Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19-04-2024, 12:42:51
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Praatgroep Scheveningen
| | |-+  Norfolk Line
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 21 22 23 24 [25] 26 27 Omlaag Print
Auteur Topic: Norfolk Line  (gelezen 335237 keer)
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #360 Gepost op: 16-07-2010, 21:32:46 »

' T  is toch wel een gemis op Scheveningen mannen 't heeft niks met de visserij te maken maar d'r was leven in de brouwerij. Het is nu maar een dooie boel. Van mij mogen ze terug komen en snel Het terein ligt er nu ook als een vuilnisbelt bij met al dat puin.
Gelogd
Pieterman
Gast
« Antwoord #361 Gepost op: 18-07-2010, 14:25:06 »

' T  is toch wel een gemis op Scheveningen mannen 't heeft niks met de visserij te maken maar d'r was leven in de brouwerij. Het is nu maar een dooie boel. Van mij mogen ze terug komen en snel Het terein ligt er nu ook als een vuilnisbelt bij met al dat puin.

Tja, het is maar hoe je leven ervaart. Ik woon op het Stadhoudersplantsoen. Elke vroege morgen gewekt worden door al die vrachtwagens die afremmen voor het verkeerslicht en weer optrekken; je werd er horendol van. Wat een rust nu, voor mij hoeven ze niet terug te komen. Laten we eerlijk zijn, die Norfolk Line had er nooit mogen komen. Met de infrastructuur van Rotterdam om de hoek moest ze er van de Gemeente Den Haag, met subsidie, toch komen. Concurreren met Rotterdam! Maar kijk even op de kaart; die vrachtwagens moesten dwars door de stad om bij Scheveningen te komen. Met de bewoners werd geen rekening gehouden.
Gelogd
John79
Schipper
*****
Berichten: 453



Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #362 Gepost op: 18-07-2010, 14:29:37 »

Zo ver ik me kan heugen, Utrechtsebaan, Scheveningen haven aanhouden, via houtrust naar Scheveningen, lijkt mij nie de halve stad door.... Maar ja, wie ben ik.
Gelogd

roker
Schipper
*****
Berichten: 185


Bekijk profiel
« Antwoord #363 Gepost op: 18-07-2010, 14:57:51 »

' T  is toch wel een gemis op Scheveningen mannen 't heeft niks met de visserij te maken maar d'r was leven in de brouwerij. Het is nu maar een dooie boel. Van mij mogen ze terug komen en snel Het terein ligt er nu ook als een vuilnisbelt bij met al dat puin.

Tja, het is maar hoe je leven ervaart. Ik woon op het Stadhoudersplantsoen. Elke vroege morgen gewekt worden door al die vrachtwagens die afremmen voor het verkeerslicht en weer optrekken; je werd er horendol van. Wat een rust nu, voor mij hoeven ze niet terug te komen. Laten we eerlijk zijn, die Norfolk Line had er nooit mogen komen. Met de infrastructuur van Rotterdam om de hoek moest ze er van de Gemeente Den Haag, met subsidie, toch komen. Concurreren met Rotterdam! Maar kijk even op de kaart; die vrachtwagens moesten dwars door de stad om bij Scheveningen te komen. Met de bewoners werd geen rekening gehouden.
Je wist toen je er ging wonen dat er vrachtwagens voor bij kwamen . Dan moet je ook niet zeuren . Had je ook bv de stoplichten weg kunnen halen , hoeven we ook niet te stoppen  Roll Eyes Roll Eyes Roll Eyes
Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #364 Gepost op: 18-07-2010, 15:08:47 »

De norfolk heeft zo`n 40 jaar op Scheveningen gezeten, in de begintijd moest je de halve stad door, veewagens van, o.a. Koot die hun vracht door heel Nederland naar de slachthuizen bracht.
Wagens van Engel v/d Berg die groenten uit het Westland kwamen brengen, die wagens met hun 120 pk maakte meer herrie dan het wagenpark van tegenwoordig en die hebben 300 tot 400 pk meer.
Geen Scheveninger hoorde je toen klagen, al dat verkeer over de Schokkerweg en de Westduinweg.
Pas toen Scheveningen werd ondekt door die groenzoeters uit de rest van het land, toen is het gezeik begonnen.
Hun wasgoed stonk naar gerookte vis, de een na de andere rokerij moest dicht, we hebben nu nog anderhalve trawler, ook daar wordt over geklaagd, ze laten `s nachts hun lichtmoter draaien.Huh??
Blijf dan weg en koop een hutje op de hei 
Gelogd
garrent
Opper-stuurman
****
Berichten: 140


Bekijk profiel
« Antwoord #365 Gepost op: 18-07-2010, 16:44:41 »

Binnenkort krijgen ze er een hoop herrie weer bij op het Stadhoudersplantsoen omdat daar het e.e.a weer gaat veranderen.Lees het bestemmingsplan maar goed en dan vrees ik dat ze meer herrie gaan krijgen als toen de Norfolk-Line daar nog zat en komen ze binnenkort van de regen in de drup.Maarja de Norfolk-Line moest weg dus dalijk eigen schuld.  Karel
Gelogd
Pieterman
Gast
« Antwoord #366 Gepost op: 18-07-2010, 18:57:07 »

Toe maar, dat brengt wat los.

1)  Er zijn heel wat mensen die al op het Stadhoudersplantsoen woonden voorat de Norfolk Line er kwam. En heel wat meer mensen op de route zelf, niet alleen waar ik woonde.

2) Scheveningen was een vissershaven. Het was toch te gek voor woorden bij de oude sleep een haventje in te richten voor RoRo terwijl er 20 km verderop een duizenden malen groter complex ligt.

3) Ik had het niet over groenzoeters uit de rest van het land die in Scheveningen gaan wonen. Ik had het over mensen die al in Den Haag woonden toen er ineens duizenden vrachtwagens langs hun huis denderden omdat een wethoudertje Den Haag als zeehaven op de kaart wilde zetten

4) Ik dacht toch dat er heel wat Scheveningers zijn die een Cruise Terminal ook niet zien zitten.
Gelogd
John79
Schipper
*****
Berichten: 453



Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #367 Gepost op: 18-07-2010, 19:59:13 »

1) Als Scheveningen een vissershaven was, moeten dan die jachtjes niet weg? Want die hebben niks met de visserij te maken.

2) Wij hebben in de laatste reactie's niet gesproken over een cruise terminal.

3) Zeikerds blijf je overal houden, ook hier blijkbaar.

4) Het was als genoemd een hutje op de hei, maar in de Sahara is het nog rustiger....

PS: Duizenden vrachtwagens naar de Norfolk lijkt me ook overdreven, of tel je dan alle vrachtwagens die rondrijden/reden?
« Laatste verandering: 18-07-2010, 20:51:20 door john79 » Gelogd

Pieterman
Gast
« Antwoord #368 Gepost op: 18-07-2010, 21:26:10 »

Zeikerds blijf je overal houden, ook hier blijkbaar.

Sodeju, branden (of zeiken Knip oog) jullie iedere nieuweling zo af?

Alles wat ik zei als reactie op Witkwast's "leven in de brouwerij" was dat ze voor voor mij niet hoeven terug te komen. Elke medaille heeft zijn keerzijde en ik ga echt niet verhuizen als ze wel terugkeren.

Sta open voor andere meningen, daar is een praatgroep voor en als je het er niet mee eens bent dan is die ander nog geen zeikerd.
Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #369 Gepost op: 18-07-2010, 21:57:48 »

Oke Pieterman, bloemetje Grin

Gelogd
Pieterman
Gast
« Antwoord #370 Gepost op: 18-07-2010, 22:21:28 »

Wij hebben in de laatste reactie's niet gesproken over een cruise terminal.

Klopt, niet in de laaste reacties. Ik schreef als eerste bericht op 8 april 2010

Ik ben nieuw op dit forum en ik weet nog niet precies hoe te beginnen. Ik ga eerst eens lekker lezen en foto's kijken.

Wel, gelezen heb ik. Kwestie van dossierkennis, beste John.

Enne... Schub. Hulde. Lief hoor.

Vera


* John79.jpg (24.1 KB, 849x180 - bekeken 1045 keer.)
Gelogd
John79
Schipper
*****
Berichten: 453



Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #371 Gepost op: 18-07-2010, 22:23:34 »

Een bericht van 4 jaar geleden, dat noem ik echt mierenneukerij......

Ik ga hier nie meer op in, zonde van me tijd....
Gelogd

Zeester
Gast
« Antwoord #372 Gepost op: 18-07-2010, 22:32:05 »

einde discusie jammer Grin Grin Grin Grin Grin

Groetjes Willem.
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #373 Gepost op: 19-07-2010, 10:07:41 »

einde discusie jammer Grin Grin Grin Grin Grin

Groetjes Willem.

willem aan een cirkel komt geen eind.

maak je niet druk want er vaart er nog maar 1 de vlanders de rest is van DFDS tor line en die benne 196 meter ,dat zal iets te groot wezen voor madurodam.
zier
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #374 Gepost op: 19-07-2010, 10:20:58 »

omdat een wethoudertje Den Haag als zeehaven op de kaart wilde zetten
======================================================
nu probeert die het met de boulevard.

zie wel dat den haag en rotterdam 2 dingen gemeen hebben .

1 ste het ziet er zwart van de mensen

2 de ze pronken bijde met andermans veeren,met de beach.
zier
Gelogd
Pagina's: 1 ... 21 22 23 24 [25] 26 27 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!