Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
26-04-2024, 16:50:47
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  'Jodenstrand'
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 5 6 ... 11 Omlaag Print
Auteur Topic: 'Jodenstrand'  (gelezen 152185 keer)
Snappedekar
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 01-08-2006, 22:43:36 »

Zier, als je die foto bekijkt van Klaas hierboven dan zie je die ruiters.
Die ruiters op de voorgrond daar begon het havenhoofd zo'n beetje dus daar kon je gewoon staan.
En dat strandje rechts is het Jodenstrandje. Wij weten niet beter of het heette zo.

En als je dan achterom keek lagen dáár die grote keien en stukken beton op zand.
Zo herinner ik het me.

Ben jij soms in de war met De Kom.Huh?
Gelogd
Jan Jansen
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 02-08-2006, 00:56:06 »

van het joode strandje had ik ook nog nooit van gehoord.
en die steene die maart taal bedoeld ,bedoel je die groote vierkante die op de oude sleep lagen vlak na de oorlog.Huh


Ook voor mij is het voor het eerst dat ik van het Jodenstrandje hoor.
Die grote vierkante blokken op de ouwe sleep Zier, Daar zat ook nog een punt beton bovenop. In het beton zaten spoorrails ingegoten; van boven naar beneden.
Ik denk dat het mensen van het eiland waren die de blokken beton zo goed en zo kwaad als het ging met voorhamers aan het slopen waren voor het ouwe ijzer van de spoorrails. Zelf liepen we daar ook te schooien voor ouwe spijkers, ponsnoppen en klinknagels. En alles wat we daar vonden ging naar v. Gurp

In de afgelopen discussie komt ook het stille strandje ter sprake. Ik denk dat iedereen op Schevening het stille strandeje kende, maar we bedoelden er allemaal wat anders mee. Voor ons van het oude dorp was het strandje aan de binnenkant van het noorderhoofd het stille strand. Het strandje aan de binnenkant van het zuiderhoofd had bij ons geen geen specifieke naam. Dan had je natuurlijk ook nog het strandje van de kom. Had bij ons ook geen specifieke naam. Maar uit de discussie begrijp ik dat de Duindorpers en Eilanders daar weer wel een naam aan gegeven hebben.

K
« Laatste verandering: 02-08-2006, 01:00:55 door Jan Jansen » Gelogd
klaas
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 02-08-2006, 10:35:23 »

Die grote vierkante blokken op de ouwe sleep Zier, Daar zat ook nog een punt beton bovenop. In het beton zaten spoorrails ingegoten; van boven naar beneden.
Ik denk dat het mensen van het eiland waren die de blokken beton zo goed en zo kwaad als het ging met voorhamers aan het slopen waren voor het ouwe ijzer van de spoorrails.

Die stalen ruiters hebben ze met beton en al gelicht, en hoewel ik dat zozeer niet meer weet, zijn ze op de ouwe sleep opgeslagen .               Klaas


* ruiters.jpg (51.99 KB, 315x600 - bekeken 1658 keer.)
Gelogd
klaas
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 02-08-2006, 10:36:31 »

Zo zag de ouwe sleep er uit,kort na de oorlog.      Klaas


* ouwe_sleep.jpg (83.28 KB, 600x415 - bekeken 1768 keer.)
Gelogd
Snappedekar
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 02-08-2006, 14:49:55 »

Hoe lang is het eigenlijk geleden dat de havenhoofden werden verlengd?? vraagt Anneke

daar is in 1968 mee begonnen

Bedankt Rinus, ook al weer een aardig tijdje geleden.
Gelogd
Snappedekar
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 02-08-2006, 15:06:58 »

Zo zag de ouwe sleep er uit,kort na de oorlog.      Klaas

Die puntdingen stonden er eind jaren '50 ook nog, vaak genoeg gespeeld tussen die dingen.

Denk niet dat we er uit komen over de benaming "Jodenstrandje"....! Undecided

Zal ook nergens in de boeken staan denk ik, omdat het in de volksmond zo genoemd werd.

Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 02-08-2006, 15:10:12 »

van het joode strandje had ik ook nog nooit van gehoord.
en die steene die maart taal bedoeld ,bedoel je die groote vierkante die op de oude sleep lagen vlak na de oorlog.Huh


Ook voor mij is het voor het eerst dat ik van het Jodenstrandje hoor.
Die grote vierkante blokken op de ouwe sleep Zier, Daar zat ook nog een punt beton bovenop. In het beton zaten spoorrails ingegoten; van boven naar beneden.
Ik denk dat het mensen van het eiland waren die de blokken beton zo goed en zo kwaad als het ging met voorhamers aan het slopen waren voor het ouwe ijzer van de spoorrails. Zelf liepen we daar ook te schooien voor ouwe spijkers, ponsnoppen en klinknagels. En alles wat we daar vonden ging naar v. Gurp

In de afgelopen discussie komt ook het stille strandje ter sprake. Ik denk dat iedereen op Schevening het stille strandeje kende, maar we bedoelden er allemaal wat anders mee. Voor ons van het oude dorp was het strandje aan de binnenkant van het noorderhoofd het stille strand. Het strandje aan de binnenkant van het zuiderhoofd had bij ons geen geen specifieke naam. Dan had je natuurlijk ook nog het strandje van de kom. Had bij ons ook geen specifieke naam. Maar uit de discussie begrijp ik dat de Duindorpers en Eilanders daar weer wel een naam aan gegeven hebben.

K
Wij uit Duindorp zeiden altijd de Kom.
Gelogd
klaas
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 04-08-2006, 15:51:00 »

Zal ook nergens in de boeken staan denk ik, omdat het in de volksmond zo genoemd werd.  zeej Snap.Un weis woord!

Bepaalde plaatsen zijn ook verdwenen,niet alleen de naam!

Wie weet waar het "Vlakke Veld " was?
Want volgens mij is dat er niet meer!                  Klaas

Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 04-08-2006, 16:50:02 »

vlakke veld,was dat niet bij het groene veletje in het zuid duin.
zier
Gelogd
klaas
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 04-08-2006, 18:34:25 »

vlakke veld,was dat niet bij het groene veletje in het zuid duin.
zier

Denk dat we hetzelfde bedoelen.
Heb even op de plattegrond gekeken.Nu zit Delfland daar met de rioolzuivering en is het een parkeerplaats.

Is op de hoek van de Houtrustweg en de Laan van Poot.
Was een grasveldje.Zaten moeders met kinderen en wij gingen er een balletje trappen.

Als er kermis was,stond in elke wijk wel wat.Zo ook op dat veldje.Botsautotjes,draaimolen enz.              Klaas
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 05-08-2006, 11:30:20 »

Is op de hoek van de Houtrustweg en de Laan van Poot.


nu kan ik het verkeerd hebben en ik ga echt niet op een platte grond kijken ,maar hoek houtrustweg laan van poot bestaat volgens mijn niet,wel laan van poot nieuwboerweg bij het kinderziekenhuis.
wat jij bedoeld is daar bij houtrust en het verversingskanaal.
maar het groeneveletje dat is aan het einde van de plevierstraat rechtdoor niet het pad naar het strand maar richting laan van poot na een tijdje links aan houden en dan liep je zo het groeneveletje op dat was alemaal gras en verhooging daar gingen de duindorpers altijd sleetje rijden met der platte sleejen en dat soort uit de vogelenbuurt met der hooge sleeje die donderde altijd om in de bochten.
maar ja daar mog jij iet kome want jij was iet van duindorp iet van et oge volk.
zier
Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 05-08-2006, 11:54:18 »

Deze foto even geleend van Golfslag.

Zier jij heb gelijk het groene veldtje was aan het eind van de Pluvierstraat/ Duivelandsestraat. Hier de ingang naar het groene veldtje, je moet rechtdoor en dan ligt het groene veldtje links.



cor bal
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #27 Gepost op: 05-08-2006, 12:00:54 »

Zier hoek Laan van Poot /Houtrustweg  bestaat wel hoor
is daar waar de hallen hebben gestaan
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
C. Bal
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: 05-08-2006, 12:08:46 »

Laan van Poot /Houtrustweg

Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 05-08-2006, 12:20:49 »

Zier hoek Laan van Poot /Houtrustweg  bestaat wel hoor
is daar waar de hallen hebben gestaan

ja ik heb ff gekeken nu, inderdaad loopt die door, voor mijn hield die altijd op bij het politie buro ,die plek die klaas bedoeld daar had
je inderdaad altijd de kermis,maar ja weet die sudeet veel.
zier
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 5 6 ... 11 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!