Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 20:04:20
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  familienaam Jouvenaar
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: familienaam Jouvenaar  (gelezen 31991 keer)
drogersdijk
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 31-12-2006, 11:55:55 »

Hallo Wouter,
Alsnog een vraag over de twee personen op de foto. Heb jij enig idee wanneer de foto ongeveer is genomen?
Een andere vraag is wie deze personen zijn, is Ida Bruijn de zelfde persoon als Klazina  Bruin van 03-09-1874. Van Jacobus Johannes op de foto kan ik geen combinatie vinden tussen hem en Ida de Bruijn namelijk.
Ik ben benieuwd, alvast bedankt voor het meedenken.
met vriendelijke groet,  Cees

Beste Cees,

Ida Bruijn,
naaister, geboren op 1 mei 1877 te Schev., gedoopt op 20 mei 1877 aldaar (OK), overleden in het jaar 1961, 84 jaar oud, dochter van Gerrit Bruijn (I) en Huibertje Mooijman.
Zij is getrouwd op 19 oktober 1898 te Den Haag, getrouwd op 19 oktober 1898 te Schev. voor de kerk (OK) met
Dirk Koek,
timmerman en aannemer, geboren op 11 mei 1878 te Schev., gedoopt op 2 juni 1878 aldaar (OK), overleden op 25 april 1956 te Den Haag, 77 jaar en 350 dagen oud, zoon van Michiel Koek (metselaar) en Maria Taal.

is een zus van

Klazina Bruijn,
geboren op 3 september 1874 te Schev., gedoopt op 20 september 1874 aldaar, overleden op 7 april 1936 aldaar (OA 1382), 61 jaar en 217 dagen oud, dochter van Gerrit Bruijn (I) en Huibertje Mooijman.
Zij is getrouwd op 10 augustus 1892 te Den Haag (HA 684), getrouwd op 10 augustus 1892 te Schev. voor de kerk (OK) met
Cornelis Johannes Jouvenaar,
kuiper, winkelier in meubelen, geboren op 23 april 1871 te Rotterdam, zoon van Jacobus Johannes Jouvenaar (meubelmaker) en Cornelia Korving.

Jacobus johannes Jouvenaar, geboren 15 april 1870, te zien op de foto, is waarschijnlijk een broer van Cornelis Johannes Jouvenaar. Jacobus Johannes trouwde met Leentje Roos.

Groeten

Jacobus
Gelogd
wouter
Scheepsjongen
**
Berichten: 34


Dit forum is het helemaal !


Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 31-12-2006, 13:00:00 »

Een foutje,
Cornelis Johannes Jouvenaar is een zoon van Jacobus Johannes Jouvenaar.
Jacobus was getrouwed met Cornelia Korving.
De rest klopt.
Ida was een zuster van Klazina.
Een andere zuster was Neeltje en zij was mijn oma.
De foto zal wel van ongeveer 1900 zijn.
            Groeten ,,,,,,Wouter,,,,,,,,,,,                           
Gelogd

An eye for an eye makes the world go blind.
Cees40
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 31-12-2006, 14:18:24 »

hallo Rob en Jacobus

Heb met jullie reactie gelijk in mijn bestand meegelezen en heb inderdaad de beide fotomodellen gevonden. Een verwantschap vindt hazadata niet in het bestand. Als mens toch eens aan het puzzelen en wat blijkt; Jacobus staat op de foto met de schoonzus van zijn broer....

Ik hoop dat het te volgen is, oftewel Jacobus staat op de foto met de zus van zijn schoonzus.

Bedankt voor jullie snelle reactie.

Is er ook belangstelling voor mensen die geboren zijn te Scheveningen maar overlijden buiten Scheveningen ?? (Urk, Den Helder bv)
Ik word door jullie steeds geholpen maar kan tot opheden nog niet veel terug doen. En misschien via personen die vertrokken zijn van Scheveningen wel.

met vriendelijke groet,  Cees
Gelogd
joris
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 27-02-2007, 09:42:43 »

Deze foto kreeg ik in handen: op de muur staat :
MAGAZIJNEN
VOORDEGEHEELE
MEUBELERING
D.J. JOUVENAAR
WESTSTRAAT 109


* scheveningen.jpg (95.23 KB, 799x546 - bekeken 2513 keer.)
Gelogd
Cees40
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 28-02-2007, 23:04:23 »

hallo Joris,

Leuk om weer een reactie te krijgen over de familienaam Jouvenaar.
Ook de gegevens die ik op de privémail ontving heb ik verwerkt en je weer terug gestuurd met de aanvullingen, verbeteringen.

Mocht er iemand zijn die ook de gegevens van deze familie wil hebben stuur dan een berichtje naar mij toe, dan stuur ik per omgaande alle gegevens toe.
Het is te veel om hier op de website te plaatsen.

Ik hoor wel wie gegevens wil ontvangen

met vriendelijke groet,  Cees
Gelogd
iki
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 16-06-2007, 12:12:36 »

hallo ik ben ook een jouvenaar
we komen ergens in de geschiednis in der daad uit zwitseland
volgens mij (nieuwe) familie  was het jouvenat
maar schijnt verbasterd te zijn naar jouvenaar
er is ook ergens een familie wapen en we zijn ergens van adel
(dus we kunnen naast onze schoenen gaan lopen
Gelogd
sien
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 22-11-2007, 19:43:34 »

Hallo,
Ik ben ook een Jouvenaar, de kleindochter van Jacobus Johannes Jouvenaar, van zijn jongste zoon, ook Jacobus Johannes.

Ik vind het heel leuk om te lezen en vooral ook de foto's en vele herkenbare namen van familie. Trouwens mijn naam is ook Klazina (Sien).
Gelogd
sien
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 22-11-2007, 19:47:40 »

Even voor de goede orde, nu ik zo zit te lezen klopt er het een en ander niet Cornelis de meubelman is Jacobus Johannes Jouvenaar die getrouwd was met Klazina Bruijn, en zij hadden 4 kinderen, 2 zoons en 2 dochters. En Jacobus Johannes had een zoon Gerrit en Jacobus Johannes en dochters Cor en Beb.
En inderdaad hebben we een familiewapen, welke in mijn bezit.
Tzt zal ik hem op deze site plaatsen

Groetjes erg leuk allemaal
Sien
« Laatste verandering: 22-11-2007, 19:53:08 door sien » Gelogd
wout8932
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 24-09-2009, 21:04:10 »

ik heb de huwelijksbijbel van Fredericus Wilhelm van Swinderen en Dirkje Jouvenaar, gehuwd op woensdag 24 januari 1917, aangeboden door de Ned Herv Gem te Scheveningen door Ds H.J. de Zwart, Tekst Psalm 127:2, achterin de bijbel staat nog dat ze in de Weststraat 11 wonen (met) 1 "kintje", daaronder de namen "Leenjes roos Jouvenaar" en "Corneles Jouvenaar", Kerklaan hofje 31 (vermoedelijk de ouders van Dirkje),
mochten directe nazaten van Fredericus en Dirkje de bijbel willen hebben, dan moeten ze even contact met mij opnemen
Gelogd
zus
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 25-07-2010, 12:54:38 »

hallo
ik ben zus van swinderen.mijn moeder was dirkje jouvenaar,dochter van leentje roos en jacobus johanes jouvenaar.
weet iemand mij wat meer te vertellen over hun?
k ben wel benieuwd naar mijn overgroot ouders.
gr zus
Gelogd
zus
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: 25-07-2010, 12:57:57 »

wout8932
hallo wout erg bedankt voor je email mijn moeder is erg blij hiermee.
en we hopen dat er iemand is die misschien nog foto,s van haar opa en oma heeft en of verhalen.
klopt het wel dat jacobus johannes jouvenaar en leentje roos veel kinderen hadden?Huh
gr femmy dochter van leentje(zus) verhoeve van swinderen.
Gelogd
zus
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 25-07-2010, 13:04:05 »

halo allemaal
ik ben leentje van swinderen roepnaam zus.
ik ben vernoemd naar mijn oma leentje roos die getrouwd was met jacobus johannes jouvenaar.
mijn moeder was een dochter van hun dirkje jouvenaar.
mijn moeder is getrouwd met fredericus wilhelm van swinderen en hadden samen 8 kinderen.
6 zoons en 2 dochter,s.
frits,dirk,leen,koos,jan en cok en de de dochters femmigje(femmy) en leentje(zus) van swinderen,de oudste zoon frits heet nog op scheveningen gewoond later zijn ze verhuisd naar de blekerslaan 1a waar de rest is geboren.
Weet iemand mij nog iets te vertellen over mijn familie?
gr leentje(zus)
Gelogd
Johanna
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: 21-09-2010, 19:56:20 »

Hallo allemaal,

Wat leuk dit forum en om familie tegen te komen!

Ik ben Ans Jouvenaar, de dochter van de oudste zoon van Jacobus Johannes Joris Jouvenaar en Leentje Roos. Mijn vader was Cornelis Jouvenaar, geboren 13 oktober 1898. Mijn moeder was Wilhelmina Spaans. Behalve in de oorlog hebben zij altijd op Scheveningen gewoond. Zij hadden 4 kinderen, 3 meisjes en 1 jongen. De oudste heette Helena, ik Johanna, mijn broer Cornelis en de jongste Wilhelmina Maria. Helaas leven mijn zusjes en broertje niet meer.

Deze foto's zijn van Leentje Roos en Jacobus Johannus Joris Jouvenaar. Ik heb nog een foto van mijn vader, die laat ik nog scannen en zal ik later nog posten.

Groetjes,
Ans





* jouvenaar1.JPG (43.71 KB, 543x560 - bekeken 1859 keer.)

* jouvenaar2.JPG (40.1 KB, 517x557 - bekeken 1763 keer.)
Gelogd
Martijn
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: 14-10-2010, 19:38:54 »

Hallo,

Wisten jullie, dat in Ollon Zwitserland een chateau staat die van ene voorvaders ooit geweest is, een kasteelheer. Daarnaast staat er ook een kerkje met het familiewapen in de ´´bank´´. Ik heb veel foto´s en tevens de hele stamboom!

http://www.swisscastles.ch/vaud/ollon/default.htm

Ben er al best vaak geweest en heb zelfs familie ontmoet die daar in de buurt woont. Hun achternaam is Jouvenat of Jouvenaz, maar dit is ook familie. (omdat vroeger spelling lastiger was dan nu)

Groetjes Martijn Jouvenaar
Gelogd
Johanna
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: 27-10-2010, 17:27:31 »

Hallo Martijn,

Dank je wel voor de informatie en de link. Ik zou het heel fijn vinden als je mij de stamboom en foto's zou willen sturen.

Ik hoor graag je.

Groetjes,
Ans
Gelogd
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!