Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17-04-2024, 00:44:34
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Sint aldegonde plein en om geving
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 48 49 50 51 [52] 53 54 55 56 ... 64 Omlaag Print
Auteur Topic: Sint aldegonde plein en om geving  (gelezen 659208 keer)
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #765 Gepost op: 26-10-2013, 19:57:02 »

Hans Spaans is mijn directe buurman en die woont op no : 17 maar voor mevr. Teske moest ik een trap op!
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #766 Gepost op: 27-10-2013, 11:25:38 »

als je rustig wilt eten moet je bij het havenpaleis aan de 2 de haven zijn nel
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
PK
Schipper
*****
Berichten: 193



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #767 Gepost op: 27-10-2013, 20:07:39 »

Wat een drukte hier. Alhoewel het gaat alleen maar over varkenspoten en brood.
Maar toch, leuk dat er weer wat te beleven is op het Pleintje.
Als we het toch over brood hebben.
Op de Fred zit nu he Vlaams broodhuis.
Heerlijk (stok)brood.

Groeten
PK
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #768 Gepost op: 28-10-2013, 12:28:31 »

Beste Nel,

Ken jij dan ook Mevr. Baak ? Ben een paar keer bij Mevr. Teske boven geweest als ze wat had gewonnen met bingo en een keer het kerst pakket voor haar naar boven gebracht. Later is Martin Vrolijk zoon van Arie Vrolijk in haar woning komen wonen. in het benedenhuis woonde toen een franse talige jongeman die is later verhuist en toen is den jongste zoon van Arie Vrolijk in dat huis komen wonen. Nu wonen er alweer lange tijd andere mensen in. 
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #769 Gepost op: 28-10-2013, 21:06:28 »

Beste Nel ik zal Mevr.  Baak eens vragen hoelang zij daar al woont zij is namelijk van jouw generatie.
Gelogd
jochem
Gast
« Antwoord #770 Gepost op: 28-10-2013, 22:28:43 »

hoi nel zoals ik al eerder zei de ouwe teske woonde beneden in het huis waar nu hans spaans woont en zijn zoon had een bovenhuis er vlakbij nr19\21 of effe verder
gr jochem
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #771 Gepost op: 28-10-2013, 22:40:08 »

Hoe het zit of zat komen we wel uit maar het houd deze topic even lekker bezig.
Jochem, Hans is één of twee maanden eerder komen wonen dan ik op nummer 17 de over buurvrouw van Hans is Mevr. Baak.  Zal ook aan Hans vragen van wie hij dat huis heeft gekocht. 
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #772 Gepost op: 28-10-2013, 22:43:55 »

Deze mooie rozen staan bij Mevr. Baak in de tuin wij genieten daar zomers met volle teugen van.


* DSC00197.JPG (142.06 KB, 640x480 - bekeken 812 keer.)
Gelogd
jochem
Gast
« Antwoord #773 Gepost op: 29-10-2013, 00:48:08 »

juist nel ouwe teske spaarde altijd ouwe kranten voor holland sport  dat heeft hij jaren gedaan en eens in de tijd zag je een auto met een belgisch kenteken dat was waarschijnlijk ziij dochter zoals jij al zei weet dat ouwe teske dik 90 was toen hij overleed die man had nu denk ik 130 geweest of zoiets dat was in de jaren 60 70 en half de jaren 80 is buurman teske overleden
gr jochem
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #774 Gepost op: 01-11-2013, 21:43:57 »

Beste Nel,

Een stukje dichter bij de oplossing, Sprak gisteren Arie Vrolijk die heeft rond de jaren '90/'95 het huis van Jan Teske No 19 gekocht echter woondde hij er zelf niet meer in, wel had er de laatste jaren een vrouw gewoond. De mij bekende Mevr. Teske die ik weleens vanaf het Trefpunt Tesselsseplein thuis bracht. De periode waar ik over praat is een veel later stadium als waar jij en Jochem over praten. Dit huis nummer 19 is een bovenhuis waar ik over praat. 
Gelogd
jochem
Gast
« Antwoord #775 Gepost op: 02-11-2013, 12:47:24 »

hoi allemaal
wat een franse knip en een bonkie al niet kan doen en de oude buurtbewoner bracht een heleboel leven in de brouwerij op naar de volgende kan mij herrineren dat tegenover bram v deursen een groentewinkel  van de kok zat in de v hoornestraat als ik het goed begrepen heb zat daar een bakker in welke tijd was dat nel de jaren 50 of was het op een andere plek
gr jochem
Gelogd
K DAK
Schipper
*****
Berichten: 399


koos


Bekijk profiel
« Antwoord #776 Gepost op: 02-11-2013, 18:50:43 »

hoi allemaal
wat een franse knip en een bonkie al niet kan doen en de oude buurtbewoner bracht een heleboel leven in de brouwerij op naar de volgende kan mij herrineren dat tegenover bram v deursen een groentewinkel  van de kok zat in de v hoornestraat als ik het goed begrepen heb zat daar een bakker in welke tijd was dat nel de jaren 50 of was het op een andere plek
gr jochem

De groentewinkel van de Kok dat was mijn zwager Rinus en mijn zus Nel
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #777 Gepost op: 02-11-2013, 20:22:25 »

Hoi Nel,

Toen ik in '87 in de v. Egmondstraat kwam wonen naast de winkel van Zuurmond was er alleen nog Bram v. Deursen en kapper Haas. deze laatste heeft het 't langste volgehouden tegen de eeuw wisseling of nog iets eerder heeft ook hij de zaak opgedoekt. Emiel Kemp heeft 't ook aardig lang volgehouden maar gaf er al eerder de brui aan. Dan was er ook nog de werkplaats van Langedoen terwijl het meeste i/d v. Egmonstraat gebeurde werdt er daar soms ook nog wat gedaan. Oude Mevr. Langedoen is als ik het goed hebt vorig jaar overleden.   
Gelogd
jacobus
Gast
« Antwoord #778 Gepost op: 02-11-2013, 21:01:28 »

hoi pleiners, toen ik nog in die buurt woonde eind jaren 70 toen had je een winkel van jamin ik meen om de hoek v egmond/burgemeester v der werfstraat, en je had een slagerij hoek v boetselerlaan/v egmondstraat.
Bij bram senior ging ik altijd petrolium halen voor  de 3 pits stel, om vlees te sudderen en of vis te bakken.
En bij rob v deursen voor de racefiets kopen/onderhoud kranenburgerweg.
Deze winkels zijn allemaal verdwenen rob is dit jaar overleden was fietsenmaker.


                                  groet ex bewoner.
« Laatste verandering: 02-11-2013, 21:05:36 door jacobus » Gelogd
jochem
Gast
« Antwoord #779 Gepost op: 02-11-2013, 23:40:02 »

het manufactuurwinkel hete krimpevoort en die kapperszaak hete jj geloof ik niet verwaren met die rederij  hij was van anneke brandt  om iederre hoek van de straat had je toen wel een winkel zitten
gr jochem
Gelogd
Pagina's: 1 ... 48 49 50 51 [52] 53 54 55 56 ... 64 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!