Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 15:08:59
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  vervolg.. Mooie trawler plaatjes
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 52 53 54 55 [56] 57 58 59 60 ... 71 Omlaag Print
Auteur Topic: vervolg.. Mooie trawler plaatjes  (gelezen 926774 keer)
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #825 Gepost op: 26-05-2018, 12:29:43 »

IJs laden

Het laden van ijs in de haven van Scheveningen voor een van de loggers van rederij Frank Vrolijk.

Jan


* IJS_150kB.jpg (145.38 KB, 800x636 - bekeken 1299 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #826 Gepost op: 01-06-2018, 11:22:04 »

GY91 Lord Beatty

De motortrawler Lord Beatty is in 1956 onder bouwnr 281 bij de Duitse werf Rickmers uit Bremerhaven  gebouwd voor de rederij Lord Line Ltd uit Hull. Het schip had het visserijnummer H112.

Het schip is op 15 december 1955 te water gelaten en kwam in 1956 in de vaart.

Inhoud:  697 bruto ton
Lengte: 189 ft (57,6 m)
Breedte: 31,8 ft (9,7 m)

Het schip beschikte over een dieselmotor met een vermogen van 1400 pk.
Schipper Walt Lewis heeft met de  Lord Beatty in 1957 en in 1958 de Silver Cod trofee gewonnen.
In 1963 is de Lord Beatty aan Northern Trawlers Ltd uit Grimsby verkocht. De naam bleef ongewijzigd maar het visnummer werd gewijzigd in GY91.

In 1976 is het schip gesloopt.

Jan


* GY91_Lord_Beatty2_150kB.jpg (145 KB, 800x640 - bekeken 1256 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #827 Gepost op: 03-06-2018, 22:07:32 »

KW39 Wilhelmina Johanna

De motortrawler KW39 Wilhelmina Johanna is voor rekening van Visserij Mij. Kennemerland uit Katwijk onder bouwnr 500 gebouwd bij Scheepsbouwwerf De Dageraad te Woubrugge.

De Wilhelmina Johanna kwam op 1 maart 1961 in de vaart.

Inhoud: 319 bruto ton.
Afmetingen:  46,60/44,03 x 7,63 x 3,75 m.
De hoofdmotor was een 8 cilinder Deutz van 1000 pk.

In 1974 is de Wilhelmina Johanna verkocht naar Argentinië en kreeg de naam Santa Rose.

Jan


* KW39-Wilhelmina-Johanna_150.jpg (148.27 KB, 800x639 - bekeken 1152 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #828 Gepost op: 08-06-2018, 12:31:28 »

GY10 Coldstreamer

De motortrawler Coldstreamer is in 1955 gebouwd bij de Duitse werf Rickmers uit Bremerhaven voor rekening van de Standard Steam Fishing Co Ltd uit Grimsby. Het schip had het visserijnummer GY10.

Inhoud:  697 bruto ton
Lengte: 189 ft (57,6 m)
Breedte: 31,8 ft (9,7 m)

Het schip beschikte over een dieselmotor met een vermogen van 1400 pk.

In 1976 is het schip gesloopt te Grimsby.

Jan


* GY10-Coldstreamer_150kB.jpg (147.99 KB, 800x638 - bekeken 1191 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #829 Gepost op: 13-06-2018, 21:17:04 »

SCH101 Trijntje Allegonda

De motortrawler SCH101 Trijntje Allegonda is in 1956 gebouwd bij Sleephelling Mij. Scheveningen onder bouwnr. 130 voor rekening van rederij Jaczon uit Scheveningen. Het schip had toen de naam Johanna Maria. Het werd op 19 juni 1956 te water gelaten en kwam in oktober van datzelfde jaar  in de vaart.

Inhoud: 283 BRT
Afmetingen: 42,86/40,13 x 7,24 x 3,47 m
Hoofdmotor: 8 cil. Industrie dieselmotor 600 pk. In 1967 opgevoerd tot 900 pk.

Geschiedenis
1964 verhuurd aan B.P.M. als onderzoekingsvaartuig
1967 weer ingezet voor de visserij
1969 omgedoopt in Trijntje Allegonda
1971 overgegaan naar rederij Den Dulk –van Leeuwen en omgedoopt in Poolster SCH56
1975 afgevoerd ivm sanering

Jan


* SCH101-Trijnte-A2_150kB.jpg (148.89 KB, 800x651 - bekeken 1056 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #830 Gepost op: 13-06-2018, 21:19:48 »

Vlaggetjesdag

Zaterdag 16 juni is het weer vlaggetjesdag. Maar dat wist je natuurlijk al. Net als vorige jaren sta ik weer met een kraam vol nieuwe schilderijen aan de tweede haven (ter hoogte van het Schevenings tafereel). Mocht je toevallig in de buurt zijn kom gerust effe kikke.

Jan


* VD2018_lijst.jpg (244.19 KB, 800x688 - bekeken 1053 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #831 Gepost op: 30-06-2018, 12:09:56 »

SCH5 GUUS

Dit schip werd in 1956 gebouwd bij Scheepswerf De Rietpol onder bouwnr. 12 in opdracht van Kramer & Booy.  Het schip kwam op 3 november 1956 als IJM 18 ARIADNE in de vaart voor rederij H. Gomes te Leidschendam.

 In 1962 werd het schip verkocht aan N.V. Verre Visserij (J.J. van der Toorn Azn) te Scheveningen en werd omgedoopt in SCH 5 GUUS.

Afmetingen: 36,25/33,76 x 7,34 x 3,56 m. Inhoud: 225 BRT
Hoofdmotor: 6 cilinder MWM van 500 pk.

In 1967 werd het schip verlengd: de nieuwe lengte werd 42,95/40,07 m. Inhoud: 246 BRT

De hoofdmotor werd in 1973 vervangen door een 8 cilinder Crepelle van 1350 pk.

Het schip is in 1975 gesaneerd en afgevoerd.

Jan


* SCH5-Guus2_150kB.jpg (146.76 KB, 800x641 - bekeken 1018 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #832 Gepost op: 04-07-2018, 16:25:26 »

KW32 Stern

De kotter KW32 Stern is in 1987 als KW34 Rose Marie gebouwd bij Scheepswerf Metz te Urk voor rekening van rederij Albatros BV uit Katwijk aan Zee.

Inhoud: 547 BRT
Afmetingen: 44,54 x 9,0 x 5,10 m
Motor: SWD 1987 met een vermogen van  3927 pk.

Geschiedenis:
1987-op 10 januari op Urk te water gelaten en op 7 mei te IJmuiden overgedragen aan Rederij Albatros BV. als KW 34 ROSE MARIE.
1999-december, verkocht aan Rederij H van Duyn en Zn en ondergebracht bij Rederij van der Plas en van der Wiel BV nieuwe naam: KW 32  STERN
2005-op 7 oktober was de kotter voor het laatst aan de markt in IJmuiden. De besomming was ruim 55.000 euro. De sanering was goedgekeurd.
2006-begin januari naar Scheepssloperij Van Heyghen Recycling ( VHR) te Gent

Jan


* KW32-Stern_150kB.jpg (149 KB, 800x643 - bekeken 986 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #833 Gepost op: 19-07-2018, 21:04:01 »

Grimsby Dock

Op het schilderij een sfeerbeeld van de haven van Grimsby (UK) met op de voorgrond de stoomtrawlers GY80 Rapallo en GY252 Remindo.

Jan


* Grimsby-Dock2_150kB.jpg (147.64 KB, 800x661 - bekeken 962 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #834 Gepost op: 08-08-2018, 14:35:31 »

IJM28 Amsterdam

De motortrawler IJM28 Amsterdam is in 1955 gebouwd bij Scheepsbouw en Reparatiewerf De Hoop te Leiden onder bouwnr. 1431 in opdracht van Firma D. Joh. Krijger uit IJmuiden. Het schip werd op 7 september 1955 te water gelaten. De proefvaart vond plaats op 6 maart 1956 en op 28 maart van datzelfde jaar vertrok de Amsterdam vanuit Vlaardingen voor het eerst ter visserij.

Inhoud: 333 BRT
Lengte (over alles): 43,16 m
Breedte: 7,84 meter 
Holte: 3,75 meter
Hoofdmotor: 6 cil. Krupp  van 750 pk. Deze is in 1962 vervangen door een Deutz van 1000pk.

Geschiedenis
De Amsterdam is eind 1961 met ernstige machineschade binnengesleept en in 1962 verkocht aan rederij W. van der Zwan & Zonen te Scheveningen. Het schip kreeg de naam Willem van der Zwan (SCH302) en de Krupp motor werd vervangen door een Deutz motor.
De Willem van der Zwan heeft tot 1966 gevaren voor rederij W. van de Zwan en is daarna verkocht aan Konrad Kvalsik te Alesund, Noorwegen. Het schip kreeg toen de naam Gollenes. In 1977 is het schip verlengd.

Jan


* IJM28-Amsterdam2_150kB.jpg (147.24 KB, 800x644 - bekeken 968 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #835 Gepost op: 11-08-2018, 15:50:23 »

SCH106 Boeier

Deze hektrawler is in 1980 onder bouwnr. 195 gebouwd bij YVC IJsselwerf te Capelle a/d IJssel  voor rekening van rederij Jaczon uit Scheveningen. Het schip kwam 12 februari 1980 in de vaart.

Inhoud: 843 brt (na verlenging 1023 brt)
Afmetingen: 67,01/63,57 x 12,52 x 6,87 m. (na verlenging 77,01/73,87 x 12,52 x 6,87 m)
Motor: 8cil. MAK turbo dieselmotor met een vermogen van 2800 pk (6600KW). Later opgevoerd naar 3200 pk

Geschiedenis
1983 Verlengd en hermeten
1986 Overgaan naar Ibru Seafoods Ltd uit Nigeria en hernoemd in ODON

Jan


* SCH106-Boeier_150kB.jpg (142.07 KB, 800x668 - bekeken 903 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #836 Gepost op: 15-08-2018, 21:23:17 »

GY188 Boston Fury

Deze motortrawler is in 1956 onder bouwnr. 909 gebouwd bij de werf Cook, Welton en Gemmell te Beverley (Engeland) voor rekening van Boston Deep Sea Fisheries Co Ltd uit Grimsby De tewaterlating had plaats op 19 september 1956.

Inhoud: 577 bruto ton
Lengte: 160,5 ft (48,9 m)
Breedte: 30,4 ft (9,3 m)

De voortstuwing bestond uit een dieselmotor fabrikaat Mirrlees Bickerton & Day met een vermogen van 1050 pk. Hiermee kon een maximale vaart van 13 knopen worden gehaald.

Geschiedenis:
Op 14 augustus 1961 verkocht aan de rederij Abunda Steam Fishing Co Ltd uit Grimsby waarna het schip de naam Abunda kreeg
Op 22 december 1966 verkocht aan Newton Trawlers Ltd uit Grimsby en herdoopt in Volesus.
Op 1 januari 1975 verkocht aan North Cape Fishing Co Ltd uit Hull
Op 19 mei 1975 verkocht naar Gibraltar om ingezet te worden als bergingsvaartuig
1979 verkocht naar Panama (Maritime Sunshine SA)
1987 Overgegaan naar Chepo Shipping Co SA, Panama
1998 Geschrapt uit Lloyds Register

Jan


* GY188-Boston-Fury_150kB.jpg (145.92 KB, 800x595 - bekeken 824 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #837 Gepost op: 21-08-2018, 20:46:08 »

H582 Banquo

Deze stoomtrawler is in 1948 onder bouwnr. 210 gebouwd bij de werf J. Lewis & Sons Ltd te Aberdeen voor rekening van J. Marr & Son Ltd uit Hull. Het schip had toen de naam Thornella. De tewaterlating had plaats op 19 september 1956.

Inhoud: 604 bruto ton
Lengte: 170,4 ft (51,9 m)
Breedte: 29,2 ft (8,9 m)
Diepgang: 14,3 ft (4,4 m)

De voortstuwing bestond uit een triple expansie stoommachine fabrikaat J. Lewis & Sons Ltd uit Aberdeen. De ketel was gemaakt door Caledon Shipbuilding & Engineering Co Ltd, uit Dundee.Hiermee kon een maximale vaart van 13 knopen worden gehaald.

Geschiedenis:
9.4.1948:Tewaterlating bij J. Lewis & Sons Ltd, Aberdeen
29.9.1948: Overgedragen aan J. Marr & Son
10.1952: Tijdens een reis naar Groenland 8 lichamen uit zee gehaald afkomstig van de Hull trawler Norman (H289) en bij Scrabster aan land gezet.
1953: Te Hull binnengelopen met zware schade aan het stuurhuis als gevolg van slecht weer tijdens de thuisreis vanaf Groenland.
13.9.1954: Verkocht aan Northern Fishing Co (Hull) Ltd, te Hull
6.10.1954: Geregistreerd te Hull als BANQUO (H582)
10.1957: Opgebracht door IJslandse kanonneerboot Thor i.v.m. illegaal vissen voor de kust van IJsland
24.5.1965: Verkocht aan Hellyer Bros. Ltd, te Hull.
19.5.1967: Verkocht aan Wyre Trawlers Ltd, te Fleetwood.
7.6.1967: Geregistreerd te Fleetwood (FD99) en reeds na 1 visreis opgelegd te Fleetwood
9.1967: Verkocht voor de sloop aan Van Heyghen Freres S.A., te Gent (BE)

Jan


* H582-Banquo_150kB.jpg (147.57 KB, 800x630 - bekeken 847 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #838 Gepost op: 29-08-2018, 16:29:16 »

Trawlers te Hull

Jan


* Hull_150kB.jpg (144.39 KB, 800x626 - bekeken 786 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #839 Gepost op: 11-09-2018, 16:30:04 »

Scheveningen haven

Zeilloggers in de haven van Scheveningen.

Jan


* Scheveningenhaven_150kB.jpg (146.94 KB, 800x600 - bekeken 738 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Pagina's: 1 ... 52 53 54 55 [56] 57 58 59 60 ... 71 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!