|
|
|
roker
Schipper
|
|
« Antwoord #273 Gepost op: 06-08-2009, 19:57:38 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dicky
Gast
|
|
« Antwoord #275 Gepost op: 23-08-2009, 11:40:15 » |
|
Metser,
Als ik het goed begrepen heb...was er geen katholiek onderwijs in duindorp...wel een peuterschool.
mijn nichten en neef die de Heldering school bezochten...heten Plugge.
Gr.Dicky
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De spienet
Gast
|
|
« Antwoord #281 Gepost op: 24-08-2009, 21:36:01 » |
|
zoek je mot ik ben een scheveninger ik hou van schevenimgen duindorp is onze fietsen stalling witkwast bijt van je af ik ben een scheveninger en ik hou van ons dorp hoezee henk
|
|
|
|
|
|
|
|
schubbereet
Gast
|
|
« Antwoord #283 Gepost op: 24-08-2009, 22:20:35 » |
|
witkwast je weet tog ook dat als je je eigen een schev.wilt noemen dat dan je roots in duindorp moeten liggen.
Zee Zier. Het wordt er ier iet beter op, ga eirst maer met vekansie, near un warm land, zel wel kikke of ik trug kom. Denk ut wel, ik ou ook van Scheveningen mear iet van dat durp over ut vervursing Dag hoor
|
|
|
|
|
|
|
vreemdeling
Schipper
|
|
« Antwoord #284 Gepost op: 26-08-2009, 07:29:14 » |
|
Kort geleden kwam ik in de computer bestanden het onderstaande liedje tegen. Waarschijnlijk afkomstig uit Zwartewaal. Hulde aan deze niet Scheveningse zeelui.
Allen die willen naar Island gaan.
Allen die willen naar Island gaan Om kabeljauw te vangen en te vissen met verlangen Naar Iseland, naar Iseland, naar Island toe Tot drieëndertig reizen zij zijn nog niet moe
Komt ons de tijd van de fooie aan Wij dansen met behagen en wij weten van geen klagen Maar komt de tijd, maar komt de tijd naar zee te gaan Dan is er wel ons hoofd van zorgen zwaar belaân
Als er de wind van het noorden waait Wij gaan naar de herberge en wij drinken zonder erge Wij drinken daar, wij drinken daar op ons op ons gemak Totdat de leste stuiver is uit onze zak Als er de wind van het oosten waait
De schipper, blij van herten, zegt: "Die wind die speelt ons perten; 't Zal beter zijn, 't zal beter zijn, 't zal beter zijn, Te lopen voor de wind recht Het Kanaal maar in." Langs de Lezaars, de Schorels voorbij
Vandaar al naar Kaap Claire, die niet weet, hij zal wel leren Toen komt er bij, toen komt er bij ons stureman En hij geeft ons de koerse recht naar Iseland Wij lopen 't eiland Rokol voorbij Al naar de vogelscharen, dat kan ieder openbaren En dan vandaar, en dan vandaar naar Bredefjord En daar dan smijten wij de kollen buiten bord
Fooie = kermis Lezaars = Kaap Lizzard Schorels = Scilly eilanden Kaap Claire = Kaap Clear Rokol = Rockall Bredefjord = Breidifjord op IJsland Kollen = sleepnetten
Vreemdeling
|
|
|
|
|
|
|