Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 09:30:07
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Historie
| |-+  Mooie momenten
| | |-+  Hoge Nol
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 4 Omlaag Print
Auteur Topic: Hoge Nol  (gelezen 66446 keer)
Jan Jansen
Gast
« Gepost op: 10-07-2008, 09:35:09 »

. Cheesy Cheesy

K


* hoge_nol.JPG (54.73 KB, 661x491 - bekeken 5698 keer.)
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 10-07-2008, 10:01:56 »

he karel......die hoge nol was enkeld voor de duindorpers hoor niet voor dat soort an de are kant van de brug.
zier
Gelogd
Jan Jansen
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 10-07-2008, 10:22:16 »

Dat soort an de are kant van de brug wilde daar niet komme Zier.
Die hadden hun eige Hoge Nol aan de Duinstraat. Was nog hoger ook.
De duindorpers hebben wel de naam gepikt van de are kant, want zelluf konden ze geen naam verzinne Grin Grin Grin

K
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 10-07-2008, 17:50:58 »

nee.....karel dit is de hoge nol ,en dat heuveltje bij de duinstraat was et lindoduin vraag maar aan klaas.
zier
Gelogd
Jan Jansen
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 10-07-2008, 19:20:14 »

 Grin Grin Grin

Zie bijlage


* nol.JPG (95.36 KB, 574x524 - bekeken 4475 keer.)
Gelogd
GerardKnoester
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 10-07-2008, 20:12:41 »

Westduinweg, hoek Schokkerweg; het Belgisch Vluchtelingenkamp (1914-1918), gezien vanaf het hoge duin (Nol, sinds 1938 Lindoduin genaamd)

Dit staat dus bij de Foto Beschreven.


* Hoge_Nol-Lindoduin.JPG (24.95 KB, 578x411 - bekeken 4825 keer.)
« Laatste verandering: 10-07-2008, 20:14:16 door GerardKnoester » Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 10-07-2008, 20:34:20 »

jae daer ken ik iet om een karel ,et zei zo,maar DUINDORP eb nog steeds een hoge nol en dat ken et durp iet meir zegge want ze mozze et weer zo nodig of graeven.
zier


p/s ff het geheugen van die schev. opfrissen,dat lindo duin was een kunstmatig duin ,waar is dat zand vandaan gekomen.
« Laatste verandering: 11-07-2008, 09:32:36 door zier » Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 11-07-2008, 10:33:12 »

p/s ff het geheugen van die schev. opfrissen,dat lindo duin was een kunstmatig duin ,waar is dat zand vandaan gekomen.

Volgens mij Zier is dat duin daar gekomen, met het uitdiepen van de haven.
In een berichtje boven van jou, zei je, vraag maar aan Klaas.
God man, waar is die tijd van jou Klaas en Piet Ien, was een smul om te lezen Grin Grin
Hier nog een foto die we allemaal wel kennen, gelukkig was het duintje niet zo hoog, anders had je op dat walgelijke St. Aldegondplein uitgekeken Grin Grin


* Westduinweg_Medium.jpg (66.43 KB, 800x527 - bekeken 5270 keer.)
« Laatste verandering: 11-07-2008, 10:51:06 door schubbereet » Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 11-07-2008, 11:16:35 »

ja schub ik probeer amaar et zootje waker te schuden maer et lukt iet.schub het lindoduin is ontstaan door het graven van de oude en buitenhaven,daar is ook de dijk aan de boulevard door ontstaan
Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 11-07-2008, 22:28:18 »

Hier de bunker van de Lindo Duin


* bunker_lindoduin_01.jpg (44.65 KB, 640x480 - bekeken 4957 keer.)
Gelogd
peter.rog
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 27-08-2008, 22:24:20 »

... en dus is het lindoduin van 100 jaar geleden,
maar de bunker zal van de 2e wereldoorlog zijn.
dus moet er een deel van het lindoduin zijn afgegraven voor de bunker.
ik kan me die bunker helemaal niet herinneren.
terwijl ik er zoveel gevliegerd en ge-sleetje-rijden heb.
waar lag die bunker? aan de kant van de doornstraat?
we hebben wel ooit een topic gehad, waarin gesproken werd over een bunker in het bosje bij de doornstraat en een ondergronds gangenstelsel.

en een verhaal over spoken op de doornstraat 23, die de geesten van doodgeschoten nederlanders zouden zijn.
één van de "jeugdleden" van deze topic zou eens gaan aanbellen, daar.
om te horen of de huidige bewoners ook last van spoken hadden Grin Grin

help! help! alles komt weer boven!
Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 28-08-2008, 09:23:27 »

... en dus is het lindoduin van 100 jaar geleden,
maar de bunker zal van de 2e wereldoorlog zijn.
dus moet er een deel van het lindoduin zijn afgegraven voor de bunker.
ik kan me die bunker helemaal niet herinneren.
terwijl ik er zoveel gevliegerd en ge-sleetje-rijden heb.
waar lag die bunker? aan de kant van de doornstraat?
we hebben wel ooit een topic gehad, waarin gesproken werd over een bunker in het bosje bij de doornstraat en een ondergronds gangenstelsel.

en een verhaal over spoken op de doornstraat 23, die de geesten van doodgeschoten nederlanders zouden zijn.
één van de "jeugdleden" van deze topic zou eens gaan aanbellen, daar.
om te horen of de huidige bewoners ook last van spoken hadden Grin Grin

help! help! alles komt weer boven!
Piet, die bunker lag onder het zand, ik heb als kind ook nooit geweten dat daar een bunker was.
Die kwam pas tevoorschijn bij het afgraven.
Hij lag recht tegenover verhuisbedrijf Spaans, langs het voetpad richting schooltuintjes, die jongens op de foto kijken dus richting schooltuinen.
Ik kan me nog herinneren dat toen dat ding werd opgeblazen, alle verkeer op de Westduinweg werd afgezet.
Grt.
Hans
Gelogd
Enk The Yenk
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 28-08-2008, 18:41:15 »

Op deze foto kan men zien waar het lag, de bunker had gangen naar twee bunkers in het Doornpark aan de Doornstraat, een van die bunkers was een hospitaal bunker
Deze liepen dus onder lijn elf door, op de foto kan men het oude station nog zien aan de Duinstraat waar vroeger het circus de olifanten en paarden van de trein haalde om dan in een optocht door Scheveningen naar het circus te gaan.
Nou praat men weer over een hoge nol en een ander gaf nog een keer een defenitie van dat alle hoge duinen een nol was en dat daarom het Lindo duin ook een hoge nol genoemd kan worden.
Niets is minder waar als men vroeger in Scheveningen iemand vroeg waar de hoge nol was dan zei men altijd bij de Nieboerweg in Duindorp, en als men vroeg waar het Lindo duin was wees men altijd naar de Westduinweg.


* duitse_bunker_1945.jpg (37.47 KB, 571x396 - bekeken 4751 keer.)
« Laatste verandering: 28-08-2008, 18:59:04 door Enk The Yenk » Gelogd
Enk The Yenk
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 28-08-2008, 18:58:15 »

Hier is een oude foto van het Doornpark, onder deze "Nol" lag in de oorlog die twee bunkers een ervan was een hospitaal bunker.
Deze bunker alhoewel gesloten bestaat nog steeds als ik de Haagse bunker ploeg mag gloven.
Deze bunkers waren verbonden met de bunker in het Lindo Duin.
De "Nol" is er helaas niet meer omdat er nu huizen voor deze vroegere ingang van het park staan aan de Doornstraat.


* doornpark_.jpg (28.09 KB, 579x407 - bekeken 4685 keer.)
« Laatste verandering: 28-08-2008, 19:09:47 door Enk The Yenk » Gelogd
reuzekee
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 28-08-2008, 19:19:26 »

Hier is een oude foto van het Doornpark, onder deze "Nol" lag in de oorlog die twee bunkers een ervan was een hospitaal bunker.
Deze bunker alhoewel gesloten bestaat nog steeds als ik de Haagse bunker ploeg mag gloven.
Deze bunkers waren verbonden met de bunker in het Lindo Duin.
De "Nol" is er helaas niet meer omdat er nu huizen voor de vroegere ingang van het park staan aan de Doornstraat.

... hallo allemaal .... jeetje ... ut likked wel of we weer beginnen met dit onderwerp ... Grin... wat al aan de orde was destijds met Zier, klaas, enk en Rinus en Piet-ien (weggewaaid hunnebed)..... Grin Grin.... inderdaad als kind kan ik mij heugen wanneer men op de top stond  wist ik en vele anderen niet dat men op de top van een bunker stond. Pas later kwam men er achter dat tijdens het graafwerk voor de bouw van het flat Lindoduin er achter dat dit een belangrijke bunker was voor de moffen vrooger .... met vrij uitzicht over de gehele schev haven.
Indien men meer wil weten over bunkers , zeker op scheveningen, kan terecht bij Piet Hoogedoorn (kruidenier in hart en nieren) in de Sloepstraat .... deze persoon is met recht een bunker expert en organiseerd vaak tochten in de nog bestaande bunkers. Groetjes allemaal van een zwoel Caspian sea Grin Grin.
« Laatste verandering: 29-08-2008, 19:09:00 door T.Visser » Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 4 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!