, 21:32:28 »

De Johannes Maersk...

Ik heb nog een foto van de brug, gemaakt op de Voyager, mag er vast wel tussen Grin


* Maersk_Voyager_10_as.JPG (42.48 KB, 639x479 - bekeken 1488 keer.)
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #42 Gepost op: 30-10-2011, 18:16:46 »

Ik heb nog een foto van de brug, gemaakt op de Voyager, mag er vast wel tussen

Zeker wel Hans je hebt toen ook een mooie serie foto's neergezet van dat schip.

Aad
Gelogd
B@rtW.
Schipper
*****
Berichten: 771


SUPERIOR-TRADER


Bekijk profiel
« Antwoord #43 Gepost op: 04-11-2011, 14:53:18 »

Dat was deze Hans.
B@rtW.


* IMG_0896Ha.jpg (102.22 KB, 800x492 - bekeken 1334 keer.)
Gelogd

Zoekt en gij zult vinden!
B@rtW.
Schipper
*****
Berichten: 771


SUPERIOR-TRADER


Bekijk profiel
« Antwoord #44 Gepost op: 04-11-2011, 15:12:39 »

Nog ien met wat tegenlicht.


* IMG_0900Ha2.jpg (111.73 KB, 800x546 - bekeken 1375 keer.)
Gelogd

Zoekt en gij zult vinden!
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!