Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 00:34:58
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  oude visserij foto,s Barry
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 Omlaag Print
Auteur Topic: oude visserij foto,s Barry  (gelezen 128819 keer)
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #105 Gepost op: 27-03-2019, 14:12:02 »

Gdy-261-, Brda, zo dichtbij met de pier en toch 10 man weg, de golven moeten over de pier hebben gelopen, de Denen zijn niet zo benauwd als het op helpen aankomt, de andere zijn gered door een helicopter.


* Gdy-261-Brda_at_Hantsholm-b.jpg (116.15 KB, 801x534 - bekeken 925 keer.)
« Laatste verandering: 28-03-2019, 14:58:05 door J.H. » Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #106 Gepost op: 27-03-2019, 14:18:58 »

Type B-10 Trawler, als je ooit nog eens op zo'n Poolse trawler gaat varen weet je in ieder geval je hut te vinden.


* Type_B-10_trawler-.jpg (246.02 KB, 1281x854 - bekeken 885 keer.)
« Laatste verandering: 27-03-2019, 16:48:57 door J.H. » Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #107 Gepost op: 27-03-2019, 14:27:32 »

Type B-10-Trawler.


* Type_B-10_trawler-a.jpg (201.67 KB, 1251x834 - bekeken 889 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #108 Gepost op: 27-03-2019, 16:46:41 »

Hantsholm, Gdy-261-Brda werd naar binnen gesleept i.v.m. roerschade
1-Plaats waar de moeilijkheden begonnnen ,
2-1e anker uit
3-2e anker uit.
4-tegen de pier.
5 strandings plaats


* Gdy-261-Brda_Hantsholm.jpg (63.23 KB, 801x746 - bekeken 883 keer.)
« Laatste verandering: 09-04-2019, 23:30:59 door J.H. » Gelogd
Bert van der Toorn
Schipper
*****
Berichten: 169



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #109 Gepost op: 28-03-2019, 23:49:28 »

Zomaar een fotootje, misschien geschiedt er een wonder en wordt er nog iemand wakker.
Vl-166-Neeltje en Vl 61-Jo.

Niet zo moeilijk hoor deze loggers van rederij C. van Toor: Maar....in 1958 links de SCH 102 'Maarten en rechts de SCH 89 'Jo'. voor rederij Frank Vrolijk.   
Schippers Maarten Letsch en Job Pronk. In 1963 werd ik reepschieter op de SCH 102.

groet
Bert van der Toorn
==
 
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #110 Gepost op: 29-03-2019, 13:21:45 »

Hallo Bert.
Bedankt, ik wou alleen maar kijken of er al mensen wakker waren, ze liggen denk allemaal nog in hun Trolle grot voor de winterslaap.

Gr.
Jan.

Sch-118-Oceaan V


* Sch-118.c.Oceaan_V._Bj.1936a._Red._A.v.d._Zwan._Zn._1961_Red.R.v.d._Zwan._Zn._1964_Sch-118_Oceaan__1.jpg (74.19 KB, 900x600 - bekeken 931 keer.)
Gelogd
Bert van der Toorn
Schipper
*****
Berichten: 169



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #111 Gepost op: 29-03-2019, 22:20:48 »

Hallo Jan. (J.H.) ik wou even wat vragen op g.vandertoorn@ziggo.nl

groet
Bert v.d. Toorn
==
Gelogd
Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #112 Gepost op: 31-03-2019, 11:19:10 »

Zomaar een fotootje, misschien geschiedt er een wonder en wordt er nog iemand wakker.
Vl-166-Neeltje en Vl 61-Jo.
Goeie murregge  Jan die VL 61 was toch later Sch 89 Jo heb daar me eerste reisje opgemaakt as Jongste 14 jaar oud
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #113 Gepost op: 31-03-2019, 14:50:47 »

Correct Maart
Jij maakte al gauw promotie, gelijk als jongste maar  dan heb je wel het "leukste", gemist, n.l. afhouder , een geweldig jopje, toen ik de eerste reis thuis kwam toen dachten ze dat ik het kraagknoopje van me overhemd aan me gulp had vast gemaakt.  Ik voer op de sch-32- en daar hadden ze een constructie gemaakt zodat de schipper ( Dirk Pronk )  de winch kon stoppen en weer laten lopen, hij had een handle voor het raam en daar gaf hij een ruk aan of duwde dat ding vooruit, dus het had geen nut voor de matrozen om mij verrot te schelden als er niet op tijd werd gestopt tijdens het afsteken. En die gasten konden echt kwaad worden vooral als ze na het eten per ongeluk in hun slaap werden gestoord , dan trokken ze een bek alsof er een iemand in hun zwarte zeezak had gescheten.
Gr.
jan.
« Laatste verandering: 31-03-2019, 15:29:28 door J.H. » Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #114 Gepost op: 31-03-2019, 15:16:46 »

Sch-32-Jupiter.



* Sch-032.b.Jupiter._Bj.1916e.jpg (82.83 KB, 801x534 - bekeken 755 keer.)
« Laatste verandering: 01-04-2019, 06:52:30 door J.H. » Gelogd
Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #115 Gepost op: 07-04-2019, 10:22:24 »

Correct Maart
Jij maakte al gauw promotie, gelijk als jongste maar  dan heb je wel het "leukste", gemist, n.l. afhouder , een geweldig jopje, toen ik de eerste reis thuis kwam toen dachten ze dat ik het kraagknoopje van me overhemd aan me gulp had vast gemaakt.  Ik voer op de sch-32- en daar hadden ze een constructie gemaakt zodat de schipper ( Dirk Pronk )  de winch kon stoppen en weer laten lopen, hij had een handle voor het raam en daar gaf hij een ruk aan of duwde dat ding vooruit, dus het had geen nut voor de matrozen om mij verrot te schelden als er niet op tijd werd gestopt tijdens het afsteken. En die gasten konden echt kwaad worden vooral als ze na het eten per ongeluk in hun slaap werden gestoord , dan trokken ze een bek alsof er een iemand in hun zwarte zeezak had gescheten.
Gr.
jan.
Goeie murrege Jan ,ik was as jongste angenomen maar mos na het eerste schot de rijpkee in de rijpschieter was een Hagenees en met de halleve vleet was de rijpkee vol de rest in de zije die ouwe zei Maart wil jij de rijpkee in want dat is niks ,ik vond het goed dat was een moord baantje alien die lijmers in me nek had ik een schurft anvoor de rest lekker warm en uit de wind een afhouwer hadde we niet we hadden een automatiese afhouwer op de 89 met eenkouwtje schoot af en toe de rijp uit je tange  Grin
gr Maart
« Laatste verandering: 07-04-2019, 10:28:55 door Maart » Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #116 Gepost op: 08-04-2019, 01:38:24 »

Hallo Maart.
Een automatische afhouder ? , caramba, maar die kon geen vloeren boenen met een bezempje, na het experiment op die logger ben ik nooit meer die bezempjes tegen gekomen, nergens ter wereld, die dingen waren dus uniek, zou er best nog een willen hebben, we hadden weleens als lading een partij "paardenhaar" en die haren waren net zo bij elkaar gebonden als die bezempjes, dezelfde grootte en bindsels. Maar we dwalen af, we hadden een automatische afhouder, was dat omdat hij te duur was of konden ze niet meer aan zo'n jongen komen. Die 3/8 % die douwde de reder natuurlijk in zijn zak want hij had die uitvinding bekostigt. Het is dat de reepkee niet zo groot was anders was er ook een automatische reepschieter gekomen , net zoals op die Schotse bootjes, een "Coiler" die de lijnen netjes opschiet. Barry Rog zou toch ook met een vleet gaan vissen met de Sch-104, had hij dan ook al die mensen aan boord , buiten een afhouder.?
Gr.
Jan.

Gelogd
Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #117 Gepost op: 08-04-2019, 10:42:50 »

Hallo Maart.
Een automatische afhouder ? , caramba, maar die kon geen vloeren boenen met een bezempje, na het experiment op die logger ben ik nooit meer die bezempjes tegen gekomen, nergens ter wereld, die dingen waren dus uniek, zou er best nog een willen hebben, we hadden weleens als lading een partij "paardenhaar" en die haren waren net zo bij elkaar gebonden als die bezempjes, dezelfde grootte en bindsels. Maar we dwalen af, we hadden een automatische afhouder, was dat omdat hij te duur was of konden ze niet meer aan zo'n jongen komen. Die 3/8 % die douwde de reder natuurlijk in zijn zak want hij had die uitvinding bekostigt. Het is dat de reepkee niet zo groot was anders was er ook een automatische reepschieter gekomen , net zoals op die Schotse bootjes, een "Coiler" die de lijnen netjes opschiet. Barry Rog zou toch ook met een vleet gaan vissen met de Sch-104, had hij dan ook al die mensen aan boord , buiten een afhouder.?
Gr.
Jan.


Goeie murrege Jan op die 104 mos je allien de lane boene en een wachtje lope de rest werd gedaan voor je alles automaties zelfs het schaken daar zit toch gien romantiek meer in  Grin Grin
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #118 Gepost op: 08-04-2019, 13:19:57 »

Hallo Maart,
Tjonge, automatisch schaken, werd dat gedaan door een soort handgranaat onder het net te gooien, boem, en dan ging het net de lucht in?
Lanen boenen werd gedaan als iedereen wakker was maar klaverjassen werd gedaan als de jongens mochten gaan slapen, zaten ze een beetje met d'r vuisten op de tafel te hengsten.Op een thuisreis met een stijve bries was ik de kachel aan het aanmaken, beetje werk, houtjes en gasolie, zuinig aan, het lukte niet in 1 keer en een matroos komt z'n nest uit en zegt kom hier zeun, en pleurt dat hele blikje gasolie in die kachel met een brandende lucifer er achter aan en ja hoor de vlammen uit de kachel en die staken gelijk een paar broeken, kieltjes en kousen die er boven te drogen hingen in de fik, dus gauw blussen maar het was toch al te laat er waren een zootje kleren verbrand en het hele vooronder zat vol met rook dus die gasten wakker maken en toen zaten we s'morgen om 7 uur met z'n alle onder de bak, en ik kreeg natuurlijk de schuld want die dappere matroos hield link zijn mond dicht, en ik zei wees maar blij dat ik jullie wakker heb gemaakt anders was je nu voor de haaien geweest en ik had je met groot genoegen overboord gepleurd, nee ik scoorde geen punten. Scoorde ik ook niet in Dieppe toen gaf ik het braadje met mand en al aan een Fransman, het waren de enige haringen die we hadden gevangen een stuk of 40. Die lords zaten in Dieppe te neuten en werden flauw, en ze hadden geen braadje, nee ze werden niet misselijk van die jenever maar wel flauw en het klikte en klokte goed onder elkaar, geen ongetogen woordje  hoorde je  Knip oog, men kwam op het idee om soep te koken, dus voor een soort straf,  hé ofouwer ga jij eens even vermicelli en soepgroente kopen, ik kreeg geld en ging op pad, eindelijk zag ik een soort kruidenier, ik aan de beurt en vraag om vermicelli, hij nee schudde met die grote Franse calot op z'n kop en ik weer proberen en eindelijk viel de Franc, Ah de vermacel, ik wi wi wi. 2 pakken gekocht en naar boord, vragen ze waar de soepgroenten is, ik zeg dat verkopen ze hier niet, geen een kwam op het idee te vragen hoe ik dat eigenlijk  wist, ze gingen dapper verder met neuten, wat er met de vermicelli is gebeurd weet ik niet, misschien hebben ze dat met afsnijden verdeeld.
gr.
Jan.
« Laatste verandering: 08-04-2019, 13:44:47 door J.H. » Gelogd
Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #119 Gepost op: 08-04-2019, 18:15:28 »

 Grin Grin
Gelogd
Pagina's: 1 ... 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!