|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B@rtW.
Schipper
SUPERIOR-TRADER
|
|
« Antwoord #1528 Gepost op: 11-03-2017, 11:48:37 » |
|
Een vraagje over navigatielichten. Rondschijnend wit. Er zit een plaatje op TOPLICHT. Is dit soms nog van de zeilloggers ? (Geit in het land ??) Rondschijnend blauw Waar werd hij voor gebruikt ?? Soms een voorloper van de kerstboom als de loggers aan de vleet lagen ? Voor zover ik mij kan herinneren werden op de binnenvaart op tankschepen met gevaarlijke lading bij nacht de blauwe lamp in de mast gehangen. Hoe gevaarlijker de lading dan werden meerdere van deze lampen onder elkaar geplaatst. (Max. 3) BartW.
|
|
« Laatste verandering: 11-03-2017, 11:53:17 door B@rtW. »
|
|
Zoekt en gij zult vinden!
|
|
|
Knorhaan
Schipper
|
|
« Antwoord #1529 Gepost op: 11-03-2017, 13:07:13 » |
|
Een vraagje over navigatielichten. Rondschijnend wit. Er zit een plaatje op TOPLICHT. Is dit soms nog van de zeilloggers ? (Geit in het land ??) Rondschijnend blauw Waar werd hij voor gebruikt ?? Soms een voorloper van de kerstboom als de loggers aan de vleet lagen ? Voor zover ik mij kan herinneren werden op de binnenvaart op tankschepen met gevaarlijke lading bij nacht de blauwe lamp in de mast gehangen. Hoe gevaarlijker de lading dan werden meerdere van deze lampen onder elkaar geplaatst. (Max. 3) BartW. Dat klopt Barth. Zo hebben duwbakken 3 toplichten in een driehoek met 3 heklichten op een rij. K
|
|
|
|
Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
|
|
|