johanh
Gast
|
|
« Antwoord #240 Gepost op: 03-06-2011, 20:25:04 » |
|
voorheen wist ik het wel ,maar wanneer komt de nieuwe[groene ] haring in de winkel.vrgr johanh.
|
|
|
|
|
|
|
schubbereet
Gast
|
|
« Antwoord #241 Gepost op: 03-06-2011, 20:34:44 » |
|
Nieuwe haring vanaf 7 juni 2011 verkrijgbaar
Op 7 juni 2011 start het seizoen van de Hollandse Nieuwe met de traditionele veiling van het eerste vaatje haring. Lekkerrrr en vooral gezond! Door het eten van 2 haringen per week krijg je voldoende omega 3 binnen. Is dat goed? Ja, heel goed!
Het vetzuur Omega-3 is vaak het sleutelwoord als het gaat om gezonde voeding. Aan omega-3-vetzuren worden positieve eigenschappen toegeschreven in het voorkomen van hart- en vaatziekten, artritis en depressies. Omega-3-vetzuren verlagen het cholesterolgehalte in het bloed en zijn onder meer van belang voor de oogfunctie en de hersenstofwisseling.
Hollandse Nieuwe wordt in zes weken tijd (half mei tot juli) gevangen. Alle haring die in die periode wordt gevangen, goed vet is, op traditionele Hollandse manier wordt gekaakt, gezouten en meteen wordt ingevroren, mag Hollandse Nieuwe genoemd worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
poon
Gast
|
|
« Antwoord #243 Gepost op: 04-06-2011, 14:00:54 » |
|
nieuwe haring 4.50 euro p st
|
|
|
|
|
|
|
|
schubbereet
Gast
|
|
« Antwoord #245 Gepost op: 04-06-2011, 16:55:10 » |
|
Dat lijkt me wel erg goedkoop Vreemdeling, ik las net dat de haring, duurder is dan vorig jaar. Maar het kan natuurlijk ook een lokkertje zijn, zo van, als je eenmaal in de winkel bent, koop je ook andere artikelen.
|
|
|
|
|
|
|
|
schubbereet
Gast
|
|
« Antwoord #247 Gepost op: 05-06-2011, 09:35:46 » |
|
Ik ben er van de week nog langs gelopen Maart, volgens mij zit dat zaakje er niet meer.
Grt.
Hans
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|