Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24-04-2024, 07:55:58
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

  Laat berichten zien
Pagina's: 1 ... 31 32 33 34 [35] 36 37 38 39 ... 42
511  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 10-03-2013, 13:08:10
SCH 32 Jupiter

De logger Jupiter is in 1916 gebouwd bij Scheepswerf De Nieuwe Maas te Vlaardingen voor rekening van A. van der Toorn.

Inhoud: 160 BRT
Afmetingen: 32,71 x 6,73 x 2,72 m
Motor: 2 cil Brons 50 pk

Geschiedenis:
1916 SCH 35 Wouter Eig. A v.d.Toorn
1919 SCH 32 Jupiter Eig. A.v.d. Toorn als vrachtlogger
1933 GDY 32 Mewa III Eig. Mewa te Polen
1941 in Duitse krijgsdienst bij het Küstenwachflottilje Nord
1948 SCH 32 Jupiter Eig. Verre Viss.Mij
1969 SCH 32 Jupiter niet meer in gebruik voor de visserij
1969 sportvisser "De Gouden Karper" te IJmuiden

SCH 40 Castor


Deze motorlogger is als Anthonia Hubrechta  in 1919 gebouwd bij Figge te Vlaardingen voor rekening van de ZeeVisserij Mij te Scheveningen.

Inhoud: 119,96 brt na verlenging in 1947 153,66 brt
Afmetingen: 33,39 x 6,68 x 2,78 m
Motor:  210 pk 6 cyl. Benz. motor

Geschiedenis:
1919 SCH 40 Anthonia Hubrechta Eig. ZeeVisserij Mij Scheveningen
1928 SCH 40 Castor Eig. Avd Toorn
1941 SCH 40 Castor gevorderd door de Duitse Marine, M 3838 / M 4507
1945 vrijgegeven te IJmuiden
1962 SCH 40 Castor Eig. Verre Visserij Mij
1970 SCH 40 Castor Eig. J Groen wordt gebruikt voor sportvissen

Jan
512  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 03-03-2013, 21:12:43

SCH33 Maria

De Maria werd in 1966 gebouwd bij T. van Duijvendijk’s Scheepswerf te Lekkerkerk onder bouwnr. Z79.  voor rekening van de Rederij Jaczon te Scheveningen.  Deze werf bouwde nog 3 andere hektrawlers voor de Rederij Jaczon te weten: SCH24 Clara (bouwnr Z78), SCH110 Ali (bouwnr Z80) en SCH123 Johanna Maria (bouwnr Z81).  Deze laatste was van een ander type.

De Maria kwam in 1966 in bedrijf.

Inhoud: 674 bruto ton
Afmetingen: 49,84/46,27 x 8,52 x 5,20 m

Het schip beschikte over een 8 cilinder Industrie dieselmotor een vermogen van 1180 pk.

In 1980 werd het schip afgevoerd en in 1982 gesaneerd.  In 1982 werd het schip verkocht naar Griekenland en kreeg het de naam Naftilos. Thuishaven werd Piraeus.

Jan
513  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 23-02-2013, 11:22:33
SCH63 Adriana Johanna

De Adriana Johanna is in 1943 gebouwd in Capelle a/d IJssel onder bouwnr. 675 voor de Kriegsmarine.  Na de oorlog overgegaan in Nederlandse handen en in 1947 ingeschreven als Holland I SCH135 voor verkoop door het Ministerie van Landbouw.  In januari 1948 overgedragen aan rederij De Marezaten te IJmuiden. In eerste instantie kreeg het schip de naam Walrus IJM20 maar die naam werd datzelfde jaar gewijzigd in Johannes Polderman IJM20.
De Johannes Polderman kwam 16 aug 1948 in de vaart.

Inhoud: 320 BRT
Afmetingen: 46,38/41,40 x 8,03 x 3,05 m
Hoofdmotor:  6 Cilinder Sulzer van 600 pk

In 1963 is het schip overgegaan naar N.V. Vishandel, Rederij en IJsfabriek v/h Frank Vrolijk te Scheveningen en kreeg het de naam Adriana Johanna SCH63. De Sulzer motor werd vervangen door een 6 cil. Deutz motor van 900 pk. Deze rederij nam ook het zusterschip Maria van Hattem IJM10 over van De Marezaten. Dit schip kreeg de naam Jacob SCH50.

In 1970 werd de Adriana Johanna verkocht voor de sloop.

Jan
514  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 16-02-2013, 14:56:00
H209 Kirkella

De H209 Kirkella is onder bouwnr 861 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij J. Marr & Son Ltd. te Hull.

Het schip is op 15 januari 1952 te water gelaten en kwam in maart datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud 790  bruto ton
Lengte: 190,2 ft (58 m)
Breedte: 32,1 ft (9,8 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte stoommachine fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1250 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5  knopen kon worden behaald. 

In 1955 werd de Kirkella winnaar van de Silver Cod Trophy voor de grootste totale vangst van dat jaar. De Kirkella werd in 1959 verkocht aan Dinas Steam Trawling Co Ltd te Fleetwood. Vervolgens werd het schip in 1963 aangekocht door Boyd Line Ltd te Hull en kreeg de naam Arctic Galliard. I.v.m. het in de vaart komen van een nieuwe diepvries hektrawler met dezelfde naam werd het schip hernoemd  in Arctic Outlaw.

In 1974 is de Arctic Outlaw, ex Arctic Galliard, ex Kirkella verkocht voor de sloop.

Jan
515  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 09-02-2013, 12:25:26
TH10 Dirkje (II)

De Eurokotter TH10 Dirkje is in 1990 gebouwd bij scheepswerf Van Santen uit Sliedrecht (romp). De afbouw vond plaats bij Padmos uit Stellendam. Eigenaar is Zeevisserijbedrijf P. A. Baaij en zn uit Tholen. De kotter is uitgerust voor de twinrig visserij.

Inhoud: 86 ton
Afmetingen: 24 x 6 x2,60 m
Motor: 
•   2008 Mitsubishi - 300 pk / 221 kW uit 2001
•   1990 Mitsubishi - 300 pk / 221 kW uit 1990
•   1995 Mitsubishi - 300 pk / 221 kW uit 1995
•   1998 Mitsubishi - 300 pk / 221 kW uit 1998
Hulpvermogen: 120 kW

Jan
516  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 02-02-2013, 12:16:09
TH10 Dirkje (I)

De kotter TH10 Dirkje is in 1970 als UK43 Deo Volente gebouwd bij Veldhuis Zuidbroek (casco) en Maaskant Shipyards BV Stellendam (afbouw) voor rekening van A. de Vries & Zn uit Urk.

Lengte : 28.50 m
Breedte : 7.03 m
Holte : 2.85 m
Tonnage : 139.70 BRT
Motor : 1150 PK Stork 6.FEHD.240
Casco : Veldhuis Zuidbroek bouwnr : 228
Afbouw : Maaskant Shipyards BV Stellendam

1974 OD43 “Drie Gebroeders” van Visserijbedrijf J. Sperling;
1974 OD4 “Op Hoop Van Zegen” van Visserijbedrijf J. Sperling;
1980 TH10 “Dirkje” van A.P. Baay; nieuwe motor 1150 PK Stork 6.FEHD.240;
1989 naar Chili als CB4212 “Walrus” van Vd Valk concern.

Jan
517  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 27-01-2013, 10:58:16
H52 Marbella

De stoomtrawler H52 Marbella is onder bouwnr 902 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor rekening van de rederij J. Marr & Son Ltd uit Hull.

Het schip is op 11 februari 1955 te water gelaten en kwam in juni van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud 793 bruto ton
Lengte: 185,11 ft (56,4 m)
Breedte: 32,5 ft (9,9 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte stoommachine van het fabrikaat C.D. Holmes met een vermogen van 1325 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5 knopen kon worden behaald.

In 1965 is het schip verkocht aan Boyd Line Ltd uit Hull en hernoemd in Arctic Brigand. In 1967 was het de eerste trawler die de Hull Distant Water Challenge Shield won (hoogste waarde aangevoerde vis)

In 1975 is het schip verkocht naar België voor de sloop.

Jan
518  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 20-01-2013, 11:28:42
FD88 Lord Nuffield

Deze stoomtrawler is  in 1937 gebouwd te Selby  voor rekening van de rederij Lord Line Ltd uit Hull  als H473 Lord Nuffield.  Het was de laatste van de vooroorlogse ‘Lord’ klasse trawlers. In 1964 is het schip overgegaan naar Wyre Trawlers Ltd uit Fleetwood als FD88 onder dezelfde naam.

Inhoud 466 bruto ton
Lengte: 161 ft (49 m)
Breedte: 26,7 ft (8,13 m)
Vermogen stoommachine: ?
Oliegestookte ketel.

In 1967 is het schip gesloopt.

Jan
519  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 12-01-2013, 16:28:53
SCH19 Wouter

Deze motorlogger is in 1916 onder briefnr 4876 gebouwd bij de Sleephelling Mij Scheveningen als SCH370 Clyvia voor C. v.d. Toorn Jr.

Inhoud: 172,67 brt  netto 87,80 ton
Afmetingen: 32,78 x 6,75 x 3,08 m
Motor: 240 pk Deutz bouwjaar 1935

1916 SCH370 Clyvia eig. C. v.d. Toorn Jr
1935 SCH19 Wouter eig. W. v.d. Toorn
1938 SCH19 Wouter eig.  J.J. v.d. Toorn
1952 SCH19 Wouter Eig. Verre Visserij Mij.
1969  verkocht voor de sloop


SCH40 Castor

Deze motorlogger is als Anthonia Hubrechta  in 1919 gebouwd bij Figge te Vlaardingen voor rekening van de ZeeVisserij Mij te Scheveningen.

Inhoud: 119,96 brt na verlenging in 1947 153,66 brt
Afmetingen: 33,39 x 6,68 x 2,78 m
Motor :  210 pk 6 cyl. Benz. motor

1919 SCH 40 Anthonia Hubrechta Eig. ZeeVisserij Mij Scheveningen
1928 SCH 40 Castor Eig Avd Toorn
1941 SCH 40 Castor gevorderd, M 3838 / M 4507
1945 vrijgegeven te IJmuiden
1962 SCH 40 Castor Eig. Verre Visserij MIJ
1970 SCH 40 Castor Eig. J Groen word gebruikt voor Sportvissen

Jan
520  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 05-01-2013, 12:26:32
KW170 Annie Hillina

Deze hektrawler is in 1967 gebouwd in Woubrugge bij scheepsbouwwerf De Dageraad onder bouwnr 515 voor rekening van rederij De Samenwerking uit Katwijk aan Zee.

Het schip kwam op 17 juni 1967 in de vaart.

Inhoud: 375 bruto ton
Lengte: 49,15 m
Breedte: 8,52 m

Het schip beschikte over een 8 cilinder Industrie dieselmotor een vermogen van 1200 pk.

In 1980 is het schip gesaneerd en uitgeschreven en in 1982 is het weer in gebruik genomen als haringtransportschip. Opgelegd in 1982 en in 1984 verkocht aan Egypte onder de naam Alaa Eldin.

Jan
521  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 29-12-2012, 15:26:50
KW171 Jan Maria

Deze zijtrawler is in 1963 gebouwd in Alphen aan de Rijn  bij scheepsbouwwerf De Industrie onder bouwnr 1309 voor rekening van rederij De Samenwerking uit Katwijk aan Zee.  Het was voor de rederij het tweede schip met dit nummer en naam.

Het schip kwam op 11 mei 1967 in de vaart.

Inhoud: 326 bruto ton
Lengte: 44,21 m
Breedte: 7,34 m

Het schip beschikte over een 8 cilinder Industrie dieselmotor met een vermogen van 1000 pk.

In 1972 is het schip verkocht aan A. van der Knaap uit Texel en als TX10 Neptunus ingericht voor de boomkorvisserij.  In 1973 kreeg het schip de naam Benjamin Jan . In 1977 is het schip gesaneerd en onder Deense vlag gaan varen als Marlene Sofie VE244. In 1983 is het schip vervolgens verkocht aan Griekenland en is daar met veel problemen uiteindelijk terecht gekomen (zie bericht verderop).

Prettige jaarwisseling.

Jan
522  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 22-12-2012, 10:30:50
GY 257 Vanessa

De stoomtrawler  Vanessa is onder bouwnr 843 gebouwd bij de bekende Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Atlas Steamfishing Co Ltd uit Grimsby.

Het schip is op 10 juli 1952 te water gelaten en kwam in oktober datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud 661  bruto ton
Lengte: 181,4 ft (55,3 m)
Breedte: 31,1 ft (9,5 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte stoommachine fabrikaat C.D. Holmes met een vermogen van 1100 ipk waarmee een max. snelheid van 12,4 knopen kon worden behaald.

De Vanessa is in 1966 overgegaan naar Northern Trawlers Ltd uit Grimsby .

In 1975 is het schip gesloopt.

Prettige kerstdagen

Jan
523  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 15-12-2012, 16:20:53
GY142 Northern Sea

De rederij Northern Trawler uit Grimsby liet in 1949 en 1950 zes oliegestookte trawlers bouwen bij twee Engelse werven.  Drie hiervan, de GY142 Northern Sea, GY128 Northern Chief  en de GY149 Northern Isles werden gebouwd bij Cochranes of Selby en waren groot 692 bruto ton bij een lengte van 178 ft (54 m).

De overige 3 zusterschepen werden gebouwd bij Cook, Welton & Gemmell  te Beverly. Deze schepen waren qua tonnage iets kleiner (677 bruto ton) bij een gelijkblijvende lengte.  De namen van de deze schepen waren: GY121 Northern Prince, GY110 Northern Princess en GY124 Northern Queen. 

De afmetingen van deze laatste 3 schepen waren:
Tonnage: 677 bruto ton
Lengte: 178 ft (54 m)
Breedte: 31,7 ft (9,7 m)

De voorstuwing bestond uit een oliegestookte stoommachine van het fabrikaat C.D. Holmes met een vermogen van 1075 ipk. Hiermee kon een max. snelheid van 13 knopen worden bereikt.

De GY121 Northern Prince is in 1971 gesloopt. De overige 5 schepen zijn allen in 1976 afgevoerd voor de sloop.

Jan
524  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 11-12-2012, 19:29:17
GY1 Northern Jewel

Deze stoomtrawler is in 1954 gebouwd bij de werf  Cochranes of Selby voor rekening van  de rederij Northern Trawlers Ltd uit Grimsby.

Inhoud 799  bruto ton
Lengte: 182,5 ft (55,6 m)
Breedte: 32 ft (9,8 m)

Het schip beschikte over een 3 cilinder stoommachine van het fabrikaat Amos & Smith uit Hull.  Hiermee kon een max.  snelheid van 12  knopen  worden behaald. 

In 1976 is het schip gesloopt.

Jan

525  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 01-12-2012, 12:20:55
H119  Cape Adair

De Cape Adair is onder bouwnr 915 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Hudson Brothers (Trawlers) Ltd uit Hull.

De Cape Adair was het zusterschip van de H118 Cape Columbia dat bij dezelfde werf onder bouwnr 914 is gebouwd. Het waren de eerste Britse trawlers met een bulbsteven

Het schip is op 26 mei 1956 te water gelaten en kwam in september van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud 806  bruto ton
Lengte: 185 ft (56,3 m)
Breedte: 32,1ft (9,8 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte stoommachine van het fabrikaat C.D. Holmes met een vermogen van 1400 ipk.  Hiermee kon een max. snelheid van 13,5  knopen  worden behaald.

Op 5 februari 1960 is het schip verkocht aan de Ross Group Ltd uit Grimsby en op 26 november 1965 werd de naam veranderd in Ross Adair.

In 1968 is het schip verkocht voor de sloop.

Jan
Pagina's: 1 ... 31 32 33 34 [35] 36 37 38 39 ... 42


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!