Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 22:50:54
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  ik heb een vraag
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 105 106 107 108 [109] 110 111 112 Omlaag Print
Auteur Topic: ik heb een vraag  (gelezen 1266705 keer)
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1620 Gepost op: 20-12-2020, 15:10:27 »

Hallo Adje.
Nee,volgens jouw maat was er geen visbakkende Sch-195, vraag me nog steeds af hoe ik daar bij kom. Misschien in de war verdaagd door die verlengde koelkast van die logger, nou ja, niets aan te doen. Akela, Akela , we doen ons best.
Gr.
Jan.
Gelogd
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1621 Gepost op: 20-12-2020, 16:48:31 »

Eey Jan.
Bedankt for de Re op de site,heb Eef,ook inmiddels gesproken,en hij was blij met je telefoontje,eindelijk weer iemand,met wie ik weer eens kan praten over Vroeger was zijn reactie naar mij.
Tijd komt en gaat voorbij,zong Jhonny Lion ooit eens,en met deze woorden,verdwijnt er ook weer een generatie die alsmaar minder wordt,Jullie (zijn de laatste der scheveningse Mohikanen),die nog wat weten wat er zich vroeger afspeelde ,in de schev haven,maar door een simpele vraag,is er weer wat activiteit op de site.
Er zijn er niet veel meer die reageren,op een vraag,enkel Jij/Cor en Rinus die een reactie geven,terwijl er genoeg oud scheveningers,die ook meelezen,en MiSSCHIEN ook wel een vraag hebben,omtrent een onderwerp aangaande de vroegere visserij,maar niet durven,of niet weten hoe te handelen,of wel nieuwschierig,maar wel de mogelijkheid hebbende met een comp te werken,anders konden zij dit niet Lezen.
Op na de generatie na jullie,die met vragen,of mee willen praten 0mtrent verschillende visserij onderwerpen over scheveningense Haven nostalgie.
Voor evry loner die dit leest,Een Eenzame Kerst en een Corona vrij 2021.
All the Best.
Adje.




Gelogd

Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1622 Gepost op: 21-12-2020, 11:20:23 »

jij ook de beste wensen aad . de meeste zitten op de visserij site,s op fb  he zoals scheveningen vroeger en nog een paar https://www.facebook.com/groups/scheveningenvanvroeger  https://www.facebook.com/groups/149886291856922 hier zijn er 2
« Laatste verandering: 21-12-2020, 11:23:29 door Rinus.N » Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
snirs
Scheepsjongen
**
Berichten: 38


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1623 Gepost op: 21-12-2020, 13:50:23 »

Mannen, en vrouwen vanzelf.
Wie weet of er op de SCH 72 'Tonny' toen hij werd opgelegd in 1969, een bescheiden visrestaurant is geweest. 

groet. Bert van der Toorn
g.vandertoorn
De Tonny lag in de hoek van de haven en Evert Hoogstede heeft een tijdje vis gebakken in het kombuis  en aldaar verkocht ging er  met mijn vrouw af en toe een visje eten en aten het in de auto op was een goed visje!!!!!!
Henk Spaans/
Gelogd
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1624 Gepost op: 21-12-2020, 19:19:14 »

Citaat van: Rinus.N link=topic=2213.msg142732javascript:replaceText(' :\'(', document.forms.postmodify.message);#msg142732 date=1608546023
jij ook de beste wensen aad . de meeste zitten op de visserij site,s op fb  he zoals scheveningen vroeger en nog een paar https://www.facebook.com/groups/scheveningenvanvroeger  https://www.facebook.com/groups/149886291856922 hier zijn er 2

Hallo Rinus.
Hartelijkdank,voor het plaatsen v/d Url's,heb er effe. op zitten Surfen,en kwam maar enkele bekenden tegen,zelfs een oude jeugdvriend van mij van de lagere school.
Voor mij veels teveel onbekenden,dus niks voor mij,om hier aan deel te nemen Cry.
Ik blijf liever op onze site zitten,omdat:de berichten wat uitgebreider zijn dan op deze Links,en ik voor zie,dat de meeste weer terug komen.
Leuke sites,maar het is alleen delen van foto'"s,en een klein commentaartje er bij,terwijl op onze site,er vroeger uitgebreider op ingegaan werd.
Leuk voor de foto hobby,maar het heeft weinig inhoud,nou kom ik dan wel van een stukje noordelijker,en zit nog in de catagorie onder de 70 Grin.
Toegegeven,ik ben geen scheveninger,en heb die tijd nooit meegemaakt.
Voor jou en je vrouw ook een ,waarschijnlijk sobere Kerst,en een corona vrij 2021.
All the best.
Adje
Gelogd

zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1625 Gepost op: 24-12-2020, 14:09:49 »

Ben het volkomen eens met de spreker.

Adje als je werk zoekt ,ze hebbe een mannetje nodig in brussel want die kloojoos komen er weer niet uit,dus als je zin heb ,reisgeld wordt vergoed.
Gelogd
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1626 Gepost op: 24-12-2020, 18:27:01 »

Ben het volkomen eens met de spreker.

Adje als je werk zoekt ,ze hebbe een mannetje nodig in brussel want die kloojoos komen er weer niet uit,dus als je zin heb ,reisgeld wordt vergoed.
Werk zoeken ZIER,ik ben blij,dat ik over 3,5 maand m,n a o w krijg,en een karig pensioentje.
Al die banen zijn al vergeven aan hun die nu uit de NL politiek vertrekken,of een gelijkwaardige hoge functie krijgen na hun vertrek,en daarbij ook nog een minister salaris ontvangen van 4jaar,voor de diensten die zij hebben verleend.
Effe grof rekenen:een minister verdiend 6000 euries per maand,dat zijn er 72.000 per jaar,ook als je maar 1 of 4 dagen minister geweest bent,wat in het verleden geschied is,wat neer komt op zo'n3 ton,en wij krijgen als je 26 weken aaneen gesloten gewerkt hebben afgescheept worden met 80/70% voor een periode van 2jaar,waarbij je ook nog je eigen het Lazerus moet soilciteren,om zo snelmogelijk weer uit de ww te komen,geen wonder,dat al die Oost blokkers na 2jaar werken zo snel mogelijk naar huis gingen,met een uitkering,waar van ze in hun eigen land konden leven als god in het Land van herkomst,schuld v/d Nl regering,want die heeft de wetten niet aangepast,en dit alles vond plaats in de afgelopen 10jaar.
Hoe welvarender het land,hoe meer premie er afbetaald moet worden aan Brussel,en dat houd op achter Frankrijk,want in die andere landen wordt nagenoeg of nauwelijks belasting geheven,en wij maar zwoegen en bezuinigen en werken voor een habbekrats,terwijl ze in die landen zich een krul in hun ongebakken fricandel lachen.
Gisteren is de Uk 160 gezonken,maar gelukkig zijn alle opverenden gered.
Bronnen:visserijniews.nl en de telegraaf.nl .
Ook voor jou en je vrouw sobere kerstdagen,en een corona vrij 2021,en dat het maar lekker druk mag wezen op de nieuwe waterweg.
All the best.
Adje.
Gelogd

J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1627 Gepost op: 25-12-2020, 09:44:01 »

Allereerst allemaal een Prettige Kerstdag.
Wetten aangepast ?? Meer dan 50 jaar geleden gingen vrijgezellen Spanjolen in Brazilie naar het Spaanse Consullaat en lieten er voor een kleine vergoeding, ja, die man/ vrouw moet tenslotte ook leven,  weer een kindje in hun paspoort bijschrijven, zo waren er die voor 4-5 kinderen Ned. kinderbijslag kregen terwijl die helemaal niet bestonden, en de Ned. Staat keek toe en deed niets. Maar ja, als het me had gelukt om in Brazilie  ook een zooitje kinderen in me paspoort te laten zetten bij de Ned. Consul had ik het waarschijnlijk ook gedaan, maar dat lukte natuurlijk lekker niet. Ze kregen zoveel geld dat ze taxi's van Amsterdam naar Vigo namen, wij de Nederlandse armoedzaaiers moesten met de treinen en bussen om thuis te komen, dat kon dan nog net.
Gr.
Jan.
« Laatste verandering: 25-12-2020, 10:10:30 door J.H. » Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1628 Gepost op: 25-12-2020, 12:35:17 »

Nou adje die 6000 euro die heb een kamerlid al,een minister komt daar zen nest niet voor uit ,dus daar moet heus wel wat bij.
Gelogd
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1629 Gepost op: 26-12-2020, 14:26:16 »

Een Plesante 2e Kerstdag.
Voor hen,die zich vervelen,en van visserij houden,hier een interesante documentaire,over de Deutsche Hochseefischerei over de maartje theadora.
Ga naar     .www.youtube.com en klik bovenin op Hochseefischerei,de documantaire duurt 1,5 uur,maar is wel in het Duits.
Veel kijk plezier.
All the best.
Adje.
« Laatste verandering: 26-12-2020, 14:35:15 door dekzwabber » Gelogd

Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1630 Gepost op: 26-12-2020, 16:27:12 »

de link werkt niet aadje
nog een fijne jaarwisseling
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1631 Gepost op: 26-12-2020, 16:31:32 »

de link werkt niet aadje
nog een fijne jaarwisseling
www.YouTube.com.
Gelogd

dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1632 Gepost op: 26-12-2020, 16:34:05 »

de link werkt niet aadje
nog een fijne jaarwisseling
www.YouTube.com.
nu wel dus,was er al bang voor,kwetstie v Hoofdletters.
Ook voorjullie een fijne jaarwisseling.
Gelogd

dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1633 Gepost op: 26-12-2020, 16:35:13 »

de link werkt niet aadje
nog een fijne jaarwisseling
www.YouTube.com. en vul dan boven in Hochsee Fisscherei .
nu wel dus,was er al bang voor,kwetstie v Hoofdletters.
Ook voorjullie een fijne jaarwisseling.
All the Best.
« Laatste verandering: 27-12-2020, 04:28:35 door dekzwabber » Gelogd

Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1634 Gepost op: 27-12-2020, 11:00:53 »

ja nu wel
gr rinus
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Pagina's: 1 ... 105 106 107 108 [109] 110 111 112 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!