Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19-04-2024, 15:50:29
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Historie
| |-+  Straten en hofjes
| | |-+  Houtrustweg
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] Omlaag Print
Auteur Topic: Houtrustweg  (gelezen 38314 keer)
G.Z.V.
Schipper
*****
Berichten: 517


Een "Eilander" blijf je voor altijd.


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #30 Gepost op: 21-04-2009, 11:58:47 »

Je mag allemaal denken wat je wil,    ik blijf erbij    (en vele met mij)
Dat er heel veel betaalbare en heel goed bewoonbare woningen in duindorp ten onrechte zijn en nog worden gesloopt.
En dat heeft niets met nostalgie of iets van de oudere te maken.
Dat het onleefbaar werd was niet de schuld van vroegere bewoners.

                                                   gzv
Wat denk je Gerard, dat de project ontwikkelaars al niet jaren met hongerige blikken kijken naar de Zeekant.
Dat is een kwestie van tijd, dat ze daar de boel platgooien en voor ons onbetaalbare wonigen gaan neer zetten voor mensen, die dan kunnen gaan klagen over de rook lucht van Simonis en Henk Kraan. Boos

Hallo Schub
Ze denken zeker dat ik de mensen in duindorp hun nieuwe woongenot misgun  ? ? ?
Ze willen blijkbaar niet begrijpen wat of er met deze reactie bedoeld wordt.
En krijg je een reactie  van ik ga ook lekker in duindorp wonen.
Ook ik wens de mensen veel woonplezier en genot dat ze daar gaan wonen,
maar ik blijf bij mijn eerder genoemde stelling.

Over de Zeekant, als je op o.a. de koppes staat en je ziet die achterlijke bult
van de van die blokkendoos boven de huizen  (ouwe Magneet) uitkomen,
dan schieten toch de tranen in je ogen. 
                                                                  gzv

Grin Grin Hallo GZV Ik weet ook wel wat er aan de hand is in Duindorp, en ik ben er ook niet gelukkig mee. Ik woonde 6 jaar geleden in een vierkamerwoning in de Markensestraat met grote plezier. dat moest als eerste plat. Dus wij gingen als eerste verhuizen naar de nieuwbouw Bevelandsestraat, dat waren de huizen die het eerst werden opgeleverd. Anders moest je in een wisselwoning voor een paar jaar, en dat wilde ik niet. Ik gun iedere scheveninger dat hij terug kan keren naar zijn roots. Zo heb ik twee broers wonen in Dhrente, die kregen vrooger ook geen huis in Scheveningen. Maar nu hebben ze er ook geen zin meer in om naar Scheveningen te verhuizen. Ze zijn al tegen de zeventig, dus dat snap ik.

p.s Ik was samen met Nel Zoutenbier als eerste die aktie ondernamen tegen de sloop van de huizen in Duindorp.

Ik ga nu weer verhuizen naar de Duinstrip, dus ik moet mijn kist weer meenemen. En deze keer blijft hij daar staan tot aan mijn dood.  Grin Grin Grin

En ik ben niet boos hoor, ik zou niet weten waarom. Grin Grin

Ik vond de reactie van ik ga ook als rijke schev er ook er wonen een beetje vreemd over komen,
vandaar mijn reactie.
Maar even goeie vrienden hoor, het is alleen maar een mening, want meer kunnen wij er toch niet tegen doen.   

                                                                                     gzv   
Gelogd

IVMVEBWL
reuzekee
Gast
« Antwoord #31 Gepost op: 21-04-2009, 18:24:49 »

In de nieuwbouw van de Duinstrip (Wieringsestraat / Markensestraat) wonen veel scheveningers die op Scheveningen woonden, maar ook scheveningers die vanwege de nieuwbouw naar Scheveningen zijn teruggekeerd.

Vr. gr. Vierboet
.... Heren met alle respect ..... over geld is soms niet te discuseren ......maar een ding weet ik inmiddels wel!!!! ... je staat versteld hoeveel mensen juist uit deze lage prijs huurhuizen in duindorp .... nu een huis hebben gekocht voor toch behoorlijke koopprijzen . Shocked Shocked.... Cor weet van de meeste koophuizen de richtprijzen welke zeker op wieringsepad hoog boven modaal liggen..... Shocked Shocked Shocked Shocked.... er zijn talrijke lui juist uit duindorp welke de nodige duiten beschikken  Grin Grin die zich rot hebben gelachen over die lage huren......... dus al met al ..niet zeiken over sociale tarief......
Dit neemt niet weg dat de gemeente niet voor niets de krottenwijken plat wil hebben... voorwat hoort wat ........ dacht je soms dat Brederode en Zwolsman voor niets het Gevers Deynootplein hebben vernieuwd..... Het zijn allemaal project ontwikkelaars welke met de gemeente ambtenaren een deal maken ......in elke stad geld deze wet of methode.

En straks mag elke duindorper trots zijn op hun wijkkie!!! Grin Grin
Gelogd
reuzekee
Gast
« Antwoord #32 Gepost op: 21-04-2009, 18:31:40 »

maar teun waarom hebben ze toen niet die o-sosialen der uitgetrapt.??

om de doodeenvoudige reden ze haden ze der dernet ingetrapt om die huizen zo gouw mogenlijk te verzieken zodat er een excuus was om ze te slopen.
zier
... Zier er bestaan (helaas) wetten ..... welke die a-sociale lui er never nooit uit krijgen ...... nog erger ...jij koopt een huis ... doordat er geen trek is in jouw huis .... komt het voor een lange tijd leeg te staan ..... als die a-sociale lui dat door hebben ..... breken ze de deur open ... en trekken erin ..... ze kunnen alles binnen slopen .... en aantonen als er politie in het spel komt door de eigenaar ..dat het huis al lange tijd leeg staat ... Zier niemand kan die lui eruit krijgen ... Teun
Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: 21-04-2009, 23:22:23 »

Je mag allemaal denken wat je wil,    ik blijf erbij    (en vele met mij)
Dat er heel veel betaalbare en heel goed bewoonbare woningen in duindorp ten onrechte zijn en nog worden gesloopt.
En dat heeft niets met nostalgie of iets van de oudere te maken.
Dat het onleefbaar werd was niet de schuld van vroegere bewoners.

                                                   gzv
Wat denk je Gerard, dat de project ontwikkelaars al niet jaren met hongerige blikken kijken naar de Zeekant.
Dat is een kwestie van tijd, dat ze daar de boel platgooien en voor ons onbetaalbare wonigen gaan neer zetten voor mensen, die dan kunnen gaan klagen over de rook lucht van Simonis en Henk Kraan. Boos

Hallo Schub
Ze denken zeker dat ik de mensen in duindorp hun nieuwe woongenot misgun  ? ? ?
Ze willen blijkbaar niet begrijpen wat of er met deze reactie bedoeld wordt.
En krijg je een reactie  van ik ga ook lekker in duindorp wonen.
Ook ik wens de mensen veel woonplezier en genot dat ze daar gaan wonen,
maar ik blijf bij mijn eerder genoemde stelling.

Over de Zeekant, als je op o.a. de koppes staat en je ziet die achterlijke bult
van de van die blokkendoos boven de huizen  (ouwe Magneet) uitkomen,
dan schieten toch de tranen in je ogen. 
                                                                  gzv

Grin Grin Hallo GZV Ik weet ook wel wat er aan de hand is in Duindorp, en ik ben er ook niet gelukkig mee. Ik woonde 6 jaar geleden in een vierkamerwoning in de Markensestraat met grote plezier. dat moest als eerste plat. Dus wij gingen als eerste verhuizen naar de nieuwbouw Bevelandsestraat, dat waren de huizen die het eerst werden opgeleverd. Anders moest je in een wisselwoning voor een paar jaar, en dat wilde ik niet. Ik gun iedere scheveninger dat hij terug kan keren naar zijn roots. Zo heb ik twee broers wonen in Dhrente, die kregen vrooger ook geen huis in Scheveningen. Maar nu hebben ze er ook geen zin meer in om naar Scheveningen te verhuizen. Ze zijn al tegen de zeventig, dus dat snap ik.

p.s Ik was samen met Nel Zoutenbier als eerste die aktie ondernamen tegen de sloop van de huizen in Duindorp.

Ik ga nu weer verhuizen naar de Duinstrip, dus ik moet mijn kist weer meenemen. En deze keer blijft hij daar staan tot aan mijn dood.  Grin Grin Grin

En ik ben niet boos hoor, ik zou niet weten waarom. Grin Grin

Ik vond de reactie van ik ga ook als rijke schev er ook er wonen een beetje vreemd over komen,
vandaar mijn reactie.
Maar even goeie vrienden hoor, het is alleen maar een mening, want meer kunnen wij er toch niet tegen doen.   

                                                                                     gzv   
Ik vond de reactie van ik ga ook als rijke schev er ook er wonen een beetje vreemd over komen,
vandaar mijn reactie. gzv ik ben toch rijk dat ik nog steeds in Duindorp woon, al 56 jaar  Kiss Kiss Kiss Kiss Kiss Ik ga hier nooit meer weg, ja in mijn kist. Grin
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #34 Gepost op: 22-04-2009, 09:43:51 »

teun ik heb het niet over huis krakers ,maar over a-sosialen bewoners die er bewust ingezet zijn door de woonstichtingen om die huizen zo gouw mogenlijk naar de verdomenis te helpen,zodat ze ze onbewoonbaar verklaren konden.
zier
Gelogd
reuzekee
Gast
« Antwoord #35 Gepost op: 22-04-2009, 12:48:31 »

teun ik heb het niet over huis krakers ,maar over a-sosialen bewoners die er bewust ingezet zijn door de woonstichtingen om die huizen zo gouw mogenlijk naar de verdomenis te helpen,zodat ze ze onbewoonbaar verklaren konden.
zier
... Hoi Zier, ja inderdaad het bespoedigd het proces van de nieuwbouw wel als je het van die kant belicht.
Anderzijds.... waar moet je die aso's dan huisvesten .... sportlaan of het statenkwartier ....Huh?
En strakkies moeten ze ook weg uit duindorp, want nieuwbouw is voor hun niet betaalbaar.
En vele duindorpers vinden dit niet erg als ze oprotten.

Maar nu ff verder denken ......ik denk dat die aso's nu terrecht gaan komen ....in de wijk tussen de zeesluisweg .... en vissershavenstraat / kompasstraat.  ..... Dat wijkje staat op de nominatie gesloopt te worden ..... dus worden die aso's in deze wijk gezet tussen al vele aso's die daar wonen, jammer dat daar ook nog heel veel leuke aardige lui tussen zitten welke dan het hazepad moeten kiezen ... met het gevolg dat de wijk helemaal onbewoonbaar word ..... en dan..... jaja!! de sloophamer erin....en verliest scheveningen alweer een rasecht visserswijkje.
Dit gebeurt niet alleen in Scheveningen maar ook in Maasssluis/ Vlaardingen ... noem maar op !!
Ik hoop alleen dat er geen hoogbouw komt op scheveningen.
En als er hoogbouw gepland staat ....waarom dat niet het Lindoduin plat..... dan hoor je niemand klagen omdat er toch al hoogbouw stond.
groetjes teun
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!