Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
10-11-2024, 20:22:47
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Herinneringën deel 2
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 102 103 104 105 [106] 107 108 Omlaag Print
Auteur Topic: Herinneringën deel 2  (gelezen 1230232 keer)
vreemdeling
Schipper
*****
Berichten: 1860


Bekijk profiel
« Antwoord #1575 Gepost op: 25-11-2016, 18:47:55 »

Uitkijk,
Ik heb voor jou een PB geplaatst.
Cor
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1576 Gepost op: 26-11-2016, 01:00:39 »

A-562-Grampian Chieftain, als Geo Ocean II ex OMS-Pollux in  Scheveningen mrt 2016


* A-562-Grampian_Chieftan_rn_OMS_Pullux_als_Geo_Ocean_II_03-2016-.jpg (105.71 KB, 900x600 - bekeken 827 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1577 Gepost op: 26-11-2016, 01:02:39 »

A-562-Grampian Chieftain als Geo Ocean II ex OMS Pollux , Scheveningen mrt 2016


* A-562-Grampian_Chieftan_rn_OMS_Pullux_als_Geo_Ocean_II-03-2016a-.jpg (126.79 KB, 900x600 - bekeken 860 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1578 Gepost op: 26-11-2016, 01:08:28 »

A-562-Grampian Chieftain, als OMS Pollux


* A-562-Grampian_Chieftain-als_Oms_Pollux-.jpg (123.01 KB, 900x600 - bekeken 829 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1579 Gepost op: 26-11-2016, 03:51:56 »

Cor, ik denk dat die schepen lang op zee zaten en dat het onderhoud in de haven werd gedaan, ze moesten constant dat rig in de gaten houden en daar kregen ze klootogen van en om ff enthousiast een biktol tegen de opbouw te zetten werd  waarschijnlijk niet in dank afgenomen , dan hoorde ze niets meer. Je ziet dat ze 28 dagen op dat ding zaten , waarschijnlijk afgelost met een  chopper dan bleef dat schip nog een paar weekjes daar vertoeven. Ik heb eigenlijk geen idee hoe het toeging op die schepen. De visserlui vonden het geloof ik wel fijn maar het was voor die kleinere schepen wel gevaarlijk want waar ze eerst met een slecht weerbericht naar binnen gingen moesten ze nu blijven en daar kwamen toch ongelukken van bijv:  de KY-147-Meridian was gehuurd om als Guard vessel bij een pijplijn te gaan liggen waar ze mee aan het werk waren maar het werd windkracht 10 Bf en toen is het schip met 4 man vergaan.
Gr.
Jan


* Standby_vessels.jpg (29.75 KB, 639x165 - bekeken 834 keer.)
« Laatste verandering: 26-11-2016, 04:21:38 door J.H. » Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1580 Gepost op: 26-11-2016, 04:00:56 »

KY-147-Meridian.
Foto in Peterhead  Sept-2006, een paar weken  voor het verging.


* KY-147-Meridian_2.jpg (141.06 KB, 900x600 - bekeken 854 keer.)
« Laatste verandering: 26-11-2016, 04:05:44 door J.H. » Gelogd
vreemdeling
Schipper
*****
Berichten: 1860


Bekijk profiel
« Antwoord #1581 Gepost op: 26-11-2016, 06:54:28 »

Uitkijk,
Van morgen om 05.30 weer vertrokken.
gr.
Cor
Gelogd
vreemdeling
Schipper
*****
Berichten: 1860


Bekijk profiel
« Antwoord #1582 Gepost op: 26-11-2016, 11:38:58 »

Rinus Nutbey, Postboy en Zier.

Vandaag een PB voor jullie geplaatst.

Cor
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1583 Gepost op: 26-11-2016, 15:58:34 »

Om op die chieftain terug te komen,als hekboot zijnde moet dat tog een nat scheepje wezen als ik zo naar zen vrijboord kijk.
Als ik nou het haaldek in ogenschouw neemt en ik ga dan een dek lager voor de vis te verwerken dan heb ik tog zwemvliezen nodig.
Op het haaldek heb je ook een olie jas nodig met een bries,net zo veel vrijboord als een goede trawler.

Ziet die monarch er beter uit.
« Laatste verandering: 26-11-2016, 16:03:29 door zier » Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1584 Gepost op: 26-11-2016, 23:54:00 »

Zier je hebt groot gelijk, ongelijk is een bult, ben even met Davy Craig in conclaaf geweest en die maakte er geen lullige buurt van en het dek werd meteen verhoogd net zoals met de Marr boten.


* A-562-Grampian_Chieftain-c.jpg (64.63 KB, 801x534 - bekeken 777 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1585 Gepost op: 26-11-2016, 23:55:23 »

H-2-Kirkella


* H_002-Kirkella-s.jpg (124.57 KB, 900x600 - bekeken 784 keer.)
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1586 Gepost op: 27-11-2016, 15:17:19 »

Dus als ik het goed begrijpt is die als antw.1570 gebouwd waar die er leuk uit ziet,toen hebben ze aan weerskanten een schutting gezet antw.1580 en toen die stopte met vissen hebben ze het zootje er af gebrand en weer in de oude staat weer terug gebracht antw. 1577 met op het werkdek een dekhuis.
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1587 Gepost op: 27-11-2016, 16:30:51 »

Nee joh Zier, die verhoging in antw.1585 is er gisteren avond even opgezet maar zo had hij dan ongeveer kunnen zijn met meer vrijboord , die Kirkella is zo gebouwd als op de foto.
Sorry Zier voor enige verwarring maar ik had gedacht dat je het zou zien.
Gr.
Jan.
« Laatste verandering: 27-11-2016, 16:43:31 door J.H. » Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1588 Gepost op: 27-11-2016, 19:01:24 »

Ja,daarom had ik het ook over een schutting,want aan de jomperdraden kan je zien dat die door liep naar het oude dek.
Gelogd
vreemdeling
Schipper
*****
Berichten: 1860


Bekijk profiel
« Antwoord #1589 Gepost op: 28-11-2016, 07:52:47 »

Hoofdstuk 1         Deel 2

De Olie Periode.

De Noordzee olie en gas winning, zijn de succesvolste industrieën sinds de Tweede Wereldoorlog, wat honderden biljoenen ponden in de industrie heeft gepompt..... 200 biljoen pond alleen al in de Schatkist en wereldwijd honderd duizenden arbeidsplaatsen heeft gecreëerd.
Noodlot heeft zeker de azen aan de Granieten Stad uitgedeeld, wat veel wegen ingeslagen was en schreeuwend en sjouwend uit de semi trage staat kwam, waar het rond 1960 in geslipt was .
Het was een economie, waar van je niet wist,  waar het zou eindigen, iets wat niet ontsnapt was aan de Schotse Regering, die in 1966 opgedragen had aan de huidige Aberdeense Universiteit, waar Maxwell Gaskin in die tijd professor was, om uit te zoeken, hoe de stervende Noord Oostelijke economie,weer tot leven gebracht kon worden.
Alleen kon de visserij  tot bloei komen, met een Aberdeense vloot van ongeveer 200 honderd schepen en rederijen, als er zwaar geïnvesteerd zou worden in moderne diesel trawlers, om de verouderde stoom trawlers van 30 jaar oud en soms veel ouder, te vervangen.
Toen, was de firma Craig en Zonen, een van de velen visserij rederijen die actief waren in de haven, uitwendig traditioneel, maar nochtans een trendsetter, die eens iets anders wilden en brutaal waren.
Waarom anders.
Bijvoorbeeld wilden de leidinggevenden directeuren, David en George, breken  met de vorm, bij de bouw van de trawler Mary Craig.
Het was de eerste motor trawler van de Schotse vloot, die een prachtige opvallende en enorm praktische lantaarn vorig stuurhuis toonde en een door een diesel motor aangedreven trawl winch had, wat een einde maakte aan de problemen, verbonden aan de elektrische en de door een drijfriem aangedreven trawl winches. uit die tijd.
En waarom zouden zij ook niet een teen in het water steken met het `Grote Olie `. de multi nationale  olie maatschappijen zoals BP en Shell, erg vroeg in de geschiedenis, van wat nu de grote Noordzee Industrie is en er zo´n groot succes van te maken, dat in Juni van dat jaar, de maatschappij toen een grote zaken prijs won, vanwege  haar 70 jaar bestaan en van haar levering aan prestaties en haar  onderneming geest..
Wat nu bekend staat als de Craig Groep en nog steeds in particulier bezit is.
Het bedrijf had tot nu toe een periode van drie generaties overspannen, met de verwachting, dat op zijn minst een vierde generatie zou volgen.
Bovendien is zij nog steeds betrokken bij de visserij, ondanks de vlug verkregen hebbende gevarieerde  internationale stroomopwaarts energie dienst werkzaamheden, met een aanzienlijke vloot van de  bij  offshore betrokken schepen en betrokken werden bij de voorziening van bevoorrading van de olievelden, de voedsel voorziening aan de offshore installaties, de levering van afmering systemen, inspecties en goedkeuring van anker kettingen,de verhuur van high tech elektrische onderwater uitrustingen en ook nog de belangstelling voor de` vrije tijd besteding` op de boor eilanden..
De visserij  was geheel betrokken bij  deel 1.
Deel 2 richt zich echter voornamelijk op de invloed van de olie, met in begrip van de belichting, hoe ondergeschikte activiteiten van verschillende tientallen jaren terug en die met rust waren gelaten', wat de  bediening van de visserij vloot vergemakkelijkte en  de Craig Groep enorm succes had gebracht, sedert een  fatale dag in 1970, toen een grote Texiaan de kantoren van de Craig Groep binnen stapte.

Wordt vervolgd
Gelogd
Pagina's: 1 ... 102 103 104 105 [106] 107 108 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!