Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19-04-2024, 14:51:49
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  Plugge (vervolg Vink)
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Plugge (vervolg Vink)  (gelezen 7313 keer)
arnold
Opper-stuurman
****
Berichten: 106



Bekijk profiel E-mail
« Gepost op: 05-01-2009, 19:01:51 »

Onder het kopje Vink onbekend heb ik uw hulp gevraagd om een paar onbekende mensen op foto's te identificeren.

Wat betreft Wouter Vink is het niet 100 % duidelijk of het de Wouter is die omgekomen is met het ongeluk van de SS La Flandre of dat er een andere Wouter is omgekomen met de IJM Flandria.

De weduwe van de eerste Wouter: Leuntje Spaans hertrouwde met Arie Plugge.
Dit echtpaar kreeg vier kinderen. Wie weet is er nog een of meerdere in leven.
De kinderen zijn:
1. Jacob Plugge, geb. 16 oktober 1919,
2. Jacoba Plugge, geb. 15 maart 1923,
3. Alida Plugge, geb. 28 augustus 1924 en:
4. Clara Plugge, geb. 27 augustus 1927.

De volgende zoektocht is dus naar een van hen of misschien een van hun kinderen. Misschien kan een van hen uitsluitsel geven.

Kent u een van hen ? Dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt,

Frans van Min.



Gelogd
Arnie
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 02-02-2009, 13:21:17 »

Hallo,
Het heeft even geduurd, maar ik heb een antwoord op de vraag over de 4 kinderen, ik heb ze namelijk gekend.
Leuntje Spaans is inderdaad later getrouwd met Arie Plugge, en ze hebben lang in het Wanthof gewoond.
Daarna zijn ze verhuisd naar het Hoog Lindo, uiteraard zijn ze allebei allang overleden.
Van de kinderen zijn er twee overleden, en wel Jacob en Alida (Alida is jong overleden).
Jacoba Plugge leeft nog en was getrouwd met Jan Herlaar die later aan de nieuwe haven met z'n fiets is aangereden door een vrachtauto van de Norfolkline waarbij hij helaas is overleden.Z'n vrouw woont in de aanleun van de Thuishaven in de Seinpoststraat.
Clara Plugge leeft ook nog, en die woont op de Scheveningseweg in 's-Gravenstate, en ze was getrouwd met van Willighagen de groothandelaar in bakkerijgrondstoffen in de Nieuwe Laantjes.
Jacoba Plugge zie ik geregeld, van de week zal ik vragen of zij iets weet over het schip.
Ik hoop dat het lukt, je hebt in ieder geval een antwoord over de kinderen.
Gelogd
arnold
Opper-stuurman
****
Berichten: 106



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 02-02-2009, 15:39:30 »

Beste Arnie,

bedankt voor je reaktie. In ieder geval weer een stapje verder.
Misschien is het mogelijk om aan Jacoba de foto te laten zien van Wouter Vink.
Niet dat zij hem gekend heeft maar wie weet ooit wel de foto gezien. Misschien kan ik aan haar ook vragen om een foto van haar moeder. Is een mooie aanvulling voor het boek Spaans.
Met andere woorden. Ik zal graag contact met haar willen hebben. Als jij me daarbij kunt helpen zou dat schitterend zijn.
In ieder geval bedankt voor de moeite,

Frans van Min.
Gelogd
Arnie
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 03-02-2009, 00:12:27 »

Hallo Frans,

Ik ben pas een paar dagen lid van het forum, moet er dus effe in komen.
Ben al is lid geweest, maar van schrijven kwam weinig vanwege m'n werk.
Ik probeer om het deze keer beter te doen, want ik vind het wel gaaf allemaal.
Ben geboren en getogen in het slop op het Marcelisplein, naderhand toen het gesloopt werd(1962) verhuist naar de Hoogaarsstraat, en sinds een paar jaar woonachtig in Rijswijk.
A.s zaterdag zal ik Mevr.Herlaar-Plugge waarschijnlijk weer zien, en laat je dan weten wat er uit gekomen is.

                                           een groet van Arnie.
Gelogd
arnold
Opper-stuurman
****
Berichten: 106



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #4 Gepost op: 03-02-2009, 19:35:39 »

Beste Arnie,

ik wacht geduldig af. Ik zal graag met haar in contact komen. Heb namelijk in het boek Spaans nog geen foto van haar moeder en haar opa en oma Spaans.

In ieder geval al bedankt voor de moeite.

Ik moet zeggen dat ik door dit forum hele leuke contacten heb gekregen.

Groet,

Frans.
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!