Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 15:06:31
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Sint aldegonde plein en om geving
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 22 23 24 25 [26] 27 28 29 30 ... 64 Omlaag Print
Auteur Topic: Sint aldegonde plein en om geving  (gelezen 656886 keer)
kootje
Gast
« Antwoord #375 Gepost op: 24-05-2012, 20:52:19 »

  Hallo Pleiners en niet Pleiners.
Nee Jochem , ik ken geen  Lenie de Heijer, ik ken wel een Familie den Dulk die heeft gewoond hoek  Jacobpronkstraat en Kolenwagenslag, op die hoek was een snoepwinkeltje, dat waren jodenmensen en zijn toen weg gehaald door de Duitsers, ik was kind dus wat heb je voor benul wat er aan de hand was, dagen of weken Undecided daarna  zijn  een stel kinderen waaronder ik   die winkel binnen gegaan en ook naar de kelder en daar stonden heel veel trommels met koek en snoep  alleen... was alles beschimmeld het zag er niet lekker uit. Nu ik er aan denk was het best wel droevig maar als kind besef je dat niet.Ik zat in de Gaffelstraat op school en kreeg van mijn Moeder 1 cent om iets te kopen,Toen alles nog goed was stapte je  dat winkeltje binnen en kocht iets voor een halve cent, die halve cent die je over had was voor de volgende dag. wat was je toen gelukkig met een cent. Weer een stukje Nostalgie. fijne avond.Nel.
« Laatste verandering: 24-05-2012, 20:53:51 door konecaan » Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #376 Gepost op: 25-05-2012, 22:42:53 »

Beste Pleiners,

Hoewel hier weinig of nooit  over Oud Vissersdag en / of Vlaggetjesdag wordt geproken wil ik toch wel een beetje jullie aandacht hierop vestigen want ook een hoop oud visserslui woondden vroeger hier in deze buurt. Ook Schippereigenaren die het een beetje beter hadden dan de gewone visserslui woonden bij voorkeur in deze straten rond het plein.

Ons Evenement zit er weer aan tekomen net als Vlaggetjesdag, bij uitstek een echt Schevenings gebeuren. Ik ga jullie vast zien op die dagen . 
 
 

    "    HEEE  HET PLEIN LEEFT  ""   
Gelogd
jochem
Gast
« Antwoord #377 Gepost op: 27-05-2012, 21:36:52 »

hoi witkwast en andere
wordt inderdaad niet veel over gesproken maar weet wel dat de pleiners op vlaggetjesdag aan de haven en in de keizerstaat  aanwezig zijn dus diezal je daar wel ontmoetten
gr jochem
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #378 Gepost op: 27-05-2012, 22:16:28 »

diezal je daar wel ontmoetten
gr jochem


Ben benieuwd Jochem ik ben herkenbaar maar de meeste Pleiners voor mij niet.  En m'n vrouw kent ook weinig oud plein bewoners. Afgezien dat ze deze keer Vaggetjesdag alleen moet bekoren, daar ik moet zingen op diverse podia.  Ja Nel ( Konecaan) die ken ik wel maar jou bijvoorbeeld heb ik ook nog nooit ontmoet.  Huh Roll Eyes
Gelogd
kootje
Gast
« Antwoord #379 Gepost op: 27-05-2012, 22:23:14 »

Hallo pleiners.
Jochem, is dat dan nog wat de vlaggetjesdag? Lijkt mij ontzettend druk en heel veel  Commercie  wat eigenlijk niks met vlaggetjes dag te maken heeft. Gaat de Vloot morgen nacht om 24 uur ook uit ? Of is er  geen vloot meer. Wij zagen verleden week een vissersboot liggen nou dat leek wel een fabriek schip allemachtig wat was die groot,  Die vaart zeker winter en zomer dan heb je toch geen vlaggetjesdag nodig. Nou, allemaal veel plezier met vlaggetjesdag. Vroeger gingen wij 2de Pinksterdag naar de Keizerstraat  om Paling te kopen, is dat er nog, ik dacht dat ik het al eens heb  gevraagd , vergeten (oude dag)vroeger  leek het wel kermis met Pinksteren kinderen konden molentjes kopen etc. er werd vis gegeten vooral paling. groet Nel.
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #380 Gepost op: 27-05-2012, 22:25:26 »

A 'pro po

kijk dit geeft ook alweer iets om over te communiseren.  Als we op één punt blijven hangen raakt de intensiviteit op een gegeven moment op dit merk  je ook op ander topics. Af en toe een ander fles wijn openen kan de fles sneller doen bekorren. 
Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1815



Bekijk profiel
« Antwoord #381 Gepost op: 27-05-2012, 22:27:45 »

Vroeger gingen wij 2de Pinksterdag naar de Keizerstraat  om Paling te kopen

Die palingboer stond toch voor de Molenijserstraat ?

K
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #382 Gepost op: 27-05-2012, 22:34:30 »

Lieve , lieve Nel,

Als eerste op paling ligt een vanstqutom in die zin er is zeer weinig aanbod dus je betaald de hoofdprijs. Dat Vlaggetjesdag niet meer zo is als vroeger is logisch. We zijn inmiddels 60 jaar verder alles verandert ook de visserij en de techniek die erom heen hangt.  Tuurlijk zie ik ook liever de haven vol liggen met loggers van toen, maar zeg nou eerlijk jij komt toch ook niet op een paard vanuit Harlingen naar Den Haag om bij je kinderen op visite te komen.

Niet boos worden op mij maar we moeten realistisch blijven en iedereen wil dat van vroeger herhalen maar dat kan nou éénmaal niet.
Veel liefs van een echte Scheveninger
Gelogd
kootje
Gast
« Antwoord #383 Gepost op: 27-05-2012, 22:34:41 »

 Hallo Aad. leuk dat wij elkaar  herkennen, , zou ik je zien staan op het Podium dan zwaai ik even. grapje hoor!  Maar je weet nooit. Wij gaan nergens heen want er komen dagen aan dat wij weer op stap gaan naar (Jochem) die Heimat. dat wordt een kleine familie reünie bij Wijnboer Broesch aan de Moezel , woonde je in de omgeving nam ik een flesje wijn voor je mee, dry of medium? lieve Groet nel.
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #384 Gepost op: 27-05-2012, 22:40:27 »

Vroeger gingen wij 2de Pinksterdag naar de Keizerstraat  om Paling te kopen

Die palingboer stond toch voor de Molenijserstraat ?

K

Volgens mij wel maar als je te vroeg was kreeg je oude paling en als je te laat kwam viste je achter het net. Zaten soms ook oude droge tussen. Nee de laatste jaren haalde ik ze niet meer op Scheveningen  maar in Burgerveen kersvers soms nog warm en absoluut geen droge tussen.
Gelogd
kootje
Gast
« Antwoord #385 Gepost op: 27-05-2012, 22:40:43 »

Dat weet ik Aad, je hebt gelijk, en boos worden nou dan moet er heeeeel wat gebeuren! ik wordt alleen boos door ongerechtigheid . zo en nu kap ik er mee . welterusten allemaal!
Gelogd
kootje
Gast
« Antwoord #386 Gepost op: 27-05-2012, 22:43:51 »

ben ik toch weer, Knorhaan,waar is de Molenijserstraat?
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #387 Gepost op: 27-05-2012, 22:50:34 »

woonde je in de omgeving nam ik een flesje wijn voor je mee, dry of medium?

Lieve Nel,

Je trek me nu wel aan me smaak pupillen maar een rood lekker wijntje uit de duitse bergstreken is natuurlijk nooit te versmaden.  Die wijnranken  houder (fam. wijn boer)  is dat bij de Moesel of langs de Rijn.

Fijne dagen en geniet er lekker van.  Knip oog Knip oog   
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #388 Gepost op: 27-05-2012, 22:55:35 »

ben ik toch weer, Knorhaan,waar is de Molenijserstraat?

Die loopt van de Nieuwe laantjes naar de Keizerstraat als ik het goed zegt is het de laaste tussenstraat. Weet je nog die school daar Nel  daarvoor die straat.
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #389 Gepost op: 27-05-2012, 22:58:04 »

woonde je in de omgeving nam ik een flesje wijn voor je mee, dry of medium?

Lieve Nel,

Je trek me nu wel aan me smaak pupillen maar een rood lekker wijntje uit de duitse bergstreken is natuurlijk nooit te versmaden.  Die wijnranken  houder (fam. wijn boer)  is dat bij de Moesel of langs de Rijn.

Fijne dagen en geniet er lekker van.  Knip oog Knip oog   

Domme vraag van mij als jij zegt dat dat de wijnboer aan de Moezel zit excusses voor mijn domheid
Gelogd
Pagina's: 1 ... 22 23 24 25 [26] 27 28 29 30 ... 64 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!