herman
Gast
|
|
« Gepost op: 26-11-2007, 11:16:48 » |
|
Beste mensen,
Ik ben in bezit gekomen van een stamboom van de familie Nutbey. De eerste gegevens betreffen Wilhelm Nutbey, geboren in Londen en ondertrouwd / getrouw op 25 april 1688 met Kornelia Arijs Schravensande ( ged. 14-02-1666 ). Kornelia was een dochter Ary en Maria Simonma van der Schell. Overigens ben ik er achter gekomen dat voornoemde Wilhelm ( William ) gedoopt is op 15 september 1664 in de St.Andrew Church in Londen.
Wie herkent de namen Nutbey en Schravensande ? Bestaat er nog meer informatie over deze stamboom tot op heden?
Ben heel erg benieuwd naar jullie antwoorden.
met vriendelijke groeten Herman
|
|
|
|
|
|
|
|
Frans Toet
Volmatroos
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 26-11-2007, 20:44:30 » |
|
Beste Herman, Je bent niet de enige die interesse heeft in de familie Nutbey. Mijn overgrootmoeder heette Francisca Agatha Nutbey. Ik heb het spoor terug gevolgd tot rond 1800 maar ben daarna nog niet verder gegaan wegens tijdgebrek. Ik ben wel erg benieuwd welke gegevens jij hebt want ik had altijd al het vermoeden dat Nutbey uit een engelstalig land afkomstig was. Dit wordt nu door jouw bevestigd. Mijn deel over de Nutbey lijn kun je zien op mijn site http://home.planet.nl/~toet0178/genealogy onder de link Nutbey.mvg Frans Toet.
|
|
« Laatste verandering: 16-11-2017, 22:04:33 door Frans Toet »
|
|
|
|
|
drogersdijk
Gast
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 27-11-2007, 18:40:18 » |
|
Rinus,
Een interessante familie. Bij mij is er over deze familie weinig bekend. Welke Nutbey uit jouw overzicht vestigde zich in Scheveningen. Kan jij mij helpen aan de aansluiting naar een Nutbey na 1811.
Jacobus
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
drogersdijk
Gast
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 28-11-2007, 18:09:37 » |
|
Rinus,
Je bent gigantisch. Ik ga het allemaal bekijken.
Jacobus
|
|
|
|
|
|
|
drogersdijk
Gast
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 28-11-2007, 18:42:27 » |
|
Rinus,
Wat is de link van de Johannes Nutbey uit 1790 naar Wilhelm, afkomstig uit Engeland, Londen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
drogersdijk
Gast
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 29-11-2007, 18:29:59 » |
|
Rinus,
Jij bent een bikkel. Allemaal nieuwe gegevens voor mij. Sinds tijden niet zoveel bruikbare gegevens ontvangen.
Groet
Jacobus
|
|
|
|
|
|
|
|
|
drogersdijk
Gast
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 30-11-2007, 11:57:41 » |
|
Frans,
Nog even een reactie van mij.
Men denkt waarschijnlijk dat ik bijna alles weet. Nou vergeet het maar. Misschien heb ik wel een behoorlijk aantal Scheveningers in mijn bestand, maar zeker lang niet alles. Misschien zelfs een klein beetje. In mijn onderzoeken ben ik eigenlijk nooit veel "Nutbies" tegen gekomen. Mijn vraag aan Rinus e.a. was dan ook oprecht. Ik ben door Rinus maar ook door de gegevens vermeld op jouw site nu een stuk verder gekomen. Alle info over de familie Nutbey is van harte welkom.
Jacobus
|
|
|
|
|
|
|