Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
05-12-2022, 20:07:46
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  vervolg.. Mooie trawler plaatjes
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 63 64 65 66 [67] Omlaag Print
Auteur Topic: vervolg.. Mooie trawler plaatjes  (gelezen 845666 keer)
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 565


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #990 Gepost op: 21-07-2022, 19:21:34 »

GY22 Northern Eagle

De stoomtrawler GY22 Northern Eagel is in 1956 gebouwd bij de Duitse werf Rickmers uit Bremerhaven onder werfnr. 282 voor rekening van Northern Trawler Ltd uit Grimsby. Deze werf heeft destijds 6 van dergelijke trawlers gebouwd voor Engelse rederijen.

Inhoud:  701 bruto ton
Lengte: 189 ft (57,6 m)
Breedte: 31,8 ft (9,7 m)
Diepgang: 17,1 ft (5,2 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel + stoommachine gekoppeld aan een turbine met een vermogen van 1400 pk.

In 1976 is het schip gesloopt te Grimsby.

Jan


* GY22-Northern-Eagle_150kB.jpg (148.03 KB, 800x634 - bekeken 304 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 565


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #991 Gepost op: 28-07-2022, 19:59:30 »

NC452 M?nchen

De Duitse hektrawler NC452 M?nchen is in 1961 gebouwd bij de werf Seebeck  te Bremerhaven onder bouwnr. 875 voor rekening van Rederei Nordsee uit Bremerhaven.

Afmetingen: 73,5 x 11 x 4,8 m.
Inhoud: 941 bruto ton register.
Inhoud visruim: 610 ton

Voortstuwing: Dieselmotor, fabrikaat MAK met een vermogen van 1600 pk waarmee een maximum snelheid van 15 knopen kon worden behaald.

Geschiedenis:
In 1963 is de M?nchen voor de kust van Groenland vergaan. Hierbij kwamen 27 opvarenden om het leven.

Jan


* NC452-Munchen_150kB.jpg (153.16 KB, 800x633 - bekeken 323 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 565


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #992 Gepost op: 25-08-2022, 17:11:12 »

SCH264 Albatros

Deze zeillogger is in 1915 gebouwd bij de werf N.V. Scheveningsche Scheepbouw Mij onder bouwnr. 7 voor rekening van rederij Gebr. Van Leeuwen uit Scheveningen.

Inhoud: ? brt
Afmetingen: 25 x 6,50 x 3,05 m
Motor :  70 pk dieselmotor

Geschiedenis:
1928 motor ingebouwd
1940 gevorderd door de Duitse Weermacht en als M3602 ingezet
09-09-1945 onder beheer van Bureau Teruggave Vissersvaartuigen
29-09-1945 vrijgegeven te IJmuiden
1965 doorgehaald voor de sloop

Jan


* SCH264-Albatros2_150kB.jpg (150.26 KB, 800x637 - bekeken 276 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 565


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #993 Gepost op: 22-09-2022, 19:17:44 »

SCH132 Wiljo

De kotter SCH132 Wiljo  is in 1968 onder bouwnr. 1469 gebouwd bij de werf Gebr. Boot te Leiden voor rekening van gebroeders De Jong uit Scheveningen.

Inhoud: 105,84 BRT (na verlenging 132,98 BRT)
Afmetingen: 24,08(na verlenging29,03) x 6,42 x 3,11 m
Hoofdmotor: 8 cil. Deutz SBA 8 M528 met een vermogen van 750 pk

Geschiedenis:
1968 SCH132 Wiljo eigenaar Gebr. De Jong
1979: Verlengd met 5 meter
1985 GO61 Wiljo eigenaar Fa. J. van Dam & Co uit Goedereede
1985 Verkocht naar Nigeria

Jan


* SCH132-Wiljo_150kB.jpg (151.78 KB, 800x637 - bekeken 215 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 565


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #994 Gepost op: 24-09-2022, 15:29:09 »

H218 Arctic Hunter

Deze stoomtrawler is in 1945/46 als St. Mark gebouwd onder nr 1310 bij de Engelse werf Cochranes of Selby te Selby (UK)  voor de rederij St. Andrews Steam Fishing Co Ltd uit Hull.

Het schip is op 6 november 1945 te water gelaten en kwam in maart 1946 in de vaart.

Inhoud 579  bruto ton
Lengte: 177,6 ft (54,1 m)
Breedte: 30,2 ft ( 9,2 m)

Het schip beschikte over een stoommachine met een vermogen van 166 NHP.

Geschiedenis:
In 1947 is de trawler overgegaan naar Hudson Brothers Trawlers Ltd uit Hull en kreeg toen de naam Cape Trafalgar. In 1955 nam vervolgens Westdock Steam Fishing Co Ltd uit Hull het schip over en kreeg het de naam Auburn Wyke. In 1959 werd de Auburn Wyke verkocht aan Boyd Line Ltd uit Hull en kreeg het de naam Arctic Hunter. Voor deze rederij heeft de trawler tot 1968 gevaren en is daarna gesloopt.

Jan


* H218-Arctic-Hunter4_150kB.jpg (149.31 KB, 800x633 - bekeken 178 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 565


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #995 Gepost op: 28-09-2022, 19:45:00 »

SCH333 Oceaan VII

De logger SCH333 Oceaan VII werd in 1939 gebouwd bij de werf Vuyk te Capelle a/d IJssel voor rekening van de rederij A. v.d. Zwan en Zn uit Scheveningen.

Inhoud: 179,41 brutoton
Lengte: 35,75 meter
Breedte: 6,83 meter
Holte: 2,99 meter
Motor: 240 pk 4 cil. Industrie

Historie:
1940 gevorderd door weermacht no, 3402
1945 vrij gegeven te IJmuiden
1954 SCH 333 Oceaan VII eig. N.V A. v.d. Zwan en Zn
1955 verhuurd aan Jaczon
1961 eig. J. v.d. Zwan
1966 vaartuig verkocht naar Engeland en  tussen juni 1966 en augustus 1967 ingezet als piratenzender Radio 270

Jan


* SCH333-Oceaan-VII4_150kB.jpg (145.24 KB, 800x628 - bekeken 181 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 565


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #996 Gepost op: 13-10-2022, 15:39:28 »

BX661 Regensburg

De Duitse trawler BX661 Regensburg is in 1958 gebouwd bij Rickmerswerft te Bremerhaven  onder bouwnr. 305 voor rekening van rederei Nordsee uit Bremerhaven.
De Regensburg behoort tot de zgn ?Essen?-serie welke in totaal uit vier schepen heeft bestaan. De overige drie schepen waren:
BX653 Essen (1957)
BX654 Saarbr?cken (1957)
BX658 Bielefeld (1958)

Afmetingen: 58,25 x 9,63 x 4,74 m.
Inhoud: 716,32 bruto ton register.
Voortstuwing: dieselmotor met een vermogen van 1590 pk waarmee een maximum snelheid van 13,6 knopen kon worden behaald.
Aantal bemanningsleden: 24

In 1970 is de Regensburg  gesloopt.

Jan


* BX661-Regensburg_150kB.jpg (150.01 KB, 800x676 - bekeken 154 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 565


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #997 Gepost op: 20-10-2022, 17:36:50 »

BX633 Hermann Krause

De Duitse stoomtrawler BX633 Hermann Krause is in 1955 gebouwd bij Seebeckwerft te Bremerhaven  onder bouwnr. 793 voor rekening van de Hanseatische Hochseefischerei uit Bremerhaven.

Afmetingen: 60,40 x 9,19 x 4,38 m.
Inhoud: 645 bruto ton register.
Voortstuwing: triple expansie stoommachine  gekoppeld aan afvoergasturbine met een gezamenlijk vermogen van 1000 pk waarmee een maximum snelheid van 12,9 knopen kon worden behaald.
Aantal bemanningsleden: 23

In 1972 is de Hermann Krause  gesloopt.

Jan


* BX633-Hermann-Krause_150kB.jpg (152.2 KB, 800x591 - bekeken 133 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 565


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #998 Gepost op: 25-10-2022, 16:51:06 »

H143 Imperialist

De stoomtrawler H143 Imperialist is onder bouwnr 457 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell te Beverley UK voor de rederij Hellyer Bros Ltd uit Hull.

Het schip werd op 13 december 1924 te water gelaten en kwam in februari 1925 in de vaart.

Inhoud: 488 bruto ton
Lengte: 160,7 ft (49 m)
Breedte: 27.1 ft (8,3 m)

Het schip beschikte over een stoommachine fabrikaat Amos & Smith met een vermogen van 99 npk waarmee een max. snelheid van 11 knopen kon worden behaald.

Geschiedenis:
1938 verkocht aan de Franse rederij L?Armement St Perrais te St Perrais en herdoopt in Administrateur de Bournat
1940 in beslag genomen door de Royal Navy en verbouwd tot anti onderzeebootjager onder de naam Alastor (FY266)
Gekocht door de Royal Navy. Nieuwe naam: Bretwalda
13 oktober 1944 aanvaring op de Clyde met de Nederlandse onderzeeboot O15
8 oktober 1946 verkocht aan St Andrew?s Steam Fishing Co Ltd uit Hull en herdoopt in White Nile (H39)
11 januari 1947 Verkocht aan de Poolse Regerings Vloot (management ?Dalmor?Przedsiobiorstwo Polowow, Dalekomorskich, Gdynia). Nieuwe naam wordt: Jupiter
1960 Verkocht voor de sloop

Jan


* H143-Imperialist_150kB.jpg (149.21 KB, 800x621 - bekeken 123 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 565


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #999 Gepost op: 03-11-2022, 19:27:16 »

SCH104 Adriana

De motorlogger Adriana werd in 1912 als zeillogger VL88 Adriana gebouwd bij de werf A. de Jong te Vlaardingen voor rekening van Rederijkantoor Fa. Joost Pot te Vlaardingen.

Inhoud: 170 brutoton (na verlenging)
Lengte: 35,94 meter (na verlenging)
Breedte: 6,53 meter
Holte: 2,98 meter
Motor: 1928: 80 pk Brons, 1940: 4 cil. Sulzer, 4RKWM 250 pk

Historie:
1912: VL88 Adriana Eig.: Rederijkantoor Fa. Joost Pot te Vlaardingen
1928: verbouwing tot motorlogger
1933: verkocht aan Rederij A. de Jong uit Scheveningen. Visnr. wordt SCH104 naam ongewijzigd
1936: schip werd met 5,42 m verlengd te Vlaardingen
1940: gevorderd door de Kriegsmarine en verbouwd om dienst te doen als ?tauchlogger?onder de naam ?Hohlente?
1946 Vanuit Kiel overgebracht naar IJmuiden; daarna verbouwd bij A. de Jong te Vlaardingen waarbij het schip nogmaals werd verlengd en een nieuwe schuine steven en een nieuw dekhuis en stuurhuis werden aangebracht.
1952: Overgang naar N.V. Verre Visserij Mij J. de Jong (dir. J. de Jong) te Scheveningen
1960: Verhuurd aan de N.V. Verre Visserij Mij te Scheveningen
1964: Aangekocht door de N.V. Verre Visserij Mij.
1965: Verkocht voor de sloop aan N.V. Koophandel te Nieuw Lekkerland

SCH101 Johanna Maria

De motortrawler SCH101 Johanna Maria is in 1956 gebouwd bij Sleephelling Mij. Scheveningen onder bouwnr. 130 voor rekening van rederij Jaczon uit Scheveningen. Het schip werd op 19 juni 1956 te water gelaten en kwam in oktober van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud: 283 BRT
Afmetingen: 42,86/40,13 x 7,24 x 3,47 m
Hoofdmotor: 8 cil. Industrie dieselmotor 600 pk. In 1967 opgevoerd tot 900 pk.

Geschiedenis
1964 verhuurd aan B.P.M. als onderzoekingsvaartuig
1967 weer ingezet voor de visserij
1969 omgedoopt in Trijntje Allegonda
1971 overgegaan naar rederij Den Dulk ?van Leeuwen en omgedoopt in Poolster SCH56
1975 afgevoerd ivm sanering

Jan


* SCH104-Adriana2_150kB.jpg (155.84 KB, 800x595 - bekeken 100 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 565


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1000 Gepost op: 16-11-2022, 16:40:40 »

VL172 Clara

De stoomlogger VL172 Clara is in 1908 gebouwd bij Scheepswerf Gebr. Vd Windt te Vlaardingen in opdracht van de Visserij Maatschappij Vlaardingen.

Inhoud: 205 brt
Afmetingen: 35,50 x 6,80 x 3,65 m
Voortstuwing: Triple expansie machine fabrikaat Wilton, Rotterdam met een vermogen van 200pk

Geschiedenis:
1941 gevorderd door de Duitse Kriegsmarine en ingezet als DW023 resp. VS115
1962 de Clara was in 1962 de laatste stoomlogger van ons land die nog actief aan de haringdrijfnetvisserij heeft deelgenomen. Dat jaar werd door de Clara in 9 reizen (194 reisdagen) toen 303.600 kg haring gevangen met een opbrengst van NLG 262.115,-
1963 opgelegd te Vlaardingen
1965 verkocht voor de sloop

Jan


* VL172-Clara2_150kB.jpg (149.2 KB, 800x629 - bekeken 63 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 565


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1001 Gepost op: 22-11-2022, 14:32:08 »

Opgelegde Engelse trawlers te Hull


* H95-Kingston-Sapphire3_150k.jpg (148.65 KB, 1000x749 - bekeken 48 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 565


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1002 Gepost op: 29-11-2022, 14:27:50 »

BX661 Regensburg

De Duitse trawler BX661 Regensburg is in 1958 gebouwd bij Rickmerswerft te Bremerhaven  onder bouwnr. 305 voor rekening van rederei Nordsee uit Bremerhaven.
De Regensburg behoort tot de zgn ?Essen?-serie welke in totaal uit vier schepen heeft bestaan. De overige drie schepen waren:
BX653 Essen (1957)
BX654 Saarbr?cken (1957)
BX658 Bielefeld (1958)

Afmetingen: 58,25 x 9,63 x 4,74 m.
Inhoud: 716,32 bruto ton register.
Voortstuwing: dieselmotor met een vermogen van 1590 pk waarmee een maximum snelheid van 13,6 knopen kon worden behaald.
Aantal bemanningsleden: 24

In 1970 is de Regensburg  gesloopt.

Jan


* BX661-Regensburg2_150kB.jpg (150.55 KB, 800x634 - bekeken 26 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 565


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #1003 Gepost op: Gisteren om 14:12:16 »

Hektrawlers te IJmuiden

H90 Kirkella

De hektrawler H90 Kirkella is in 1973 in opdracht van Cornelis Vrolijk?s Visserij Maatschappij BV uit IJmuiden gebouwd bij Scheepswerf Boot Leiden BV te Leiderdorp (casco) resp. Sleephelling Maatschappij Scheveningen. Het schip had toen de naam SCH90 Onderneming I.

inhoud: 475,47 bruto ton
lengte over alles: 56,34 m
breedte: 9,22 m
holte: 6,07 m.

De hoofdmotor was een 6 cil. Deutz dieselmotor met een vermogen van 2000 pk.

Geschiedenis:
In 1979 is het schip bij de Scheepswerf ?Welgelegen? te Harlingen verlengd (60,07 m) waardoor de inhoud steeg tot 542,93 brt.

In 1985 is het schip verkocht aan de Engelse rederij ?The Dinas Steam Trawling Co Ltd te Hull en kreeg het de naam H90 Kirkella.
In 1994 is het schip verkocht naar Guinee (Conakry) en heeft het de naam Babel I.

SCH72 Prins Bernhard

De hektrawler SCH72 Prins Bernhard is in 1983 gebouwd bij de Ysselwerf te Capelle aan de IJssel onder bouwnr 208 in opdracht van Cornelis Vrolijk Visserij Mij. te IJmuiden.

Bruto inhoud: 2.610 brt
Lengte over alles: 88,13 m
Breedte: 14 m
Holte: 9 m
Voortstuwing: Deutz dieselmotor type SBV.8.M.540 met een vermogen van 4418 pk (kW)

Geschiedenis:
1993 Verkocht naar Fecamp, Frankrijk als FC716900 Prins Bernhard

SCH171 Cornelis Vrolijk FZN

De hektrawler SCH171 Cornelis Vrolijk FZN is in 1988 gebouwd bij de Ysselwerf te Capelle aan de IJssel onder bouwnr 211 in opdracht van Cornelis Vrolijk Visserij Mij. te IJmuiden. Het schip kwam op 22 juni 1988 in de vaart. In 2009 werd het schip omgevlagd naar de UK en kreeg toen het visnummer H171.

Bruto inhoud: 5579 brt
Lengte over alles: 114,20 m
Breedte: 17 m
Diepgang: 7,06 m
Holte: 10,20 m
Voortstuwing: Deutz dieselmotor type SBV16M640 met een vermogen van 9523 pk (7009 kW)

Geschiedenis:
1994 aanpassing motorvermogen: 7996 pk (5885 kW)
1999 aanpassing motorvermogen: 9520 pk (7007 kW)
2009 omgevlagd naar de UK als H 171 Cornelis Vrolijk Fzn van North Atlantic Holdings (Cornelis Vrolijk), motor vermogen aangepast: 9670 pk (7117 kW), roepletters: MLPC9
2011 nieuwe motor type W?rtsil? met vermogen 9670 pk (7117 kW). Motor is opgebouwd bij W?rtsila maar is officieel een rebuild Deutz 640.

Jan


* Vrolijk_150kB.jpg (154.59 KB, 1000x790 - bekeken 10 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Pagina's: 1 ... 63 64 65 66 [67] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!