Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 06:24:26
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  vervolg.. Mooie trawler plaatjes
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 39 40 41 42 [43] 44 45 46 47 ... 71 Omlaag Print
Auteur Topic: vervolg.. Mooie trawler plaatjes  (gelezen 926928 keer)
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #630 Gepost op: 30-03-2015, 20:40:22 »

Dag Wim,

Prachtig geschilderd hoor! Leuk dat er nog iemand is die dezelfde passie heeft. Als je eenmaal door het schildervirus bent besmet kom je er niet meer vanaf.

Mvg

Jan
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #631 Gepost op: 31-03-2015, 01:00:06 »

Jan en Wim bedankt voor het tonen van jullie werk, het is allemaal prachtig gedaan, ook zonder nummer zijn de schepen zeer goed herkenbaar.
gr.
Jan.
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #632 Gepost op: 03-04-2015, 09:28:10 »

SCH302 Willem van der Zwan

De hektrawler SCH302 Willem van der Zwan werd in 1973  in opdracht van Rederij W. van der Zwan & Zn. N.V.   gebouwd bij T. van Duijvendijk’s Scheepwerf te Lekkerkerk.  Zusterschip was de SCH54 Franziska welke in 1974 bij dezelfde werf is gebouwd.

Inhoud: 477 BRT
Lengte: 54,45/50,79 meter
Breedte: 10,02  meter 
Holte:  5,74 meter
Hoofdmotor: 6 cil. Deutz van 2000 pk.

In 1980 werd het schip verlengd tot 61,93 meter. De inhoud van de Willem van der Zwan  werd daarmee vergroot tot 565 BRT.

In 1987 is het schip verkocht naar Peru. De SCH302 Willem van der Zwan  kreeg toen de naam Azangar  met als nieuwe thuishaven Floppesca, Callao.

Prettige Pasen

Jan


* SCH302-Willem-van-der-Zwan_.jpg (148.71 KB, 800x639 - bekeken 1818 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #633 Gepost op: 11-04-2015, 11:40:25 »


H322 Ross Leonis


De motortrawler H322 Ross  Leonis is als Stella Leonis onder bouwnr 944 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor rekening van de rederij Charleson-Smith Trawlers Ltd. uit Hull.

Het schip is 29 maart 1960 te water gelaten en kwam in juli van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud: 775 bruto ton
Lengte: 185 ft (56,3 m)
Breedte: 33,6 ft (10,2 m)

Het schip beschikte over een 6 cilinder turbo charged dieselmotor van het fabrikaat Mirrlees Bickerton & Day met een vermogen van 1800 pk waarmee een max. snelheid van 15 knopen kon worden behaald.

In 1963 en 1964 werd de Stella Leonis winnaar van de Silver Cod  trofee voor de grootste hoeveelheid aangevoerde vis.  Op 26 november 1965 werd de naam gewijzigd in Ross Leonis en
op  1 oktober 1967 is het schip verkocht aan de rederij Hudson Bros (Trawlers) Ltd. te Hull.
Op 13 december 1976 is voor de kust van Noorwegen brand uitgebroken aan boord; het schip moest toen naar Harstadt voor reparatie en is daarna weer in de vaart genomen.

In 1978 is het schip voor de sloop verkocht.

Jan


* H322--Ross-Leonis_150kB.jpg (149.43 KB, 800x627 - bekeken 1697 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #634 Gepost op: 11-04-2015, 14:50:25 »

Jan en Wim jullie maken zekers mooie herinneringen met jullie schilderijen.
Gelogd
rumboon
Gast
« Antwoord #635 Gepost op: 13-04-2015, 17:13:49 »

Bedankt voor het compliment witkwast


* 123_-_415.JPG (248.14 KB, 1400x667 - bekeken 1740 keer.)
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #636 Gepost op: 16-04-2015, 21:31:39 »

VL 112 Bets en Gerda

De motortrawler VL112 Bets en Gerda werd in 1962 opgeleverd door de Scheepswerf De Industrie van D. & Joh. Boot te Alphen aan de Rijn onder bouwnr. 1301 voor rekening van G. Kornaat’s Handelsmij. te Vlaardingen.

Inhoud: 327 bruto ton.
Lengte over alles:  44,21 m.
De hoofdmotor was een 8 cilinder Industrie dieselmotor van 1000 pk.

De Bets en Gerda is tot 1975 in de vaart geweest en werd in december 1975 afgevoerd en gesaneerd. Op 4 januari 1980 is het schip uit IJmuiden naar de sloperij vertrokken.

Jan


* VL112-Bets-en-Gerda_150kB.jpg (145.77 KB, 800x642 - bekeken 1565 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
G.Z.V.
Schipper
*****
Berichten: 517


Een "Eilander" blijf je voor altijd.


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #637 Gepost op: 17-04-2015, 16:38:17 »


 Mooi plaatje van lang geleden.

                                            gzv


* Scarbor___.JPG (77.99 KB, 591x428 - bekeken 1584 keer.)
Gelogd

IVMVEBWL
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #638 Gepost op: 25-04-2015, 12:05:27 »

H106 Kingston Garnet

De H106 Kingston Garnet is onder bouwnr 816 gebouwd bij de bekende Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Kingston Steam Trawling Co Ltd. te Hull.

Het schip is op 3 november 1949 te water gelaten en kwam in februari 1950 in de vaart.

Inhoud 717 bruto ton
Lengte: 183,84ft (55,9 m)
Breedte: 30,7 ft (9,35 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine van het fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1000 ipk waarmee een max. snelheid van 12,9  knopen kon worden behaald. 

In 1966 is het schip verkocht aan Hellyer Bros Ltd. te Hull maar heeft niet lang voor deze rederij gevaren want al  in 1968 is de Kingston Garnet  verkocht voor de sloop.

GY161 Bradman


Deze stoomtrawler  is in 1950 gebouwd voor rekening van Bunch Steam Fishing Co Ltd (onderdeel van Crampin Steam Fishing Co. Ltd uit Grimsby) bij de werf Cochranes te Selby (Engeland) en is vernoemd naar een beroemde Australische cricketer.

Inhoud:  693 bruto ton
Lengte: 180 ft (54.8 m)
Breedte: ?

Stoommachine: ?

In 1965 is Bradman overgegaan naar de Ross groep en hernoemd in Ross Anson. In 1968 is het schip gesloopt .

H116 St. Dominic

De H116 Saint Dominic is onder bouwnr 925 gebouwd bij de bekende Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de bekende rederij Thomas Hamling & Co uit Hull.
Het schip is op 20 mei 1958 te water gelaten en kwam in oktober van datzelfde jaar in de vaart.
Deze  trawler stond bekend om haar markante schoorsteen.

Inhoud 829  bruto ton
Lengte: 185 ft (56,3 m)
Breedte: 34,5 ft (10,5 m)

Het schip beschikte over een diesel elektrische voorstuwing welke bestond uit 3 dieselmotoren, fabrikaat Mirrlees Bickerton & Day met een vermogen van 3 x 760 pk en een elektromotor, fabrikaat Metropolitan Vickers Ltd .  Hiermee kon een max. snelheid van 13,5  knopen  worden behaald.

In 1979 is het schip verkocht voor de sloop.

Jan


* Haven-van-Hull2_150kB.jpg (146.4 KB, 800x640 - bekeken 1465 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #639 Gepost op: 30-04-2015, 21:39:18 »

SCH 33 Margriet

De motortrawler SCH33 Margriet is in 1963 onder bouwnr. 643 gebouwd bij Scheepswerf Fa. S. Seymonsbergen te Amsterdam voor rekening van Jaczon Rederij en Haringhandel te Scheveningen.

Inhoud: 346 BRT
Afmetingen: 48,33/45,53 x 7,54 x 3,85 m
Hoofdmotor: 6 cil. Industrie 1350 pk

De Margriet heeft maar kort voor Jaczon gevaren want al in 1966 is het schip verkocht aan Heinrich Harling K.G. Bremerhaven en werd het schip herdoopt in San Antonio. Daarna is het schip doorverkocht naar Chili, en wel aan Empressa Pesquera Chili Ltda, te Valparaiso.

Jan


* SCH33-Margriet_150kB.jpg (145.18 KB, 800x627 - bekeken 1368 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
rumboon
Gast
« Antwoord #640 Gepost op: 07-05-2015, 17:04:30 »

SCH 153 en op de achtergrond de Drente van de Rotterdamse Lloyd


* SCH_153_en_Drente.JPG (226.79 KB, 1400x789 - bekeken 1395 keer.)
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #641 Gepost op: 07-05-2015, 19:44:18 »

H106 Kingston Garnet

De stoomtrawler H106 Kingston Garnet is onder bouwnr 816 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Kingston Steam Trawling Co Ltd. te Hull.

Het schip is op 3 november 1949 te water gelaten en kwam in februari 1950 in de vaart.

Inhoud 717 bruto ton
Lengte: 183,84ft (55,9 m)
Breedte: 30,7 ft (9,35 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine van het fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1000 ipk waarmee een max. snelheid van 12,9 knopen kon worden behaald. 

In 1966 is het schip verkocht aan Hellyer Bros Ltd. te Hull maar heeft niet lang voor deze rederij gevaren want al  in 1968 is de Kingston Garnet  verkocht voor de sloop.

Jan


* H106-Kingston-Garnet_150kB.jpg (145.13 KB, 800x635 - bekeken 1284 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #642 Gepost op: 14-05-2015, 10:31:34 »

SCH302 Willem van der Zwan

De motortrawler SCH302 Willem van der Zwan werd in 1962 door  Rederij W. van der Zwan & Zn. N.V.  gekocht van de Firma D. Joh. Krijger te IJmuiden en heette oorspronkelijk Amsterdam IJM28.  Het schip is in 1955 gebouwd bij Scheepsbouw en Reparatiewerf De Hoop te Leiden onder bouwnr. 1431. Het schip werd op 7 september 1955 te water gelaten. De proefvaart vond plaats op 6 maart 1956 en op 28 maart van datzelfde jaar vertrok de Amsterdam van uit Vlaardingen ter visserij.

Inhoud: 333 BRT
Lengte (over alles): 43,16 m
Breedte:  7,84 meter 
Holte:  3,75 meter
Hoofdmotor: 6 cil. Krupp  van 750 pk. Deze is in 1962 vervangen door een Deutz van 1000pk.

De Willem van der Zwan heeft tot 1966 gevaren voor rederij W. van de Zwan en is daarna verkocht aan Konrad Kvalsik te Alesund, Noorwegen. Het schip kreeg toen de naam Gollenes. In 1977 is het schip verlengd.

Jan


* SCH302-Willem-van-der-Zwan2.jpg (147.53 KB, 800x803 - bekeken 1232 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #643 Gepost op: 21-05-2015, 21:37:05 »

H227 Ross Otranto

De H227 Ross Ontranto is als Cape Otranto onder bouwnr 972 gebouwd bij de bekende Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Hudson Brothers Ltd uit Hull en is de grootste zij trawler die de werf heeft gebouwd.

Het schip is op 28 juli 1961 te water gelaten en kwam in 1962 in de vaart.

Inhoud 823 bruto ton
Lengte: 198 ft (60,3 m)
Breedte: 34,5 ft (10,5 m)

Het schip beschikte over een diesel elektrische voorstuwing fabrikaat Mirrlees Bickerton & Day met een vermogen van 2775 pk waarmee een max. snelheid van 15 knopen kon worden behaald.

De Cape Otranto is in 1965 hernoemd in Ross Otranto.
In 1979 is het schip verkocht voor de sloop.

Jan


* H227-Ross-Otranto2_150kB.jpg (145.67 KB, 800x609 - bekeken 1936 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
rumboon
Gast
« Antwoord #644 Gepost op: 23-05-2015, 17:53:17 »

HH 316 Martin Friedrichs  ik heb verder geen gegevens, maar het was een stoomtrawler uit Hamburg en
de pijp was echt zo groot


* HH_316_M.F.JPG (263.45 KB, 1400x948 - bekeken 2016 keer.)
Gelogd
Pagina's: 1 ... 39 40 41 42 [43] 44 45 46 47 ... 71 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!