Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 09:34:29
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Eiland Vlook " van GZV
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 ... 39 Omlaag Print
Auteur Topic: Eiland Vlook " van GZV  (gelezen 470509 keer)
dicky
Gast
« Antwoord #165 Gepost op: 26-10-2009, 13:46:44 »

Dicky jij kent ook iedereen volgens mij die op het eiland heeft gewoond schrijf eens de namenop die je nog weet van het eiland , ik ben benieuwd hoeveel we er nog van weten

groetjes,

Hoi Ben,dan moet ik ook diep gaan spitten...maar is misschien wel een ideetje...moet ik dan wel even voor gaan zitten.

de mensen met wie ik omging onthoud je het beste...maar kende niet iedereen...maar wel veel. Cheesy Cheesy Cheesy

gr.Dicky
Gelogd
Ben.turfboer
Gast
« Antwoord #166 Gepost op: 26-10-2009, 13:51:24 »

Ik zal ook in iedergeval een aantal die ik nog weet opschrijven met de straat erbij die ik denk te weten , maar een paar weet ik de namen niet meer maar wel hoe hun ouders er uit zagen en herkennings punten daarvan , Ik hielp ook de melkboer Jan Taal met zijn paard die puckie heette en die gewoon de weg wist waar hij moest zijn , Jan Taal was de zwager van m'n vader , martin de Roode heeft hem ook nog geholpen.

Gr. Ben
Gelogd
Cloggy
Scheepsjongen
**
Berichten: 29


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #167 Gepost op: 26-10-2009, 13:52:43 »

De naam zegt me wel wat en nu de foto die zegt me zeker wel wat alleen kan niet plaatsen waar hij woonde ik denk op de Kranenburgweg en die rechtse lijkt veel op m'n jongere broer Dick  die in 2005 oveleden is en die rechtse is volgens mij Martin de Roode die woonde op de Gordingweg en had volgens mij 2 oudere broers Jan en Cor. en helemaal rechts is Krijn Harteveld. Deze foto is gemaakt achter het Zeemanshuis daar hebben veel gevoetbalt van s'morgens vroeg tot laat in de avond. toch wel leuk om de foto weer te zien. Oh ja die jongen opde schouder is volgens mij Cor Bosman. Ps. ik ben in de van Tuylstraat 24 geboren

Groet , Ben

Jos Hoppe woonde inderdaad op de Kranenburgweg slechts een paar deuren van je af.
Ik vermoed dat de familie een andere naam had want Jos had de naam van zijn vader en zijn moeder was weer hertrouwd.
Gelogd
Cloggy
Scheepsjongen
**
Berichten: 29


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #168 Gepost op: 26-10-2009, 13:53:44 »

De Fam.de Jong van Hellingweg 1bestond uit de zonen,Jaap,Sam en Bas.de dochters waren
Nel,Co,Ankie,Mieke,Elleke,Corry en Wies,met Ankie en Corry nog steeds contact ga donderdag
met ze uit.
ook Tini Groen van de Hellingweg zie ik jaarlijks op de verjaardag van Ankie.


Doe Tini de groeten van haar neef Klaas in Engeland.
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #169 Gepost op: 26-10-2009, 13:55:29 »

Ment  Spaans is toch met z'n ouders in de zeventiger jaren naar de Schiermonnikoogsestr.11 verhuist of heb ik een andere Ment voor mij? Ment moet nu zo rond de 60 jaar zijn.
Ook de palingvisser Vooijs, die met zijn fuiken in de verversing viste en ook met een groot vierkant visnet vaak tegenover de semafoor aan het vissen was is toentertijd naar nummer 12 verhuist.
B@rtW.

Bart,
volgens mij heb je de Ment Spaans van het eiland voor je...hij zal nu drie of vierenzestig zijn
hij had donker haar...zag er best goed uit.mijn ouders woonden in de Amelandse dus er vlakbij.
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #170 Gepost op: 26-10-2009, 13:57:34 »

De Fam.de Jong van Hellingweg 1bestond uit de zonen,Jaap,Sam en Bas.de dochters waren
Nel,Co,Ankie,Mieke,Elleke,Corry en Wies,met Ankie en Corry nog steeds contact ga donderdag
met ze uit.
ook Tini Groen van de Hellingweg zie ik jaarlijks op de verjaardag van Ankie.


Doe Tini de groeten van haar neef Klaas in Engeland.

Doe ik ,ik zie haar volgende maand...als ze komt natuurlijk.
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #171 Gepost op: 26-10-2009, 13:59:44 »

Ik zal ook in iedergeval een aantal die ik nog weet opschrijven met de straat erbij die ik denk te weten , maar een paar weet ik de namen niet meer maar wel hoe hun ouders er uit zagen en herkennings punten daarvan , Ik hielp ook de melkboer Jan Taal met zijn paard die puckie heette en die gewoon de weg wist waar hij moest zijn , Jan Taal was de zwager van m'n vader , martin de Roode heeft hem ook nog geholpen.

Gr. Ben

Ben, Jan Taal de melkboer was een begrip op het eiland...was een lieve man.
Gelogd
Cloggy
Scheepsjongen
**
Berichten: 29


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #172 Gepost op: 26-10-2009, 14:09:51 »

Ik heb net gekeken naar wat oude foto's, ze zijn te klein en in zwart wit om the scannen, maar wat ik wel kan zien dat de nummering op de Kranenburgweg gewoon doorloopt.

Dus de Overduins (Tonny en Kees) moeten op 223 gewoond hebben, wij waren op 221, Ment Spaans op 220, dan een familie de Jong op 219 (zij was een Haagse met de scheldnaam Annie de Muis ze hadden een zoon Gerard en een dochter), Jos Hoppe moet ongeveer op nummer 214 gewoond hebben.
Hij woonde aan het zeekant gedeelte van de grotere voorgevel in het midden (als je weet wat ik bedoel).
Gelogd
gerard1941
Gast
« Antwoord #173 Gepost op: 26-10-2009, 14:23:52 »

Ben deze foto?

de echte foto heb ik in mijn dezit,heb hem zelf genomen toedertijd,daarom sta ik er zelf niet op,ben is niet cor bosman  maar huipie dijkhuizen,ik heb er nog een paarmaar ik krijg ze er niet op ,het zegd steeds dat die te groot is
gr gerard
Foto van pagina 2.
Jos Hoppe is de jongen met die andere op zijn schouders.

De jongen,op de schouders van Jos Hoppe is Huib Dijkhuizen...en uiterst links Krijn Harteveld.
Gelogd
Ben.turfboer
Gast
« Antwoord #174 Gepost op: 26-10-2009, 14:25:51 »

Oh, nou weet ik wie de jong is (was) die woonde naast ons op 219 ze woonde net naast ons en hard binnen een mum van tijd met iedereen ruzie
en jos Hoppe woonde zeker op 215 ik zal aan m'n zusje Carla vragen hoe hun vorige naam was. op 216 woonde fam. v.d. Wiel en naast ons en op 217 heeft o.a. fam. Roeleveld en de Graaf , en heel vaag denk ik ook een fam.Vrolijk maar dat weet ik niet zeker en de fam. Spaan denk ik in 1956/57  verhuist naar de Kranenburgweg
Gelogd
Cloggy
Scheepsjongen
**
Berichten: 29


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #175 Gepost op: 26-10-2009, 14:31:44 »

Oh, nou weet ik wie de jong is (was) die woonde naast ons op 219 ze woonde net naast ons en hard binnen een mum van tijd met iedereen ruzie
en jos Hoppe woonde zeker op 215 ik zal aan m'n zusje Carla vragen hoe hun vorige naam was. op 216 woonde fam. v.d. Wiel en naast ons en op 217 heeft o.a. fam. Roeleveld en de Graaf , en heel vaag denk ik ook een fam.Vrolijk maar dat weet ik niet zeker en de fam. Spaan denk ik in 1956/57  verhuist naar de Kranenburgweg
Dan moet je mij toch zeker kennen, mijn vader was een Drentenaar en een bakker bij HUS, zijn naam was Willen en mijn moeder was Nel.
Ik had twee zusjes, Nelly en Roely en later is er nog een zusje geboren die Astrid heet.
Gelogd
Ben.turfboer
Gast
« Antwoord #176 Gepost op: 26-10-2009, 14:52:17 »

Die Overduin was hun moeder een flinke vrouw in Scheveningse dracht.en Cloggy wanneer ben je op het eiland komen wonen de naam Willen zegt mij tot nog toe niets.volgens mij woonde op 223of 225 een fam.Terol of Tirol.
Gelogd
Cloggy
Scheepsjongen
**
Berichten: 29


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #177 Gepost op: 26-10-2009, 15:36:14 »

Die Overduin was hun moeder een flinke vrouw in Scheveningse dracht.en Cloggy wanneer ben je op het eiland komen wonen de naam Willen zegt mij tot nog toe niets.volgens mij woonde op 223of 225 een fam.Terol of Tirol.
Mevr Overduin was inderdaad flink maar niet in dracht.
Ik ben in 1957/58 op het eiland komen wonen tot 1962.
De fam Tirol woond op 224 de Overduins op 223

Ik zal zien of ik een foto can inscannen.
Mijn vaders naam was Willem niet Willen, dikke vinger syndroom van mij. Grin
« Laatste verandering: 26-10-2009, 15:37:50 door Cloggy » Gelogd
Cloggy
Scheepsjongen
**
Berichten: 29


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #178 Gepost op: 26-10-2009, 16:10:51 »

OK Ben,

Hier sta ik met mijn moeder en twee zusjes voor de deur.
Het middelste meisje weet ik niet meer wie dat is.

De kwaliteit is slecht omdat het zulke kleine foto's zijn.

Gelogd
Ben.turfboer
Gast
« Antwoord #179 Gepost op: 26-10-2009, 17:47:00 »

Dank voor de foto ,de familie zegt mij niets maar ik heb de foto gedownload en zal kijken of ik er wat mee kan doen en zeker aan m'n zusje vragen of die jullie kan.

gr.Ben
Gelogd
Pagina's: 1 ... 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 ... 39 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!