Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 00:33:05
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Praatgroep Scheveningen
| | |-+  SCH 302 Willem van der Zwan
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 4 5 6 Omlaag Print
Auteur Topic: SCH 302 Willem van der Zwan  (gelezen 96141 keer)
Wybe-M2
Gast
« Gepost op: 21-06-2007, 10:57:14 »

In verschillende draden van dit forum is al bericht over de SCH 302 Willem van der Zwan die in Beverwijk uitgebrand is.
Het verhaal zal nog wel niet over zijn, daarom lijkt een nieuw onderwerp mij wel handig.

Vandaag in de krant (NHD=NoordHollands Dagblad van 21.06.2007)

Uitgebrande vistrawler lag illegaal aan kade Velsen-Noord (UPDATE)

Gepubliceerd op 20 juni 2007, 19:14
Laatst bijgewerkt op 20 juni 2007, 22:35
Foto: United Photos VELSEN -

De brandbestrijding op de Willem van der Zwan, die begin februari volledig uitbrandde, had veel beter gekund. Als er schuim van Corus gebruikt was én als bergers van Wijsmuller eerder waren ingezet had de brand minder lang geduurd. Gisteren werd ook bekend dat de werkzaamheden aan het schip illegaal waren.

Dat concludeert het Instituut voor Veiligheids- en Crisismanagement (COT) in een rapport dat is opgesteld voor de gemeenten Velsen, Beverwijk en de Hulpverleningsdienst Kennemerland. Ook is gebleken dat voor de werkzaamheden aan het schip helemaal geen vergunning was verleend. Daarmee waren de werkzaamheden op het schip illegaal. De politie heeft dit feit, en het ontstaan van de brand, nog in onderzoek.

Op 30 januari werd groot alarm geslagen op de Willem van der Zwan Scheveningen 302. De brand had grote gevolgen. Snelweg A9 moest gedeeltelijk afgesloten worden en omwonenden en bedrijven werden geëvacueerd. Pas vier dagen na de alarmering was de brand onder controle.


Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1 Gepost op: 21-06-2007, 13:21:36 »

de 302 ligt bij de sloop einde verhaal
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Wybe-M2
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 21-06-2007, 17:15:57 »

de 302 ligt bij de sloop einde verhaal

Een mooi sloopverslag/verhaal is toch nooit weg Rinus.
En er zal nog wel het nodige over de brand en de bestrijding ervan gesteggeld gaan worden.
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: 22-06-2007, 11:05:25 »

zijn afhankelijk van spotters die er in de buurt wonen en er bij kunnen komen wat niet meevalt met al die hekken tegen wordig
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Wybe-M2
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 22-06-2007, 14:07:32 »

Vandaag in de krant NHD:

Brand vistrawler niemand aan te rekenen

Gepubliceerd op 21 juni 2007, 23:23
Laatst bijgewerkt op 21 juni 2007, 23:29
Velsen Noord -

Het ontstaan van de grote brand op de vistrawler Willem van der Zwan in de haven van Velsen-Noord is niemand aan te rekenen. De politie heeft in het onderzoek naar de oorzaak van de brand geen strafbare feiten geconstateerd.

Dat heeft een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten gisteren gezegd. Wel buigt het functioneel parket van het openbaar ministerie zich over een strafrechtelijk onderzoek naar de vergunningverlening.

De brand ontstond op 30 januari bij laswerkzaamheden in het schip. Aan de kade mochten volgens het bestemmingsplan helemaal geen ombouwwerkzaamheden plaatsvinden. De rederij had hiervoor geen vergunning, bleek uit onderzoek van de instanties. Dat is een economisch delict. Het OM, dat gisteren niet bereikbaar was, moet beoordelen of er vervolging plaatsvindt.

De rederij intussen wil niet reageren op het COT-rapport waarin de scheepsbrand is geëvalueerd. Ook op vragen over de vergunningen wil het bedrijf niets zeggen. In een verklaring op 1 februari maakte het bedrijf nog bekend dat het schip in de haven lag 'voor de ombouw van de vriesinstallatie'. Een primeur voor de Nederlandse vloot omdat de trawler werd voorzien van de nieuwste milieuvriendelijke technieken. Echter bij aanmelding in de haven zei het bedrijf dat het schip een lading vis kwam afleveren.

Over het tijdstip van de brand is nog grote onduidelijkheid. Het vermoeden bestaat dat de brand mogelijk al 'langere tijd' woedde, aldus het COT-rapport. De melding betrof meteen een brandmelding en niet eerst meldingen over rook of stank. De eerste brandweermensen die ter plaatse kwamen troffen op de kade zes brandwachten aan.


Het papieren artikel is iets uitgebreider maar heeft dezelfde strekking.
Gelogd
Wybe-M2
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 13-08-2007, 17:45:11 »

Volgens een bericht in De Schuttevaer (www.schuttevaer.nl) is ivm het verlies van de SCH 302 de SCH 54 Franziska na korte tijd onder de vlag van Belize te hebben gevaren weer voorzien van SCH 54 op de boeg. Schipper: Martin Dijkhuizen.
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 15-08-2007, 17:45:35 »

en ik maar denken van morgen toen ik me sting te scheeren van zou ik non een stikje van de 302 in me'n handen hebben,ik wou het eerst nog bewaren,maar ben ik alweer een ilusie minder.
zier
Gelogd
minak
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 24-09-2007, 08:47:42 »

Een bericht stond in de Dordtenaar .




Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 02-04-2008, 19:55:02 »

De tranen springen me in de ogen Cry Cry Cry Cry Cry
Gelogd
AVD
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 02-04-2008, 21:59:32 »

Gaat zo te zien helemaal goed komen Knip oog
Gelogd
ex visserman
Volmatroos
***
Berichten: 62


Dit forum is het helemaal !


Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 02-04-2008, 22:23:01 »

dat wisten we toch allang aat.
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #11 Gepost op: 06-12-2008, 12:19:57 »

de Willem van der zwan vaart weer kijk hier
http://www.pzc.nl/regio/zeeland/4146529/Varende-visfabriek-straks-als-nieuw.ece
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
AVD
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 06-12-2008, 12:50:17 »

Dat is een heftig filmpje!
Je kan goed zien wat er nieuw opzit.
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #13 Gepost op: 28-12-2008, 12:34:40 »

maar effe wat anderrs ik was vandaag in Vlissingen en heb de 302 gezien ( zie foto ) en het word wel wat al schieten de tranen nog wel in je ogen maar het moet eerst een zooitje wezen wil het wat worden MAAR ik zie de kentekens van de SCH 302 nog niet op de boug stean !!!!!
Er word in de wandelgangen gezegt dat de 54 verkocht gaat worden naar Peru en dan gaat vissen voor de 302 ( want hij heeft geen quantum ) als die vol is gaat ie het naar de klant brengen en in de tussentijd vist de 54 door , als die vol is gaat ie naar Pisco om te lossen en te provianderen om vervolgens na 2,3,4 weken weer op de visserij is en dan is de 302 ook weer terug Huh?? om vervolgens hetzelfde ritueel te doen aanvangen , waar rook is ontstaat vuur zeg ik maar ,
met dank aan P vd Valk


* Willem_van_der_Zwan_5.JPG (112.18 KB, 800x600 - bekeken 3876 keer.)
« Laatste verandering: 28-12-2008, 12:37:15 door Rinus.N » Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
jana
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 29-12-2008, 19:05:54 »

ik hoor wel dat ze naar vlissigen. gaan.
weg uit velzen.
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 4 5 6 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!