Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
16-04-2024, 13:23:56
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  Familie Spaans
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 [4] Omlaag Print
Auteur Topic: Familie Spaans  (gelezen 56609 keer)
arnold
Opper-stuurman
****
Berichten: 106



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #45 Gepost op: 22-07-2007, 16:30:07 »

Beste mensen,

ik zie dat mijn boek over de familie Spaans genoemd wordt. Het exemplaar uitgegeven in 1990 is al een aantal malen herdrukt en twee jaar geleden uitbreid met nog meer foto's en gegevens. Al zeg ik het zelf het is de moeite waard.
Maar eigenlijk laat ik geen bericht achter om te reageren op mijn eigen boek maar ben nu op zoek naar oude foto's van de familie Tuinebreijer. Een naam die op velerlei wijzen geschreven kan worden. Een oproep in de Scheveningse Courant heeft weinig resultaat gehad. Heeft iemand van jullie een foto van oma of opa Tuine(n)breijer dan hoor ik het graag.
Verder ben ik op zoek naar een foto van Evertje Vink, geb. 17.10.1886 en haar man Leenderd de Graaf, geb. 11.4.1883.
Vol verwachting zal ik morgen weer inloggen om de reakties te lezen.

Vanzelfsprekend kunnen jullie bij mij terecht met vragen over de familie Spaans en Tuinebreijer.

Tot een volgend keer,

Frans van Min.
Gelogd
martina
Gast
« Antwoord #46 Gepost op: 25-07-2007, 19:48:40 »

Mijn vader in vol ornaat.

Gelogd
martina
Gast
« Antwoord #47 Gepost op: 25-07-2007, 19:50:59 »

Beste mensen,

ik zie dat mijn boek over de familie Spaans genoemd wordt. Het exemplaar uitgegeven in 1990 is al een aantal malen herdrukt en twee jaar geleden uitbreid met nog meer foto's en gegevens. Al zeg ik het zelf het is de moeite waard.
Maar eigenlijk laat ik geen bericht achter om te reageren op mijn eigen boek maar ben nu op zoek naar oude foto's van de familie Tuinebreijer. Een naam die op velerlei wijzen geschreven kan worden. Een oproep in de Scheveningse Courant heeft weinig resultaat gehad. Heeft iemand van jullie een foto van oma of opa Tuine(n)breijer dan hoor ik het graag.
Verder ben ik op zoek naar een foto van Evertje Vink, geb. 17.10.1886 en haar man Leenderd de Graaf, geb. 11.4.1883.
Vol verwachting zal ik morgen weer inloggen om de reakties te lezen.

Vanzelfsprekend kunnen jullie bij mij terecht met vragen over de familie Spaans en Tuinebreijer.

Tot een volgend keer,

Frans van Min.



Dag Frans misschien een idee naar de mensen toe die jou boek inmiddels al hadden gekocht om met korting de nieuwe met nog meer foto's aan te schaffen Cheesy
Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #48 Gepost op: 26-07-2007, 19:40:57 »

Beste mensen,

ik zie dat mijn boek over de familie Spaans genoemd wordt. Het exemplaar uitgegeven in 1990 is al een aantal malen herdrukt en twee jaar geleden uitbreid met nog meer foto's en gegevens. Al zeg ik het zelf het is de moeite waard.
Maar eigenlijk laat ik geen bericht achter om te reageren op mijn eigen boek maar ben nu op zoek naar oude foto's van de familie Tuinebreijer. Een naam die op velerlei wijzen geschreven kan worden. Een oproep in de Scheveningse Courant heeft weinig resultaat gehad. Heeft iemand van jullie een foto van oma of opa Tuine(n)breijer dan hoor ik het graag.
Verder ben ik op zoek naar een foto van Evertje Vink, geb. 17.10.1886 en haar man Leenderd de Graaf, geb. 11.4.1883.
Vol verwachting zal ik morgen weer inloggen om de reakties te lezen.

Vanzelfsprekend kunnen jullie bij mij terecht met vragen over de familie Spaans en Tuinebreijer.

Tot een volgend keer,

Frans van Min.



Dag Frans misschien een idee naar de mensen toe die jou boek inmiddels al hadden gekocht om met korting de nieuwe met nog meer foto's aan te schaffen Cheesy
Gelogd
drogersdijk
Gast
« Antwoord #49 Gepost op: 27-07-2007, 17:52:08 »

Wie kan mij iets meer vertellen over dit gezin.

I Adriaan Spaans.
Hij was gehuwd met Geertruida Toet.
Uit dit huwelijk:

1 Edwin Spaans, geboren op 1 mei 1970 te Den Haag.
Hij is gehuwd met Ellen Louise Frieda Plugge, geboren op 8 juni 1973 te Den Haag, dochter van Pieter Plugge en Nellie Blok.

Jacobus
 
Gelogd
heyvon
Gast
« Antwoord #50 Gepost op: 29-09-2007, 19:29:41 »

Hallo Medespeurders,

ik ben een nazaat van Arie Roos *21-6-1831 x Arendje Spaans *15-10-1827 zij hadden een dochter Gerritje-mijn overgrootmoeder-*19-11-1871 +12-1-1938 x Roelof van Rennesse, X Cornelis Nagtegaal-mijn overgrootvader.
Mijn vraag gaat over Gerritje ze heeft voor zover ik heb kunnen vinden, een niet zo'n leuk leven gehad, wie kan mij iets meer over haar leven vertellen of heeft informatie over een van haar familieleden.

Groetjes Yvonne
Gelogd
arnold
Opper-stuurman
****
Berichten: 106



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #51 Gepost op: 09-11-2007, 12:39:34 »

Vandaag zie ik pas de vraag over korting op de herdruk van mijn boek Spaans. Je kan het natuurlijk altijd proberen. Moet je wel eerst een hoop zegeltjes plakken  Knip oog.
Als iemand echt een aantal mooie (oude) foto's heeft dan valt er altijd te praten. Duik dus maar in de oude fotoalbums of misschien hangt opoe Spaans nog in de gang in een mooi lijstje.

Groet,

Frans van Min.
Gelogd
leen/spaans/
Schipper
*****
Berichten: 183


Bekijk profiel
« Antwoord #52 Gepost op: 07-12-2008, 16:01:55 »

Beste Frans, het is alweer een tijdje geleden dat ik bij je thuis was om het boek over de fam. Spaans op te halen. Ik was toen samen met mijn vrouw, Alida Petronella Kuyper, het zal ergens
in 1995 zijn geweest. Mijn oudste broer Wim was er ook bij met zijn vrouw Aasje Kuyper een oudere zus van mijn vrouw. Inmiddels hebben wij in 2005 de volgende uitgave van dit boek
toen ook aangeschaft, helaas staan er wel enige foutjes in waarvan ik hoop dat dezen in de volgende uitgave zijn verbeterd. Helaas is mijn vrouw op 11-01-2005 overleden. Ik begrijp dat je nog steeds op zoek ben naar fotomateriaal van de familie. Als het goed is heb je kortgeleden
contact gehad met mijn oudste broer Wim en ik hoop dat je via hem nog wat kunt bemachtigen.
Eventueel heb ik nog wat in huis, maar helaas kan ik dat niet over scannen. gr. Leen Spaans.
Gelogd
arnold
Opper-stuurman
****
Berichten: 106



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #53 Gepost op: 07-12-2008, 17:28:28 »

Beste Leen,

ik meen me te herinneren dat je me toentertijd wijzigingen hebt doorgegeven. Kan natuurlijk geen kwaad om het nog even te controleren.
Misschien telefonisch of per email ?

Ik ben bezig met (weer) een herdruk en hoop deze begin 2009 van de persen te kunnen laten rollen.

Ik hoor graag van je.

Groet,

Frans.

Telefoon: 070 - 345 94 34 en email: boekspaans@yahoo.com
Gelogd
bastiaan
Gast
« Antwoord #54 Gepost op: 22-02-2009, 22:28:46 »

na de spaansen kwamen er willemstijn,maar daar
hoor je niks van terwijler een grote familie
 is er voort gekomemen is
Gelogd
bastiaan
Gast
« Antwoord #55 Gepost op: 22-02-2009, 22:34:39 »

ik zou nog wel eens in contact willen komen, met wiersma
ik ken ze als ome koos e n tante ijsje, de kinderen woonden
als het goed heb,in de vijzelstraat
Gelogd
bastiaan
Gast
« Antwoord #56 Gepost op: 22-02-2009, 22:38:45 »

ik wil ook eens weten waar joke toet zit woonde inde zoete straat
en sjaantje de roode ,haar vade r was bokser giel de roode
woonde in de stevin straat
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!