Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 08:47:33
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  sch 153
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 3 4 5 6 [7] Omlaag Print
Auteur Topic: sch 153  (gelezen 93772 keer)
viking
Gast
« Antwoord #90 Gepost op: 03-05-2009, 00:08:12 »

Hallo Viking.
Nou je bent wel een razend snelle bouwer, 2 weekjes voor een model van 160 cm.
Het vaartuig had 1 Anker en dat zat aan BB in de kop en onder de bak vast aan een soort sliphaak als ik het wel heb en de ankerdraad was gewoon een vislijn en die  kon ingesloten worden op een korte kettingvoorloop .
Groenen biezen op de kop en een groene rand rondom het schip.
Ik weet niet meer of er cement in de dekgoot was gedaan of dat er soort roosters in die goten waren met ronde gaten, Huh stort er maar cement in want dat was het dacht ik en als het niet goed is kan je het er altijd nog uitbikken. Grin Grin
Vr gr.
Jan.
ja bedankt jan
nee ik bedoelde NIET in 2 wkn klaar,lijkt meer op 2 jr.
dus de biezen waren groen,maar ik dacht toch echt dat de rand onder het potdeksel wit was.ik zal de dekgoot wel op cement houden.
volgens bestek waren er in totaal 4 ankers,waarvan 2 boegankers.
houdt die ene wel vast.zattie nou open of achter een plaat?
uitbikken Shocked Shocked Roll Eyes Roll Eyes   bestaan er zulleke kleine kangoos dan? Grin Grin Grin Grin
als je ze vind,geef ff een seintje Knip oog Cheesy

m.vr.gr.
Rob
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #91 Gepost op: 03-05-2009, 00:53:19 »

Ja, maarre Viking , ik bedoel de rand op het berghoutsgang, dus potdeksel groen met een witte rand eronder en dan weer  lager , boven het halfrond ,  een groene rand.
De letters CV op de kop waren ook wit.
Tja, 4 ankers, je opa ging niet graag of gauw ten anker en de reder zag dat ankeren ook niet zo erg zitten,  ik weet niet meer of er nog een waarloos anker onder de bak stond, dat zou evt. nog kunnen maar waar we die andere 2 dan gaan plaatsen zal wel een raadsel zijn..  Het schip had maar 1 boeganker en zat niet achter een plaat maar gewoon open en bloot .
Misschien had Freek die andere ankers in zijn kastje , dat kunnen die , toentertijd,  nieuwe opblaas modellen zijn geweest. Grin Grin
Vr gr.
Jan.
« Laatste verandering: 03-05-2009, 00:58:57 door J.H. » Gelogd
viking
Gast
« Antwoord #92 Gepost op: 04-05-2009, 21:37:30 »

Ja, maarre Viking , ik bedoel de rand op het berghoutsgang, dus potdeksel groen met een witte rand eronder en dan weer  lager , boven het halfrond ,  een groene rand.
De letters CV op de kop waren ook wit.
Tja, 4 ankers, je opa ging niet graag of gauw ten anker en de reder zag dat ankeren ook niet zo erg zitten,  ik weet niet meer of er nog een waarloos anker onder de bak stond, dat zou evt. nog kunnen maar waar we die andere 2 dan gaan plaatsen zal wel een raadsel zijn..  Het schip had maar 1 boeganker en zat niet achter een plaat maar gewoon open en bloot .
Misschien had Freek die andere ankers in zijn kastje , dat kunnen die , toentertijd,  nieuwe opblaas modellen zijn geweest. Grin Grin
Vr gr.
Jan.
dat is pas na jaren 60,daarna kreeg je de siliconen  Grin Grin Grin Grin Grin
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #93 Gepost op: 16-10-2018, 01:08:14 »

Ben eigenlijk wel heel erg  benieuwd over hoever Viking is gevorderd met de bouw van de sch-153.Hij ging bouwen en toen hebben we hem gelijk niet meer "gehoord
Gr.
jan,.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 3 4 5 6 [7] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!