Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 00:24:21
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  familienaam den Dulk
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: familienaam den Dulk  (gelezen 5233 keer)
herman
Gast
« Gepost op: 26-02-2008, 21:18:37 »

Beste lezers en deskundigen

Ik heb nog een aantal zaken welke ik graag bij of via jullie gecontroleerd wil hebben aangezien ik er tot nu toe in den Haag / Scheveningen niet uit kon komen.
Hier onder volgende de volgende vragen:

Vrrag 1)
Op 21-11-1660 trouwt Adolf Claassen den Dulk met Neeltje Arijense van der Hack, maar ik heb nu ook driemaal gelezen dat de naam van zijn vrouw is: Maartje Arents Schaap.
Met wie is hij nu echt getrouwd geweest ?
Van Neelte van der Hack heb ik alle data; van Maartje heb ik niets.

vraag 2)
Een van de zonen van Adolf Claassen heet Marcus Adolfse den Dulk, gedoopt 24-10-1666.
Volgens mijn gegevens is hij op 04-02-1691 getrouwd met Cuniertje Willems; maar dan lees ik ergens dat hij 1n 1692 niet terugkomt van de visvangst en als verdronken wordt opgegeven.
Is hij echt in 1692 verdronken en had hij misschien ook nog kinderen ?

vraag 3)
Uit een verslag van het Dolhuis is gebleken dat in 1741 ene Arie Claesse den Dulk zou zijn opgenomen wegens krankzinnigheid. Deze Arie zou een broer moeten zijn van Pieter Claesse den Dulk ( gedoopt 31-01-1700 ), maar ik kan hem nergens in geen enkel register terugvinden.
Was hij wel een broer of werden deze kinderen vroeger maar niet uit schaamte o.i.d. gedoopt dus ook niet ingeschreven?

vraag 4)
Ik zoek hier nog naar aanvullende informatie over kinderen uit het 1ste en 2de huwelijk van Pieter Claesse den Dulk ( Cornelia Dirks - Klaartje Wouters Taal ).
De meeste kinderen heb ik kunnen taceren alleen Klaas (23-09-1725), Dirk (29-05-1729) en Gysbert  ( 05-03-1741) ontbreken in mijn uitvoering gezinsopbouw.

Ik ben jullie bij voorbaat dank verschuldigd bij jullie hulp.

met vriendelijke groeten

Herman
Gelogd
wvdhak
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 07-08-2008, 16:36:04 »

goedemiddag,was de door u genoemde Neeltje Arijense van der Hack,verwand aanArie Claesz van der Hack?
geb.03-06-1674 _08-07-1710
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!