Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 08:29:18
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  bijnaam
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: bijnaam  (gelezen 21455 keer)
De spienet
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 20-11-2008, 13:36:50 »

leuk piet dat je die noemt ik heb met ze allbei gevaren in1950 op de 35 geertruida jacoba en met bram op de zuiderkruis een jaar daarna kreeg leen weer een geertruida jacoba en dat was de sch 37 en die verspeelde hij ook zo zie je maar alles komt toch weer boven groet piet en anneke jij weet heel veel an tot ziens op de 29 e
Gelogd
De spienet
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 20-11-2008, 13:39:10 »

 p s piet je ome cor woond nog in die straat die je noemde op10
Gelogd
peter.rog
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 20-11-2008, 13:54:52 »

leuk piet dat je die noemt ik heb met ze allbei gevaren

dat klopt, spienet, daarom noem ik ze ook
want half (of heel?) scheveningen heeft met ze gevaren.

en ome cor? dat zal dan wel een neef van me zijn.
ik heb veel neven, maar ik geloof dat ik wel 200 nichten heb!
alleen leen-de-bakker al had er 4 stuks van!!!!!
van mijn moeders kant stikt het er ook van, nichten dus.
Gelogd
peter.rog
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 25-11-2008, 17:34:21 »

die zwijnties, die komt me bekend voor, anneke.
gelukkig maar, anders hoor ik weer dat ik een sudeet ben.  Cry Cry Cry
.... Piet-ien... ...ook Schoonebeek (lees oliebeek) is weer onder de loep genomen door de NAM.
Groetjes Teun.
--------------------------

ja! er ging een golf van ontzetting door 't durp, dat jij er weer aan schijnt te komen Tongue
Gelogd
leen/spaans/
Schipper
*****
Berichten: 183


Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 06-12-2008, 17:44:10 »

Leuk die bij- enof- scheldnamen.Kan mij herinneren dat wij vroeger werden uitgescholden voor
"De Stinkei". Wij woonden toen in Symonszstraat 11 waar ikzelf geboren ben. De naam kwam van mijn moederskant zij heette Clasina Verheij en was een dochter van mijn opa Leenderd Verheij en
mijn opoe Clasina Verbaan. Mijn moeder was getrouwd met Willem Spaans en wij moesten in 1943 evacueren, ik geloof dat in eerste instantie we werden opgevangen in Huize Groenestein op de Loosduinseweg in Den Haag en later kreeg mijn moeder een woning in van Ravesteinstraat in de
Schilderswijk maar dat duurde maar heel kort want toen mijn vader thuiskwam, hij voer, zijn we
direct verhuisd naar de Jan Blankenstraat. Wij als kinderen kwamen in de Vluchtheuvel terecht en
verdaagden naar Eerbeek. Mijn vader had niet echt een scheldnaam maar was er een van " De Pum " een naam die meer met de afslag te maken had. gr. Leen Spaans.
Gelogd
peter.rog
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 06-12-2008, 23:16:11 »

leen,
ik was geinteresseerd in jouw bericht, vooral omdat ik mijn eerste schoolreisje na de tweede wereldoorlog naar "De Vluchtheuvel" op de Veluwe had (Vierhouten?); daar is niets meer van terug te vinden.

maar ik stuit wel op een aardig stuk over jouw Vluchtheuvel en het huis in Eerbeek.
hier staat het, misschien ken je het al.
overigens is de kans groot, dat het huis er niet meer staat, want ik ken het niet, terwijl ik een aantal jaren in Eerbeek heb gewoond.

http://vandiedingen.net/voordatikhetvergeet/het_huis_eerbeek.php
« Laatste verandering: 06-12-2008, 23:23:48 door Piet-Ien » Gelogd
leen/spaans/
Schipper
*****
Berichten: 183


Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 07-12-2008, 14:36:05 »

Beste Piet-ien, bedankt voor je reactie. Het gebouw dat in de laatste oorlogsjaren opvang
bood voor de " Vluchtheuvel " bestaat nog steeds onder de naam " Huize Eerbeek " en heeft
tegenwoordig een functie als hotel enz.. De grote boerderij die er naast stond , van boer
Grootherder, heeft later na verbouwing dienst gedaan als Volkshogeschool. Ik weet niet of
dat nog zo is want het is alweer een paar jaar geleden dat ik er nog eens heb rondgelopen.
 Overigens waar jij bent geweest met een reisje naar Vierhouten op de Veluwe heeft inderdaad
te maken met de Vluchtheuvel want als ik goed ben ingelicht viel de plaats Zetten hieronder en daar was een kunstmatige heuvel opgeworpen voor wijkplaats bij hoge waterstand van de rivier.
Op deze heuvel was een kerkje gebouwd  en de dominee was van de fam. Heldring werd mij
verteld. Op de torenspits stond inplaats van een weerhaan een hand met de wijsvinger ten
hemel gericht. De link naar de bank Heldring en Pierson en naar juffr. Roosje Pierson als
bestuurslid van Huize Vluchtheuvel is dan gauw gelegd. gr. Leen.
Gelogd
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!