Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
11-05-2024, 19:42:27
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  'Jodenstrand'
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 11 Omlaag Print
Auteur Topic: 'Jodenstrand'  (gelezen 152534 keer)
neeltje
Gast
« Antwoord #45 Gepost op: 20-02-2007, 19:04:23 »

Zoals ik weet stond er in de oorlog op sommige plaatsen verboden voor joden, en dat was afkomstig van de Duitse bezetter.Dus ook op dat strandje (waar het ook mag zijn!).
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #46 Gepost op: 20-02-2007, 23:29:42 »

Op de achtergrond is nog wazig de oude rand bescherming van de boulevard te zien. Deze paaltjes met buizen zijn tijdens de 2e W.O.  door de duitser gesloopt  het beton gebruikte ze voor de bunkers en het ijzer voor de industrie vliegtuigen en etc.



witkwast
Gelogd
boomer
Gast
« Antwoord #47 Gepost op: 02-08-2007, 22:45:07 »

Hallo mensen
 Nog even over dat jodenstrandje ook ik weet niet beter of dat stukje strand aan het eind van het verversingskanaal rechts tegen het havenhoofd aan heette zo. En ik ben een geboren eilander ik ging zelf veel liever veel naar het kommetje.
Daar stonden in mijn jeugd nog die versperring uit de oorlog .
We hebben er veel tussen gespeeld.Ik ben geb. in 1948 op de Steigerweg 11
op de hoek van de bak tegenover de Boeistraat.
gr
Gelogd
Ben.turfboer
Gast
« Antwoord #48 Gepost op: 11-10-2007, 19:24:24 »

Nou we zwommen ook vaak in het verversingskanaal als kind want het water was er heerlijk warm en de rest wat er om je heen dreef was toen minder belangrijk.
Gelogd
m.taal
Gast
« Antwoord #49 Gepost op: 11-10-2007, 23:22:37 »

Beste Boomer,

Wij noemde het strandje tussen het verversingskanaal en de koppes het kleine strandje en aan de andere kant (aan de binnenzijde) van de koppes het jodenstrandje !

Ik heb in mijn jeugd in de Koppelstokstraat gewoond !
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #50 Gepost op: 12-10-2007, 13:57:15 »

Beste Boomer,

Wij noemde het strandje tussen het verversingskanaal en de koppes het kleine strandje en aan de andere kant (aan de binnenzijde) van de koppes het jodenstrandje !

Ik heb in mijn jeugd in de Koppelstokstraat gewoond !

Beste M.Taal

Ook wij noemde het strandje rechts van de koppes het kleine strandje,er stond altijd een sterke stroming en de golven waren hoger,ik mocht van mijn Moeder daar niet komen vond ze te gevaarlijk. het strandje aan de linker kant van de koppes noemden we inderdaad het joden strandje waarom het zo heette weet ik niet,ik heb op het eiland gewoond.

Ben,
 zwemmen in het verversingskanaal deden we ook graag ,het water was zo lekker warm,maar of het gezond was vraag ik me af er zwommen ook ratten.

gr.Dicky
« Laatste verandering: 12-10-2007, 14:13:56 door dicky » Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #51 Gepost op: 13-10-2007, 21:59:23 »

Ben,

In de Verversing werd door Jeugd uit onze tijd veel gezwommen ook van het kippebruggetje alleen als de sluis open ging moest je uitkijken voor de trekkende stroming. En we leven nog steeds !


Witkwast
Gelogd
boomer
Gast
« Antwoord #52 Gepost op: 07-12-2007, 13:17:04 »

hallo Ben

Heb jij een zus dikkie zat bij mij in de klas

Ria
Gelogd
Ben.turfboer
Gast
« Antwoord #53 Gepost op: 12-05-2008, 19:18:08 »

Nee Ria ik heb geen zus die Dikkie heet ik heb wel 4 zussen Cobie ,Carla , maar die Hebben wel zoals ik op de H. Colijnschool gezeten en ook nog een broer Dick , de andere broer en 2 zusjes niet.

gr. Ben
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #54 Gepost op: 13-05-2008, 02:06:24 »

Hallo Witkwast.
Ik denk dat het niet aan je geweldige zwemkunst heeft gelegen maar meer aan de oplettendheid van de sluiswachters dat je nog leeft. Hadden hun de sluis open gezet dan had je zeer zeker met je kop tussen de tralies onder het kippenbruggetje klem gezeten en dan kon je het natuurlijk wel schudden.
Gr.
Jan.
« Laatste verandering: 13-05-2008, 02:22:11 door J.H. » Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #55 Gepost op: 14-05-2008, 19:41:13 »

Hallo Witkwast.
Ik denk dat het niet aan je geweldige zwemkunst heeft gelegen maar meer aan de oplettendheid van de sluiswachters dat je nog leeft. Hadden hun de sluis open gezet dan had je zeer zeker met je kop tussen de tralies onder het kippenbruggetje klem gezeten en dan kon je het natuurlijk wel schudden.
Gr.
Jan.
Een vrij late reactie Jan maar wel leuk. Echter wij waren niet de enige die daar zwommen. Er werd vroeger veel in het binnen kanaal gezwommen ook bij de brug op de Kranenburgweg bij het sluisje naar de haven toe werd ook veelvuldig gezwommen. Toevallig zag ik zaterdag voor Pinksteren daar 2 jongens zwemmen toen ik terug kwam v/h strand   
Gelogd
Post Boy
Schipper
*****
Berichten: 1317



Bekijk profiel
« Antwoord #56 Gepost op: 15-05-2008, 09:53:00 »

Moet toch effe meegaan met en aantal mensen.

Ook ik heb veelvuldig in het verversingskanaal gezwommen en van de brug afgedoken,ook in de haven zwommen wij bij de breggetjes,de Semafoor,de Kom,bij de ouwe sleep ben er nooit ziek van geworden ondanks dat er toch een hoop rotzooi in de haven lag,wat zou je zeggen op het stille strang? Als de strontpijp open stond?? lag je tussen drollen te zwemmen Grin Grin Grin.
Heb ooit dur is m,n bien opengehaald aan het trapje van de breggetjes litteken zie je nu nog,kwam ik in huis zee me moeder,kind kom maar hier,dan ging er een scheut jodium op en een verbandje,zo zee ze dan je kan weer speulen buiten, de rest geneest wel in de zei!!!!!!!!


gr.Dirk.
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #57 Gepost op: 17-05-2008, 22:56:56 »

Klopt helemaal Dirk, Ik ken niet allemaal die gasten die daar vroeger zwommen, maar ik weet bijna zeker dat ook een hoop gasten die nu op de topic van 't st' allegondeplein zitten daar vroeger ook zwommen.  Half Duindorp, de koppelstokstraat en de Mennickstraat en ook nog gasten van 't eiland.  Het had vaak maar niet altijd met de weer omstandigheden te maken en dan kon je lekker in 't kanaal zwemmen niettan !  Jammer dat er geen foto's van zijn !
Gelogd
GerardKnoester
Gast
« Antwoord #58 Gepost op: 17-05-2008, 23:37:51 »

bij deze een foto van 1949.


* Verversingskanaal-1949.JPG (44.87 KB, 737x502 - bekeken 1617 keer.)
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #59 Gepost op: 17-05-2008, 23:56:46 »

bij deze een foto van 1949.

Een gave foto Gerard maar dit is het buiten kanaal, en roept ook weer herineringen op niet voor mij alleen maar volgens mij voor een hoop van ons. Het was een grens zonder grens tussen Duindorp en 't Eiland. 
Witkwast 
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 11 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!