Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 19:28:12
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  Fam. Visser
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Fam. Visser  (gelezen 15969 keer)
Toverheks
Gast
« Gepost op: 23-08-2009, 15:07:16 »

Wie kan mij wat meer informatie verschaffen over mijn familie van vaders kant. Mijn ouders en grootouders helaas allen overleden en van een tante aan vaders zijde ben ik alleen het volgende te weten gekomen.

Mijn opa, WOUTER VISSER is opgegroeid in de magneet. trouwde met sjaan warmerdam, zij kwam uit Beverwijk.

Mijn opa had 3 broers en 3 zussen

Maarten Visser
Kees Visser, deze had 2 dochters en 1 zoon
Dick Visser deze enkele malen getrouwd geweest, meer dan 10 kinderen
Aal Visser, getrouwd met Eef Roos deze had 2 dochters, janneke en diny en 1 zoon
Co Visser is getrouwd met 1 van Schaap, woonde einde Pluvierstraat
Nog een zus, weet geen naam. Weet wel dat ze getrouwd was met een engelsman.

De vader van mijn opa is niet zo oud geworden, moeder ( roeleveld??) later andere man gehad.

Mijn opa had zelf 7 kinderen. Cor - reeds overleden, Theo, Sjaan- geemigrrerd naar Australie, Wout -mijn vader, Anneke- reeds overleden, Alie en Michiel.

Wie kan mij wat meer over opa en aanverwanten vertellen, Hadden wij ook een bijnaam? Opa was nou niet mijn grootste vriend maar zou toch graag wat meer over mijn afkomst willen weten.
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1 Gepost op: 24-08-2009, 12:29:35 »

Mijn opa had zelf 7 kinderen. Cor - reeds overleden, Theo, Sjaan- geemigrrerd naar Australie, Wout -mijn vader, Anneke- reeds overleden, Alie en Michiel.



 heeft deze family in de zeilstraat gewoond /
 en wonen er nog kinderen
 de oudste dochter Corry is die getrouwt geweest met Jos v Beek

 en is Sjaan niet pas over grweest??
« Laatste verandering: 24-08-2009, 13:12:06 door Rinus.N » Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
vink
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 24-08-2009, 15:14:15 »

Hat je vader een broer ai en jan die heben gewoond in de mag neetstaart numer 4 en en zus alie   rvink
Gelogd
Toverheks
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 25-08-2009, 01:05:04 »




 heeft deze family in de zeilstraat gewoond /
 en wonen er nog kinderen
 de oudste dochter Corry is die getrouwt geweest met Jos v Beek

 en is Sjaan niet pas over grweest??

Helemaal goed Rinus, dat zijn ze! Michiel woont zelfs nog in hetzelfde huis. Kan jij me wijzer maken dan ik ben?
Gelogd
Toverheks
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 25-08-2009, 01:06:01 »

Hat je vader een broer ai en jan die heben gewoond in de mag neetstaart numer 4 en en zus alie   rvink

Nee, dat schijnbaar weer een andere familie Proost
Gelogd
Toverheks
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 25-08-2009, 01:09:29 »

Ben inmiddels ook te weten gekomen dat opa nog een extra broer en zus had, Jan ( hij had down syndroom ) en Tina
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #6 Gepost op: 25-08-2009, 12:00:40 »

Niet veel hoor
 ben wel eens bij je opa thuis geweest
 in de tijd dat je tante Cor verkering had met mijn ome Jos
 en met je tante,s Sjaan Anneke en Alie naar het strand met de ezels
 en met CHiel heb ik gevoetbalt
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Toverheks
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 25-08-2009, 14:40:02 »

Ach, alle kleine beetjes helpen rinus. Heb zelf Anneke nooit gekend, die vrij jong gestorven. Rest wel, zie Aal en chiel vrij regelmatig.  En ook ik heb nog met de ezeltjes van Mink op het strand gelopen!! Ben nog niet eens zo heel erg oud ( 44 ) maar wat is alles verandert he.
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #8 Gepost op: 29-08-2009, 14:04:58 »

Ik zoek de nazaten van de van Urk afkomstige Dubbele Ras.
Voor de oorlog kocht hij een ijzeren botter op Urk en liet die onder het nr. SCH 49 Arie inschrijven.
In augustus 1940 loopt de botter op een mijn en zinkt hierbij komt de stiefzoon van Dubbele, Arie Wittebol geheten op 16 jarige leeftijd om het leven.
Dubbele en de andere opvarende Tinus Bruin worden gered door de SCH 82 van G. Spaans.
Hopelijk heeft deze oproep meer succes dan mijn andere...

Jurie van den Berg
j.vandenberg1@home.nl <j.vandenberg1@home.nl>




Dubbele Ras was getrouwd met Grietje van der Meer, die al een zoon had uit een eerder huwelijk.
Dubbele en Grietje kregen 4 dochters, Femmetje geboren in 1933 later getrouwd met JL van Rietschoten.
Alberta geboren in 1935 en later getrouwd met M de Roode.
Petronella geboren in 1939.
Ariana geboren in 1944 en getrouwd met W Visser.
Ik wil dus graag met de hierboven beschreven personen in contact komen of hun nazaten.
« Laatste verandering: 29-08-2009, 14:07:33 door Rinus.N » Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Toverheks
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 31-08-2009, 10:26:22 »

Bedankt Rinus, maar Jurie heb ik al een tijdje contact mee. Die is op zoek naar mijn andere kant van de familie, speciaal een foto van mijn ome Arie. Hoop r voor hem ( en mij) dat die ook ooit nog boven water komt. ( de foto dan he hahahaha)
Gelogd
reiger
Schipper
*****
Berichten: 2109


Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 31-08-2009, 11:33:52 »

Ik zoek de nazaten van de van Urk afkomstige Dubbele Ras.
Voor de oorlog kocht hij een ijzeren botter op Urk en liet die onder het nr. SCH 49 Arie inschrijven.
In augustus 1940 loopt de botter op een mijn en zinkt hierbij komt de stiefzoon van Dubbele, Arie Wittebol geheten op 16 jarige leeftijd om het leven.
Dubbele en de andere opvarende Tinus Bruin worden gered door de SCH 82 van G. Spaans.
Hopelijk heeft deze oproep meer succes dan mijn andere...

Jurie van den Berg
j.vandenberg1@home.nl <j.vandenberg1@home.nl>




Dubbele Ras was getrouwd met Grietje van der Meer, die al een zoon had uit een eerder huwelijk.
Dubbele en Grietje kregen 4 dochters, Femmetje geboren in 1933 later getrouwd met JL van Rietschoten.
Alberta geboren in 1935 en later getrouwd met M de Roode.
Petronella geboren in 1939.
Ariana geboren in 1944 en getrouwd met W Visser.
Ik wil dus graag met de hierboven beschreven personen in contact komen of hun nazaten.


Wie is deze Tinus Bruin?

Gelogd
De spienet
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 31-08-2009, 11:44:15 »

ik kan een jan en arie visser uit de magneet die woonde er toen twee huizen voorbij deurloo jan is getrouwd geweest met trien oosterbaan en nee zei hadden geen bijnaam hopelijk heb je er wat aan arie en jan leven nog groet henk
Gelogd
Toverheks
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 02-09-2009, 14:31:31 »

ik kan een jan en arie visser uit de magneet die woonde er toen twee huizen voorbij deurloo jan is getrouwd geweest met trien oosterbaan en nee zei hadden geen bijnaam hopelijk heb je er wat aan arie en jan leven nog groet henk

Bedankt Henk, ik denk alleen dat dat geen familie is of anders misschien van broers van mijn opa's vader. De namen heb ik in ieder geval nog niet eerder gehoord.
Gelogd
Toverheks
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 16-10-2009, 15:26:48 »

Ik ben inmiddals wat meer te weten gekomen over opa. Hij is geboren in het hofje van noman ( noemde dit zelf de nomansteeg)Zijn vader heette Dirk Visser en zijn moeder was Cornelia ( Jepje) Toet, deze is vrij jong overleden na een ongelijk met tram 8 in de Jurriaan kokstraat.

Opa heeft eerst in de Zeilstraat op nr 31 gewoond in 1941 verhuist naar de Korendijkstraat 123. Ditzelfde jaar door naar de Markensestraat 225 en in 1946 naar de Zeilstraat 85, hier heeft hij tot zijn dood gewoond.

Hij Heeft van 1938 tot 1950 gevaren en had aan boord de rang monteur.

Hij heeft oa gevaren op de Prins Bernhard, de SCH 195, SCH 402, SCH 254, YM 22, SCH 95, SCH 47 en de SCH 177

Misschien dat er nu mensen zijn die me meer over opa kunnen vertellen of misschien zelfs een foto van hem hebben?
Gelogd
egaal
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 10-03-2011, 20:36:17 »

Aal Visser, getrouwd met Eef Roos deze had 2 dochters, janneke en diny en 1 zoon

Ondanks dit al lang staat toch een reactie.
Ik ben de kleinzoon van Eef Roos en Aal Visser, Martie de zoon van Dini.
In m´n jeugd jaren heb ik complete schoolvakantie´s bij m´n opa en oma op de Sleepnetstraat vakantie gehouden, volgens mij zo tot m´n 12e en heb er goeie herinneringen aan.

De zoon van Eef en Aal is Dik Roos,
Voor mijn moeder heb ik ook een account aangemaakt dus die zal wel reageren, ze herkende diverse namen.

Gr Martie
« Laatste verandering: 10-03-2011, 22:49:51 door egaal » Gelogd
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!