Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25-04-2024, 09:08:38
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Historie
| |-+  Gebouwen en monumenten
| | |-+  Apostolisch kerkgebouw, Pansierstraat
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Apostolisch kerkgebouw, Pansierstraat  (gelezen 12154 keer)
Edwin
Gast
« Gepost op: 18-08-2010, 16:30:51 »

Beste allen,

Ik wil graag bij jullie informeren of er oude (exterieur en/of interieur) foto's bestaan van het pand Pansierstraat 14. Dat is in december 1910 in gebruik genomen door de Hersteld Apostolische Gemeente t.b.v. hun erediensten. In het pand was ook een dienstwoning, die door een familie A. Grootveld werd betrokken. Zij hebben daar tot 1930 gewoond.
Het pand is na de oorlog (na een scheuring in de Hersteld Apostolische Gemeente) eigendom geworden van een nieuw ontstane kerkelijke groepering, Het Apostolisch Genootschap. Zij hebben het pand tot 2007 gebruikt.

Als iemand oude foto's van dit pand heeft en ze mij zou kunnen lenen of er een goede kwaliteit scan van kan sturen: heel graag!

Bij voorbaat dank, met vriendelijke groeten,

Edwin
Gelogd
peter.rog
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 19-08-2010, 18:20:06 »


je bericht stuur ik dóór......
enige tijd geleden is het pand ter sprake gekomen op een andere site.
één van de mensen die daar discussieerden, zullen het zich nog wel kunnen herinneren.
wellicht waren de foto 's van het HGA, maar dat merk je vanzelf wel! 
Gelogd
Edwin
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 23-08-2010, 09:17:50 »

Heel erg bedankt! Ik lees graag je reactie of er op die andere site response is gekomen...

Groeten,

Edwin
Gelogd
peter.rog
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 23-08-2010, 10:59:19 »


helaas kan de persoon in kwestie u niet verder helpen!
op de HGA-site staan ook maar weinig historische foto 's van dat pand.
Gelogd
roker
Schipper
*****
Berichten: 185


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 29-08-2010, 13:15:16 »

Hier een foto van Hga . Maar er staat wat op de gevel . Ik ga verder snuffelen .  Grin Grin Grin



Pansierstraat nrs. 12-20, op nr. 16 de Juliana Kinderbewaarplaats

Gelogd
roker
Schipper
*****
Berichten: 185


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 29-08-2010, 13:20:33 »

Onder Pansierstraat nrs. 12-20, op nr. 16 de Juliana Kinderbewaarplaats . Kan ik niets vinden helaas . Maar je hoord nog van me

Gelogd
leen/spaans/
Schipper
*****
Berichten: 183


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 01-09-2010, 21:35:21 »

Ik hoorde dat mijn moeder, overleden op 42 jarige leeftijd in 1948 ook nog wel eens naar een dienst was geweest in de Pansierstraat maar begreep altijd dat dat iets was van de Pinkstergemeente. Ik hoorde steeds de naam van de voorganger vallen en dat moet ene hr. Vlaardingerbroek zijn geweest. Verder weet ik er niets van , was nog te jong. Leen.
Gelogd
Peter Driessen
Scheepsjongen
**
Berichten: 10


Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 16-07-2014, 11:20:16 »

Vanaf 1967 tot januari 1970 kwam ik regelmatig bij mijn toenmalige vriendinnetje Paula op nr. 18 in de Pansierstraat. Ik weet dat het naastgelegen pand van de Apostolische gemeenschap was. Als we in de tuin zaten konden we de diensten horen.
Peter Driessen.
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!