Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 02:56:08
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  ik heb een vraag
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43 ... 112 Omlaag Print
Auteur Topic: ik heb een vraag  (gelezen 1266755 keer)
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #570 Gepost op: 01-11-2012, 22:10:38 »

Misschien als je de originele foto nog hebt dat je het visserij nummer kan lezen, want daaruit kan je opmaken of de foto juist is afgedrukt.  Bij een juist afgedrukte foto Begint het visserijnummer aan bakboord vanaf de punt met SCH -  en aan stuurboord andersom dan staat het nummer het dichtsbij de boeg. 
Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1815



Bekijk profiel
« Antwoord #571 Gepost op: 01-11-2012, 22:34:19 »

Waar stonden dan toch de meeste kijkers of uitzwaaiers Huh Huh
Aan de noordkant met aansluiting Boulevard, of de zuidkant, zoals hierboven op de foto (Duindorp) Huh Huh

Op antwoord 569 staat net an die lantaarnpaal niet op de foto waar we altijd inklommen. Grin

K
« Laatste verandering: 01-11-2012, 22:36:53 door Knorhaan » Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #572 Gepost op: 01-11-2012, 22:58:18 »

Ga naar vis. Scheveningen en naar sch 107 de eerste 2 fotos zijn van de zelvde tijd ,als je de eerste foto spiegeld wat doet het nummer dan.??
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #573 Gepost op: 02-11-2012, 16:36:25 »

antwoord 553 de foto is toch origineel,dus voor 1949 was het een rechtse logger na de verlenging en waarschijnlijk een nieuwe motor is het een linkse logger geworden.
beide foto's zijn van de zelvde tijd.


* sch-107-02.jpg (59.6 KB, 800x516 - bekeken 920 keer.)
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #574 Gepost op: 02-11-2012, 16:39:31 »

.


* sch_107-01.jpg (69.15 KB, 800x580 - bekeken 940 keer.)
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #575 Gepost op: 02-11-2012, 16:42:44 »

en als je dan de eerste spiegeld.


* sch_107-02_1.JPG (53.53 KB, 800x516 - bekeken 931 keer.)
Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1815



Bekijk profiel
« Antwoord #576 Gepost op: 02-11-2012, 17:29:03 »

Zier

Zie de opmerking onderaan antwoord 553

Als het dan zo is, wat zou de reden dan geweest zijn om dat te doen.
Hebben de moffen dan wat met die logger uitgevroten dat het kostenbesparend was om er een linkse logger van te maken Huh??

K
« Laatste verandering: 02-11-2012, 17:33:00 door Knorhaan » Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #577 Gepost op: 02-11-2012, 18:07:32 »

Karel in 49 is die verlengd en is der waarschijlijk die 220 pk der in gegaan.
Ik weet nog van de 195 dat in de midden de mk en aan sb de reipkee en aan bb de lichtmotor en de luchtqcompresor want je moest achter de motor wezen om de tank van de kombuis van zoetwater vol tepompen die zwengel zat aan het schot van de reipkee en als je stoomde dan vergorde je van de hite achter die motor.
Waarschijnlijk dachten ze bij de 107 laten we het er is een keer anders doen of er stond al iets aan sb dat ze niet weg kondenhalen.
Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1815



Bekijk profiel
« Antwoord #578 Gepost op: 02-11-2012, 20:39:17 »

Toeval wil dat ik vanmiddag een scheepspart toegestuurd kreeg met hetzelde nummer en naam Shocked Shocked Shocked

K


* scheepspart_deel.JPG (38.65 KB, 676x183 - bekeken 875 keer.)
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #579 Gepost op: 02-11-2012, 21:25:03 »

Als ik eerder naar foto 554 had gekeken dan was het voor mij ook al duidelijker geweest op die foto is duidelijk tezien dat het een linkse logger is. Inderdaad ongewoon maar misschien een test of zoals Zier zegt noodzakelijk reden.  Je kan ook de naam op de brug lezen en dat kan dan geen verkeerde afdruk zijn.
« Laatste verandering: 02-11-2012, 21:26:56 door witkwast » Gelogd
B@rtW.
Schipper
*****
Berichten: 771


SUPERIOR-TRADER


Bekijk profiel
« Antwoord #580 Gepost op: 02-11-2012, 21:33:22 »

Zijn we er nu uit, ik dacht het al een tijdje.
Maar de discursie onder mekaar vond ik wel effe gaaf! !!!! Shocked Shocked Roll Eyes Roll Eyes Grin Grin
B@rtW.
« Laatste verandering: 02-11-2012, 21:38:20 door B@rtW. » Gelogd

Zoekt en gij zult vinden!
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #581 Gepost op: 03-11-2012, 12:32:01 »

Bij mij aan de muur in mijn zgn. werkamer hangen 2 kalender, uitgegeven door  de
Christelijk Gemengde Zangvereniging Immanuel Scheveningen.

Altijd weer leuk om de oude foto's te zien en zeker in deze twee uitgaven, waar ik op  twee foto's familieleden te zien krijg.

Eén van de kalenders is een uitgave 2012 en de andere is de uitgave voor 2013.
In beide kalenders is een foto van de Sch.107 geplaatst en waarschijnlijk is een van de samenstellers van deze kalenders een oud opvarende van dit schip.!




Cor kan je die 2 kalenders op de site zetten kenne we nog ff door auwehoeren.
Karel zal ook nog wel met zen spullen komen.
Bij de foto van de maand Juni 2012 staat vermeld.... Sch.107 Uitvarend.
Bij de foto van December 2013 staat vermeld .... Sch.107 Uitgaande met 220 pk Brons,Viszeil en stagfok. Op deze “linkse  logger “ zat het kluisgat aan BB en de blazenkrebbe aan SB.

Wat wil het woordje “zat “ zeggen ?  Betekend  het dat op de beide foto's het schip een “rechtse logger “is , want op beide foto's is de blazenkrebbe aan BB.

Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #582 Gepost op: 03-11-2012, 12:40:30 »

Het gaat niet helemaal Zo als het hoort,maar dat heb je als je op een i pad zit en geen zin heb om de pc op te starten.
Die 220 pk wanneer is die er in gezet? Hebben die moffen dat gedaan? Lijk me sterk hadden ze erbedeen wel een hoera brug op gezet ,of is die er in 49 ingezet door de jong tijdens de verlenging?
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #583 Gepost op: 03-11-2012, 12:51:11 »

Bouwjaar         :   1916
Rederij / Eigenaar   :   W. v/d Toorn & J.C. Pronk
Scheepswerf      :   Fa. A. de Jong te Vlaardingen
Lengte         :   29,35 / 34,76 meter
Breedte         :   6,71 / 6,64 meter
Holte         :   2,84 / 2,84 meter
Bruto         :   134,17 / 174,87 ton
Netto         :   62,93 /  86,63 ton
Motor         :   220 Pk Brons, HD, 4 CM, 4 cil., No.1225, bouwjaar. 1917
Bijzonderheden :

De SCH 107 was een 'omgekeerde logger". Het was normaal dat de vleet over stuurboord werd gehaald, maar bij dit schip kon alleen over bakboord gehaald worden. Het kluisgat had de SCH 107 aan bakboordzijde, terwijl het voorroer aan stuurboordzijde was bevestigd.Ook de breels- en blazenkrebbe, die 'normaal' op de voorplecht aan bakboordzijde was geplaatst, stond bij deze logger aan stuurboord.
Op Scheveningen werd deze logger dan dan ook de "Linkse logger" genoemd.
« Laatste verandering: 03-11-2012, 12:53:27 door Rinus.N » Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1815



Bekijk profiel
« Antwoord #584 Gepost op: 03-11-2012, 17:02:35 »

Daar gaan we weer Rinus Grin Grin

Volgens dit verhaal zou er bij de bouw van de logger 1916 / 17 al gelijk een 220 PK motor ingezet zijn en linkse logger.
Dat is voor die tijd een knots van een motor.

Dan zitten we met de 2 eertse foto's van visserijschepen.
Ongetwijfeld gaat het met beide foto's om dezelfde logger, gezien de witte lappen zeil in de staffok

Op de tweede foto zit de blazenkrebbe duidelijk over BB. Een visserijnummer is niet te zien.
Dat zou dus niet kunnen kloppen. Foto spiegelen ?
Zou allebei kunnen. Persoonlijk denk ik dat de foto gespiegeld moet worden. Het volk op de foto zou dan onder het palmhuisje lopen.

Dan zitten we met de eerste foto. Spiegelen kan hier niet, gezien het visserijnummer.
Je zou haast zeggen dat de blazenkrebbe over BB zit, hoewel ik dit wat lastig te zien vind
De voorsteven is erg onduidelijk. Een kluisgat zie je niet ? Ook al onduidelijk
Waarom begint de witte bies zo ver naar achter ?? Zit daar een voorroer ??

Een andere stelling:
Zijn de 2 foto's wel inderdaad van de SCH-107
Heeft iemand zitten fotoshoppen en op de eerste foto onterecht het nummer SCH-107 gefreubeld.

Ik kan me herinnneren (het is al een hortje geleden) dat ik dacht wijlen Demarico eens een kreet op de site gezet heeft dat iets dergelijks gebeurd was met een logger.
Een ijverige fotoshopper had toen ook een verkeerd nummer op een foto gefreubeld.

K




« Laatste verandering: 03-11-2012, 17:33:27 door Knorhaan » Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
Pagina's: 1 ... 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43 ... 112 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!