Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
10-11-2024, 20:22:10
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  vervolg.. Mooie trawler plaatjes
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 53 54 55 56 [57] 58 59 60 61 ... 72 Omlaag Print
Auteur Topic: vervolg.. Mooie trawler plaatjes  (gelezen 1018466 keer)
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #840 Gepost op: 14-10-2018, 11:23:35 »

Superior Trader

De coaster Superior Trader is gebouwd bij de N.V. Nederlandsche Scheepswerven te Groningen voor rekening van L. Remeus te Scheveningen. Het schip werd op 26 november 1960 te watergelaten en de oplevering vond plaats op 8 februari 1961. Het beheer van het schip werd uitgevoerd door de Scheepvaart Maatschappij Norfolk Lijn.

Inhoud: 329 brt (352 dwt)
L.o.a. x Br. x Holte = 47,34 m x 7,32 m x 2,42 m
Motor = 4T 6 cil. Werkspoor (270x500) 395 rpk goed voor een max snelheid was 11 knopen.

Geschiedenis
In juni 1967 in de vaart gekomen als AMPERA II voor Pemerintah Daerah Tingkat I te Ambon, vlag Indonesië.
In 1975 overgegaan naar P.T. Pelayaran Nusantara Berdikari te Ambon.
In april 2006 verwijderd uit de Lloyds Registers ivm twijfel over voortbestaan.

Jan


* Superior-Trader_150kB.jpg (149.88 KB, 800x659 - bekeken 1628 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #841 Gepost op: 28-10-2018, 20:25:43 »

H178 St. Leger

De stoomtrawler H178 Saint Leger is onder bouwnr 835 gebouwd bij de bekende Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Thomas Hamling & Co Ltd uit Hull.

Het schip is op 9 maart 1951 te water gelaten .

Inhoud 794 bruto ton
Lengte: 188,8 ft ( 57,5 m)
Breedte: 32,2 ft ( 9,8 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en de stoommachine was van het fabrikaat C.D. Holmes met een vermogen van 1150 ipk waarmee een max. snelheid van 13,4 knopen kon worden behaald.

In 1975 is het schip verkocht voor de sloop.

Jan


* H178-St-Leger2_150kB.jpg (139.77 KB, 800x631 - bekeken 1558 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #842 Gepost op: 09-11-2018, 19:47:51 »

GY689 Okino

Deze trawler is in 1962 voor rekening van Diamonds Steam Fishing Co. uit Grimsby onder bouwnr. 532 gebouwd bij de Engelse werf Goole shipbuilding & Repairing Co. Ltd te Goole (UK). De tewaterlating vond plaats op 8 maaart 1962. De Okino was het derde schip uit een rij van 4.
De andere drie schepen waren de GY661 Tokio, GY668 Hondo en GY691 Erimo.

Inhoud:  273 bruto ton
Lengte: 115 ft (35 m)
Breedte: ?

Het schip beschikte over een dieselmotor.

De Okino is op 12 oktober 1978 in brand geraakt en heeft daarna niet meer gevaren. Het schip is in 1979 te Grimsby gesloopt.

Jan


* GY689-Okino_150kB.jpg (141 KB, 800x637 - bekeken 1562 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #843 Gepost op: 09-12-2018, 14:56:00 »

SCH333 Oceaan VII

De logger SCH333 Oceaan VII werd in 1939 gebouwd bij de werf Vuyk te Capelle a/d IJssel voor rekening van de rederij A. v.d. Zwan en Zn uit Scheveningen.

Inhoud: 179,41 brutoton
Lengte: 35,75 meter
Breedte: 6,83 meter
Holte: 2,99 meter
Motor: 240 pk 4 cil. Industrie

Historie:
1940 gevorderd door weermacht no, 3402
1945 vrij gegeven te IJmuiden
1954 SCH 333 Oceaan VII eig. N.V A. v.d. Zwan en Zn
1955 verhuurd aan Jaczon
1961 eig. J. v.d. Zwan
1966 vaartuig verkocht naar Engeland en  tussen juni 1966 en augustus 1967 ingezet als piratenzender Radio 270

Jan


* SCH333-Oceaan-VII3_150kB.jpg (147.75 KB, 800x569 - bekeken 1427 keer.)
« Laatste verandering: 11-12-2018, 12:03:22 door Jan de Reus » Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #844 Gepost op: 23-12-2018, 21:22:51 »

VL 142 Voorwaarts

De hektrawler VL142 Voorwaarts werd in 1975 gebouwd bij Scheepsbouwwerf De Dageraad te Woubrugge onder bouwnr. 535 voor rekening van de Doggermaatschappij uit Vlaardingen. Het schip kwam 17 april 1975 in de vaart.

De tewaterlating van de Voorwaarts vond plaats op 27 maart 1961 waarna het schip op 23 mei 1961 in dienst werd gesteld. 

Inhoud: 405 brt. Na verlenging in 1983: 477 brt
Afmetingen:  51,10/48,59 x 9,27 x 3,54 m. Na verlenging: 59,60/56,09 x 9,27 x 3,54 m.
De hoofdmotor was een 14 cilinder Bolnes dieselmotor van 2100 pk.

In 1988 overgegaan naar Cornelis Vrolijk’s Visserij Mij te IJmuiden als SCH144 Voorwaarts. In datzelfde jaar verkocht naar Hull, Engeland als H142 Swanella.

Jan


* VL142-Voorwaarts2_150kB.jpg (143.52 KB, 800x659 - bekeken 1357 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #845 Gepost op: 31-12-2018, 11:16:21 »

SK123 Wiking

De Duitse stoomtrawler SK123 Wiking is in 1955 gebouwd bij de Seebeckwerft te Bremerhaven onder bouwnr. 804 voor rekening van Rederei Andersen te Hamburg. Het schip had in eerste instantie  het registratienr. BX641. Later is het schip overgegaan naar Kiel en kreeg toen het nummer SK123. De Wiking was een trawler uit een serie van 23 die in de periode 1954 – 1956 bij Seebeckwerft zijn gebouwd. De andere 22 trawlers waren:
•   HH314 Gelsenkirchen (1954, bouwnr. 777)
•   BX627 Alemannia (1954, bouwnr. 778)
•   BX632 Malangen (1955, bouwnr. 785)
•   BX631 Aldebaran (1955, bouwnr. 786)
•   BX634 Karlsburg (1955, bouwnr. 791)
•   BX638 Braunschweig (1955, bouwnr. 792)
•   BX633 Hermann Krause (1955, bouwnr. 793)
•   BX637 Mechthild (1955, bouwnr. 796)
•   NC407 Westfalen (1955 bouwnr. 797)
•   NC408 Wurtemberg (1955 bouwnr. 798)
•   NC406 Hof (1955, bouwnr. 800)
•   BX639 Frankfurt am Main (1955, bouwnr. 801)
•   BX640 Falkland (1955, bouwnr. 802)
•   BX646 Germania (1956 bouwnr. 803)
•   NC409 Baden (1956 bouwnr. 805)
•   BX647 Ludwig Schweisfurth (1956, bouwnr. 807)
•   BX648 Albatros (1956 bouwnr. 810)
•   BX649 Jupiter (1956, bouwnr. 811)
•   BX650 Dohrnbank (1956 bouwnr. 815)
•   BX651 Johannes Kruss (1956, bouwnr. 816)
•   BX657 Salzburg (1957, bouwnr. 835)
•   BX658 Thuringen (1957, bouwnr. 836)

Afmetingen: 60,40 x 9,19 x 4,38 m.
Inhoud: 643,5 bruto ton register.

Hoofmotor: triple expansie stoommachine incl. rookgasturbine.
Totaal vermogen: 880 pk
Max. snelheid: 12,4 knopen
Aantal bemanningsleden: 23

In 1971 is de Wiking  gesloopt.

Jan


* SK123-Wiking_150kB.jpg (147.91 KB, 800x634 - bekeken 1331 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #846 Gepost op: 12-01-2019, 17:03:27 »

SCH101 Johanna Maria

De motortrawler SCH101 Johanna Maria is in 1956 gebouwd bij Sleephelling Mij. Scheveningen onder bouwnr. 130 voor rekening van rederij Jaczon uit Scheveningen. Het schip werd op 19 juni 1956 te water gelaten en kwam in oktober van datzelfde jaar  in de vaart.

Inhoud: 283 BRT
Afmetingen: 42,86/40,13 x 7,24 x 3,47 m
Hoofdmotor: 8 cil. Industrie dieselmotor 600 pk. In 1967 opgevoerd tot 900 pk.

Geschiedenis
1964 verhuurd aan B.P.M. als onderzoekingsvaartuig
1967 weer ingezet voor de visserij
1969 omgedoopt in Trijntje Allegonda
1971 overgegaan naar rederij Den Dulk –van Leeuwen en omgedoopt in Poolster SCH56
1975 afgevoerd ivm sanering

Jan


* SCH101-Johanna-Maria_150kB.jpg (140.35 KB, 800x631 - bekeken 1285 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #847 Gepost op: 20-01-2019, 13:49:42 »

SCH23 Jacob van der Zwan

Begin zeventiger jaren bouwde de Sleephelling Mij Scheveningen een serie hektrawlers.  Tot die serie behoorde ook de SCH23 Jacob van der Zwan.

De andere schepen uit serie waren: de
•   SCH118 Prins Claus der Nederlanden (1971)
•   SCH81 Frank Vrolijk CZN (1971)
•   SCH23 Jacob van der Zwan (1972)
•   SCH120 Poseidon (1973)
•   SCH90 Onderneming I (1973)
•   SCH21 De Hoeker (1974)
•   VL89 Monica (1974)
•   SCH108 Onderneming II (1974)
•   SCH22 De Buis (1975)

De Jacob van der Zwan is onder bouwnr 1474/220 gebouwd bij Scheepswerf Boot-Leiden in opdracht van de Sleephelling Mij. Scheveningen voor rekening van Jaczon & Rederij en Haringhandel uit Scheveningen. 

Inhoud: 450 bruto ton
Lengte: 54 m
Breedte: 9,22 m
Holte: 6,07 m

Het schip beschikte over een 8 cilinder Industrie dieselmotor een vermogen van 2000 pk.

In 1984 is het schip verkocht naar Nigeria en toen onder de naam Ekirose gaan varen voor de rederij Apapa Trawlers Ltd uit Lagos.

Jan


* SCH23-Jacob-van-der-Zwan2_1.jpg (145.68 KB, 800x639 - bekeken 1267 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #848 Gepost op: 25-01-2019, 11:36:37 »

SCH302 Willem van der Zwan

De hektrawler SCH302 Willem van der Zwan werd in 1973  in opdracht van Rederij W. van der Zwan & Zn. N.V.   gebouwd bij T. van Duijvendijk’s Scheepwerf te Lekkerkerk.  Zusterschip was de SCH54 Franziska welke in 1974 bij dezelfde werf is gebouwd.

Inhoud: 477 BRT
Lengte: 54,45/50,79 meter
Breedte: 10,02  meter 
Holte:  5,74 meter
Hoofdmotor: 6 cil. Deutz van 2000 pk.

In 1980 werd het schip verlengd tot 61,93 meter. De inhoud van de Willem van der Zwan  werd daarmee vergroot tot 565 BRT.

In 1987 is het schip verkocht naar Peru. De SCH302 Willem van der Zwan  kreeg toen de naam Azangar  met als nieuwe thuishaven Floppesca, Callao.

Jan


* SCH302-Willem-van-der-Zwan4.jpg (144.92 KB, 800x634 - bekeken 1189 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #849 Gepost op: 30-01-2019, 12:18:54 »

SCH 21 Arie van der Zwan

De motortrawler SCH21 Arie van der Zwan  is in 1961 onder bouwnr. 636 gebouwd bij Scheepswerf Fa. S. Seymonsbergen te Amsterdam voor rekening van Jaczon Rederij en Haringhandel te Scheveningen.  Het schip kwam 8 juli 1961 in de vaart.
Zusterschepen waren de SCH22 Magnolia (1962) en de SCH33 Margriet (1963).

Inhoud: 351 BRT
Afmetingen: 48,34/45,53 x 7,54 x 3,85 m
Hoofdmotor: 8 cil. Industrie 1000 pk

In 1973 is het schip overgenomen door J. de Ridder en werd de naam gewijzigd in SCH21 Vier Gebroeders.
Het schip is in 1975 afgevoerd en gesaneerd.
In 1979 alsnog in de vaart gekomen als R.V. Explorer voor Environmental Research Associates Va. Panama

Jan


* SCH21-Arie-van-der-Zwan3_15.jpg (144.18 KB, 800x636 - bekeken 1184 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #850 Gepost op: 09-02-2019, 15:58:26 »

GY18 Royal Lincs

De stoomtrawler GY18 Royal Lincs is in 1955 gebouwd bij de Duitse werf Rickmers uit Bremerhaven voor rekening van de Great Grimsby & East Coast Fishing Co. uit Grimsby. Het schip was er een uit een serie van zes die alle gebouwd zijn in Duitsland voor Engelse rederijen in de periode 1955/1956.  De andere 5 schepen waren:
•   GY10 Coldstreamer (1955)
•   GY22 Northern Eagle (1956)
•   GY23 Black Watch (1956)
•   GY25 Northern Sky /Statham (1956)
•   GY91 Lord Beatty (1956)

Inhoud:  697 bruto ton
Lengte: 189 ft (57,6 m)
Breedte: 31,8 ft (9,7 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel + stoommachine gekoppeld aan een turbine.

In 1977 is het schip gesloopt te Grimsby.

Jan


* GY18-Royal-Lincs_150kB.jpg (143.39 KB, 800x635 - bekeken 1108 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #851 Gepost op: 15-02-2019, 16:04:34 »

SCH246 Geertruida

De motortrawler Geertruida is in 1963 onder bouwnr. 182 gebouwd bij Sleephelling Mij Scheveningen  voor rekening van rederij Jac. Den Dulk & Zonen  te Scheveningen.
Het schip kwam 24 februari  1964 in de vaart.

Inhoud: 319 BRT
Afmetingen: 43,31/40,62 x 7,22 x 3,86 m
Hoofdmotor: 8 cil. Deutz  1000 pk

In 1976 is het schip afgevoerd en gesaneerd.  In 1981 weer in de vaart gekomen als Geertruida WV75 voor Capa Cross Fishing Co. (Pty) Ltd  te  Walvisbaai in Zuid-Afrika.

Het schip is in januari 1984 als gevolg van een brand aan boord gezonken.

Jan


* SCH246-Geertruida3_150kB.jpg (140.56 KB, 800x633 - bekeken 1090 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #852 Gepost op: 08-03-2019, 15:36:53 »

NC431 Bielefeld

De Duitse motortrawler NC431 Bielefeld is in 1958 gebouwd bij de Rickmerswerft te Bremerhafen voor rekening van Rederei Nordsee te Cuxhaven. Het schip is er een 1 uit een serie van vier schepen die allen in de periode 1957/1958 zijn gebouwd. De andere 3 schepen uit de serie waren:
•   BX653 Essen (1957)
•   BX654 Saarbrücken (1957)
•   BX661 Regensburg (1958)

Afmetingen: 58,25 x 9,63 x 4,74 m.
Inhoud: 716,3 bruto ton register.

Hoofmotor: dieselmotor (merk?)
Totaal vermogen: 1590 pk
Max. snelheid: 13,6 knopen
Aantal bemanningsleden: 24

In 1969 is de Bielefeld  gesloopt.

Jan


* NC431-Bielefeld_150kB.jpg (145.7 KB, 800x633 - bekeken 1003 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #853 Gepost op: 15-03-2019, 16:09:51 »

SCH6 Alida

De SCH6 ‘Alida’ werd in mei 1967 opgeleverd aan Rederij W. van der Zwan & Zn. N.V.  te Scheveningen.  Deze rederij gaf de bouwopdracht aan de N.V.  Sleephelling Maatschappij Scheveningen die als hoofdaannemer fungeerde. De feitelijke bouw vond onder bouwnummer 1467 plaats bij Scheepwerf Boot Leiden N.V. te Leiderdorp.

De SCH 6 was nagenoeg identiek aan de in 1966 voor Cornelis Vrolijk’s Visserijmaatschappij N.V. gebouwde SCH 171, zij het dat dit laatste schip al tijdens de bouw van een diepvriesinstallatie werd voorzien, terwijl dit bij de SCH 6 pas achteraf gebeurde.

De afmetingen van de SCH 6 waren: lengte 50,10 meter, breedte 8,52 meter en holte 6,15 meter.  De inhoud bedroeg 362,27 BRT. De hoofdmotor was een Deutz van 1.320 PK.

In juni 1980 werd de ‘Alida’  bij Scheepswerf ‘Welgelegen’  te Harlingen met 6 meter verlengd tot 56,08 meter, waarbij tevens een verbouwing aan het dekhuis plaatsvond. De inhoud na verlenging bedroeg 414,66 BRT.

In december 1983 kreeg de SCH 6 het visnummer SCH 3. Bij deze gelegenheid werd tevens de naam gewijzigd in ‘Johanna’. Deze wijziging van het visnummer hield verband met het in de vaart komen van een nieuwe SCH 6 die op dat moment nog in aanbouw was bij de Ysselwerf te Capelle aan den IJssel.

Als SCH 3 heeft het schip slechts een enkele visreis gemaakt, want enkele maanden vond verkoop naar Griekenland plaats. In maart 1984 vertrok de hektrawler naar zijn nieuwe bestemming, Piraeus, waar de nieuwe eigenaar, de Atlantic Fishing Co, de naam van de hektrawler wijzigde in ‘Kalypso’.

Jan


* SCH6-Alida_150kB.jpg (145.43 KB, 800x639 - bekeken 993 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #854 Gepost op: 22-03-2019, 19:24:04 »

Eerste haven met visafslag en SCH6 Alida.


* SCHHaven_150kB.jpg (143.21 KB, 800x396 - bekeken 956 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Pagina's: 1 ... 53 54 55 56 [57] 58 59 60 61 ... 72 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!