Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
12-08-2022, 18:06:01
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  vervolg.. Mooie trawler plaatjes
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43 ... 67 Omlaag Print
Auteur Topic: vervolg.. Mooie trawler plaatjes  (gelezen 820001 keer)
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 553


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #570 Gepost op: 08-05-2014, 21:38:14 »

H155 Arctic Ranger

De H155 Arctic Ranger  is onder bouwnr 920 gebouwd bij de werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Boyd Line uit Hull.

Het schip is op 14 mei 1957 te water gelaten en kwam op 18 oktober van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud 867 bruto ton
Lengte: 192,4 ft (58,6 m)
Breedte: 32,6 ft (9,9 m)

Het schip beschikte over een  stoommachine van het  fabrikaat C.D. Holmes met een vermogen van 1400 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5 knopen kon worden behaald.

De Arctic Ranger was de eerste Britse trawler met een stuurautomaat en tevens de laatste stoomtrawler die in actieve dienst is geweest. 

In 1976 is het schip voor de sloop verkocht aan Albert Draper & Son uit Hull.

Jan


* H155-Arctic-Ranger-2_150kB.jpg (140.34 KB, 800x631 - bekeken 1841 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 553


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #571 Gepost op: 15-05-2014, 21:01:27 »

KW49 Schout Velthuys

De KW49 Schout Velthuys is in 1973 gebouwd bij T. van Duivendijk’s Scheepwerf te Lekkerkerk onder bouwnr Z96 voor rekening van Visserij Mij Kennemerland te Katwijk aan Zee.

Het schip kwam op 14 april 1973 in de vaart.

Inhoud: 447 bruto ton
Lengte: 54,3 m
Breedte: 10 m

Het schip beschikte over een 6 cilinder Deutz dieselmotor een vermogen van 2300 pk.

In 1986 is het schip verkocht aan Pesquera Mar Azul te Mar del Plata, Argentinië onder de naam Mar del Sud.

Jan


* KW49-Schout-Velthuys_2_150k.jpg (142.58 KB, 800x636 - bekeken 1732 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2741


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #572 Gepost op: 17-05-2014, 12:06:24 »

van Jan den Heijer
De  Eurokotter H.D.30 van Rederij J,Bais uit den Helder


* DSC02050.jpg (13.25 KB, 800x600 - bekeken 1642 keer.)
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 553


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #573 Gepost op: 24-05-2014, 10:09:01 »

GY161 Bradman

Deze stoomtrawler  is in 1950 gebouwd voor rekening van Bunch Steam Fishing Co Ltd (onderdeel van Crampin Steam Fishing Co. Ltd uit Grimsby) bij de werf Cochranes te Selby (Engeland) en is vernoemd naar een beroemde Australische cricketer.

Inhoud:  693 bruto ton
Lengte: 180 ft (54.8 m)
Breedte: ?

Stoommachine: ?

In 1965 is Bradman overgegaan naar de Ross groep en hernoemd in Ross Ansom

In 1968 is het schip gesloopt.

Jan


* GY161-Bradham_150kB.jpg (146.12 KB, 800x596 - bekeken 1662 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 553


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #574 Gepost op: 28-05-2014, 22:49:38 »

VL89 Monica

De hektrawler VL89 Monica is onder bouwnr. 731 in 1974 gebouwd bij Scheepsbouwwerf De Hoop te Hardinxveld  in opdracht van de Sleephelling Mij. Scheveningen. De Monica is gebouwd voor rekening van Visserij Mij. Kwakkelstein te Vlaardingen en vertrok op 9 oktober 1974 voor haar eerste reis.

Inhoud: 477 brt
Afmetingen: 56,25 /52,84 x 9,22 x 6,14 m
Hoofdmotor:  6  cil. Deutz van 2000 pk

In 1980 is de Monica verlengd en bedroeg de inhoud 565 brt bij een lengte van 63,70/60,29 m.

In 1987 is het schip verkocht aan Peru en vertrok het op 7 maart 1987 uit Scheveningen met haar nieuwe naam PUNI richting Peru.

Jan


* VL89-Monica_150kB.jpg (146.01 KB, 800x662 - bekeken 1521 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 553


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #575 Gepost op: 06-06-2014, 20:40:54 »

GY40 Vindora

De stoomtrawler  Vindora is onder bouwnr 806 gebouwd bij de werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Atlas Steamfishing Co Ltd uit Grimsby.

Het schip is op 16 februari 1949 te water gelaten en kwam in datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud:  640  bruto ton
Lengte: 181,7 ft (55,3 m)
Breedte: 30,6 ft (9,5 m)

Het schip beschikte over een stoommachine van het fabrikaat C.D. Holmes met een vermogen van 1075 ipk waarmee een max. snelheid van 13,6 knopen kon worden behaald.

De Vindora is in 1966 overgegaan naar Northern Trawlers Ltd uit Grimsby .

In 1968 is het schip gesloopt in Antwerpen.

Jan


* GY40-Vindora_150kB.jpg (145.22 KB, 800x640 - bekeken 1541 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 553


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #576 Gepost op: 07-06-2014, 14:28:58 »

Beste forumleden,

Volgende week zaterdag is het vlaggetjesdag en dan sta ik in de visafslag met een selectie van mijn schilderijen. Mocht je in de buurt zijn kom dan effe kikke.

Mvg

Jan


* Uitnodiging-Vlaggetjesdag.jpg (148.6 KB, 969x724 - bekeken 1539 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 553


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #577 Gepost op: 13-06-2014, 17:13:42 »

Esso Nederland 97

Het motortankschip Esso Nederland 97 is in 1955 onder bouwnr 15 gebouwd bij Scheepswerf De Hoop BV te Schiedam in opdracht van Esso Nederland BV te ’s Gravenhage.

Inhoud: 75 bruto ton
Lengte: 26,46  m
Breedte: 4,37 m
Diepgang: 1,42 m

Het schip beschikte over een  75pk Mercedes Benz motor en een 80pk DAF motor.

De Esso Nederland is in 1984 overgenomen door de Gebr. Kruijff BV te Den Helder en kreeg de naam Johan Kruijff.  In 1996 is het schip verkocht aan C.J. Kramer uit De Rijp. Nieuwe naam werd TCW IV. Het schip is in 2000 afgevoerd voor de sloop.

De Esso Nederland 97 is hier afgebeeld in de haven van Scheveningen met op de achtergrond de hektrawler SCH6 Alida van de rederij W. van der Zwan en de trawler SCH63 Adriana Johanna van de rederij Frank Vrolijk.


Jan


* Esso-Nederland-97_150kB.jpg (147.53 KB, 800x595 - bekeken 1439 keer.)
« Laatste verandering: 15-06-2014, 19:05:13 door Jan de Reus » Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1785



Bekijk profiel
« Antwoord #578 Gepost op: 13-06-2014, 21:07:35 »

De gegevens van de Esso 97

http://www.binnenvaart.eu/motortankschip/19668-esso-nederland-97.html

K
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 553


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #579 Gepost op: 20-06-2014, 19:42:10 »

H235 Stella Orion

De H235 Stella Orion is onder bouwnr 1470  gebouwd bij de werf Cohrane & Sons te Selby UK) voor de rederij Charleson – Smith trawlers Ltd uit Hull.

Het schip is in 1962 in de vaart gekomen.

Inhoud 778 bruto ton
Lengte: 190,1 ft ( 58 m)
Breedte: 34,0 ft (10,3 m)

Het schip is in 1966 overgegaan naar de Ross groep en  hernoemd in H235 Ross Orion. 

In 1979 is het schip verkocht voor de sloop.

Jan


* H235-Stella-Orion2.jpg (141.25 KB, 800x636 - bekeken 1335 keer.)
« Laatste verandering: 20-06-2014, 19:51:15 door Jan de Reus » Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 553


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #580 Gepost op: 27-06-2014, 20:49:15 »

H164 St Benedict & H436 St Jason & H31 St Jasper

Op het schilderij 3 hektrawlers van de rederij Thomas Hamlings uit Hull afgemeerd in de haven van IJmuiden.

H164 St Benedict
De hektrawler H164 St Benedict  is in 1972/1973 gebouwd bij de werf Ferguson Bros (P/GL) Ltd te Port Glasgow.  De kosten van de bouw bedroegen in totaal 1,5 miljoen £.  Het schip is op 30 augustus 1972 te water gelaten.

Inhoud 1454 bruto ton
Lengte: 245 ft ( 74,7 m)
Breedte: 41,5 ft (12,6 m)

Het schip beschikte over een dieselmotor van het  fabrikaat British Polar Ltd met een vermogen van 2860 pk waarmee een max. snelheid van 15,5 knopen kon worden behaald.

Het schip had een laadcapaciteit van 34.000 kubieke feet.
Vriesinstallatie:  9x20 stations Jackstone VP vriezers met een capaciteit van 14.000 lb iedere 3 uur (54 ton/dag).

In 1983 is de rederij Thomas Hamlings opgeheven en werd de St Benedict opgelegd in Hull. In 1984 is het schip verkocht aan Panama voor een bedrag van 500.000 £. Het schip werd onder Marokkaanse vlag gebracht en kreeg de naam Al Mustafa maar omdat de nieuwe eigenaar geen visserijlicentie verkreeg heeft het schip tot 1986 werkeloos in Hull gelegen. In 1986 werd het schip uiteindelijk verkocht aan Sea Lords Products of Nelson uit Nieuw Zeeland voor de visserij aldaar.

H436 St Jason
De hektrawler H436 St Jason  is in 1967 gebouwd bij de werf Ferguson Bros (P/GL) Ltd te Port Glasgow. De St. Jason was het eerste schip van een klasse van 3 schepen die door deze werf zijn gebouwd. De andere twee schepen waren de St. Jerome (1967) en de St. Jasper(1968).  De St Jason is op 9 augustus 1967 te water gelaten.

Inhoud 1288 bruto ton
Lengte: 231,1 ft ( 70,4 m)
Breedte: 39,4 ft (12 m)

Het schip beschikte over een dieselmotor van het  fabrikaat British Polar Ltd Type M66T met een vermogen van 2160 pk waarmee een max. snelheid van 14 knopen kon worden behaald.

Het schip had een laadcapaciteit van 32.000 kubieke feet.
Vriesinstallatie:  8x20 stations Jackstone VP vriezers met een capaciteit van 700 kits/dag.

Het schip heeft voor Thomas Hamlings gevist tot december 1982 en is toen opgelegd in IJmuiden. Op 24 november 1986 is het schip verkocht aan een Nederlandse eigenaar die het schip in 1987 weer van de hand deed aan Seaboard Offshore Aberdeen voor de visserij bij de Falkland eilanden. Het schip kreeg toen de naam Mount Kent.

H31 St Jasper
De hektrawler H436 St Jasper  is in 1968 gebouwd bij de werf Ferguson Bros (P/GL) Ltd te Port Glasgow. De St. Jasper was een zusterschip van de St. Jason.  Het schip is op 14 augustus 1968 te water gelaten.

Inhoud 1286 bruto ton
Lengte: 231,1 ft ( 70,4 m)
Breedte: 39,4 ft (12 m)

Het schip beschikte over een dieselmotor van het  fabrikaat British Polar Ltd Type M66T met een vermogen van 2160 pk waarmee een max. snelheid van 14 knopen kon worden behaald.

Het schip had een laadcapaciteit van 32.000 kubieke feet.
Vriesinstallatie:  8x20 stations Jackstone VP vriezers met een capaciteit van 700 kits/dag.

Het schip heeft tot 1983 gevaren voor de rederij Thomas Hamlings en is toen opgelegd in Hull. Op 1 oktober 1984 is het schip verkocht aan Seaboard Offshore of Inverness en is daarna omgebouwd tot standby veiligheids vaartuig.

Jan


* Hektrawler-Hull_150kB.jpg (144.64 KB, 800x586 - bekeken 1368 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 553


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #581 Gepost op: 03-07-2014, 21:37:51 »

H114 Stella Aquila

De stoomtrawler H114 Stella Aquila is onder bouwnr 907 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor rekening van de rederij Derwent Trawlers Ltd uit Hull maar onder exploitatie van Charleson – Smith Trawlers Ltd eveneens uit Hull.

Het schip is 16 november 1956 te water gelaten.

Inhoud: 780 bruto ton
Lengte: 185 ft (56,3 m)
Breedte: 32,5 ft (9,9 m)

Het schip beschikte over een stoommachine van het fabrikaat Amos & Smith met een vermogen van 1350 ipk waarmee een max. snelheid van 14 knopen kon worden behaald.

In augustus 1965 is het schip verkocht aan Hudson Bros (Trawlers) Ltd uit Hull in november 1965 hernoemd als Ross Aquila.  Op 16 maart 1971 is tijdens onderhoudswerkzaamheden brand uitgebroken in de machinekamer waardoor aanzienlijke schade aan de machinekamer en de brug is ontstaan. Na reparatie is het schip weer ingezet voor de visserij.

In 1975 is het schip voor de sloop verkocht aan Desguaces Y Salvametos uit Spanje.

Jan


* H114-Stella-Aquila2_150kB.jpg (149.68 KB, 800x628 - bekeken 1128 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 553


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #582 Gepost op: 11-07-2014, 22:26:08 »

SCH106 Noordzee

De hektrawler SCH106 Noordzee werd in 1967 als SCH110 Ali gebouwd bij T. van Duijvendijk’s Scheepswerf te Lekkerkerk onder bouwnr. Z80  voor rekening van de Rederij Jaczon te Scheveningen.  Deze werf bouwde nog 3 andere hektrawlers voor de Rederij Jaczon te weten: SCH24 Clara (bouwnr Z78), SCH33 Maria (bouwnr Z79) en SCH123 Johanna Maria (bouwnr Z81).  Deze laatste was van een ander type.

De SCH110 Ali kwam in 1967 in bedrijf.

Inhoud: 362 bruto ton
Afmetingen: 49,75/46,18 x 8,52 x 5,40 m

Het schip beschikte over een 8 cilinder Industrie dieselmotor met een vermogen van 1180 pk.

Op 13 januari 1972 is de Ali in aanvaring gekomen met het Oostenrijkse schip Salzachtal en gezonken. Het schip is vervolgens gelicht, hersteld en herdoopt in SCH106 Noordzee.

Op 15 januari 1979 is de Noordzee nabij Plymouth (UK) gekapseisd en gezonken.

Jan


* SCH106-Noordzee_150kB.jpg (143.02 KB, 800x798 - bekeken 1212 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 553


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #583 Gepost op: 18-07-2014, 21:38:31 »

KW8 Deining

Deze motortrawler werd in 1936 gebouwd te Bath (USA) bij Bath Iron Works en heette oorspronkelijk Swell.

Bruto inhoud 324 register ton, lengte overall 43,97 m; lengte tussen de loodlijnen 39,75 m; breedte 7,66 m; holte 3,73 m.

Het schip was uitgerust met een 6 cilinder McIntos & Seymour motor van 750 pk.

Na de oorlog ging het schip over naar de Gemeinwirtschaftliche Hochseefischerei te Bremerhaven en voer als Swell BX 569 onder Duitse vlag.  In 1954 werd het schip voor Nederlandse rekening aangekocht en arriveerde in november 1954 in IJmuiden. 

De rederij Meerburg’s Noordzeevisserij en Haring export te Katwijk aan Zee kocht de trawler in december 1954. Op 26 mei 1955 vertrok het schip ter visserij onder de naam Deining KW8.

Jan


* KW8-Deining2_150kB.jpg (150.02 KB, 800x646 - bekeken 1894 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 553


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #584 Gepost op: 25-07-2014, 19:27:16 »

SCH54 Oceaan IX

De motortrawler SCH54 Oceaan IX is in 1954 gebouwd bij Sleephelling Mij. te Scheveningen voor rekening van rederij W. van der Zwan & Zonen uit Scheveningen. Het schip kwam datzelfde jaar  in de vaart.

Inhoud: 277 BRT
Afmetingen: 39,26 x 7,24 x 3,48 m
Hoofdmotor: 8 cil. Industrie 600 pk (in 1959 is deze opgevoerd naar 680 pk)

De Oceaan IX is tot 1974 blijven varen voor W. van der Zwan & Zonen en daarna afgevoerd van de vloot.

Jan


* SCH54-Oceaan-IX_150kB.jpg (144.67 KB, 800x591 - bekeken 1836 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Pagina's: 1 ... 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43 ... 67 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!