Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
16-04-2024, 10:46:27
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  ik heb een vraag
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 77 78 79 80 [81] 82 83 84 85 ... 112 Omlaag Print
Auteur Topic: ik heb een vraag  (gelezen 1274605 keer)
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #1200 Gepost op: 17-07-2014, 13:26:12 »

Hoi allemaal, is het jullie ook opgevallen dat de laatste dagen de meeuwen constant aan het schreeuwen zijn. Naast het bericht van TV West waar gemeld wordt dat er al tientallen dode kleine mantelmeeuwen zijn opgehaald vanaf het zuiderstrand vind ik het wel opmerkelijk. Wat ook opvallend is, het blijkt één soort te zijn.   
Gelogd
Iggypop
Gast
« Antwoord #1201 Gepost op: 17-07-2014, 16:08:56 »

Witkwast,
Inderdaad hoorden we ze de afgelopen tijd vooral s`nachts veel kabaal maken.
Dat het 1 soort is vind ik ook best wel vreemd. Misschien hebben die Chinezen wel ontdekt dat ze naar kip smaken. Cheesy
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #1202 Gepost op: 17-07-2014, 16:30:24 »

Tja je weet maar nooit.
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1203 Gepost op: 19-07-2014, 11:11:52 »

Gisteren middag op het strand op een bankje gezeten aan het eind van de strandweg in de hoek.
Opeen gegeven ogenblik viel me op det een hele school meeuwen hoog in de lucht zaten en nog al aardig tekeer gingen,niet dat rustig in de lucht zweven maar dat constant fladderen om snelheid te krijgen en constant dat wenden of ze ergens op jaagden,ik kon ze niet horen omdat ze te hoog zaten.
Het leek nu net of ze op insecten aan het jagen waren.
Gelogd
garrent
Opper-stuurman
****
Berichten: 140


Bekijk profiel
« Antwoord #1204 Gepost op: 19-07-2014, 16:59:56 »

Leg eens uit Zier ze gingen behoorlijk te keer maar ja kon ze niet horen???
Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #1205 Gepost op: 19-07-2014, 17:17:17 »

Leg eens uit Zier ze gingen behoorlijk te keer maar ja kon ze niet horen???

Hij legt het toch heel goed uit. Ze gingen te keer met hun vleugels om snelheid te maken. Normaal houd een meeuw zijn vleugels stil en zweeft hij door de lucht.
Hij heeft het niet over krijsen.  Grin Grin

K
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1206 Gepost op: 19-07-2014, 18:09:10 »

Ja ze zaten te hoog om te horen,maar fladderden constant met de vleugels om snelheid te maken en te wenden.
Gelogd
zeepaard
Schipper
*****
Berichten: 534


Wat is 't toch fijn om 'n Scheveninger te zijn!!!


Bekijk profiel
« Antwoord #1207 Gepost op: 22-07-2014, 03:22:13 »

Hoi Zier
Als de vogels hoog in de lucht vliegen ,komt er een weersverandering.!!!!!
Dat heb ik van een ouwe zeeman gehoord!!! Al jaren geleden!!!
Gelogd

Wie wat waar,ik hou mijn kiezen op elkaar
aat taal
Schipper
*****
Berichten: 261


Bekijk profiel
« Antwoord #1208 Gepost op: 22-07-2014, 08:26:04 »

aanstaande zondag vaar ik met de Prinsendam naar IJsland.  De eerste stop is Lerwick. Ik wil dan graag de begraafplaats, waar een aantal Scheveningers begraven zijn, bezoeken. Kan iemand mij vertellen waar die te vinden is.

aat taal
Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #1209 Gepost op: 22-07-2014, 08:50:39 »

Dat is wat ik erover heb kunnen vinden. Blijkbaar ( was ??) er een aparte begraafplaats voor de Hollandse vissers.

De begraafplaats is in 1875 door Scheveningefs gekocht omdat in die tijd een tijdens de vangst gestorven visser niet naar Nederland mee terug genomen kon worden. De vissers — vooral Scheveningers, maar ook Katwijkers en Vlaardingers — werden dan in het Schotse plaatsje begraven: omdat op zondag niet gevist werd gebruikten de vissers Lerwick toch al als aanlegplaats zodat de keus vanzelfsprekend op die stad viel, aldus dominee De Vries. Na 1927 zijn er echter op de Nederlandse begraafplaats geen vissers meer begraven wat ertoe geleid heeft dat het kerkhof in een steeds slechtere toestand begon te verkeren.

Dominee De Vries wilde eerst met een aantal Scheveningers het kerkhof zelf weer op gaan knappen. ,,Maar nu ik het gezien heb, is het me duidelijk geworden dat dat onbegonnen werk is. Toch mogen we echter de daar begraven vissers niet vergeten, zodat we besloten hebben tot de oprichting van een monument", aldus de heer De Vries. De dominee denkt voor het gedenkteken — een granieten steen met een bronzen plaat met daarop een opschrift — twintigduizend gulden nodig te hebben.

K
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
Post Boy
Schipper
*****
Berichten: 1317



Bekijk profiel
« Antwoord #1210 Gepost op: 22-07-2014, 09:33:29 »

Hoi Zier
Als de vogels hoog in de lucht vliegen ,komt er een weersverandering.!!!!!
Dat heb ik van een ouwe zeeman gehoord!!! Al jaren geleden!!!



Je heb gelijk Arie, me vader zei altijd als de meeuwen onrustig hoog in de lucht vliegen krijg je een noordelijke wind. let er maar is op.
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1211 Gepost op: 22-07-2014, 11:04:19 »

Ja dat hoog vliegen op een weersverandering duiden was me nog bij,maar wist niet precies meer wat voor.
17-07 waren we er ook toen was het warm maar een NW lijke wind en toen was het heerlijk.
18-07 waren we er ook maar een oostelijk luchtje,maar toen was het smerig warm en niet lekker,en over die dag hebben we het.
Gisteren was de wind weer uit het noorden en was het zelfs fris.
Gelogd
jacobus
Gast
« Antwoord #1212 Gepost op: 22-07-2014, 22:55:39 »

Gisteren middag op het strand op een bankje gezeten aan het eind van de strandweg in de hoek.
Opeen gegeven ogenblik viel me op det een hele school meeuwen hoog in de lucht zaten en nog al aardig tekeer gingen,niet dat rustig in de lucht zweven maar dat constant fladderen om snelheid te krijgen en constant dat wenden of ze ergens op jaagden,ik kon ze niet horen omdat ze te hoog zaten.
Het leek nu net of ze op insecten aan het jagen waren.
https://www.youtube.com/watch?v=Pi9oR_7sCCQ

 mieren en koninginnen mieren daar zijn de meeuwen gek op nog lekkerder dan vis





Gelogd
aat taal
Schipper
*****
Berichten: 261


Bekijk profiel
« Antwoord #1213 Gepost op: 22-07-2014, 23:22:23 »

Dat is wat ik erover heb kunnen vinden. Blijkbaar ( was ??) er een aparte begraafplaats voor de Hollandse vissers.

De begraafplaats is in 1875 door Scheveningefs gekocht omdat in die tijd een tijdens de vangst gestorven visser niet naar Nederland mee terug genomen kon worden. De vissers — vooral Scheveningers, maar ook Katwijkers en Vlaardingers — werden dan in het Schotse plaatsje begraven: omdat op zondag niet gevist werd gebruikten de vissers Lerwick toch al als aanlegplaats zodat de keus vanzelfsprekend op die stad viel, aldus dominee De Vries. Na 1927 zijn er echter op de Nederlandse begraafplaats geen vissers meer begraven wat ertoe geleid heeft dat het kerkhof in een steeds slechtere toestand begon te verkeren.

Dominee De Vries wilde eerst met een aantal Scheveningers het kerkhof zelf weer op gaan knappen. ,,Maar nu ik het gezien heb, is het me duidelijk geworden dat dat onbegonnen werk is. Toch mogen we echter de daar begraven vissers niet vergeten, zodat we besloten hebben tot de oprichting van een monument", aldus de heer De Vries. De dominee denkt voor het gedenkteken — een granieten steen met een bronzen plaat met daarop een opschrift — twintigduizend gulden nodig te hebben.

K

Bedankt voor de informatie K.

aat taal
Gelogd
Evert
Gast
« Antwoord #1214 Gepost op: 23-07-2014, 07:45:12 »

aanstaande zondag vaar ik met de Prinsendam naar IJsland.  De eerste stop is Lerwick. Ik wil dan graag de begraafplaats, waar een aantal Scheveningers begraven zijn, bezoeken. Kan iemand mij vertellen waar die te vinden is.

aat taal

http://www.digibron.nl/search/detail/012dfb9f03cc8dd014abd754/moeder-ze-benne-weer-om-hondjes
Gelogd
Pagina's: 1 ... 77 78 79 80 [81] 82 83 84 85 ... 112 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!