Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 06:52:41
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  Familie Den Heijer
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Familie Den Heijer  (gelezen 11009 keer)
Alida
Gast
« Gepost op: 14-12-2006, 15:49:17 »

Hoi allemaal
Als ik in Nederland ben, ga ik altijd wel een dagje naar het Gemeentearchief in Den Haag. Ik heb op dit forum gegevens gevonden die mij helpen om data makkelijker te vinden en zodoende met heel veel fotocopies verder aan het werk te kunnen.
Graag zou ik jullie willen vragen of iemand gegevens heeft over de voorouders van Pieternella den Heijer, dochter van Jacob den Heijer en Marijtje Pronk.
Hartelijk dank

Overleden 08.08.1832 PIETERNELLA DEN HEIJER te Scheveningen

Akte 1472 Heden den negenden augustus achttienhonderd tweeendertig des voormiddags ten tien ure compareerde voor ons mr Gerrit Lodwijk Henrie Hooft, wethouder, officier van den Burgerlijken Standt der Stad ‘s Gravenhage provincie Zuid-Holland Maarten Mos oud tweeenzestig jaren visscher en Aalbert Mos oud achtendertig jaren winkelier beiden wonenden te Scheveningen man en zoon van de overledene de welke verklaard hebben dat Pieternella den Heijer gewoond hebbende aldaar op den achtsten dezer des avonds ten zeven uur is overleden het huis wijk G 386 in den ouderdom van tweeenzestig jaren gewoond hebbende te Scheveningen huisvrouw van den eersten Comparant dochter van JACOB DEN HEIJER en van MARIJTJE PRONK beide overleden

Gelogd
drogersdijk
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 14-12-2006, 18:22:45 »

Beste Alida,

De OA 1472 van Pietertje(Pieternella) Jacobse Den Heijer zegt dat haar ouders waren Jacob den Heijer en Marijtje Pronk.
Volgens mij is er een fout gemaakt bij de vermelding in de OA, want ik denk dat Marijtje Pronk, Maria Dirkse Overduin is/moet zijn.

Maarten Leendertse de Mos, visser, gedoopt op 18 augustus 1771 te Den Haag, overleden op 10 oktober 1844 te Schev., 73 jaar en 53 dagen oud, zoon van Leendert Aelbertse de Mos (zeeman) en Gerritje Dirkse van der Harst.
Hij is getrouwd op 7 augustus 1791 te Schev. voor de kerk met Pietertje Jacobse den Heijer, gedoopt op 25 augustus 1771 te Schev., overleden op 8 augustus 1832 aldaar (OA 1472), 60 jaar en 349 dagen oud, dochter van Jacob Ariense den Heijer en Maria Dirkse Overduin.

Groeten

Jacobus
Gelogd
Alida
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 14-12-2006, 19:52:01 »

Hoi Jacobus,

Ontzettend bedankt voor je snelle antwoord. Ik ben er heel blij mee.
Ik kan nu verder zoeken, ten eerste op internet en daarna zal ik volgend jaar weer wat tijd doorbrengen in het gemeentearchief te Den Haag.

Groetjes van Alida
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!