Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 14:50:39
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Fam. Ment Ginder
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Fam. Ment Ginder  (gelezen 11343 keer)
Aai de Faai
Gast
« Gepost op: 18-04-2011, 23:40:22 »

Hallo Scheveningers,
Wie van jullie kan mij ook iets vertellen over de fam Ment Ginder? Het waren vrienden van mijn ouders
(Dirk en Miek van der Toorn) en woonden in de Doornstraat. Ment vaarde op de grote vaart en hun oudste zoon vaarde op een boomvisser (kottertje?) Hij heette ook Ment en ik heb heimelijk een oogje op hem gehad! Jammer genoeg is de jonge Ment op zee gebleven toen het hele schuitje zichzelf met man en muis met een van de bomen heeft omgetrokken! Dit gebeurde boven de eilanden en zal zich rond de jaren 60/65 afgespeeld hebben. Wie kan mij hier nog iets meer van vertellen, en over de familie?
Groet
Aai de Faai
Mieke van der Toorn
Gelogd
vreemdeling
Schipper
*****
Berichten: 1860


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 19-04-2011, 08:47:11 »

Rond 1921/22 is er ook een Ment Ginder begraven in Lerwick, t.g.v. ziekte of ongeval aan boord van een Scheveningse logger.
In 1948 was een  ? Ginder stuurman bij Muller en Co.
Is later kapitein geweest op de kustvaart.
Woonde in Geuzen kwartier.

Vreemdeling
Gelogd
Doggersbank
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 20-04-2011, 21:36:53 »

Was op de SCH 225 WILLEM Senior
1966-op 8 december werd de kotter onderste boven aangetroffen door de KW 24
         CORNELIS. Later is het gezonken en er werden geen overlevende
         gevonden. De oorzaak van het kapseizen van de kotter moet worden
         gezocht in de stabiliteit. Na 54 dagen werd het wrak door een Belgisch
         Marine vaartuig gelokaliseerd op de positie 54 ’01 55 N  04’44 ’28E
Schipper           Jan Hoek            44 jaar   Katwijk
Stuurman        Arend Hoek    47 jaar   Katwijk
                      Willem Korving    26 jaar   Scheveningen
         Huibert Pronk    29 jaar   Scheveningen
Matroos         Pieter Haasnoot    23 jaar   Katwijk
                      Ment Ginder    16 jaar   Scheveningen
« Laatste verandering: 20-04-2011, 21:38:38 door Doggersbank » Gelogd
Aai de Faai
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 20-04-2011, 23:02:16 »

Dank je wel Doggersbank! Ben weer een stuk wijzer en heb een stukje geschiedenis terug!
Groeten
 Aai de Faai
Mieke van der Toorn
Gelogd
rikkie
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 05-08-2011, 22:12:57 »

hey Mieke,
hierbij een reactie op jouw vraag over Ment Ginder.
Ik ben Rene (rikkie)Ginder en ben de jongste broer van Ment.
Ik ken je niet maar mijn ouders hadden het wel eens over Dirk en Miek.
Dat waren dus jouw ouders. Als je wat meer informatie wil over mijn broer
vraag het dan via deze site. Groetjes.
Gelogd
GerardKnoester
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 06-08-2011, 12:48:26 »

Dit nog gevonden.

http://www.wrecksite.eu/wreck.aspx?1132
Gelogd
Aai de Faai
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 07-08-2011, 17:38:49 »

Hallo Rik,
Wat een aangename verrassing! Heel erg leuk iets van je te horen! Ik kan me nog herinneren dat ik ooit eens met mijn moeder in lijn 11 richting Haagse markt reden dat jouw moeder met jou als baby in haar arm voor het raam stond in de Doornstraat!  Kort daarop zijn we op kraamvisite geweest! Jouw moeder wist ongeveer op welke tijd we langs reden met de tram en dan werd er altijd druk gezwaaid!
Ik weet alleen niet meer waar onze ouders elkaar van kenden, was dat soms vanuit de Kenaustraat? Hebben onze vaders bij elkaar gevaren? Ik weet het echt niet, jij misschien? Klopt het ook dat jouw moeder later in de Gaffelstraat woonde? er ligt me zo iets bij dat ik haar daar nog bezocht heb na het overlijden van mijn moeder en ik pas getrouwd was. Wat je broer Ment betreft, die was voor zijn laatste reis nog bij ons om vis te brengen en vertelde toen dat hij na die reis weer naar school zou gaan om verder te leren en misschien in de voetsporen van je vader te treden, helaas, het heeft niet zo mogen zijn! Ik ben toen ook nog naar de herdenkingsdienst in de oude Kerk geweest en was daar flink van onder de indruk! Ik heb ook nog steeds een foto van hem!
Was een zus van jou getrouwd met een electricien of loodgieter? Volgens mij heeft die toen in de Nieuwe Laantjes een geiser voor ons gemonteerd, als ik het me goed herinner! Na mijn verhuizing uit Scheveningen en het overlijden van mijn vader ben ik jullie helaas uit het oog verloren en ik zou graag willen weten hoe het jullie verder vergaan is! Dus graag hoor ik nog iets van je!
Nog een hele fijne zondag en vele groetjes
Mieke
Gelogd
Arjen
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 25-03-2018, 23:32:28 »

Ik heb de familie Ginder gekend. Ik woonde toen om de hoek op de Prins Mauritslaan. Harrie Ginder was mijn vriendje toen. We ginnen wel eens zwemmen in de Mauritskade. We waren toen een jaar of 11 denk ik. Rikkie speelde toen ook wel eens buiten met Harrie. De scheepsramp waarbij Ment verdronken is kan ik mij goed herinneren. Vreselijk. Er was ook een zus; Rita. Een knappe meid, kan ik mij herinneren.

vr. gr
Arjen Tabak
Gelogd
teun kuiper
Scheepsjongen
**
Berichten: 16


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #8 Gepost op: 01-06-2018, 19:52:27 »

Mijn vader Bastiaan Kuiper's oudste zus Chieltje later Gre Kuiper was gertrouwd met Henk Ginder zijn oudste broer was Ment Ginder geboren 16-11-04 overleden in Lerwick Engeland 05-08-21 zoon van Jacobus Ginder en Jacoba Zwaan Hij was een achterneef van mij

groeten uit Canada
Teun Kuiper
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!