Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
13-08-2020, 02:07:42
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

  Laat berichten zien
Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 32
1  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 05-08-2020, 15:44:04
VL115 Vooraan

De hektrawler VL115 Vooraan is in 1964 gebouwd bij Scheepwerf De Dageraad te Woubrugge onder bouwnr 508 voor rekening van N.V. De Doggermaatschappij te Vlaardingen.
De tewaterlating vond plaats op 6 februari 1964 en het schip kwam op 11 mei van datzelfde jaar in de vaart. Het schip beschikte in eerste instantie over een hydraulisch neerklapbare portaalmast maar deze is later vervangen door een vaste portaalmast.

Inhoud: 490 bruto ton (in 1969 hermeten tot 344,52 BRT
Afmetingen: 45,66/42,85 x 8,52 x 3,79 m

Het schip beschikte over een 8 cil. Deutz dieselmotor een vermogen van 1200 pk.

Geschiedenis:
1968 uitgerust met een diepvriesinstallatie
1979 ontrokken aan de visserij ivm sanering
1979 verkoop naar Ierland (Seahorse Ltd, Cork) en omgebouwd tot stand-by vessel voor de offshore industrie onder de naam Seahorse Minder.

Jan
2  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 29-07-2020, 16:00:39
H95 Kingston Sapphire

De stoomtrawler H95 Kingston Sapphire  is onder bouwnr 896 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Kingston Steam Trawling Co Ltd. te Hull.

Het schip is op 22 juni 1955 te water gelaten en kwam in november 1955 in de vaart.

Inhoud 811  bruto ton
Lengte: 189,4 ft (57,7 m)
Breedte: 32,1 ft (9,8 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine van het fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1300 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5  knopen kon worden behaald. 

Op 29 juni 1966 is het schip verkocht aan rederij Hellyer Brothers Ltd uit Hull. In 1976 is het schip verkocht voor de sloop en uiteindelijk in 1977 gesloopt te Londen.

Jan
3  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 15-07-2020, 16:25:35
KW87 Albatros

Deze motortrawler is in 1956 gebouwd in Alphen aan de Rijn bij scheepsbouwwerf ?De Industrie? van de gebroeders D. & Joh. Boot NV onder bouwnr 1249 voor rekening van rederij Gebr. Den Dulk?s Handelsmaatschappij v/h C. den Dulk uit Katwijk aan Zee.
De tewaterlating vond plaats op 23 juli4e 1956 en het schip kwam op 11 oktober 1956 in de vaart.

Inhoud: 291 bruto ton
Lengte: 42,92/40,54 m
Breedte: 7,22 m
Holte: 3,55 m

Het schip beschikte over een 8 cilinder Industrie dieselmotor met een vermogen van 600 pk.

Geschiedenis
1967 ingericht voor de boomkorvisserij.
1975 afgevoerd wegens sanering

Jan
4  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 08-07-2020, 16:49:51
H218 Arctic Hunter

Deze stoomtrawler is in 1945/46 als St. Mark gebouwd onder nr 1310 bij de Engelse werf Cochranes of Selby te Selby (UK)  voor de rederij St. Andrews Steam Fishing Co Ltd uit Hull.

Het schip is op 6 november 1945 te water gelaten en kwam in maart 1946 in de vaart.

Inhoud 579  bruto ton
Lengte: 177,6 ft (54,1 m)
Breedte: 30,2 ft ( 9,2 m)

Het schip beschikte over een stoommachine met een vermogen van 166 NHP.

Geschiedenis:
In 1947 is de trawler overgegaan naar Hudson Brothers Trawlers Ltd uit Hull en kreeg toen de naam Cape Trafalgar. In 1955 nam vervolgens Westdock Steam Fishing Co Ltd uit Hull het schip over en kreeg het de naam Auburn Wyke. In 1959 werd de Auburn Wyke verkocht aan Boyd Line Ltd uit Hull en kreeg het de naam Arctic Hunter. Voor deze rederij heeft de trawler tot 1968 gevaren en is daarna gesloopt.

Jan
5  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 27-06-2020, 15:17:07
GY79 Lord Mountevans

De Engelse stoomtrawler Lord Mountevans  is in 1951 onder bouwnr. 1362 gebouwd bij de werf Cochrane & Sons Ltd te Selby (UK) voor rekening van Associated Fisheries Trawling Co. Ltd. uit Hull (UK). De tewaterlating vond plaats op 11 november 1950 en het schip kwam in april 1951 in de vaart als H169 Lord Mountevans met als thuishaven Hull.

Inhoud: 712 BRT
Afmetingen: 181,3 ft() x 31,1 ft() x 15,1 ft()
Voortstuwing: Triple expansie stoommachine met een vermogen van 1000 ipk fabrikaat Amos & Smith Ltd

Geschiedenis:
04/1951 Associated Fisheries Trawling Co. Ltd., Hull
07/1953 overgang naar Lord Line Ltd., Hull
04/1963 registratie overgezet naar Grimsby; nieuwe registratienummer wordt H79
10/1965 overgang naar Hellyer Bros. Ltd.
02/1966 overgang naar Northern Trawlers Ltd., Grimsby
15/11/1973 gesloopt te Victoria Dock Slipway, Hull door Albert Drape & Son Ltd

Jan
6  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 24-06-2020, 15:00:57
KW49 Antje

De motortrawler KW49 Antje is in 1959 onder bouwnr. 494 gebouwd bij Scheepswerf De Dageraad te Woubrugge voor rekening van Visserij Mij. Kennemerland uit Katwijk aan Zee.
Het schip kwam 22 juli 1959 in de vaart.

Inhoud: 291 BRT
Afmetingen: 43,96/41,46 x 7,34 x 3,54 m
Hoofdmotor: 8 cil. Deutz dieselmotor met een vermogen van 1000 pk

Geschiedenis:
1969 ingericht voor de boomkorvisserij
1971 verkocht aan Fa. P.A. van der Vis & Zn te Oosterend, Texel. Visnummer wordt TX46
1974 verkocht aan Argentini?. Nieuwe naam wordt San Lucas. Thuishaven: Mar del Plata

Jan
7  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 09-06-2020, 22:05:53
KW39 Johanna

De hektrawler KW39 Johanna is in 1975 gebouwd bij T. van Duivendijk?s Scheepwerf te Lekkerkerk onder bouwnr Z99 voor rekening van Visserij Mij Kennemerland te Katwijk aan Zee.
De bouw van het casco vond plaats bij Scheepswerf ?De Vooruitgang? te Alphen a/d Rijn. De tewaterlating vond plaats op 1 februari 1975 en de overdracht op 4 juni van datzelfde jaar.

Inhoud: 541 bruto ton
Afmetingen: 59,30/55,29 x 10,02 x 5,74 m

Het schip beschikte over een 6 cilinder Deutz dieselmotor een vermogen van 2300 pk.

In 1987 is het schip gesaneerd en verkocht naar Peru. Nieuwe naam werd Tinta. Op 7 maart 1987 vertrok het schip naar de nieuwe thuishaven Floppesca, Callao.

Jan
8  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 06-05-2020, 19:51:23
KW141 Willy

De motortrawler KW141 Willy is in 1951 gebouwd bij Scheepswerf De Dageraad te Woubrugge voor rekening van C.V. Gebrs. Den Dulk?s Handel-mij uit Katwijk aan Zee.

Inhoud: 224 BRT
Afmetingen: 37,60 x 7,03 x 3,25 m
Hoofdmotor: Industrie dieselmotor type 6.DV.7 (360pk)

Geschiedenis:
4 september 1951 overdracht (bouwsom schip NLG 300.000,-)
18 april 1965 Opgelegd voor de verkoop
20-3-1963 in aanvaring stomend in de mist met Fins vrachtschip ,,Elisa Schauman''
1965 Verkocht naar Noorwegen als SOLVAR eig. B. Alssag te Haugesund
1967 nieuwe motor geplaatst (900pk Wichman)

Jan
9  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 22-04-2020, 21:09:23
SCH353 Hyacinth

De motorlogger SCH353 Hyacinth is in 1916 onder briefnr. 3605/7610/8804 gebouwd te Millingen bij Scheepswerf Fa. Bodewes voor rekening van C. v/d Toorn Jz & Co uit Scheveningen. Het schip had toen de naam Wilhelmina.

Inhoud: 144,35 BRT
Afmetingen: 25,62 x 6,57 x 2,67 m (na verlenging 32,18 x 6,57 x 2,67 m)
Hoofdmotor:  Kromhout 80 pk. Later is deze vervangen door een 3 cil. Kromhout 150 pk uit 1941.

Geschiedenis:
1916 SCH353 Wilhelmina eig. C. v/d Toorn Jz. & Co
1925 SCH353 Wilhelmina eig. C. v/d Toorn Jz
1927 SCH353 Hyacinth wijziging naam
1934 SCH353 Hyacinth eig. W. v/d Toorn
1938 SCH353 Hyacinth eig. W. v/d Toorn & J.C. Pronk
1941 SCH353 Hyacinth gevorderd door Duitse Weermacht, Duits No. VP 1260
1945 SCH353 Hyacinth vrijgegeven te IJmuiden
1949 SCH353 Hyacinth verlengt en hermeten
1952 SCH353 Hyacinth wijziging inhoudsmaten en meetbrief
1958 SCH353 Hyacinth verkocht voor sloop aan Fa. Boelens te Antwerpen voor NLG 21.000,=

Jan
10  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 15-04-2020, 19:35:24
SCH97 Condor

De motorlogger SCH97 Condor is in 1916 onder briefnr. 8755 gebouwd te Leiderdorp bij Scheepswerf Fa. Boot voor rekening van rederij N.V. Condor uit IJmuiden. Het schip had toen het visnr. IJM308.

Inhoud: 159 BRT
Afmetingen: 35,00 x 6,62 x 2,75 m
Hoofdmotor:  Kromhout 100 pk bouwjaar 1930 In 1952 is deze vervangen door een 6 cil. Kromhout met een vermogen van 300 pk.

Geschiedenis:
1916 IJM308 Condor  Eigenaar N.V. Condor
1923 SCH97 Condor Eigenaar Phoenix
1936 SCH97 Condor Eigenaar Rederij B/h Frank Vrolijk
1941 gevorderd door de Duitsers en ingezet als Hs 103 resp. Hs 67
1965 einde visserij en ingezet voor de pleziervaart en sportvissen

Jan
11  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 08-04-2020, 22:04:52
H218 Arctic Hunter

Deze stoomtrawler is in 1945/46 als St. Mark gebouwd onder nr 1310 bij de Engelse werf Cochranes of Selby te Selby (UK)  voor de rederij St. Andrews Steam Fishing Co Ltd uit Hull.

Het schip is op 6 november 1945 te water gelaten en kwam in maart 1946 in de vaart.

Inhoud 579  bruto ton
Lengte: 177,6 ft (54,1 m)
Breedte: 30,2 ft ( 9,2 m)

Het schip beschikte over een stoommachine met een vermogen van 166 NHP.

In 1947 is de trawler overgegaan naar Hudson Brothers Trawlers Ltd uit Hull en kreeg toen de naam Cape Trafalgar. In 1955 nam vervolgens Westdock Steam Fishing Co Ltd uit Hull het schip over en kreeg het de naam Auburn Wyke. In 1959 werd de Auburn Wyke verkocht aan Boyd Line Ltd uit Hull en kreeg het de naam Arctic Hunter. Voor deze rederij heeft de trawler tot 1968 gevaren en is daarna gesloopt.

Jan
12  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 02-04-2020, 19:37:16
SCH33 Maria

De hektrawler SCH33 Maria werd in 1966 gebouwd bij T. van Duijvendijk?s Scheepswerf te Lekkerkerk onder bouwnr. Z79.  voor rekening van de Rederij Jaczon te Scheveningen.  Deze werf bouwde nog 3 andere hektrawlers voor de Rederij Jaczon te weten: SCH24 Clara (bouwnr Z78), SCH110 Ali (bouwnr Z80) en SCH123 Johanna Maria (bouwnr Z81).  Deze laatste was van een ander type.

De Maria kwam in 1966 in bedrijf.

Inhoud: 674 bruto ton
Afmetingen: 49,84/46,27 x 8,52 x 5,20 m

Het schip beschikte over een 8 cilinder Industrie dieselmotor met een vermogen van 1180 pk.

Geschiedenis:
1980 werd de Maria  afgevoerd
1982 sanering.
1982 verkocht naar Griekenland;  onder de nieuwe naam Naftilos kreeg het als thuishaven Piraeus.

Jan
13  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 26-03-2020, 19:29:14
SCH9 Arendje

Deze logger werd in 1930 gebouwd te Alphen a/d Rijn bij scheepswerf Pannevis onder briefnr. 7108 voor rekening van Rederij De Marezaten uit IJmuiden. Het schip had toen de naam IJM161 Elie Cheneviere. In eerste instantie was het een stoomlogger maar na de oorlog is het schip omgebouwd tot motorlogger.

Afmetingen: 32,48 x 6,34 x 3,21 m. Inhoud: 170 BRT
Hoofdmotor: Stoommachine met een vermogen van 280 pk; deze is in 1947 vervangen door een 6 cil. Werkspoor dieselmotor (430 pk). In 1962 is de Werkspoor motor vervangen door een 6 cilinder MWM dieselmotor van 800 pk.

Geschiedenis:
1930 IJM 161 Elie Cheveniere Eig. de Marazaten te IJmuiden
1940 gevorderd door Duitsers
1944 door bommen zwaar beschadigd
Begin 1946 Voorschip gekocht van N.V de Marezaten te IJmuiden en bij Sleephelling.MIJ Scheveningen achterschip aangezet en verbouwt tot motorlogger
1947 SCH 9 Prinses Marijke Eig. J.J.v.d.Toorn
1952 SCH 9 Prinses Marijke Eig. Verre Viss. MIJ
1963 SCH 9 Prinses Christina Eig Verre Viss.MIJ
1972 SCH 9 Arendje Eig. T.Ros
1974 SCH 9 Prinses Christina Eig. Verre Viss. MIJ
1975 aan visserij ontrokken

Jan
14  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 11-03-2020, 21:38:42
SCH 72 Tonny

De motorlogger Tonny werd in 1942  als VL 74 gebouwd bij de scheepsbouwwerf ?De Nieuwe Maas? van Gebr. Van der Windt te Vlaardingen in opdracht van de rederij de Scheepvaart en Visserij Mij. Irene te Vlaardingen. Zusterschip was de VL30 Janny welke in 1940 bij dezelfde werf is gebouwd.

Inhoud: 214,58 brt
Afmetingen: 36,55 x 7,03 x 3,39 m
Motor: 360 Pk 6 cil. Bolnes

Geschiedenis:
De Tonny werd in 1942 opgeleverd en direct gevorderd door de Duitse bezetter.  Als M5621 bevond het schip zich na de bevrijding in Noorwegen.
Onder de naam Ingrid arriveerde het schip op 23 september 1945 te IJmuiden en heeft daarna, tot juli 1946 sleepdiensten verricht voor het Bureau Teruggave Visserijvaartuigen te IJmuiden.

Eerst in 1947 kon het schip, groot 215 ton, voor het oorspronkelijke doel, de visserij, vertrekken onder de naam Tonny VL 74. Evenals de Janny kwam het in 1953 als SCH 72 vanuit Scheveningen te varen voor de Rederij v/h Frank Vrolijk en dat duurde tot 1963. Na een aantal jaren in de Scheveningse haven te hebben gelegen werd de Tonny in maart 1972 naar Amsterdam overgebracht.

Jan
15  Hoofdindex / Wie wat waar / Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes Gepost op: 05-03-2020, 20:54:45
KW32 Geertruid-Margreta

De hektrawler KW32 Geertruid-Margreta is in 1986 onder bouwnr 107 gebouwd bij Scheepswerf en Machinefabriek Welgelegen te Harlingen voor rekening van Visserij Mij. Kennemerland uit Katwijk aan Zee.

De Geertruid-Margreta werd in maart 1986 te water gelaten vertrok op 23 juni 1986 voor haar eerste visreis uit IJmuiden.

Inhoud: 2624 bruto ton.
Afmetingen:  90,20/84,66 x 13,25 x 8,35 m.
Hoofdmotor: 6 cilinder Stork Werkspoor van 5050 pk (3714kW).
Invriescapaciteit: 150 ton/dag.
Max. ladingscapaciteit: 80.000 pakken

Jan

Geschiedenis:
1993 overgegaan naar VOF Voorwaarts uit Katwijk aan Zee, naam en visnr ongewijzigd
9 juli 1994 In brand geraakt op volle zee waarbij de brug zwaar is beschadigd. Het schip heeft 3 maanden bij de werf Sieghold te Bremerhaven gelegen voor reparatie.
1996 Verkocht aan rederij AZ Ocean Fisheries II bvn uit Den Haag en in de vaart als SCH 333 Oceaan VII
Sep 2012 verkocht naar Las Palmas en is op 2-9-2012 als "Flipper 9" naar Moroni (Comoren) vertrokken.
Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 32


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!