Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
20-04-2024, 10:34:23
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  families Van der Kruk, Nicolaas en Willem Johannes v.d.Harst
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: families Van der Kruk, Nicolaas en Willem Johannes v.d.Harst  (gelezen 23107 keer)
drogersdijk
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 05-11-2007, 18:01:48 »

Woutje,

Al jouw gegevens zijn juist.
In de bevolkingsregisters werden nogal een foutjes gemaakt. Men keek niet op een jaar of een naam.

Hendrina is Hendrina van 6 juli 1852 (GA 1387).

Trouwens Leuntje Brand is geboren op 16 november 1889 te Schev. (GA 4808), dochter van Franciscus Martinus en Adriana van der Hak.

Groet

Jacobus
Gelogd
woutje
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 18-11-2007, 21:00:33 »

Ben zo weer een stapje verder. Jacobus, bedankt
Groeten, Woutje
Gelogd
pieter van der harst
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 24-11-2007, 18:39:41 »

Hallo Woutje.

Ik ben een zoon van Willen Johannes van der Harst. Waarmee kan ik je blij maken? met foto's of andere materialen, of gegevens.
Zelf woon ik nu in Katwijk.

Graag krijg ik antwoord van u!

Groetjes Pieter van der Harst.
Gelogd
woutje
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 05-01-2008, 11:07:16 »

Excuses Pieter voor deze wel erg late reaktie. Ik ben zo te hooi en te gras aktief op deze site, vandaar. Ik ga je z.s.m. meer laten weten.
Hartelijke groet,
Woutje.
Gelogd
woutje
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 01-02-2008, 21:09:42 »

Voor alle belangstellenden: Wordt vervolgd. Want Pieter en Woutje zijn er samen achter de schermen mee bezig.
Woutje.
Gelogd
woutje
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 26-01-2009, 17:44:12 »

Zijn we  bijna een jaartje verder, maar  er is toch wat over uitgekomen:
Over deze  Van der Harsten en Neeltje van der Kruk met haar kleedje.
In de Historische en Genealogische Reeks Scheveningen nr.2
"Door Scheveningen verbonden" een verhaal over Nieuwe Laantjes nr.22 oud.

Groet. Woutje
Gelogd
woutje
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 26-01-2009, 17:56:17 »

Bijgaande foto nog. Fotograaf was volgens overlevering Gerrit Koek,geb. 3 oktober 1904.


* nieuwe_laantjes_ca._1933.jpg (103.82 KB, 425x567 - bekeken 1077 keer.)
Gelogd
fehling
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 28-05-2009, 15:27:00 »

Toch ook nog een reactie van mij. Wie ben ik? Wel ik ben een kleindochter van Nicolaas van der Kruk en Leuntje Brand.
Mij opa en mijn vader, Franciscus Martinus Adrianus van der Kruk, vertelden een mooi verhaal bij de foto van Neetje van der Zwan.
Zij had namelijk kort tevoren een bekeuring gehad voor het kloppen van dat "beruchte" kleedje buiten de daarvoor bestemde uren. Het verhaal wil dat er HFL. 2,50 moest worden betaald. Nu lijkt mij dat wat erg veel... maar toch! Ook zou de foto buiten haar toestemming en medeweten verkocht zijn. Een van haar kinderen (Leenderd) kwam op een dag met deze ansichtkaart aanzetten. De kaart is nog steeds in mijn bezit en de foto hangt in een grotere vorm bij mij aan de muur.
Ik wilde u allen dit verhaal niet onthouden.
Met vriendelijke groet.

Ali Fehling - van der Kruk
Gelogd
woutje
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 03-06-2009, 11:04:46 »

Ali, bedankt voor je verhaal. Het wil nog al eens voorkomen dat verhalen van vroeger
wat worden aangedikt. Maar jouw gegevens zijn wel uit de eerste hand. En kunnen we
ons beter inleven in die foto.
Groeten van Woutje
 
 
Gelogd
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!