Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 00:12:36
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

  Laat berichten zien
Pagina's: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 ... 239
76  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: Herinneringen deel 3 Gepost op: 15-04-2018, 10:21:56
Cor zo als jan al zegt hij weet het verschil niet tussen nederlands en frans,dus heb ik voor de rest ook mijn twijfels.
.dat die naar huis zou gaan denk het niet want dan had die meteen gaan stomen en ga je niet voor anker in die bay liggen.
Die slemp ketting van de kluis tot de bodem weegt niet op tegen het gewicht van een leege ankerbak.
Ze hebben het er zelf over dat die achter vol liep.
Ze hadden ook tegen dat het een vriestrawler was,iedere vriestrawler is in het begin van de reis een kreng omdat die leeg is en achter over leg en als een schotse blaas op het water leg.
Een verse vis trawler die uit komt met een 70 of 80 ton ijs in het voorschip leg iets pretiger.
Die uitspraak zal er heus wel wezen na 40 jaar.
77  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: Herinneringen deel 3 Gepost op: 13-04-2018, 22:31:30
Ad dat van de rijnmond dat komt om dat die topzwaar werd,het visruim was nog leeg ze hadden het dek vol gesteurd en toen gingen ze het top dek ook vol steuren ja dan kukkel je wel om.
78  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: Herinneringen deel 3 Gepost op: 13-04-2018, 14:25:30
Nou na het lezen van het hele stuk is het geen mysterie meer,waarschijnlijk het begin van de reis ,veel makreel op het achterschip,dus een zwaar achterover helend schip,en dan nog voor anker gaan waar door de ankerbak leeg verdaagd komt het voor schip nog meer om hoog en het achterschip nog dieper le liggen waardoor die achter vol loopt en niet te stopen is, IS ALGEMEEN BEKENT BIJ HEKTRAWLERS DIE IN HE BEGIN VAN DER REIS ZITTEN.
Dat SB kapseizen kan door dat de ketting iets over SB gestaan heeft en is het schip gaan snijden in het water en om gegaan.
Daatom hadden ze geen trek om hem te lichten want dan komt de waarheid boven water.
Net zo als de elie die hebben ze ook laten liggen.
79  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: Herinneringen deel 3 Gepost op: 13-04-2018, 13:43:39
Cor ik heb net de eerste regels gelezen en heb ik nu al een paar vraagtekens.

MYSTERIE dat woord al wil voor mij zegen oorzaak onbekent,net zo iets als de elie van ijmuiden dat is ook een mysterie,maar voor de buitenwacht meestal algemeen bekent.

De tweede vraag is voor rinus,rinus wil je aan die crabbe vragen of het in begin van de reis was of in de midden of aan het eind van de reis ??.

Ik wacht het af,lijk mij een nutig onderwerp om over te lullen.
80  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: Herinneringen deel 3 Gepost op: 16-03-2018, 14:50:15
Ik denk toch dat thorpe geen BB roer gegeven had als die een goede waarneming had gehoord,inplaats van een licht recht vooruit.
Maar dat heb je als je een schip heb waar je vanaf de brug niet over de kop kan kijken,dat is een ramp.
81  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: Jan T Gepost op: 16-03-2018, 14:25:35
Leen ik heb nog een vraag, je zeg dat je op school gezeten heb in de leuven haven,ken jij je nog de namen herinneren van klas genoten van toen ??.
82  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: Jan T Gepost op: 16-03-2018, 11:30:24
Leen dat lijkt wel ee machinisten ziekte van een eigen hut willen hebben,ik heb dat mee gemaakt met 1 van de eerste machinisten die stond er op dat die een eigen hut had aders wilde die dat de vlet gebeld werd want dan wilde die er af,maar we waaren de hoek al gepaseert dus moest die wachten tot de andere morgen als we in oostende oost waren zij die auwe.
83  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: ik heb een vraag Gepost op: 15-03-2018, 10:38:04
Der is zeker iets gewijzigd in het systeem ik moet me iedere keer opnieuw in loggen,jaren geen last van gehad ben een halve dag bezig geweest om er achter te komen wat men gebruikers naam ook al weer was.
84  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: ik heb een vraag Gepost op: 15-03-2018, 10:31:49
Ja bedankt aat,kan ook wel dit eiland wezen dat ik hem voor het laatst waarnam maar dat was ongeveer een week of 3 geleden,maar dat zie ik wel als ik bij men PC komt.
Hij is weer op weg naar huis dus zal die door het panama kanaal moeten dus dat kost hem weer een 3000 euro.
Op zen laatste film ( 131 ) is die net vertrokken van de midelandse zee.
85  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: ik heb een vraag Gepost op: 14-03-2018, 15:15:29
Kan er iemand voor me kijken op AIS naar de catamaran LA VAGABONDE ik heb hem het laatst gezien bij ik dag Sint maarten daar heeft die de knop omgedraaid,nu wil ik weten of die al door het panama kanaal is.
Ik heb men AIS op men i pad ontregeld en men PC is te vert weg op het ogenblik.
86  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: Herinneringen deel 3 Gepost op: 08-03-2018, 13:55:05
Maart is er jou iets bekent over het slechte weer bij is dat holy head ze spreken niet over miljoenen maar biljoenen schade.
Die hele jacht haven is verwoest niet enkeld jachten maar ook patrol boten niks meer van over.
87  Hoofdindex / Praatgroep Scheveningen / Re: Volvo Ocean Race 2017-2018 Gepost op: 23-02-2018, 14:49:16
De brunel vanmorgen rond 4 uur in stealt gegaan.
88  Vraag en antwoord / Vraag en antwoord / Re: Herinneringen deel 3 Gepost op: 20-02-2018, 14:51:28
Bedankt cor en jan,ja en als ze der dan ook nog namen in het russies zetten dan wordt het helemaal een peen en uien zooi,maar wel leuk dat houd je bezig.
89  Hoofdindex / Praatgroep Scheveningen / Re: Volvo Ocean Race 2017-2018 Gepost op: 19-02-2018, 15:27:56
.
90  Hoofdindex / Praatgroep Scheveningen / Re: Volvo Ocean Race 2017-2018 Gepost op: 19-02-2018, 15:26:51
ze kunnen der borst nat maken.
Pagina's: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 ... 239


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!