Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 14:49:11
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  Pieter Keus - Adriana Geertruida Bruin
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Pieter Keus - Adriana Geertruida Bruin  (gelezen 5550 keer)
drogersdijk
Gast
« Gepost op: 20-10-2007, 13:42:45 »

Wie heeft er meer informatie over dit gezin.

Pieter Keus, geboren op 2 september 1913 te Schev., overleden op 20 november 2001 te Naaldwijk, 88 jaar en 79 dagen oud, zoon van Cornelis Keus en Leentje Overduin.
Hij is getrouwd op 22 juni 1938 te Schev. (PJK) met Adriana Geertruida Bruin, geboren op 16 mei 1918 te Schev., dochter van Teunis Bruin (zeevisser) en Cornelia Toet.
Uit dit huwelijk:

1 Peter Keus,
Hij was gehuwd met Francina Guurtje Bruin, geboren op 1 september 1935 te Schev., dochter van Teunis Bruin (visscher) en Huibertje Baak.
Uit dit huwelijk:

1 Francina Huibertina Keus, geboren op 23 januari 1965 te Schev.
2 Petra Keus.
Zij was gehuwd met Mark.
3 Mathyn Keus.
4 Thomas Keus.
5 Kees Keus.
Gelogd
JanM
Scheepsjongen
**
Berichten: 16



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1 Gepost op: 05-11-2007, 20:43:03 »

Deze Pieter Keus komt voor in mijn Keus-archief.
Jammergenoeg heb ik niet veel meer dan de vraagsteller ons verklaart. Ik heb mijn informatie uit de dosssier Van Leeuwen/Centraal Bureau van de Genealogie in Den Haag. Als beroep voor Pieter Keus staat daar dat hij vissorteerder was en in de Markensestraat 141 woonde.

Zijn vader was Cornelis Keus, visser, hij was Nederlands Hervormd, en woonde op de Droogersdijk 18 en Smidsslop 47. Cornelis was geboren 29 dec 1864 in Scheveningen als zoon van arbeider Machiel Keus en Theodora Ziek. Er waren meerdere kinderen in dit huwelijk, allen geboren voor de eeuwwisseling (Machiel 1889, Arendje 1890, Theodora-1 1892 en Theodora-2 1894) Dat Pieter eerst in 1913 geboren wordt is opmerkelijk. De moeder, Leentje Overduin,  is dan 46 jaar.

In het huwelijk met Adriana Geertruida Bruin had ik slechts één kind genoteerd, namelijk een Pieter Keus, geboren 14 dec 1947. Dat blijkt dus niet te kloppen met de inlichtingen die de vraagsteller geeft. Zijn evenwel Peter en Pieter Keus dezelfde personen?
Dan moet zijn geboorte datum fout genoteerd zijn en is dan 29 december 1937.

Groet
Jan M, Noorwegen

Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!