Wi-spa
Gast
|
|
« Antwoord #315 Gepost op: 08-02-2011, 11:18:16 » |
|
Weet niet of er nog eilanders herinneringen hebben aan het jaar 1932, het jaar waarin ik geboren ben op de Hellingweg. Mijn ouders (Willem Spaans en mijn moeder, Clasina Verheij, zijn daarna een aantal keren verhuisd, van de Hellingweg naar de van Thuilstraat, daarna naar de 'd Aumeriestraat. Daar kan ik me niets van herinneren, wel de verhuizing naar de Jacob Vermeijstraat nr. 39, in 1935 en die naar de Symonszstraat nr. 11 in 1936. Begin 1943 zijn we ge-evacueerd naar de Haag. Eerst naar Groenesteyn, op de Loosduinseweg. Voor korte tijd kregen we toen een huis in de Ravesteinstraat, tegenover het Jacob van Campenplein. Daarna verhuisden we naar de Jan Blankenstraat.
Wim
|
|
|
|
|
|
|
|
GerardKnoester
Gast
|
|
« Antwoord #317 Gepost op: 10-02-2011, 18:31:24 » |
|
Nog ien.
|
|
|
|
|
|
|
johanh
Gast
|
|
« Antwoord #321 Gepost op: 19-02-2011, 18:27:26 » |
|
kom dan niet van eiland maar herken een hoop dingen,kwam wel veel op eiland door school kameraadjes.leuk mooi filmpje ,zwemmen in het buiten kanaal, vissen op paling in de verversing ,prachtig.vrgr johanh.
|
|
|
|
|
|
|
gerard1941
Gast
|
|
« Antwoord #322 Gepost op: 19-02-2011, 18:45:07 » |
|
beste aad geweldig dat filmpje,komen toch weer een hoop herinneringen naar boven,jammer dat je het niet meer terug kan draaien ,zal er zo weer gaan wonen,hoe zal het met de rest van de oud eilanders vergaan zijn ,kom lui laat eens wat van jullie horen, met mij gaat alles naar wens groetjes gerard kuiper van de hellingweg19
|
|
|
|
|
|
|
|
lfcvanderbrugge
Gast
|
|
« Antwoord #324 Gepost op: 19-02-2011, 20:48:50 » |
|
Hallo Allemaal Vanavond gepoogd ,de Film via de Link van Witkwast ,al een paar keer open te krijgen , over het eiland . # 319 Snap het niet helemaal , gaat bij mij niet Open ! Gaat wel open,maar klapt gelijk weer dicht Alleen bij mij ? Groeten Leo.
|
|
|
|
|
|
|
dicky
Gast
|
|
« Antwoord #325 Gepost op: 19-02-2011, 20:54:14 » |
|
Hartstikke leuk aad!
Heb daar een mooie tijd beleeft...vooral zo dicht bij de zee en het strand wonen
alleen vond je het als kind heel gewoon...dat besef je later pas...dat het niet zo gewoon was
leuk dat mijn beide (broertjes) nu broers er op staan... de foto zal van 1962 zijn,ze zijn nu 57 en 62 jaar oud
Nog bedankt Groetjes Dicky.
|
|
|
|
|
|
|
dicky
Gast
|
|
« Antwoord #326 Gepost op: 19-02-2011, 21:00:13 » |
|
Hallo Allemaal Vanavond gepoogd ,de Film via de Link van Witkwast ,al een paar keer open te krijgen , over het eiland . # 319 Snap het niet helemaal , gaat bij mij niet Open ! Gaat wel open,maar klapt gelijk weer dicht Alleen bij mij ? Groeten Leo. Bij mij klapt tie niet dicht!!!ik heb gewoon kunnen kijken. Gr. Dicky
|
|
|
|
|
|
|
witkwast
Schipper
Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag
|
|
« Antwoord #327 Gepost op: 19-02-2011, 21:03:25 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lfcvanderbrugge
Gast
|
|
« Antwoord #329 Gepost op: 19-02-2011, 21:05:01 » |
|
Hallo Dicky , bedankt we gaan eens verder aanklooien . Zal wel hier thuis ergens aan liggen dan . Ook van witkwast kreeg ik al een link.
Effe klieren , dan een andere P.C. --Wie weet ,de laatste tijd ,teveel geklier met dit ding.
bedankt ,mensen . Leo.
|
|
|
|
|
|
|