Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-11-2022, 03:34:39
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  vervolg.. Mooie trawler plaatjes
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 37 38 39 40 [41] 42 43 44 45 ... 67 Omlaag Print
Auteur Topic: vervolg.. Mooie trawler plaatjes  (gelezen 843128 keer)
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 563


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #600 Gepost op: 18-10-2014, 11:10:25 »

H209 Kirkella

De H209 Kirkella is onder bouwnr 861 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij J. Marr & Son Ltd. te Hull.

Het schip is op 15 januari 1952 te water gelaten en kwam in maart datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud 790  bruto ton
Lengte: 190,2 ft (58 m)
Breedte: 32,1 ft (9,8 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en stoommachine fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1250 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5  knopen kon worden behaald. 

In 1955 werd de Kirkella winnaar van de Silver Cod Trophy voor de grootste totale vangst van dat jaar. De Kirkella werd in 1959 verkocht aan Dinas Steam Trawling Co Ltd te Fleetwood. Vervolgens werd het schip in 1963 aangekocht door Boyd Line Ltd te Hull en kreeg de naam Arctic Galliard. I.v.m. het in de vaart komen van een nieuwe diepvries hektrawler met dezelfde naam werd het schip hernoemd  in Arctic Outlaw.

In 1974 is de Arctic Outlaw, ex Arctic Galliard, ex Kirkella verkocht voor de sloop.

Jan


* H209-Kirkella_4_150kB.jpg (141.46 KB, 800x665 - bekeken 2313 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 563


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #601 Gepost op: 25-10-2014, 11:31:25 »

H220 St. Giles

De motortrawler H220 Saint Giles is onder bouwnr 434 gebouwd bij de Schotse  werf Fergusons Brothers te Glasgow voor de rederij Thomas Hamling & Co uit Hull.

Het schip is op 9 februari  1962 te water gelaten en kwam in mei datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud: 658 bruto ton
Lengte: 178,8 ft (54,5 m)
Breedte: 32.5 ft (9,9 m)

Het schip beschikte over een dieselmotor van het fabrikaat Mirrlees Bickerton & Day met een vermogen van 1400 pk.

De St. Giles heeft tot 1979 gevist voor Thomas Hamling en is in 1980 verkocht aan Greenpeace en kreeg toen de naam Sea Shepherd II. In 1992 is het schip verkocht in Ucluelet, Brits Columbia. In 1994 opgelegd en uiteindelijk in 2004 gesloopt in Esquimault.

H350 St. Gerontius

De motortrawler H350 Saint Gerontius is onder bouwnr 976 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Thomas Hamling & Co uit Hull.

Het schip is op 28 september  1961 te water gelaten en kwam in maart 1962 in de vaart.

Inhoud: 659 bruto ton
Lengte: 173,6 ft (52,9 m)
Breedte: 32.2 ft (9,8 m)

Het schip beschikte over een dieselmotor van het fabrikaat C.D. Holmes/Werkspoor  met een vermogen van 1380 pk waarmee een max. snelheid van 14 knopen kon worden behaald.

De St. Gerontius heeft tot 30 november 1979 gevaren voor Thomas Hamling en is daarna opgelegd.  In 1980 is het schip uiteindelijk verkocht aan Albert Draper & Son voor de sloop.

Jan


* H220-St-Giles--H350-St-Ger.jpg (146.94 KB, 800x790 - bekeken 2094 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 563


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #602 Gepost op: 30-10-2014, 21:49:21 »

H344 Arctic Vandal

De motor trawler Arctic Vandal is onder bouwnr 968 gebouwd bij de werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Boyd Line uit Hull.

Het schip is op 15 juni 1961 te water gelaten en kwam in November van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud 594 bruto ton
Lengte: 163,7 ft (49,9 m)
Breedte: 30,5 ft (9,3 m)

Het schip beschikte over een dieselmotor van het  fabrikaat Mirrlees Bickerton & Day met een vermogen van 1400 pk waarmee een max. snelheid van 14 knopen kon worden behaald.

In 1979 is de Arctic Vandal verkocht aan rederij Huxley Fishing Co Ltd uit Lowestoft  waarbij de naam werd gewijzigd in St. Paul. Het schip werd verbouwd tot standby reddingsvaartuig voor de offshore industrie.
 In 1990 ging het schip over naar Colne Shipping Co Ltd uit Lowestoft en deze deed het schip in 1996 weer van de hand aan Charford Shipping IV Ltd uit Lowestoft.

Jan


* H344-Arctic-Vandal_150KB.jpg (141.64 KB, 800x613 - bekeken 1971 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 563


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #603 Gepost op: 08-11-2014, 12:36:18 »

H291 Brucella

De motortrawler H291 Brucella  is onder bouwnr.  867 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij J. Marr & Son Ltd uit Hull.

Het schip is op 30 mei 1953 te water gelaten en kwam in oktober van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud 678 bruto ton
Lengte: 175 ft ( 53,3 m)
Breedte: 31,7 ft ( 9,66 m)

Het schip beschikte over een diesel motor van het fabrikaat British Polar met een vermogen van 1220 pk waarmee een snelheid van 13 knopen kon worden bereikt. 

Op 8 september 1961 is het schip verkocht aan de City Steam Fishing Co Ltd uit Hull. Echter in 1965 kocht de rederij J. Marr & Son het schip weer terug. 
Op 26 april 1975 is het schip lekgeslagen 135 mijl uit de kust van IJsland. Nadat het lek provisorisch was gedicht is de Brucella door de IJslandse kanonneerboot Tyr naar Reykjavik gesleept.

In 1977 is de Brucella verkocht voor de sloop aan Albert Draper & Son uit Hull.

H132 Benella

De motortrawler H132 Benella  is onder bouwnr.  936 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij City Steam Fishing Co Ltd uit Hull.

Het schip is op 16 oktober 1958 te water gelaten en kwam in februari 1959 in de vaart.

Inhoud 789 bruto ton
Lengte: 185 ft ( 56,4 m)
Breedte: 33,6 ft (10,2 m)

Het schip beschikte over een diesel motor van het fabrikaat C.D. Holmes met een vermogen van 1700 pk waarmee een snelheid van 15 knopen kon worden bereikt. 

De Benella is op 3 maart 1965 verkocht aan rederij J. Marr & Son Ltd uit Hull. In 1977 is het schip omgebouwd tot standby vaartuig voor de off shore industrie. In februari 1978 is het schip geregistreerd te Fleetwood en in 1991 is de Benella overgenomen door Cam Shipping Co Ltd uit Aberdeen en hernoemd in Cam Viceroy.

In 1993 is het schip uiteindelijk voor de sloop verkocht aan Caravel Maritime Ltd.

H116  St. Dominic


De H116 Saint Dominic is onder bouwnr 925 gebouwd bij de bekende Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de bekende rederij Thomas Hamling & Co uit Hull.

De trawler stond bekend om haar markante schoorsteen.

Het schip is op 20 mei 1958 te water gelaten en kwam in oktober van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud 829  bruto ton
Lengte: 185 ft (56,3 m)
Breedte: 34,5 ft (10,5 m)

Het schip beschikte over een diesel elektrische voorstuwing welke bestond uit 3 dieselmotoren, fabrikaat Mirrlees Bickerton & Day met een vermogen van 3 x 760 pk en een elektromotor, fabrikaat Metropolitan Vickers Ltd .  Hiermee kon een max. snelheid van 13,5  knopen  worden behaald.

In 1979 is het schip verkocht voor de sloop.

Jan


* H291-Brucella-H132-Benella-.jpg (147.31 KB, 800x638 - bekeken 1828 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 563


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #604 Gepost op: 15-11-2014, 12:07:58 »

SCH23 Johanna Catharina

De logger Johanna Catharina werd in 1915 gebouwd bij de werf Gebr. Boot te Leiderdorp voor rekening van de N.V. Visserij Mij. Oceaan te IJmuiden.

Inhoud: 145,5 brutoton (na verlenging in 1938 werd dit 178,39 brutoton)
Lengte: 31,1 meter
Breedte: 6,71 meter
Holte: 2,87 meter
Motor: 1928 80 pk Brons, 1948: 240 pk 3 cil. Brons

Historie:
1915: IJM 245 Catharina Louise Eig. N.V Visserij Mij Oceaan te IJmuiden
1928 SCH 23 Johanna Catharina Eig. A de Jong
1941 gevorderd door de Duitsers
1945 vrij gegeven te IJmuiden
1952 SCH 23 Johanna Catherina Eig: J. de Jong
1960 SCH 23 Johanna Catharina Eig: Verre Visserij Mij
1963 verkocht voor de sloop aan N.V Koophandel te Nieuw Lekkerland

Jan


* SCH23-Johanna-Catharina_150.jpg (147.11 KB, 800x607 - bekeken 1905 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 563


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #605 Gepost op: 20-11-2014, 21:09:41 »

H223  St. Romanus

De stoomtrawler H223 Saint Romanus is als O298 Van Dyck onder bouwnr 828  gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) gebouwd voor rekening van NV Motorvisserij uit Oostende.

Het schip is op 1 juli  1952 te water gelaten en kwam in september  datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud: 599 bruto ton
Lengte: 170,2 ft (51,8 m)
Breedte: 29.2 ft (8,9 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine met een vermogen van 950 ipk waarmee een snelheid van 12,9 knopen kon worden behaald.  De stoommachine werd geleverd door C D Holmes te Hull.

Maart 1964 is de Van Dyck verkocht aan de rederij Thomas Hamling & Co Ltd uit Hull en hernoemd in H223 St. Romanus.  Op 11 januari 1968 is de St. Romanus vergaan tijdens een storm voor de kust van Noorwegen waarbij alle opvarenden om het leven zijn gekomen.

Jan


* H223-St-Romanus_150kB.jpg (147.84 KB, 800x791 - bekeken 1684 keer.)
« Laatste verandering: 22-11-2014, 11:27:08 door Jan de Reus » Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 563


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #606 Gepost op: 29-11-2014, 10:05:22 »

SCH333 Oceaan VII

De logger SCH333 Oceaan VII werd in 1939 gebouwd bij de werf Vuyk te Capelle a/d IJssel voor rekening van de rederij A. v.d. Zwan en Zn uit Scheveningen.

Inhoud: 179,41 brutoton
Lengte: 35,75 meter
Breedte: 6,83 meter
Holte: 2,99 meter
Motor: 240 pk 4 cil. Industrie

Historie:
1940 gevorderd door weermacht no, 3402
1945 vrij gegeven te IJmuiden
1954 SCH 333 Oceaan VII eig N.V A. v.d.Zwan en Zn
1955 verhuurd aan Jaczon
1961 eig. J. v.d.Zwan
1966 vaartuig verkocht naar Engeland

Jan


* SCH333-Oceaan-VII_150kB.jpg (145.76 KB, 800x635 - bekeken 1588 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 563


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #607 Gepost op: 06-12-2014, 11:52:14 »

H50 Kingston Turquoise

De stoomtrawler H50 Kingston Turquoise is onder bouwnr 895 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Kingston Steam Trawling Co Ltd. te Hull.

Het schip is op 15 oktober 1954 te water gelaten en kwam in februari 1955 in de vaart.

Inhoud 811  bruto ton
Lengte: 189,4 ft (57,7 m)
Breedte: 32,1 ft (9,8 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine van het fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1300 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5  knopen kon worden behaald. 

Op 22 januari 1965 is het schip op de terugreis naar Hull 14 zeemijl ten Noord noord westen van Holy Head bij de Orkney eilanden lek geslagen op de North Shoal.  Het schip zonk binnen 4 minuten. Van de 20 bemanningsleden wisten er 19 zich  te redden mbv de 2 reddingssloepen;  1 opvarende is verdronken.

Jan


* H50-Kingston-Turquoise_150k.jpg (147.04 KB, 800x796 - bekeken 1497 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 563


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #608 Gepost op: 13-12-2014, 14:53:47 »

VL 121 Willem

Het motortrawler VL121 Willem  is gebouwd bij de Scheepsbouw- en reparatiewerf De Hoop v/h Gebr. Boot te Leiden onder bouwnr.  1434 voor de Visserij Mij. Vlaardingen.  Zusterschip was de VL131 Petronella dat eveneens bij dezelfde werf is gebouwd onder bouwnr. 1435.

De te waterlating van de VL121 Willem vond plaats op 28 november 1956. Het schip kwam in de vaart op 3 april 1957.

Inhoud: 274 bruto ton register
Afmetingen: 40,25/37,47 x 7,64 x 3,56 m
Hoofdmotor: 8 cil. Deutz 750 pk

1975: Afgevoerd ivm sanering.
1980: verkocht  voor de sloop en op 17 januari vertrokken uit IJmuiden

Jan


* VL121-Willem_150kB.jpg (146.56 KB, 800x801 - bekeken 1403 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 563


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #609 Gepost op: 20-12-2014, 11:42:51 »

H98 Northella

De trawler H98 Northella is onder bouwnr 931 gebouwd bij de bekende Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor rekening van de rederij J. Marr & Son Ltd uit Hull.

Het schip is op 10 april 1958 te water gelaten en kwam in juli van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud 789 bruto ton
Lengte: 185 ft (56,3 m)
Breedte: 33,6 ft (10,2 m)

Het schip beschikte over een dieselmotor  van het fabrikaat Holmes/Werkspoor met een vermogen van 1700 pk waarmee een max. snelheid van 15 knopen kon worden behaald.

In 1961 werd de Northella winnaar van de Silver Cod Trophy (grootste aanvoer op jaarbasis).

In 1963 kreeg het schip de naam Primella omdat de naam Northella werd vergeven aan een nieuwe hektrawler.

In 1977 werd het schip opgelegd na een brand in de machinekamer en datzelfde jaar  is het schip verkocht voor de sloop.

Prettige kerstdagen.

Jan


* H98-Northella3.jpg (139.3 KB, 800x661 - bekeken 1365 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 563


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #610 Gepost op: 26-12-2014, 11:03:44 »

SCH120 Poseidon

Begin zeventiger jaren bouwde de Sleephelling Mij Scheveningen een serie hektrawlers.  Tot die serie behoorde ook de SCH120 Poseidon.

De andere schepen uit serie waren:

SCH118 Prins Claus der Nederlanden (1971)
SCH81 Frank Vrolijk CZN (1971)
SCH23 Jacob van der Zwan (1972)
SCH120 Poseidon (1973)
SCH90 Onderneming I (1973)
SCH21 De Hoeker (1974)
VL89 Monica (1974)
SCH108 Onderneming II (1974)
SCH22 De Buis (1975)

De SCH120 Poseidon is onder bouwnr 223 gebouwd bij de Sleephelling Mij. Scheveningen voor rekening van Jaczon & Rederij en Haringhandel uit Scheveningen. 

Inhoud: 450 bruto ton
Lengte: 54 m
Breedte: 9,22 m
Holte: 6,07 m

Het schip beschikte over een 8 cilinder Industrie dieselmotor met een vermogen van 2000 pk.

In 1985 is het schip verkocht naar Nigeria en toen onder de naam Okere gaan varen voor de rederij Apapa Trawlers Ltd uit Lagos.

Jan


* SCH120-Poseidon_150kB.jpg (144.73 KB, 800x644 - bekeken 1358 keer.)
« Laatste verandering: 26-12-2014, 11:52:49 door Jan de Reus » Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 563


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #611 Gepost op: 02-01-2015, 11:10:34 »

SCH54 Franziska

De hektrawler SCH54 Franziska  werd in 1974  in opdracht van Rederij W. van der Zwan & Zn. N.V.  te Scheveningen gebouwd bij T. van Duijvendijk’s Scheepwerf te Lekkerkerk. Zusterschip was de SCH302 Willem van der Zwan welke bij dezelfde werf is gebouwd.

De inhoud bedroeg 477 BRT.

Lengte: 54,45/50,79 meter
Breedte: 10,02  meter 
Holte:  5,74 meter

De hoofdmotor was een 6 cil. Deutz van 2000 pk.

In 1980 werd het schip verlengd tot 61,96 meter. De inhoud van de Franziska werd daarmee vergroot tot 557 BRT.

In 1987 is het schip verkocht naar Peru. De SCH54 Franziska kreeg toen de naam Canchis met als nieuwe thuishaven Floppesca, Callao.

Jan


* SCH54-Franziska_150kB.jpg (148.45 KB, 800x666 - bekeken 1356 keer.)
« Laatste verandering: 04-01-2015, 14:45:56 door Jan de Reus » Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 563


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #612 Gepost op: 08-01-2015, 21:07:24 »

KW49 Schout Velthuys

De hektrawler KW49 Schout Velthuys is in 1973 gebouwd bij T. van Duivendijk’s Scheepwerf te Lekkerkerk onder bouwnr Z96 voor rekening van Visserij Mij Kennemerland te Katwijk aan Zee.

Het schip kwam op 14 april 1973 in de vaart.

Inhoud: 447 bruto ton
Lengte: 54,3 m
Breedte: 10 m

Het schip beschikte over een 6 cilinder Deutz dieselmotor een vermogen van 2300 pk.

In 1986 is het schip verkocht aan Pesquera Mar Azul te Mar del Plata, Argentinië onder de naam Mar del Sud.

Jan


* KW49-Schout-Velthuys3_150kB.jpg (145.49 KB, 800x810 - bekeken 1261 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 563


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #613 Gepost op: 17-01-2015, 12:24:48 »

H290 Lancella

De H290 Lancella is onder bouwnr 880 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij J. Marr & Son Ltd. te Hull.

Het schip is op 3 april 1953 te water gelaten en werd geregistreerd op 18 juli van datzelfde jaar.

Inhoud 790  bruto ton
Lengte: 190,2 ft (58 m)
Breedte: 32,1 ft (9,8 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een  stoommachine van het fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1325 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5  knopen kon worden behaald. 

Januari 1955 maakte de schipper van de Lancella een heldhaftige poging om voor de IJslandse kust tijdens zeer zware weersomstandigheden de in nood verkerende trawlers H455 Lorella en H135 Roderigo te bereiken. Helaas moest deze poging worden afgebroken vanwege sterke ijsvorming waardoor het schip dreigde om te slaan. De H455 en de H135 zijn helaas beide vergaan met het verlies van alle bemanningsleden.

De Lancella werd in 1956 winnaar van de Silver Cod Trophy voor de grootste totale vangst van dat jaar.

In 1974 is de Lancella verkocht voor de sloop.

Jan


* H290-Lancella2_150kB.jpg (143.17 KB, 800x663 - bekeken 2058 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 563


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #614 Gepost op: 22-01-2015, 21:07:47 »

H111 Newby Wyke

De Engelse stoomtrawler H111 Newby Wyke is in 1950 gebouwd bij Cochrane & Sons te Selby onder bouwnr. 1353 voor rekening van rederij West Dock Steam Trawling Co uit Hull. De tewaterlating vond plaats op 8 oktober 1950.

Inhoud: 672 BRT
Lengte: 178,4 ft (54,37 m )
Breedte: 30,7 ft (9,35 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine met een vermogen van 890 pk.

In 1954 zijn alle schepen van de West Dock Steam Trawling Co overgegaan naar de Lord Line Ltd uit Hull welke op haar beurt in 1966 is overgegaan naar Hellyer Brothers Ltd uit Hull. In 1975 is de Newby Wyke verkocht voor de sloop.

H145 Kingston Topaz

De H145 Kingston Topaz is onder bouwnr 827 gebouwd bij de bekende Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Kingston Steam Trawling Co Ltd. te Hull.

Het schip is op 28 september 1950 te water gelaten en kwam in december 1950 in de vaart.

Inhoud 794  BRT
Lengte: 188,8 ft (57,5 m)
Breedte: 32,1 ft (9,8 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine van het fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1200 ipk waarmee een max. snelheid van 13  knopen kon worden behaald. 

In 1966 is het schip verkocht aan Hellyer Bros Ltd. te Hull en in 1975 is de Kingston Topaz  verkocht voor de sloop.

H12 Lord Alexander

De Engelse stoomtrawler H12 Lord Alexander is in 1954 gebouwd bij Cochrane & Sons te Selby onder bouwnr. 1388 voor rekening van rederij Lord Line Ltd uit Hull. De tewaterlating vond plaats op 29 juni 1953.

Inhoud: 790 BRT
Lengte: 183,4 ft (55,9 m )
Breedte: 32 ft (9,75 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine met een vermogen van 1075 pk.

In 1966 is de Lord Line overgenomen door  Hellyer Brothers Ltd uit Hull.   In 1975 is de Lord Alexander verkocht voor de sloop.

Jan


* H12-Lord-Alexander_150kB.jpg (148.34 KB, 800x598 - bekeken 1841 keer.)
« Laatste verandering: 24-01-2015, 14:01:15 door Jan de Reus » Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Pagina's: 1 ... 37 38 39 40 [41] 42 43 44 45 ... 67 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!