Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 11:52:17
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  FAMILIE VINK
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: FAMILIE VINK  (gelezen 15431 keer)
De spienet
Gast
« Gepost op: 21-10-2008, 15:40:27 »

WIE KAN MIJ HELPEN IK BEN MET DE FAMILIE VINK TOT 1734 GEKOMEN DAARNA IS HET DUISTER MIJN OEROVER GROOT MOEDER KWAM IN DIE TIJD MET TWEE ZONEN UIT ROTTERDAM ZIJ HAD GEEN MAN WIE WEET ER IETS GRAAG ANTWOORD GROETEN VAN HENK VINK GEBOREN 1936
Gelogd
uitkijk
Schipper
*****
Berichten: 198


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 21-10-2008, 23:52:32 »

De Spienet kijk eens op oude berichten over de Vinken. Arnold is hier druk mee bezig om de Scheveningse Vinken in kaarte te brengen. Heeft als het goed is van veel lezers/forumleden bericht gehad. Wij en veel anderen waren ook al tot de beginjaren van 1700 gekomen. Voorzover wij weten kwamen deze Vinken, vermoedelijk, dus absoluut niet zeker, uit Den Haag. Dit gezien de namen in doopacten/overlijdensacten e.d. van de ongehuwde Caat/Kaat/Catharina/Katharina uit deze periode en vrijwel zeker de oorsprong van alle Vinken op Scheveningen. Rotterdam als oorsprong is voor mij nieuw. En iets waar ik absoluut niet vandaan wil komen , haha. Maar ja, als het zo is, dan zij het zo. Groet Gerrit
Gelogd
De spienet
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 22-10-2008, 14:28:07 »

leuk dat je zo snel reageerd maar zo ik al schreef catharina kwam met twee zonen uit rotterdam en daar ben ik haar kwijt geraakt dat was in1734 toen is er een brand geweest die waarschijnlijk alle documentatie heeft vernietigt weet jij meer dan hoor ik het graag ik ben hendrik frederik groet tot horens
Gelogd
arnold
Opper-stuurman
****
Berichten: 106



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: 22-10-2008, 19:48:47 »

Beste Henk,

zoals Gerrit al schreef ben ik behoorlijk op dreef met het in kaart brengen van de Scheveningse familie Vink. Gelukkig met hulp van wel en niet forumleden.

Vanzelfsprekend wil ik je helpen maar heb daar wel meer gegevens voor nodig. Het jaar 1734 zegt me niets. De bewuste stammoeder Caatje kreeg, zover ik kan vinden, twee kinderen. Een dochter Arentje in 1740 en een zoon Ary in 1745.

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat ze daarvoor in Rotterdam ook nog een kind heeft gekregen.

Ik hoor het wel.

Groet,

Frans van Min (Arnold)
Gelogd
uitkijk
Schipper
*****
Berichten: 198


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 22-10-2008, 22:16:26 »

Henk en Frans,
ik heb vanavond even zitten zoeken in de Digitale Stamboom van gemeentearchief van Rotterdam DTB-archieven. Het barst van de: Van der Vinck - de Vinck - Vinck- de Vink - Vink - van Vink, in de regio Rotterdam. Heb nog geen duidelijke verwijzing naar onze Kaat, maar het zou natuurlijk best kunnen. Heb indertijd ook al naar Vinken in de andere kust/vissersplaatsjes Katwijk Noordwijk, Zandvoort enzo gezocht. Gebeurde wel meer dat een familie, door huwelijk of zo, verhuisde naar ander vissersdorp. Heb dat al eerder gezien in een stamboom van een aangetrouwde vrouwelijke kant in mijn familie.
Groet Gerrit
Gelogd
arnold
Opper-stuurman
****
Berichten: 106



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #5 Gepost op: 23-10-2008, 12:58:19 »

Beste Gerrit,

je hebt gelijk wat betreft de naam Vink. Deze is niet voorbehouden aan Scheveningen. Ik heb ook in de omgeving rondgesnuffeld. Ook Leiden bijvoorbeeld. Ik kan geen verwijzing vinden van "onze"  Caatje naar waar dan ook. Daarom ben ik natuurlijk ook erg nieuwsgierig naar een eventuele link naar Rotterdam. Ik heb zelf wel een vermoeden uit welk Haags/Schevenings echtpaar Caatje geboren is.

Ik wacht met spanning af.

Groet,

Frans.

PS. Zoals altijd ben ik geïnteresseerd in oude foto's uit de families Vink en Spaans.
Gelogd
philsdutchie
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 23-10-2008, 15:38:50 »

Nu jullie het toch over de Vinken hebben. Weet iemand iets over waar Daan Vink gebleven is. Hij zal nu zoiets als 62 jaar zijn. Hij woonde destijds Jacob Pronkstraat. Ik meen, maar dat weet ik niet zeker, dat zijn vader diaken  was bij de NH kerk in de Keizerstraat.
Gelogd
arnold
Opper-stuurman
****
Berichten: 106



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #7 Gepost op: 24-10-2008, 18:35:20 »

Sorry Rob,

ik kan je niet helpen.

Groet,

Frans.
Gelogd
De spienet
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 24-10-2008, 19:19:10 »

ik heb ook niet van een daan gehoord maar misschien is het een zoon van wout  vink uit de sleepnetstraat ik weet het probeer groeten van henk vink
Gelogd
arnold
Opper-stuurman
****
Berichten: 106



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #9 Gepost op: 25-10-2008, 14:17:21 »

Daan is geen zoon van Wouter Vink uit de Sleepnetstraat. Wout is zelf in de 60.
Maar Henk, nu ik je hier toch tref wil ik je meteen vragen of je (oude) foto's voor me hebt van jouw tak van de familie Vink. Misschien kan/wil je contact met me opnemen: vanmin@ziggo.nl

Prettig weekeinde verder,

Frans van Min.
Gelogd
reuzekee
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 08-11-2008, 11:21:07 »

Nu jullie het toch over de Vinken hebben. Weet iemand iets over waar Daan Vink gebleven is. Hij zal nu zoiets als 62 jaar zijn. Hij woonde destijds Jacob Pronkstraat. Ik meen, maar dat weet ik niet zeker, dat zijn vader diaken  was bij de NH kerk in de Keizerstraat.

... Hallo capain Rob..... Daan Vink is een volle neef van mij ....zijn vader was kerkvoogd van de oude kerk. Inderdaad hij woonde in de JP straat .....Nu in Voorburg....Momenteel zit ik in verwegnistan.... als ik de 24st terug reis naar scheveningen zal ik je de address figures mailen via een pbtje.
MVG Teun.
« Laatste verandering: 08-11-2008, 11:22:56 door T.Visser » Gelogd
reuzekee
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 08-11-2008, 11:29:13 »

Sorry Rob,

ik kan je niet helpen.

Groet, Frans.
... Hoi Frans ....Daan Vink komt van hetzelfde vinkentouw als uit mijn moeders kant en Yvonne Vink waarvan jij de meeste informatie in je bezit heb..

Hoi Rob je PBtje gelezen ..... heb zelf ook nog in jouw contereien gewerkt op Palawan ....Galoc field .... maar in manilla ook wel naar mijn zin gehad. Teun
« Laatste verandering: 08-11-2008, 12:38:06 door T.Visser » Gelogd
De spienet
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 18-11-2008, 22:10:52 »

ikwil nog  eenmaal reageren  mijn familie stamt uit rotterdam daar ben ik door de de brand die er toen was de weg  kwijt geraakt dus als erniemand iets nieuws te melden heeft je weet wat ik bedoelvriendelijke groeyt henk
Gelogd
arnold
Opper-stuurman
****
Berichten: 106



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #13 Gepost op: 19-11-2008, 11:42:59 »

Beste Henk,

ik ben zeer geïnteresseerd in je onderzoek.
Zelf heb ik de link met Rotterdam niet kunnen leggen. Mag ik aan je vragen welke aanwijzing jij hebt dat Caatje (Katharina) uit Rotterdam komt ?
Ik heb haar ook als stammoeder van de Scheveningse Vinken en heb een dochter en een zoon, beiden gedoopt in de Scheveningse Kerk.
Ik hoor graag van je.

Groet,

Frans van Min
(boekspaans@yahoo.com)
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!