Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 09:44:32
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

  Laat berichten zien
Pagina's: 1 [2] 3 4 5 6 ... 27
16  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: Herinneringen deel 3 Gepost op: 04-04-2021, 18:02:32
Hallo Zier.
Oh , bedoelde je dat, ik zat met rot te zoeken ergens anders naar. Ik dacht, hij heeft wat gelezen op een van die sites  wat wij niet weten. Ja Zier er zijn er wel meer die terug moeten naar hun zandbak of Lapland en dan al helemaal die gasten met 2 of meerdere  paspoorten  na na na na na. Met of zonder paspoorten ik wens je een Vrolijk Pasen Grin.
gr.
Jan.
Als al die andere partijen hun poot stijf houden,kunnen ze geen nieuw kabinet vormen,en krijgen we nieuwe verkiezingen,en kan rutte het wel schudden,uit een digitale peiling van vandaag,4-4-2021 heeft de vvd 6 zetels verloren,als er nu verkiezingen zouden komen,en dat aantal kan nog weleens hoger worden,want het mort bij het volk,kan de vvd weleens gepasseerd worden door d66,en die lachen zich een krul in hun jonge heer,want die hebben het referendum afgeschaft,wat betekend in deze situatie,dat het volk monddood is,dus zullen er wel nieuwe verkiezingenmoeten komen,wat heet democratie hier in nederland,we kunnen beter een replubliek worden,want zelfs in die landen past men het referemdem toe als dat moet,dus op naar nieuwe verkiezingen Cool.
17  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: Herinneringen deel 3 Gepost op: 28-03-2021, 21:13:02
 Weer een mooi stuk Jan,eindelijk weer eens wat leven in de brouwerij hier Cool.
 Dank voor het plaatsen.
Gr
Ad.
18  Historie / Overige / Re: Overtocht in 1937 Gepost op: 26-03-2021, 16:19:40
 ;
nee hoor geen probleem hoor nooit douane aan boort hadden niet eens paspoort bij ons

Grin Grin Grin Grin Grin.toen waren er misschien hooguit 5 veldwachters op scheveningen,de douane is ingevoerd door de Mof,of zoek anders op verhalen over scheveningen,en met name de verhalen van Piet Spaans.
Hg.
19  Hoofdindex / Praatgroep Scheveningen / Sliedrechtse oud baggeraars Gepost op: 02-03-2021, 16:54:11
Sliederechtese oud baggeraars,in erfgoed.
op www.youtube.com
Misschien wat voor Zier,en oud cornuiten Grin.
20  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: Herinneringen deel 3 Gepost op: 23-02-2021, 15:50:41
Zoooo beste kijkbuis lezers,het gaat er naar uitzien,dat de wirons,voor lange tijd niet meer in schev te verwachten zijn,ze hebben nou 3 reizen gemaakt,1 x ijmuiden,en 2 x inclusief vandaag(ze zijn de 22 e binnen gekomen),en liggen weer in velsen om te lossen,alweer een stukje nostalgie verloren in de haven van Scheveningen Sad.
Adje.
21  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: Herinneringen deel 3 Gepost op: 17-02-2021, 03:17:22
Hartelijk dank voor de moeite Jan'
gr;
Ad
22  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: Herinneringen deel 3 Gepost op: 16-02-2021, 20:31:23
Probeer het eens bij Jan Harteveld,die kan aardig toveren op het internet Cheesy
23  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: Herinneringen deel 3 Gepost op: 16-02-2021, 15:59:46
Nou dan maar effe langs deze weg:Ik probeer zier een antwoord te geven,opeen vraag die hij aan mij vanmorgen stelde,na ingelogd te hebben,om een antwoord te geven,geen reactie of citeer wel vreemd Sad.
Hier lukt het dus wel,zier alleen de dirk dirk vaart nog onder nl vlag,de rest is verdeeld over duitsland litouwen en polen.
Hg
Adje.
24  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: Koopvaardijschepen en Coasters heden Gepost op: 31-01-2021, 17:59:37
Een geval van/een weg brenger.en dan de verz premie op strijken.
 1:schip 46jaar oud,gebouwd voor de rivier vaart,dus niet berekend op Hol water(zee,en),en waarschijnlijk,een groot achterstand in Onderhoud.
Het land van herkomst spreekt al voor zich,daar nemen ze het niet zo nauw,met de scheepvaart in specties,denk maar eens aan de bilge inspecties, en wat er nog meer bij komt kijken,tijd is geld,en zeker,in die landen achter het voormalige Ijzeren Gordijn.
Een Kaptein,heeft de volledige verantwoording van het schip,dus als hij de Job aanneemt,ga ik er van uit,wat hij wist,waar hij in mee in zee ging.
Nu kan ik makkelijk oordelen want:ik heb nog geneens een vaarbewijs voor een roeiboot,maar wat hier gebeurd is:vroeger sprak men in de binnenvaart over een schip met een Katterug:wat inhield,dat de schipper meerdere malen te veel lading innam,wat weer tenkoste ging v/d Kielbalk),het zelfde lijkt mij okk hier het geval,zekers omdat het schip voor de riviervaart gebouwd is,en dus niet berekend op Hol water.
25  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: Herinneringen deel 3 Gepost op: 26-01-2021, 00:49:24
Mooi verhaal jan,kom maar snel met een nieuwe.
 Hg Adje.
26  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: ik heb een vraag Gepost op: 15-01-2021, 18:31:20
Interesant stukje,over het wegen v/d aangevoerde vangsten,voor de schepen met een Engels Nr.
Zie/lees www.visserijnieuws.nl
bron www.visserijnieuws.nl
27  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: ik heb een vraag Gepost op: 14-01-2021, 17:28:42
Hallo Adje.
Ik zei zomaar wat uit balorigheid maar waar zou dat eigenlijk vandaan komen dat 8e gedoe, komt dat van met 16 man varen, maar als de loggers trawlde dan hadden ze een man of 10 en dan ging het nog steeds in 8e. Ik had 3/8e ,dus onderaan de balk er was geen 8e meer over tenzij de schipper met zijn 16/8 een 8e had ingeleverd Cool om mijn schamele gage wat op te vijzelen maar dat deed de goeie zooiensteker dus niet.
Gr.
Jan.
Cheesy Cheesy :DEey Jan.
E,en prachtige uitdrukking(zooiesteker Grin),hoe dat nou  in elkaar zat,weet ik ook niet precies,want ik zat nog lang voor die tijd in m,n vaders verrekijker,dat de bemannings leden,per achste voeren,zal wel te maken hebben,met het begin v/d teelt,en de rederijen ook niet wisten,wat er aan het eind v/h jaar besomd zou worden,vandaar de uit drukking Behouden Teelt,waar van de eind besomming verdeeld werd over de bemmannigs leden,die dan een Eind afrekening kregen,die dan afhankelijk v/d vangsten waren voor de aanlanding,v/d haring,uitgaande v/d loggertijd,hoe hoger de rang,hoe meer in 8e men kreeg,je begon als afhouwer,daarna reep schieter,dan als jongste,oudste,en dan matroos,het gedilplomeerde personeel had wat meer.
Bel anders effe Eef op,die kan je wat meer uitleg geven omtrent dit onderwerp.
Hg.
Adje.
28  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: ik heb een vraag Gepost op: 13-01-2021, 19:58:57
Misschien liggen ze te vriezen.
Kan ook nog een optie zijn zier,maar van af maandagavond tot nu is wel erg lang,de W6,heeft maandagavond nog effe voor kattuk liggen dartelen,en ankerde naderhand ook,maar die heeft bestemming scheveningen.
Het blijft giswerk voor ons,maar er is een kleine theorie:De Green Maloy,heeft vorigeweek liggen laden in scheveningen,maar is daar niet helemaal vol vertrokken,en moest de rest ophalen in Amsterdam,met naderhand bestemming Lagos in Portugal,wat naderhand weer veranderd is in Laspalmas.
Nu weet ik niet of de rederijen gezamelijk een scheeps lading vis versturen of ieder apart,dat zou kunnen betekenen,als ze hetgezamelijkdoen,de vangsten van vorig jaar nu onderweg zijn naar Laspalmas,en de pakhuizen leeg zijn,dus ruimte genoeg zou ik zeggen.
Een andere optie is:De Green Bodo,is onderweg van Laspalmasnaar Ijmuiden,maar had eerst de bestemming Fallmout.maar wordt nu de 15e verwacht in Ijmuiden,misschien,dat er nog een gaatje over is op de Green bodo,nog een andere optie is:De Wirons zijn pas een dag of 10 weg,en hebben ze beide ladingen,in de W5 geladen,en gaat deze vanavond naar Ijmuiden en arriveert daar om 21:29 uur,en rechtstreeks de 15e in de Green Bodo gaat lossen,maar het blijft giswerk natuurlijk.
En wat Jan zei:More days more money,die mannen varen toch nog steeds voor een deel v/d besomming van 1/8 tot 7/8?
Hg Adje.
 

Laatstenieuws om trent de Wirons :Beide zijn v/d ankerplaats vertrokken,met een vaartje van W5 12mijl en de W6 13 mijl,ze zullen toch niet effe gaan stofzuigen in deze ondiepe wateren?,maar alles is mogelijk Grin
Vroeger dan verwacht:Beide Wirons nu in ijmuiden liggend op de kop v/d trawlerkade,dus vroeger dan verwacht,let maar op,op de 15e ligt de Green Bodo op die plaats Grin.
29  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: ik heb een vraag Gepost op: 13-01-2021, 16:49:34
Misschien liggen ze te vriezen.
Kan ook nog een optie zijn zier,maar van af maandagavond tot nu is wel erg lang,de W6,heeft maandagavond nog effe voor kattuk liggen dartelen,en ankerde naderhand ook,maar die heeft bestemming scheveningen.
Het blijft giswerk voor ons,maar er is een kleine theorie:De Green Maloy,heeft vorigeweek liggen laden in scheveningen,maar is daar niet helemaal vol vertrokken,en moest de rest ophalen in Amsterdam,met naderhand bestemming Lagos in Portugal,wat naderhand weer veranderd is in Laspalmas.
Nu weet ik niet of de rederijen gezamelijk een scheeps lading vis versturen of ieder apart,dat zou kunnen betekenen,als ze hetgezamelijkdoen,de vangsten van vorig jaar nu onderweg zijn naar Laspalmas,en de pakhuizen leeg zijn,dus ruimte genoeg zou ik zeggen.
Een andere optie is:De Green Bodo,is onderweg van Laspalmasnaar Ijmuiden,maar had eerst de bestemming Fallmout.maar wordt nu de 15e verwacht in Ijmuiden,misschien,dat er nog een gaatje over is op de Green bodo,nog een andere optie is:De Wirons zijn pas een dag of 10 weg,en hebben ze beide ladingen,in de W5 geladen,en gaat deze vanavond naar Ijmuiden en arriveert daar om 21:29 uur,en rechtstreeks de 15e in de Green Bodo gaat lossen,maar het blijft giswerk natuurlijk.
En wat Jan zei:More days more money,die mannen varen toch nog steeds voor een deel v/d besomming van 1/8 tot 7/8?
Hg Adje.
 

Laatstenieuws om trent de Wirons :Beide zijn v/d ankerplaats vertrokken,met een vaartje van W5 12mijl en de W6 13 mijl,ze zullen toch niet effe gaan stofzuigen in deze ondiepe wateren?,maar alles is mogelijk Grin
30  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: ik heb een vraag Gepost op: 13-01-2021, 13:13:59
Misschien liggen ze te vriezen.
Kan ook nog een optie zijn zier,maar van af maandagavond tot nu is wel erg lang,de W6,heeft maandagavond nog effe voor kattuk liggen dartelen,en ankerde naderhand ook,maar die heeft bestemming scheveningen.
Het blijft giswerk voor ons,maar er is een kleine theorie:De Green Maloy,heeft vorigeweek liggen laden in scheveningen,maar is daar niet helemaal vol vertrokken,en moest de rest ophalen in Amsterdam,met naderhand bestemming Lagos in Portugal,wat naderhand weer veranderd is in Laspalmas.
Nu weet ik niet of de rederijen gezamelijk een scheeps lading vis versturen of ieder apart,dat zou kunnen betekenen,als ze hetgezamelijkdoen,de vangsten van vorig jaar nu onderweg zijn naar Laspalmas,en de pakhuizen leeg zijn,dus ruimte genoeg zou ik zeggen.
Een andere optie is:De Green Bodo,is onderweg van Laspalmasnaar Ijmuiden,maar had eerst de bestemming Fallmout.maar wordt nu de 15e verwacht in Ijmuiden,misschien,dat er nog een gaatje over is op de Green bodo,nog een andere optie is:De Wirons zijn pas een dag of 10 weg,en hebben ze beide ladingen,in de W5 geladen,en gaat deze vanavond naar Ijmuiden en arriveert daar om 21:29 uur,en rechtstreeks de 15e in de Green Bodo gaat lossen,maar het blijft giswerk natuurlijk.
En wat Jan zei:More days more money,die mannen varen toch nog steeds voor een deel v/d besomming van 1/8 tot 7/8?
Hg Adje.

Pagina's: 1 [2] 3 4 5 6 ... 27


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!