Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
05-05-2024, 12:46:25
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  'Jodenstrand'
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 11 Omlaag Print
Auteur Topic: 'Jodenstrand'  (gelezen 152313 keer)
klaas
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: 05-08-2006, 15:52:32 »

maar het groeneveletje dat is aan het einde van de plevierstraat rechtdoor niet ......zeej Zier.

Ik heb het woord Groenevelletje iet in mun mond aat!

Ik zeej het Vlakke Veld en dat was hoek Houtrustweg-Laan van Poot.


maar ja daar mog jij iet kome want jij was iet van duindorp iet van et oge volk.
zier

We mogge deer wel komme,maar wij wulde iet!
Op ut Vlakke Veld was kurremes omdat deer mense kwamme die wat te verspandeere aane.Ut de gegoede buurt zo ezeit.

                                                               Klaas




* vlakke_veld.jpg (45.74 KB, 226x313 - bekeken 1542 keer.)
Gelogd
klaas
Gast
« Antwoord #31 Gepost op: 06-08-2006, 09:29:08 »


Zier,over gegoede lui esproke,vrooger as jonge zeinde,kwam ik allien bij schippers over de vloer en allien bij die schippers die un bakbeist van un logger aane.Ik kon zo un steetje kreige,iet as ofouwer of reipschieter,maar ik kon bedien op de brug. Ik eb tat iet edeen,deer was ik te ienvoudigies voor.Tat zit non ienmeel in me.

Ik aa deur die konneksies wel un kwakke kammerees en meidus.Allemeel schipperdochters.Dan ginge we op ut Vlakke Veld legge. Iet op ut Groenevelletje,want die Dundurrepers konne zo soefe en die schreiwde zo.Maar de goeje iet te nee esproke oor!
   
                                                                                        Klaas
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #32 Gepost op: 06-08-2006, 10:33:59 »

Ik heb het woord Groenevelletje iet in mun mond aat!

Ik zeej het Vlakke Veld en dat was hoek Houtrustweg-Laan van Poot.

ja dat weet ik wel,en ik zeg dat het vlake velletje op het groenevelletje was dat is dat stuk voor de verhoging waar we altijd afsleden.

dat veletje wat jij bedoeld dat jullie der graag kwame ken ik best begrijpe en dat je der dan ging legge rollen,want wij lieten onze honden der altijd uit ,hadden ze de ruimte om te schijten             zo non jij weer.
zier
Gelogd
klaas
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: 06-08-2006, 11:37:59 »



dat veletje wat jij bedoeld dat jullie der graag kwame ken ik best begrijpe en dat je der dan ging legge rollen,want wij lieten onze honden der altijd uit ,hadden ze de ruimte om te schijten            zo non jij weer.
zier

Kei je neegeen oe hagteluk jeulie wazze,eir die onde op ut Vlakke Veld wazze,aane ze de Pluvier en de Tesselsestreet al onder e-sgeete.

ja dat weet ik wel,en ik zeg dat het vlake velletje op het groenevelletje was dat is dat stuk voor de verhoging waar we altijd afsleden, zeej je ook nog.

Wij aane echte Scheveningse slee-je,deer zatte de lopers onder espikkert en dan van ut oge nol of.Deer leej je plat op en un meid op je regge.Maar tat durrefde jeulie iet,tat was te steil!


Je eb je bekje wel bij je! Zit te spleite van de lach!           Klaas
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #34 Gepost op: 06-08-2006, 15:47:27 »

Wij aane echte Scheveningse slee-je,deer zatte de lopers onder espikkert en dan van ut oge nol of.Deer leej je plat op en un meid op je regge.Maar tat durrefde jeulie iet,tat was te steil!

azze jullie van de oge nol of wulde mos je tog eirst toestemming vrage an ons ,want jullie aene niks van je eige,want ik weet iet of je ut deur eb maer de oge nol sting in duindurep.
et ienigste dikje dat jullie aene was et streitje bij kegge dat liep een beetje of en dat was et.
nou ik ga ff met me'n fotos an de gang,van et bloemen corso van westland,want ik eb weer zitte genieten en dat was iet enkeld van de blommen.
zier

Gelogd
Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #35 Gepost op: 07-08-2006, 10:32:54 »

Zier en Klaas kenne jeulie gien show beginne op de televisie met ouwe en nieuwe net as Toon Hermans vrooger
un kwakke kijkcijvers gegarandeert, gae zoh deur jonges

gr Maart
« Laatste verandering: 07-08-2006, 10:34:18 door maart » Gelogd
Jan Jansen
Gast
« Antwoord #36 Gepost op: 07-08-2006, 14:12:33 »

Zier en Klaas kenne jeulie gien show beginne op de televisie met ouwe en nieuwe net as Toon Hermans vrooger
un kwakke kijkcijvers gegarandeert, gae zoh deur jonges

gr Maart

Maart
Ik leg iedere keer onder de tafel als ik die stukken lees Cheesy Cheesy Cheesy

K
Gelogd
klaas
Gast
« Antwoord #37 Gepost op: 07-08-2006, 15:59:59 »


Maart,jij denkt tatte we gek-eid meeke,maar ut benne allemeel istoriese gebeurtenisse die eigeluk oppeteekend aane motte worde voor ut neegeslacht,voor onze kins kindere zo-ei-zeit.

Neem non tat oge nol.Deer sting altijt un spok Dundurrpers te kikke.Zellef durrefde ze iet, maar ze vochte om onze slee-je neer bove te sjorre en wij bleve dur dan geweun opzitte.Ik op mun buk en soms wel met twee meidus op mun regge.Die Dundurpse meidus wazze dol om mee te doen.

Die gaste wazze bove bek-of van ut sjorre en dan gleeze ze op dur gat zachies weer ut nol of neer beneeje.Ze aane dan un zijknatte brook en as ut vroor aane ze zo un plank an dur gat ange.

Nou,effe op Zier wachte.Kikke wat ij eb.                               Klaas




Gelogd
m.taal
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: 11-08-2006, 00:27:22 »

et ienigste dikje dat jullie aene was et streitje (?) bij kegge dat liep een beetje of en dat was et.

was tat iet an et ijnde van de Mennikstraet ?
Gelogd
klaas
Gast
« Antwoord #39 Gepost op: 11-08-2006, 10:22:26 »

was tat iet an et ijnde van de Mennikstraet ?

Ja,tat klopt.An de aare kant zat de Kleine Storus.
Kegge zat vrooger an de Westdunweg,weer die V1 evalle is.

Maar dat benne dinge,deer weet Zier niks vanof.Die kwam deer nooit.Mog tie iet komme.

Kzel je wellis vertelle weerom iet!   Klaas
Gelogd
klaas
Gast
« Antwoord #40 Gepost op: 11-08-2006, 11:46:29 »

Ik heb aan diverse Scheveningers gevraagd naar het bestaan van een Jodenstrand,maar niemand die er ooit van gehoord heeft.Zal wel een verzinsel zijn van iemand!  Klaas
Gelogd
Aby
Gast
« Antwoord #41 Gepost op: 26-09-2006, 20:01:57 »

Natuurlijk is het verzonnen want het staat niet in de geschiedenisboeken. Maar ik heb het van een Scheveninger van 85, dus is het geen nieuw verhaal. Daarom ook mijn vraag of er meer mensen van gehoord hebben en waar het dus vandaan zou kunnen komen. Vergelijk het met bijnamen, zijn jullie goed in, die zijn toch ook verzonnen?
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #42 Gepost op: 22-10-2006, 23:21:39 »

Het jodenstrandje  zoals het in de volksmond werd gnoemd is nagenoeg hetzelfde als het vlooienstrandje liggend aan de noordzijde van het zuiderhoofd. Het had meerdere benamingen maar door de jaren heen zijn de meeste die het zich nog herineren niet meer in deze discussie aanwezig. Let wel het is niet officieel maar gewoon een bijnaam zoals vroeger alles en iedereen die kreeg naar gelang van gebeurtenis.
Het platte veldje volgde 1 of 2 veldjes na eerste groene veldje. In het verleden waren er 4 groeneveldjes en een zandplaats. Ik hoop dat ik met dit antwoord een hoop heb toegelicht.

Witkwast  
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #43 Gepost op: 22-10-2006, 23:33:32 »

Nog even een aanvulling op het vlakke veldje. In de bosjes van Poot vlakbij de omgevallen boom had je een vlak veldje daar gingen we altijd toen we nog klein waren met tantes een bal spelletje doen terwijl we moesten wachten op onze vaders die van H.B.S of Scheveningen Holland Sport af Kwamen vlakbij de kazerne van de B.B.



Witkwast
Gelogd
jokevandalen
Gast
« Antwoord #44 Gepost op: 18-02-2007, 23:13:10 »

Graag zou ik willen weten of iemand weet wie de twee( Joodse) meisjes zijn, die bij het bord ,,Joden verboden'' op de foto staan.

Joke van Dalen- van der Kruk
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 11 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!