Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 13:11:50
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  Albertus van der Toorn gezocht!!
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Albertus van der Toorn gezocht!!  (gelezen 5720 keer)
chuckflea
Gast
« Gepost op: 17-02-2010, 19:29:20 »

Hoi,

Door een aantal toevallige ontmoetingen tijdens mijn reizen, kwam ik in contact met een zeer aangename familie uit de Verenigde Staten van Amerika.
Deze mensen bleken op zoek te zijn naar hun grootvader, een persoon afkomstig uit Scheveningen, en vroegen me of ik hen bij deze zoektocht zou kunnen helpen daar zij het nederlands niet machtig waren. Hieronder vind je alle informatie die ik bezit.
-In de gemeente 's-Gravenhage geboren:

ALBERTUS VAN DER TOORN op 1 juli 1922.

Vader: Cornelis van der Toorn

Moeder: Gerritje Mos

Zus: Tina van der Toorn

Broer: Cornelis van der Toorn (Cora)

-Aanvang zeemansloopbaan volgens monsterboekje afgegeven te 's-Gravenhage op 10 maart 1938.
Op dat moment woonachtig te Zeezwaluwstraat 180 te Scheveningen.
Even later woonachtig te Markensestraat 52 te Scheveningen.

Voer als matroos enkele keren naar Amerika, onder meer op het schip de Salabougka, in Boston (VS) op 12 sept 1940.

Woonachtig te 's-Gravenhage van 1 juli 1922 tot 7 april 1942, en van 5 juli 1946 tot 22 augustus 1946.
Op dat moment woonachtig te Flakkeesestraat 89 te Scheveningen.

Albertus van der Toorn huwde op 18 juni 1945 met Mary Ann Simurda te New York, met wie hij 3 kinderen kreeg:

-Gerrie in ‘46
-Virginia in ‘47
-Robert in ‘50

Albertus vroeg in 1952 de Amerikaanse nationaliteit aan onder de naam Albert van der Toorn.

Rond 1962 verliet Albertus zijn vrouw, en na 1965 was er geen contact meer.
Albertus trok hoogstwaarschijnlijk terug naar Nederland.

Neem alstublieft contact met me op ( chuckflea@hotmail.com) als je informatie hebt over Albertus, hoe weinig ook...
Alvast ontzettend BEDANKT!!

chuckflea
« Laatste verandering: 17-03-2010, 09:40:59 door chuckflea » Gelogd
ger.koote
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 17-04-2011, 10:11:01 »

Hallo vraagsteller,

Gelet op het feit dat hij na 1952 nog in leven was en dat hij vermoedelijk naar Nederland is teruggegaan. Als dat zo is kan men bij het Centraal Bureau Genealogie in den Haag (kan on line) een persoonskaart aanvragen met opgave van zijn geboortedatum o.a Mogelijk is hij dan via een ovelijdendatum nader te traceren. Hij zou nu rond 89 jaar zijn
Veel succes gewenst.

Ger Koote, Zoetermeer
Gelogd
reiger
Schipper
*****
Berichten: 2108


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 17-04-2011, 12:09:38 »

De ouders van Albertus zijn in 1943 geevacueerd naar Rijssen, Oosterhofweg 27.
Bij wie is mij niet bekend. Mogelijk is hier meer info omtrent Albertus te achterhalen.
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!