Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 12:27:52
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Praatgroep Scheveningen
| | |-+  Norfolk Line
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 27 Omlaag Print
Auteur Topic: Norfolk Line  (gelezen 334292 keer)
Rick
Gast
« Gepost op: 17-10-2006, 21:35:23 »

Ik hoorde dat de Norfolk Line Zaterdag 25 November de laatste afvaart heeft op Scheveningen
« Laatste verandering: 17-10-2006, 21:35:36 door Rick » Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1 Gepost op: 18-10-2006, 09:18:38 »

heb ik ook gehoort Rick
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 18-10-2006, 21:46:12 »

dat klopt vlaardingen is al in gebruik,maar varen nog op een andere haven in engeland.
eind november starten ze op felixstone.
zier
Gelogd
Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 23-10-2006, 19:44:00 »

as dat zo is Jan mot tie ongeveer 130 jaer weze ei weet overal un antwoort op alles meejemaekt eb overal vurstand van en iette vurgete gevoel voor humor, Zier van harte oor hoe oud ben je non dah

gr Maart
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 24-10-2006, 10:29:57 »

28 maart.
zier
Gelogd
Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 24-10-2006, 17:40:37 »

28 maart.
zier
peerd in de wieg, zou je wel wulle

gr Maart
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #6 Gepost op: 28-10-2006, 11:12:15 »

Twee schippers van de Norfolk wilde vandaag niet op elkaar wachten.
Gelukkig liep het allemaal goed af, maar allebei de schepen liepen toch lichte schade op. ging het hast mis opeen van de laatsten afvaarten


* index2.jpg (37.43 KB, 600x383 - bekeken 3206 keer.)
« Laatste verandering: 18-11-2006, 17:34:49 door Rinus.N » Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
vink
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 28-10-2006, 12:27:46 »

Had een mooije afschijd geweest  rv
Gelogd
Rick
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 28-10-2006, 14:01:28 »

Met deze foto is geknoeid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 28-10-2006, 15:17:18 »

dat denk ik ook rick.
want met de haven in varen als pleziervaart zonder je te melden aan de post heb je al een prent.
het had naturlijk wel leuk geweest en zeker als ze mekaar gepakt en afgeborreld waren.
zier
Gelogd
Arie V.
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 13-11-2006, 00:33:19 »

kik teris tan op strandpaal  nieuws actueel.....
Arie V.
Gelogd
Gina
Opper-stuurman
****
Berichten: 129


Pluk de dag!!!!


Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 13-11-2006, 08:30:07 »




http://www.zeekant35.nl/norfolkline/


25 November is het de dag...


om 15.00 uur de afvaart van de norfolkline
Gelogd

Wie de wereld wil verwarmen
moet een groot vuur in zich hebben
B@rtW.
Schipper
*****
Berichten: 771


SUPERIOR-TRADER


Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 18-11-2006, 16:54:30 »

De Superior Trader, een van de eerste Coasters van de Norfolk Line waar ik destijds op heb gevaren, maakte veelal de oversteek naar Great Yarmouth. De lading bestond hoofdzakelijk uit produkten die vanuit het Westland werden aangevoerd. Vaak kregen we daar terugvracht die meestal bestond uit slachtvee waarvoor we het ruim speciaal moesten inrichten.Bij het lossen in Scheveningen werd het vee in een kraal geplaatst in afwachting op verder vervoer. Het gebeurde weleens dat een koe of stier er tussen uitkneep en zich niet zonder slag of stoot terug liet voeren. Soms eindigde het leven van het dier aan de kade. Ik herinner me ook de veereizen als de landgrenzen voor veevervoer gesloten waren. We hebben ook eens een lading aardappelen gehaald op URK. Bij vertrek uit het vissersdorp draaiden we een staalkabel in de schroef en hoorde we flinke klappen tijdens de tocht over het IJselmeer naar Amsterdam waar de kluwe door een duiker boven water werd gehaald.
« Laatste verandering: 18-11-2006, 19:42:59 door BartW. » Gelogd

Zoekt en gij zult vinden!
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 18-11-2006, 18:37:56 »

Kan me het begin nog goed herinneren Tomaten, Paprika's en Sla werden meestal vanuit de oudevisloods via transportbanden naar het ruim van één van de kuster gebracht. En zekers de koeien op de hoek van de haven als jochie daar vaak met vrienden staan kijken hoe sommige koeien uit het ruim werden .......  Het is maar goed dat er toen geen aanhangers van wakker dier waren, vond het soms ook wel zielig vooral als ze uitgleden of de poten tussen de loop planken knel zaten. Maar het was goed voor de economie. Eigenlijk had toen Scheveningen al moeten ingrijpen en mee moeten varen met de verandering, dan hadden we misschien wel meer vrachtschepen gezien maar dat was dan wel een goede aanvulling op de terugloop van het visserij gebeuren.


vr.gr. Witkwast 
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 18-11-2006, 20:06:00 »

[Afscheid Norfolk - line

Met lede ogen zie ik toe hoe er steeds meer scheepvaart verdwijnt uit Scheveningen.
P.S heb ik de schepen van de Norfolluk nooit echt mooi gevonden ze deden me altijd denken aan de Liberty schepen die in de tweede wereld oorlog  razend snel gebouwd moesten worden om de levensader tussen Engeland en de V.S te voorzien.
Maar dat de Norfolluk hier weggaat ligt grotendeels aan ons gemeente bestuur en een plaatselijke  politieke party waarvan een toenmalige bestuurder 's-nachts niet kon slapen door het gebrom van de schepen van de Norfolk-Line. Zelf woon ik vlak achter de haven maar ik slaap 's-nachts als de beste.
Op een andere site staat een heel stuk over de Norfolluk en over gemengde gevoelens zelf ben ik van mening dat de meeste Scheveningers op 25-11-'06 een traan weg pinken.
Dit weggaan van een vloot kan betekenen dat de reeds overgebleven reders straks ook elders hun heil gaan zoeken. Dus als we 's-nachts wakker worden van scheeps motorren wees dan blij anders word het erg stil op Scheveningen.
Eigenlijk moeten we de Norfolk-Line niet uitzwaaien maar een touw  spannen om te blijven.
Het gelag daar moeten wij voor boeten want er zijn weer inkomsten weg !


Witkwast   
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 27 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!