Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
10-11-2024, 20:23:17
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  vervolg.. Mooie trawler plaatjes
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 54 55 56 57 [58] 59 60 61 62 ... 72 Omlaag Print
Auteur Topic: vervolg.. Mooie trawler plaatjes  (gelezen 1018478 keer)
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #855 Gepost op: 04-04-2019, 19:33:15 »

SCH45 Bastiaan

Deze motortrawler werd in 1963 gebouwd te Scheveningen door de Sleephelling Mij. onder bouwnr. 180 voor rekening van de Verre Visserij Mij. uit Scheveningen. Het schip kwam op 13 april 1963 in de vaart.

Afmetingen: 37,12/34,39 x 7,22 x 3,65 m.  Inhoud: 260 BRT
Hoofdmotor: 6 cilinder MWM van 800 pk.

Geschiedenis:
1966: in Noorwegen verbouwd voor de ringnetvisserij
1968: in Stellendam omgebouwd voor de boomkorvisserij
1974: motor vervangen door een MWM van 1000pk
1975: afgevoerd ivm sanering

SCH249 Arie 

Deze motortrawler werd in 1959 gebouwd te Leiden door de Scheepswerf Boot onder bouwnr. 1441 voor rekening van de Verre Visserij Mij. uit Scheveningen. De tewaterlating vond plaats op 20 november 1959 en het schip kwam februari 1960 in de vaart.

Zusterschepen waren de Pollux SCH7, Jaap SCH60 en SCH248 Prinses Margriet.

Deze schepen waren zowel uitgerust voor de uitoefening van de trawlvisserij en de haring-drijfnet-visserij. Het tonnenruim beschikte over een laadcapaciteit van 204 kantjes; het nettenruim, dat daarvoor ook benut kan worden, had eveneens een laadcapaciteit van 204 kantjes.  Het visruim had een capaciteit van 816 kantjes of 2000 kisten van 50 kg. De schepen beschikte over een kampagnedek van 15 m lengte. Het op het kampagnedek aangebrachte dekhuis bevatte de kombuis en een messroom. Onder het kampagnedek bevonden zich de verblijven voor totaal 15 personen.

Afmetingen: 41,45/38,33 x 7,12 x 3,39 m.  Inhoud: 271 BRT
Hoofdmotor: 12 cilinder Brons van 900 pk.

Geschiedenis:
1962: overgegaan naar rederij AATEE; naam en visnr ongewijzigd
1963: terug naar Verre Visserij Mij.
1968: omgebouwd voor de boomkorvisserij
1975: gesaneerd en afgevoerd.

Jan


* SCH45-Bastiaan_150kB.jpg (147.8 KB, 800x612 - bekeken 1475 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #856 Gepost op: 07-04-2019, 10:35:41 »

Prachtig schilderijtje weer Jan

gr Maart
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #857 Gepost op: 11-04-2019, 22:15:49 »

HH220 Wilhelm Michaelsen

De Duitse stoomtrawler HH220 Wilhelm Michaelsen is in 1936 gebouwd bij de Norderweft te Hamburg  voor rekening van H.J.M. Pickenpack te Altona.

Afmetingen: 49,55 x 8,19 x 3,82 m.
Inhoud: 422,42 bruto ton register.

Hoofdmotor: triple expansie stoommachine incl. rookgasturbine.
Totaal vermogen: 780 pk
Max. snelheid: 11,8 knopen
Aantal bemanningsleden: 20

Jan

Geschiedenis:
Op enig moment visnr gewijzigd in BX463
1956 Verkocht naar Noorwegen als VIMI
1982 Naam gewijzigd in Seaway Petrel
? Naam gewijzigd in North Sea Surveyor
? Naam gewijzigd in Sartor
Was tot 1997 nog in de vaart; verdere gegevens ontbreken


* HH220-Wilhelm-Michaelsen_15.jpg (137.21 KB, 800x636 - bekeken 1419 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #858 Gepost op: 19-04-2019, 21:06:10 »

BX628 Christian Homann

De Duitse stoomtrawler BX628 Christian Homann is in 1954 onder bouwnr. 371 gebouwd bij Schiffbaugesellschaft Unterweser voor rekening van reederei Grundmann & Gröschel uit Bremerhaven.

Afmetingen: 55,57 x 8,56 x 4,32 m.
Inhoud: 544,90 bruto ton register.

Hoofdmotor: triple expansie stoommachine incl. rookgasturbine.
Totaal vermogen: 860 pk
Max. snelheid: 12,4 knopen
Aantal bemanningsleden: 21

Jan
Geschiedenis:
Het schip is in 1968 gesloopt.


* BX628-Christian-Homann_150k.jpg (142.41 KB, 800x632 - bekeken 1366 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #859 Gepost op: 25-04-2019, 11:57:21 »

M30G Nordstar

De Noorse  hektrawler Nordstar is in 1969 gebouwd bij Aukra Bruk te Aukra (Noorwegen)  voor rekening van rederij K/S Ibestad Havfiske & Co A/S.

Afmetingen: 75,5 x 13,1 m
Inhoud: 2053 bruto ton register.

Hoofdmotor: MAK 8M32
Totaal vermogen: 4200 pk

Thuishaven: Aalesund, Noorwegen

Geschiedenis:
1969 NORDSTAR K/S Ibestad Havfiske & Co A/S
1983 NORDSTAR Magne Arvesen P/R
1986 NORDSTAR K/S A/S Nordstar
1998 verbouwing
2000 NORDSTAR Volstad A/S
2005 verbouwing
2005 NORDSTAR Nordness A/S
2008 NORDSTAR O. Edvardsen A/S
2009 NORDSTAR Nordness A/S
2012 verbouwing

Jan


* M30G-Nordstar_150kB.jpg (148.5 KB, 800x569 - bekeken 1395 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #860 Gepost op: 05-05-2019, 14:19:45 »

BX626 Stadt Herten

De Duitse stoomtrawler BX626 Stadt Herten is in 1954 onder bouwnr. 269 gebouwd bij Rickmerswerft  voor rekening van reederei F. Busse uit Bremerhaven.

Afmetingen: 58,31 x 8,84 x 4,48 m.
Inhoud: 628,07 bruto ton register.

Hoofdmotor: triple expansie stoommachine incl. rookgasturbine.
Totaal vermogen: 760 pk
Max. snelheid: 11,7 knopen
Aantal bemanningsleden: 24

Geschiedenis:
Het schip is in 1969 gesloopt.

Jan


* BX626-Stadt-Herten_150kB.jpg (142.97 KB, 800x641 - bekeken 1212 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #861 Gepost op: 10-05-2019, 16:33:40 »

SCH45 Bastiaan

Deze motortrawler werd in 1963 gebouwd te Scheveningen door de Sleephelling Mij. onder bouwnr. 180 voor rekening van de Verre Visserij Mij. uit Scheveningen. Het schip kwam op 13 april 1963 in de vaart.

Afmetingen: 37,12/34,39 x 7,22 x 3,65 m.  Inhoud: 260 BRT
Hoofdmotor: 6 cilinder MWM van 800 pk.

Geschiedenis:
1966: in Noorwegen verbouwd voor de ringnetvisserij
1968: in Stellendam omgebouwd voor de boomkorvisserij
1974: motor vervangen door een MWM van 1000pk
1975: afgevoerd ivm sanering

Jan


* SCH45-Bastiaan2_150kB.jpg (149.49 KB, 800x639 - bekeken 1279 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #862 Gepost op: 14-05-2019, 17:08:35 »

HH220 Wilhelm Michaelsen

De Duitse stoomtrawler HH220 Wilhelm Michaelsen is in 1936 gebouwd bij de Norderweft te Hamburg  voor rekening van H.J.M. Pickenpack te Altona.

Afmetingen: 49,55 x 8,19 x 3,82 m.
Inhoud: 422,42 bruto ton register.

Hoofdmotor: triple expansie stoommachine incl. rookgasturbine.
Totaal vermogen: 780 pk
Max. snelheid: 11,8 knopen
Aantal bemanningsleden: 20

Jan

Geschiedenis:
Op enig moment visnr gewijzigd in BX463
1956 Verkocht naar Noorwegen als VIMI
1982 Naam gewijzigd in Seaway Petrel
1985-Naam gewijzigd in North Sea Surveyor
1990 Naam gewijzigd in Sartor
2002, Naam gewijzigd in Stril Surveyor
30-10-2007-te Greena gesloopt

Gelogd
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #863 Gepost op: 17-05-2019, 12:24:55 »

SCH63 Adriana Johanna

Deze stoomlogger is in 1901 onder briefnr 6252 als MA1 Burgemeester Ripping gebouwd bij V.d. Kuyl te Slikkerveer voor rekening van rederij Maassluische Haring en Beugvisserij. Het schip is later omgebouwd tot motorlogger.

Inhoud: 162,85 brt  netto 84,89 ton
Afmetingen: 32,65 x 6,73 x 3,25 m
Motor: 200 pk 4 cil. Deutz  bouwjaar 1946

Geschiedenis:
1901 MA1 Burgemeester Ripping eigenaar Maassluische Haring en Beugvisserij
1929 MA1 Martina eigenaar M. Dirkzwager
1933 VL17 Morgenster eigenaar Visserij Maatschappij Zuid Holland
1936 SCH63 Adriana Johanna eigenaar Frank Vrolijk
1947 omgebouwd tot motorlogger
1962 SCH62 Vrede eigenaar Frank Vrolijk
1963 Opgelegd
1964 Verkocht aan N.V. Pamatex voor de sloop

SCH412 Joh. den Dulk Jacz.

Deze motorlogger is in 1916 onder briefnr. 5339 gebouwd bij A. de Jong te Vlaardingen als IJM47 Krijntje voor rekening van Zeevisserij Maatschappij “De Elf Provincieën” te IJmuiden.

Inhoud: 157,26 brt (netto 90,10 ton)
Afmetingen: 33,29 x 6,65 x 2,80 m
Motor: 60 pk Brons (deze is later vervangen door een 3 cil. 160 pk Stork diesel bouwjaar 1947)

Geschiedenis:
1916 IJM47 Krijntje eigenaar Zeevisscherij Mij. "De Elf Provincieën"
1916 IJM47 Krijntje eigenaar N.V. Zeevisserij Mij. "Provincie Zeeland
1918 SCH412 Drie Gezusters eigenaar Jac. den Dulk & Zn
1925 SCH412 Joh. den Dulk Jacz. wijziging naam
1964 SCH412 Joh. den Dulk Jacz. verkocht voor sloop aan N.V. Pamatex te Scheveningen

Jan


* SCH063--SCH412_150kB.jpg (149.77 KB, 800x641 - bekeken 1257 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #864 Gepost op: 24-05-2019, 20:03:40 »

SCH305 Maria

Deze motorlogger is in 1916 onder briefnr 7049 gebouwd bij de N.V. Sleephelling Mij te Scheveningen voor rekening van rederij C. v/d Toorn Jzn.

Inhoud: 135,72 (na verlenging 184,74) brt  netto 85,37 (na verlenging 93,19) ton
Afmetingen: 35,28 x 6,74 x 23,07 m
Motor: 50 pk Werkspoor 4 cil.  bouwjaar 1947

Geschiedenis
1918 Ingeschreven als vrachtvaartuig
1919 Herinschrijving, eig. C. v/d Toorn Jzn
1934 Eig. W. v/d Toorn
1937 Eig. A. den Dulk Pzn
1941 Gevorderd door Duitse Marine
1945 Vrijgegeven te IJmuiden
1947 Eig. N.V. Rederij en Haringhandel v/h A. den Dulk En Zn. verlenging, hermeten en wijziging motor
1964 Rederij opgeheven, vaartuig opgelegd
1964 Eig. N.V. Verre Visserij Mij
1964 Verkocht voor de sloop aan N.V. Koophandel te Nieuw Lekkerland

Jan


* SCH305-Maria_150kB.jpg (150.08 KB, 800x638 - bekeken 1206 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #865 Gepost op: 31-05-2019, 20:31:35 »

GY730 Boston Concord

Deze motortrawler is in 1965 gebouwd in Polen voor rekening van Boston Deep Sea Fisheries Co Ltd uit Grimsby. Het was de laatste nieuw gebouwde zijtrawler voor Grimsby.

Inhoud: 758 bruto ton
Lengte: 185 ft (56,4 m)
Breedte: ? ft (? m)

De voortstuwing bestond uit een dieselmotor fabrikaat ?

Geschiedenis:
De Boston Concord heeft slechts 15 jaar dienst gedaan en is in oktober 1980 gesloopt te Dartford (Kent).

Jan


* GY730-Boston-Concord_150kB.jpg (143.97 KB, 800x645 - bekeken 1204 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #866 Gepost op: 06-06-2019, 11:06:29 »

UK197 Noorderlicht

De kotter UK197 Noorderlicht is in 1993 onder bouwnr. 97 gebouwd bij Scheepswerf Metz te Urk voor rekening van Meico Beheer B.V. uit Urk (M. & C. de Boer). De afbouw vond plaats bij Machinefabriek A. & L. Hoekman te Urk

Inhoud: 469 BRT
Afmetingen: 40,90 x 8,50 x 5,00 m
Motor: Stork Wärtsilä met een vermogen van 1904 pk (1401 kW).

Geschiedenis:
1994 motor vermogen opgevoerd naar 1992 pk (1465 kW)
2007 eigenaar Noorderlicht B.V. te Urk

Jan


* UK197-Noorderlicht_150kB.jpg (141.81 KB, 800x643 - bekeken 1085 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #867 Gepost op: 14-06-2019, 10:38:31 »

SCH159 Martina

Deze motorlogger is in 1916 als SCH159 Noorderlicht gebouwd bij Hertog & Leeuwenstein te Hardinxveld voor rekening van rederij A. van der Ende te Scheveningen.

Inhoud: 162 brt (na verlenging)
Afmetingen: 33,87 x 6,69 x 2,77 m
Motor: 2 cil. Brons 50pk eerst vervangen door een 2 cil. Brons 60-70 pk later vervangen door een 4 cil. Brons 200 pk

1921 SCH 159 Hoogerheide C. den Dulk Jzn
1923 SCH 159 Adriana Pieternella D. de Jong & A. Taal.
1924 SCH 159 Martina M. den Dulk Gzn.
1944 SCH 159 Martina gevorderd door Duitse Weermacht
1945 SCH 159 Martina vrijgegeven te IJmuiden
1949 SCH 159 Martina verlengt en wijziging motor
1952 SCH 159 Martina wijziging in firma: Fa. M. den Dulk Gzn.
1959 SCH 159 Martina wijziging in N.V. M. den Dulk Gzn N.V.
1970 SCH 159 Martina bestemd voor de sportvisserij. Sportvisser II N.V. Sportvisserij"Noordzee"

Jan


* SCH159-Martina_3_150kB.jpg (149.82 KB, 800x638 - bekeken 1115 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #868 Gepost op: 21-06-2019, 16:07:25 »

PD63 Soli Deo Gloria

De kotter PD63 Soli Deo Gloria  is in 1987 in Polen gebouwd bij Stocznia Komuny Parykiej te Gdynia onder bouwnr. 432 voor rekening van Visserij Mij. Albatros te Bruinisse. Het schip had toen de naam BR14 Cornelia. De afbouw vond plaats bij de firma Maaskant te Stellendam.

Inhoud: 557 BRT
Afmetingen: 44,68 x 9,01 x 5,31 m
Motor: Deutz met een vermogen van 4458 pk (3281 kW).

Geschiedenis:
1988: tenaamstelling gewijzigd in Rederij Cornelia Breskens B.V. uit Breskens (J. Fenijn)
1990 naam van de eigenaar gewijzigd in Rederij Cornelia Breskens II B.V. uit Breskens
1991 motorvermogen teruggebracht naar 3832 pk (2820 kW)
1996 tenaamstelling Zeevisserijbedrijf Cornelia uit Breskens
2004 overgenomen door Osprey Trawlers uit Peterhead (fam. De Boer uit Urk) en omgedoopt in PD63 Soli Deo Gloria; motorvermogen teruggebracht naar 2038 pk (1500 kW)
2012 Visnummer omgezet naar PH63 ivm Engelse wetgeving

Jan


* PH36-Soli-Deo-Gloria_150kB.jpg (141.1 KB, 800x637 - bekeken 1073 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #869 Gepost op: 27-06-2019, 14:13:29 »

Neeltje Jacoba

De motorreddingboot Neeltje Jacoba is in 1929 gebouwd op de werf van Gebroeders Niestern te Delfzijl voor rekening van de Noord en Zuid-Hollandse Redding Maatschappij (NZHRM). Het schip was een geschenk van de Effectenhandel te Amsterdam. Zusterschip was de beroemde Insulinde uit 1927. Beide schepen waren de eerste zelfrichtende reddingboten.

De Neeltje Jacoba werd op 7 december 1929 te water gelaten en was vanaf 13 juli 1930 gestationeerd te IJmuiden. Tijdens haar loopbaan heeft de Neeltje Jacoba meer dan 250 reddingsacties uitgevoerd en werden in totaal 206 personen gered.

Waterverplaatsing: 55 ton
Afmetingen: 18,80 x 4,05 x 1,45 m
Motor: twee 2 cil. Kromhout M.D.  2 x 60 pk max snelheid: 9 knopen (in 1949 zijn de Kromhout motoren vervangen door twee 6 cil. Gleniffer dieselmotoren type DC6 met een vermogen van 2 x 120 pk. Max snelheid: 10 knopen

Geschiedenis:
1930 Indienststelling en gestationeerd te IJmuiden
1949 Vervanging motoren
1968 Reserve schip van station IJmuiden
1969 Verkoop aan Loodswezen en ingezet te Den Helder als loodsvaartuig onder de naam Zeeduiker. Het open stuurhuis werd vervangen door een gesloten stuurhuis.
1973 Verkocht aan particulier
1985 Gekocht door Floor Kersten
1987 Verbouwd tot plezierjacht
1989 Vervanging motoren
1989 Verkocht aan Klaas Bruinsma
1991 Verkocht voor 300.000 NLG aan de stichting “Tot Behoud van de Traditionele Motorbedrijfsvaartuigen”te Enkhuizen
1991 Beslaglegging door belastingdienst
1993 Verkocht aan Floor Kersten
1994 Verkocht aan Harm Roosendaal en ondergebracht in de “Stichting Neeltje Jacoba 1929” te Enkhuizen
2011 Verkocht aan Jaap Boersma. Nieuwe thuishaven Museumhaven Zeemanshoop op Ameland

Jan


* Neeltje-Jacoba_150kB.jpg (146.09 KB, 800x634 - bekeken 1049 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Pagina's: 1 ... 54 55 56 57 [58] 59 60 61 62 ... 72 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!