Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
20-04-2024, 14:06:11
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

  Laat berichten zien
Pagina's: 1 ... 107 108 109 110 [111] 112 113 114 115 ... 122
1651  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: ik heb een vraag Gepost op: 10-11-2012, 00:30:34
Bedankt !!!!
De bovenste foto is een uitsnede van de foto  op visserij schepen, als ik naar dat mannetje linksonder met dat putje op kijk.
Hij lijkt me wat scherper.
Ik ga steeds meer geloven in het antwoord (623) dat J.H. hiervoor gaf.

K
1652  Historie / Overige / Re: Haven van Scheveningen Gepost op: 09-11-2012, 15:57:19
.
1653  Historie / Overige / Re: Haven van Scheveningen Gepost op: 09-11-2012, 15:54:33
.
1654  Historie / Overige / Re: Haven van Scheveningen Gepost op: 08-11-2012, 23:55:27
.
1655  Historie / Overige / Re: Haven van Scheveningen Gepost op: 08-11-2012, 23:52:43
.
1656  Historie / Overige / Re: Haven van Scheveningen Gepost op: 08-11-2012, 16:49:06
.
1657  Historie / Overige / Re: Haven van Scheveningen Gepost op: 08-11-2012, 10:53:13
.
1658  Historie / Overige / Re: Haven van Scheveningen Gepost op: 08-11-2012, 10:48:53
Eerst aan de linkerkant van de plaatjes lezen, daarna de rechterkant

K
1659  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: ik heb een vraag Gepost op: 08-11-2012, 10:45:15
Dat kan rinus,de 107 is verbouwd bij de jong in vlaardingen,karel zal vandaag wel met de uitkomst komen want die heeft vandaag contact met zuidgeest.

Effe geduld. Ik kreeg van de Jong een a'dams telefoonnummer op, maar dat moet een R' Dams nummer zijn.
De man is even niet thuis.
In antwoord 623 geeft J.H. een goed verhaal wat de oplossing wel eens zou kunnen zijn.  Shocked Shocked

K
1660  Historie / Overige / Re: Haven van Scheveningen Gepost op: 07-11-2012, 15:01:52
.
1661  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: ik heb een vraag Gepost op: 07-11-2012, 13:27:56
Had al een donkerbruin vermoeden dat het geen visserman was die dat neergezet had.
Want een logger van 35 meter in 1916 lijk me sterk,toen was zon beetje 25 mtr de maat die langzaam op ging lopen naar 30 mtr ,en zal die 35 mtr wel van 1949 wezen.
Maar waar is nu de verlenging in 49 nu gedaan is dat in sch of vlaardigen door de jong.
En dat verhaaltje van enkeld halen over bb,dat moet dan wezen enkeld schieten over bb,dat halen maakt onze lieve heer wel uit met de wind.En dan de motor als die der voor de oorlog in gezet is zou kenne want die kattekers trawlde graag vooral de eigenaars,maar dan is de eerste foto van de 169 het niet want ik zie geen galg op het potdeksel en die waaren niet demontabel die stonden er opgelast.
Dus moeten we tog in het argief van de heling wezen bij buis of bij de jong in vlaardingen als dat er nog is.

Zo zie je maar Zier.
Iemand schrijft wat op (wat al niet klopt) en iedereen neemt het klakkeloos over.

Ik ben net door Piet Spaans benaderd, die de oplossing van links en rechts uit de doeken doet
Op blz. 112 van het boek "Vol en Zoet"  geschreven door M.P.Zuydgeest en J.Borstboom staat een foto van de Sch-107 van voor de verlenging met het visserijnummer duidelijk zichtbaar, maar met de blazenkrebbe over BB.
Een 2e foto zonder blazenkrebbe en nieuwe brug; dus blijkbaar aan het trawlen, of proefvaart zoals hieronder omschreven.
Betekend dus dat hij met de laatste verlenging een linkse logger werd.

VOL EN ZOET  Een geschiedenis in woord en beeld van de Nederlandse Noordzeevisserij tussen 1900 en 1979 

Door M.P. Zuydgeest/J. Borsboom

blz 112, 2de alinea

[…] De in 1949 geheel gemoderniseerde SCH 107 “Scheveningen” tijdens de proefvaart op de Nieuwe Waterweg. Het schip werd verlengd en het kreeg een geheel nieuwe stuurhut. De SCH 107 was een “omgekeerde logger”. Het was normaal dat over stuurboord werd gehaald, maar bij dit schip kon alleen over bakboord gehaald worden. Het kluisgat had de SCH 107 aan bakboordzijde, terwijl het voorroer aan stuurboordzijde was bevestigd. Ook de breels- en blazenkrebbe, die normaal op de voorplecht  aan bakboordzijde was geplaatst, stond bij deze logger aan stuurboord. Volgens het artikel over de SCH 107, geschreven door de heer M. Vrolijk, werd de “Scheveningen”de “linkse logger” genoemd. Op 20 november 1957 werd de SCH 107 aan de firma Boelen te Antwerpen voor f 26.000,- voor de sloop verkocht,


Ik ben niet in het bezit van dat boek. mogelijk heeft iemand het wel.
Kan hij gelijk de foto's even op de site zetten Grin Grin

K
1662  Historie / Overige / Re: Haven van Scheveningen Gepost op: 07-11-2012, 10:33:58
.
1663  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: ik heb een vraag Gepost op: 07-11-2012, 09:33:58
Maar hoe betrouwbaar is wikipedia.??
Zo te zien heeft Wikipedia de info gehaald van de site Visserijschepen Seheveningen

Inderdaad.
Uit betrouwbare bron vernomen dat het verhaal uit Wikipedia is geschreven door een wat oudere Haagse mevrouw, die zich bezig houd met Engelandvaarders en zodoende bij de SCH-107 kwam.
Het stukje over de oorlogsjaren zou kunnen kloppen, maar het gedeelte van het verhaal over de Linkse logger heeft ze van deze site gepikt.

Het verhaal in Wikipedia zal aangepast of verwijderd worden.
De doelstelling van de beheerders van Wikipedia is dat wat er beschreven staat, ook betrouwbaar is.

Blijft de vraag dus overeind staan:
Was de 107 vanaf de bouw links, of is dat gebeurt bij de verlenging in 1949 Grin Grin

K
1664  Historie / Overige / Re: Haven van Scheveningen Gepost op: 06-11-2012, 22:03:24
.
1665  Historie / Overige / Re: Haven van Scheveningen Gepost op: 06-11-2012, 16:53:01
.
Pagina's: 1 ... 107 108 109 110 [111] 112 113 114 115 ... 122


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!