Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 13:03:12
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Historie
| |-+  Straten en hofjes
| | |-+  Duinstraat
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 4 5 Omlaag Print
Auteur Topic: Duinstraat  (gelezen 68131 keer)
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 995


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Gepost op: 21-11-2006, 12:54:53 »

Foto en bron van Europese Bibliotheek Zaltbommel Oude ansichten deel1

We zien hier het Wees- en Oudemannenhuis, zoals het toen heette. Dit tehuis werd gebouwd in 1901 op initiatief van de regenten L. v/d Zwan. A. Hoogenraad, A. de Niet en M. Knoester. Rechts van het tehuis zien we de kinderbewaarschool, die in de jaren zestig gesloopt werd


* duinstraat02.jpg (24.4 KB, 400x256 - bekeken 3764 keer.)
Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 995


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 21-11-2006, 12:56:16 »

Serie: 2310-2311
Bouwjaar: 1927
Fabrikant: Siegener Eisenbahnbedarf Siegen
Lengte: 8900 mm
Gewicht: 36000 kg
Motoren: 4 x 50 kW
Buiten dienst: 1974

Toen de HTM in 1927 de voormalige HSM stoomtramlijn als lijn 11 ging exploiteren, had men ook de verplichting overgenomen het goederenvervoer naar Scheveningen voort te zetten. Hiervoor werden twee elektrische locomotieven aangeschaft die in feite ongenummerd waren. Men duidde de locs aan met de fabrieksnummers van de elektrische installatie (Siemens 2310 en 2311). Pas in 1960 kregen ze "echte" nummers en wel H51 en H52. Tot 1974 reden zij tussen de Delftselaan, waar de goederenwagens van de NS werden overgenomen, en de Scheveningse Duinstraat waar een emplacement gelegen was. De 2310 zal worden gerestaureerd in de toestand van 1927.


Bron HOVM


* duinstraat05.jpg (36.79 KB, 540x350 - bekeken 3465 keer.)
Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 995


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 21-11-2006, 12:56:48 »

.


* duinstraat06.jpg (56.5 KB, 600x432 - bekeken 3444 keer.)
Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: 22-11-2006, 14:02:57 »

brandweer


* duin-01.jpg (51.41 KB, 579x404 - bekeken 3898 keer.)
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Nellie den Dulk
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 07-07-2007, 16:15:01 »

Bij de foto De Brandweer:
Helemaal links op de foto is het badhuis, ernaast is het Politiebureau. De tram die er rijdt is lijn 11.
De foto is genomen vanaf het Lindoduin. In de zomer gingen we er vliegeren, en sleeen in de winter.
Gelogd
neeltje
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 08-07-2007, 15:17:09 »

Prachtig die foto`s!! Zo heb ik Scheveningen gekend als kind, heerlijk lopen over het Lindoduin, naast het Politiebureau was ook een badhuis, daar moesten wij heen om te douchen. 1 keer per week hoor!! anders was het te duur. En misschien waren ze door de weeks dicht. Wie weet dat nog?
Hier zit een oudje hoor! groet Nel k.
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 08-07-2007, 15:36:13 »

Ja Neel dat waren nog eens tijden,volgens mij was het badhuis wel de hele week open,en je ging maar een keer in de week in bad,je kreeg ook maar een bepaalde tijd om te douchen,draaide ze de kraan dicht,je kon er ook een klein stukje zeep kopen,er hing wel een lekkere lucht van al de soorten zeep wat een nostalgie he!

gr.Dicky
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #7 Gepost op: 08-07-2007, 15:39:23 »

er was in het badhuis  aparte uren voor de kinderen en op school kon je er gratis kaartjes voor krijgen
(dat was in de 50 tigger jaren)
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
reuzekee
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 08-07-2007, 15:40:46 »

Ja Neel dat waren nog eens tijden,volgens mij was het badhuis wel de hele week open,en je ging maar een keer in de week in bad,je kreeg ook maar een bepaalde tijd om te douchen,draaide ze de kraan dicht,je kon er ook een klein stukje zeep kopen,er hing wel een lekkere lucht van al de soorten zeep wat een nostalgie he!

gr.Dicky
...yes... je ging metje handdookjeje kreeg een nummertje.... dames gingen aan de aparte kant waar een tussenschot op het muurtje stond je kon er niet overheen kijken.. vond ik altijd wel jammer Tongue Tongue
Die badmeester was er een van De Roode... kon een hele grote bek opzetten... van
 " he joh opschieten" Grin
Gelogd
neeltje
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 08-07-2007, 16:12:09 »

dat herken ik helemaal.Nu je zegt van dat  nummertje, en het stukje zeep. go! wat  leuk allemaal om dat te lezen
 Scheveningen van TOEN staat in mijn geheugen gegrift.
Ook dat er weinig of geen auto`s waren.het had eens (in mijn heerlijke kinder tijd) gesneeuwd en niet zo een klein beetje en mochten wij Zardagavond een gang maken in de Jacob pronkstraat van ons huis       naar het overweggetje van Lijn 11 want Zondag kwamen mijn Opoe en Opa dan konden ze oversteken zonder in de sneeuw te blijven steken, en Zondagmorgen was de gang nog net zo gaaf als Zaterdagavond. Want er kwam geen auto door de straat, alleen de melkboer met bakfiets en de Groentenboer met paard en wagen. het was armoe troef maar gelukkig dat je was!!!!! Dat is nu zoek. groet Nel K
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 08-07-2007, 19:05:00 »

Ja Nel en Reuzekee(ben jij zo groot) Ik kwam in het badhuis begin zestiger jaren, alles heel herkenbaar ook die grote mond,ja toen was geluk heel gewoon.

gr.Dicky
Gelogd
neeltje
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 08-07-2007, 21:16:53 »

Hallo Dicky.
Nou ik spreek van 1939 tot 1943 toen moesten mijn ouders en de kinderen evacueren . ik ben van 1933 maar nog helder van geest hoor!
Wat ik ook weet dat je op de hoek van de Westduinweg en HuhHuh? weg of straat( ook Thomson) zat daar.een kapperszaak had Adrè en zijn vrouw hete Stien. daar kwamen mijn ouders ik ook wel geloof ik. in de oorlog is er een V1 op gekomen. Nu je zo zit ,komen er allelei herineringen boven. Toch wel leuk!!
groet  Nel K.
Gelogd
neeltje
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 08-07-2007, 21:21:36 »

In de Duinstraat had je het oude mannenhuis, als je de Zwaardstraat overstak had je daar een kleuterschooltje in de Duinstraat, Ik kan het nergens vinden , ook niet  op Schoolplein ,Weet iemand er iets van?
Groet Nel K.
Gelogd
Jan Jansen
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 08-07-2007, 23:08:28 »

In de Duinstraat had je het oude mannenhuis, als je de Zwaardstraat overstak had je daar een kleuterschooltje in de Duinstraat, Ik kan het nergens vinden , ook niet  op Schoolplein ,Weet iemand er iets van?
Groet Nel K.

Bedoel je niet de school in de Doornstraat hoek Duinstraat ??
Die school is al een poosje afgebroken.

K
Gelogd
GerardKnoester
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 08-07-2007, 23:17:08 »

Nee,Jan die kleuterschool was hoek Zwaardstraat-Duinstraat,ik heb daar ook nog op gezeten,met Juffrouw Vrolijk.
Gerard.
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 4 5 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!